BRT בקו 29
המסלול הקיים של קו 29 לא יכול להכיל BRT נכון להיום. בכפר סבא בקושי יש רוחב של נתיב ורבע לאורך ויצמן עם כל המכוניות שחונות/פורקות סחורה בנתיב הימני של הרחוב. ברעננה לעומת זאת העירייה מתנגדת באופן נחרץ למעבר של BRT דרך אחוזה (יש אומרים כי זה בשל השיפוצים שהתקיימו לא מכבר ברחוב זה), ומבקשת כי הקו יעבור דרך רחוב ויצמן. אם רוצים לעשות BRT אמיתי עם מת"צ כמו שצריך, יצטרכו לחכות שהתנועה בצירים הראשיים בערים רעננה/כפ"ס/הרצליה תרד באופן משמעותי. ומתי זה עשוי לקרות? נכון, כאשר ייפתח כביש 531 בין צומת מלל לבין כביש החוף... תאריך אופטימי אי שם ב2012+תוספת זמן בעקבות מאבקים משפטיים של גברת פולישוק ובעלי קרקעות אחרים ברעננה החוששים לירידת ערך ביתם, ובהנחה שהמדינה לא תבקש לפרוס את הפרוייקט לתקופה ארוכה יותר עקב בעיות תקציביות שעשויות לעלות בעתיד הנראה לעין. אם אתה שואל אותי, BRT כפ"ס-הרצליה בשנת 2014 עשוי להיות ריאלי. הפתרון שלדעתי יכול לשרת נאמנה עד אז: 1. הקוים הבין עירוניים מכפ"ס לת"א-טובים ומשרתים נאמנה את משתמשיהם. 2. הקוים הבין עירוניים מרעננה-יש להוסיף לתדירות 504 או לחילופין לתגבר מאוד את הקוים המגיעים מרעננה אל צומת רעננה, ומשם כרטיס המשך לקוים 149/567. פה נדרש עניין כרטיס שעתי, בדומה לקיים בחיפה. 3. שינוי יסודי של קו 29 מקו מאסף אינסופי לקו מהיר כפר סבא - אזור התעשיה הרצליה. במסגרת הקו הוא יעצור רק בחלק מן התחנות לאורכו, כמו קניון ערים, צומת רעננה, יד לבנים רעננה, בי"ח לוינשטיין, וכן שינוי במסלולו: נסיעה דרך הברגידה היהודית (תחנה בבין תחומי), משם דרך רח' זבוטינסקי וימינה ברב קוק (תחנה בקניון וברכבת**) ולצומת הסירה/הרצליה פיתוח/חוף הים. 4. קו שכונות רעננה-קוים מזינים (אולי במיניבוסים) משכונות רעננה אל מרכז העיר, וכן מאזור התעשיה למרכז דרך קרן היסוד. יימחר כרטיס עם נסיעת המשך לנוסעים מהשכונות לת"א/הרצליה/כפ"ס. וכן כרטיס משותף לנוסעים לרכבת בהרצליה/כפר סבא הכולל נסיעת המשך באוטובוס+נסיעה ברכבת. 5. קוי שכונות במיניבוסים משכונות הרצליה למרכזה, לקניון, וכן לתחנת הרכבת בה. נוסעים שירצו להגיע לאזור תעשיה ירדו בקניון וימשיכו באמצעות כרטיס המשך בקו 29 החדש. **אם יהיה קו עירוני בתדירות גבוהה שייכנס לתחנת הרכבת ויהיה מסונכרן עם לו"ז הרכבת, יתכן ואין צורך שקו 29 ייכנס לרכבת. הנוסעים ירדו בקניון וייסעות באמצעות כרטיס מעבר ללא עלות לתחנת הרכבת.