ערוץ 2 תחקיר עם אמנון לוי 22:10

giingiit

New member
מה אתה רוצה שאגיב?

אני בהחלט נגד ניצול של אוטיסטים לכל מיני מופעי מופתים או לניבוי, אולם זה שאוטיסטים זה נשמות גבוהות זה ללא כל ספק. מי שטוען אחרת פשוט לא בירר את הנושא לעומק. ממליצה לכולכם לבקר בעמותת ע.ל.ה לילדים מפגרים ואוטיסטים ולדבר עם חלק מההורים.
 

giingiit

New member
אנא הגדר "פנטי" והסבר כיצד

זה מתקשר להודעתי. אני מתחילה לחשוב שהעברית שלך ושלי אינן אותה השפה.
 

giingiit

New member
אתה יודע, הפסיכולוגים אומרים

שעודף ביטחון עצמי מצביע על ההיפך. הם צודקים? וכבר אמרתי לך בפורום אחר בזמנו כשדיברנו על אוטיסטים, אם אתה רוצה, אפנה אותך למי שעשתה עבודה בנדון. תדבר איתה ותראה מה היא חושבת על כך. סתם להשמיץ את מה שאינך יודע על סמך אינפורמציה באינטרנט זה לא חוכמה גדולה.
 

G o v er n o r

New member
עזבי אותך עם מחמאות, יקירתי. אין

טעם לשאול את החתול האם לקק מן השמנת כשלא צפינו בו. אולי תפני אותי גם לרב של בעז מצגר? פשוט סדרי לי פגישה עם אוטיסט והתקשורתן שלו ואני חושף התרמית תוך 180 שניות. זו התחיבות. כבר הכנתי לוח אותיות מתאים. מה אכפת לך לנסות? איני יודע כיצד להבהיר את עצמי עוד יותר ממה שכבר עשיתי. השיטה שלי היא תמיד נסוי מבוקר ולא תשאול בעלי ענין. דומה שאת לעולם נגד נסוי מבוקר ובעד תשאול בעלי ענין. אומרים שבעלי אופי הפוך נמשכים זה אל זה...
 

G o v er n o r

New member
"ממליצה לכולכם לבקר בעמותת ע.ל.ה

לילדים מפגרים ואוטיסטים ולדבר עם חלק מההורים" גינגית יקירתי, שלא נדע צער מן המין הזה. הלב נקרע לראות הורים סובבים ילד הנראה כמלאך, אלא שהוא בעולמות אחרים לגמרי. מדוע מצליחה כל כך התרמית (לא במקרה של אמא של גליה. במקרה שלה היא חלק _מודע_ מן התרמית, והאמיני לי שאיני שמח כלל לומר זאת)? מכיוון שההורים האומללים לעולם לא ידחו טענה שבנם המנותק שאינו יודע לדבר ואינו יודע לכתוב ואין סימן כלל שהוא מבין את שמדברים אליו - פתאום מגלה כשורים כשל בני גילו ואף כותב שירים למגירה. _אין_ הורה שיסרב לקבל זאת. _זה_ מקור ההצלחה של הרמאים. אני מציע מבחן מבוקר פשוט שעליו יתנפצו _רק_ הרמאים. מדוע את מתנגדת? מה את יודעת שאינו ידוע לנו? ראו באיזה רכוז מביטה אמא של גליה בלוח האותיות בעוד גליה מרחפת במקומות אחרים. יש למישהו ספקות מי מהם הוא "הכותב"? מה שאני אומר הוא זה: אם גליה היא "הכותבת", אלא שהדחפים שלה חלשים מכדי להצביע על אות, אז שאמא של גליה תמשיך לתמוך בידה החלשה של גליה ותחזק את הדחף הרפה. אלא שתעשה זאת מבלי להביט בלוח, ושתשתמש בלוח שלי, שאראה אותו לגליה בלבד, כמה שתרצה. הנסוי המבוקר שלי יפריד מידית בין רמאים לבין בעלי כשרון אמיתי. האם מצוי כאן מי המעונין לגונן על רמאים?
 

G o v er n o r

New member
"מי שטוען אחרת פשוט לא בירר את

הנושא לעומק" איך ביררת זאת לעומק. גם אני רוצה לברר זאת לעצמי לעומק...
 

רוני חץ

New member
על ההיבט המוסרי בתקשור

תשובות לטענות מן הבחינה המוסרית א. כל התקשורות עם פגועי המח נעשו על פי בקשת המשפחות עצמן. הן המעונינות והן היוזמות. כל תקשורת נעשית באופן שהילד עצמו נשאל אם הוא מעונין בכלל ליצור קשר כזה. מלבד זאת הרי הכל כמובן נעשה ברצונו, כי אם לא ירצה, לא תוכל התקשורת להווצר. כלומר, הכל נעשה מתוך רצון טוב בלא כפיה ח"ו. אם כן, אין כאן כל בעיה מוסרית. יותר מכך, לא רק שלא נגרם נזק חלילה לאדם, אלא שאף קיימת תועלת עצומה לכל הצדדים. הבה נתבונן במצב הפגועים לפני גילוי התקשורת החדשה, וכיצד השתנה מצבם אחרי הגילוי. מצבם של פגועי מח קודם גילוי התקשורת ופרסומה ילד פגוע מוח שנולד למשפחה מביא בעקבותיו, בדרך כלל, בעיות פסיכולוגיות ומשברים רבים. א. אין כל קשר בין ההורים לילדיהם. כשהילד בוכה בשל חיסרון כלשהו, אין ההורה יכול לספק לו את צרכיו הבסיסיים, כי איננו יודע מה בנו רוצה. ב. הילד חש בדידות נוראה, שכן אין לו כל אפשרות להביע את עצמו, ואין אדם שיכול להבין את רצונותיו ואת צרכיו היסודיים ביותר. ג. ההורים חשים רגשות אשמה כאילו הם אשמים, בפרט אם הפיגור נוצר על ידי ארוע חיצוני כנפילה, פגיעה בזמן הלידה חוסר חמצן וכדו´. ד. ההורים מרגישים כאילו הוטלה עליהם מעמסה לטפל בילד שאינו מביא כל תועלת למשפחה ולחברה, כי אם סבל ובעיות בלבד. ה. מלבד המעמסה הגשמית הורים חשים מעמסה נפשית, בושה בפני הסביבה בילד המפגר בשכלו. ו. יחס של זלזול, חוסר סבלנות וחוסר הבנה מצד הסביבה כלפי הילד המפגר ומשפחתו. ז. הילד עצמו חש זלזול עצמי רגשי נחיתות עקב מצבו ויחס הסביבה אליו. ח. הסביבה מרגישה רגשי אי נוחות ליד הילד עקב המוזרות בהתנהגותו. קיימים פחדים מפני ילדים אלו, אולי הם עלולים להזיק, שהרי אינם שולטים בדעתם ובמעשיהם. ט. עד היום לא היתה תרופה למחלות מוחיות אלו, וכל הפתרונות לא הועילו, אלא מעט מאד, וכמעט לא חל כל שינוי במצב. הפתרונות שמציעה התקשורת החדשה FC א הילד מסוגל לבטא את צרכיו ולהביע את דעתו בכל ענין, דבר שהוא כיציאה ממות לחיים, כיציאה מבית כלא, כפי שהילדים בעצמם מוסרים לנו כדלהלן: א) ת. אני מרגישה שאני שוב בעולם של החיים. ש. מה גרם לך להרגיש ככה? ת. לתקשר זה עושה לי עולם אחר, קשר עם העולם הזה קשר רב יותר מילדה מפגרת. (פרק י"ב, ראיון 5) ב) כשנוכחתי לדעת שאני יכול להביע את חוויותי בעזרת התקשורת החדשה לא יכולתי להאמין שהשתחררתי מכלאי. הרגשתי שה´ ריחם עלי. חשתי הקלה עצומה. (פרק י´, מאמר 1) ג) אני מאד רוצה להגיד במסודר מחשבותי כמו הילדים שס. ספרה שהם כותבים מאמרים גדולים גם לי יש חכמה כזו. אני מאד רוצה לכתוב, מספיק לשכב בלי לעשות כלום. כולם מתנהגים אלי כמפגרת אני נשמה של השם ואני יותר גדולה מהמטפלות שלי אני גם יכולה להעניק אמת וכל כך הרבה אנשים עוורים לאמת. (פרק כ"א, ראיון 3) ד) ש. במה זה תלוי אם את שמחה לתקשר? בפעם שעברה נראה לי שלא כל כך שמחת. ופעם אחת לפני כן ממש שמחת לתקשר, במה תלוי הדבר? ת. תמיד אני שמחה לדבר כי אני אוהבת וחייבת זה דבר שאני חייבת לעשות, אני אוהבת גם כי הדבר משחרר אותי וגם קושר אותי אליך וגם עם העולם הזה. (פרק י"ב, ראיון 6) ה) ילדה אוטיסטית, מתוך סרט וידאו שהופק באוניברסיטת סירקיוז, כותבת: "אני מאד חוששת שמא אאבד את יכולתי לתקשר ואהפוך שוב לליצן בעולם שאיננו קרקס". ב ההורים מבינים מה שחסר לילדם. כאשר ילד שבוכה, אפשר לגלות מה חסר לו ולעזור לו בסיפוק צרכיו. ש. אני כל כך מאושרת מהקשר הזה שלנו האם גם את נהנית מזה? ת. כן אמא, זה מאד הנאה. (פרק י"ב, ראיון 2)
 

רוני חץ

New member
המשל על העניין המוסרי בתקשור

תקשורת בתמיכה – מהי? א.כיצד מתבצעת תקשורת בתמיכה? עד לפני כעשר שנים היה עולמם של פגועי המוח מחוץ לתחום ההשגה האנושית, הן מפאת מגבלות התקשורת המילולית שלהם, והן מחמת מגבלות השכלית. משום כך לא הייתה עד היום כל אפשרות להכנס לתוך עולמם הנעלם. לאחרונה נערך נסיון במכון דיל שבאוסטרליה ליצור תקשורת חלופית לתקשורת המקובלת באמצעות הדיבור. במשך כל השנים יצרו תקשורת כזאת עם אנשים נורמלים, אך חרשים, אילמים וכדו´ – אנשים שהיו מוגבלים בדיבורם. לאחרונה, הפעילו שיטה זו גם בקרב פגועי מוח בהצלחה בלתי משוערת מראש, שהרי מוגבלים אלו לא למדו מעולם קרוא וכתוב, ואילו התקשורת החלופית נעזרת באותיות כדי להביע את רצונו של המוגבל. באופן מעשי מתנהלת התקשורת החלופית באמצעות לוח של אותיות המונח לפני החולה המוגבל. כשהוא מבקש להתבטא ולהביע את רצונו, הוא מצביע על האותיות המתאימות, כשידו נתמכת על ידי המתקשר. למותר לציין, שהמתקשר איננו מכווין או דוחף את ידו של המתוקשר, אלא מסייע לו לדחוף את ידו לאות המבוקשת. (ההוכחות שאין המתקשר אלא מסייע בלבד ואינו משפיע כלל על התוכן מצויות בחלק העוסק במחקר על התקשורת, שם הובאו ראיות רבות על אמיתות התקשורת הנובעת מן החולה המתוקשר בלבד). הסיבה לצורך בתמיכתו של המתקשר נובעת מאי יכולתו של החולה לשלוט על תנועות ידיו עקב הפגיעה המוחית. תמיכתו של המתקשר מסייעת לו לשלוט על תנועות ידיו כפי רצונו. אמנם תמיכה זו אינה הכרחית, אלא בשלביה הראשונים של התקשורת, שכן ככל שהמתקשר מתרגל ונקשר יותר למתוקשר, פוחתת התלות במתקשר, עד שמספיקה נוכחותו בלבד, בלי סיוע נוסף.עובדה זאת ניתן לראות בסרטי ווידאו שהופקו באוניברסיטת סירקיוז. צירוף האותיות שעליה הצביע המוגבל לפי הסדר בהתאמה, יוצר מילים ומשפטים בעלי רמה, בסגנון ובתוכן שאיננה מתאימה לילדים מפגרים, אלא לבני אדם מלומדים. בעקבות התקשורת עם פגועי המוח נתבהרה האמת מה באמת עומד מאחרי הכלי השבור הניצב לפנינו. לא יצור מפגר כפי שנראה כלפי חוץ, אלא בני אדם בעלי ידע העולה על הנורמלים, בעלי ראיה למרחוק מבחינת זמן ומבחינת מקום. ב. על התופעה המופלאה התבוננות מעמיקה בחייהם המיוחדים של פגועי המוח ובפרט בצורת תקשורת זו, מגלה גילויים מדהימים החורגים מגבולות הטבע שיש לתת עליהם את הדעת. והרי כמה מהם: א. שליטה מלאה בשפה אף על פי שילדים אלה לא למדו אותיות, מלים ותחביר, אנו מוצאים כי שפתם עשירה מאד כשל משוררים או סופרים. שפה שאינה מתאימה כלל לבני גילם, אף לנורמלים מביניהם. זאת מלבד התוכן העמוק של דבריהם והאמת הנוקבת שמשתקפת מתוכם. ב. שליטה מלאה בכל השפות ניתן לתקשר בכל שפה הידועה למתקשר, אעפ"י שהחולה לא הכירה מעולם. ניסוי שערכתי בעצמי הביא לתוצאות מדהימות. תלמידים הבקיאים בשפות שונות תקשרו עם חולים. כל תלמיד קבל חולה, ואיתו הוא תקשר בשפה שהוא בקי בה. התשובות התקבלו בשפה הזרה באופן מדויק ביותר, לפי כל כללי הדקדוק שלה. מפליא היה לראות כיצד תוך כדי התקשורת עם תלמיד בשפה ההונגרית, תפס הלה את ידה של המתקשרת, ובידו השניה תקשר באנגלית. פעמים נשאל החולה שאלות בשפה שאינה ידועה כלל למתקשרת, והילד תקשר והשיב דרך המתקשרת. ג. תקשורת ללא ראיה מרבית החולים המתקשרים אינם מסתכלים כלל בלוח בזמן התקשורת. גם עוורים, חולים שנקשרו עיניהם, או כאלה הנמצאים בחוסר הכרה, במצב רפואי המוגדר "צמח רפואי" – יכולים לתקשר ולהביע את רצונם. ד. תקשורת ללא שמיעה למרות שאת השאלות אנו שואלים על ידי דיבור בפה, אין החולים צריכים לשמוע אותן באוזניהם. גם חרשים או כאלה שאינם בהכרה או ישנים – משיבים לנו על כל שאלותינו. ה. מהירות קריאה בלתי מוגבלת די להם להעיף מבט על חומר הקריאה כדי לדעת כל מה שכתוב בו, ובחלקיק שניה הם מסיימים קריאת עמוד שלם וזוכרים את כל הכתוב בו. בסרט וידאו שהופק באוניברסיטת סירקיוז שבמדינת ניו יורק מתואר כיצד ילדים בני שנתיים – שלש לקחו ספרים למיטותיהם, קראו בהם והצליחו לתאר אחר כך מה שקראו. בסרט גם מתואר כיצד ילדים חולים בפגיעה מוחית הנחשבים כמוגבלים, קוראים מהר יותר מילדים נורמלים. סיפרה נערה שלה אח אוטיסט היודע לדבר, שאמה קנתה ספר בישול. אחיה דפדף במשך שניות אחדות וקרא את כל הספר, ומאז אין צורך לפותחו עוד. כל תבשיל שהאם רוצה לבשל, היא שואלת את בנה, והוא חוזר בעל פה על כל המרשמים בספר. ו. מהירות חישוב הורים לילדים פגועי מוח מספרים על ילדיהם היודעים לחשב את כל תרגילי החשבון – חיבור, חיסור, כפל וחילוק, במספרים גדולים בעלי חמש ספרות, במהירות מיידית. בסרט מאוניברסיטת סירקיוז נראה שיכולת החישוב ומהירותו אצל ילדים פגועי מוח עולה על זו של בני אדם נורמלים. ז. ראיה מרחוק הם יודעים מה נעשה מרחוק במקום שהראיה הנורמלית איננה שולטת. לדוגמא, ילדה פגועה בשיתוק מוחין כתבה לאחותה המתקשרת איתה היכן נמצא אביהם בעת שלא הגיע לביתו בזמן. היא ידעה לכוון את המקום המדויק ולנקוב בשם האדם שעמו הוא שוחח. משפחות רבות עם ילדים מוגבלים מעידים שילדים מודעים לבואם של קרובי משפחה לביקור זמן רב לפני שהגיעו בפועל. ח. ראיית מעשיהם הנסתרים של בני אדם ילדים אלה מסוגלים לדעת מעשים הנעשים בחדרי חדרים ממש. לדוגמא, ב. ילדה שפגועה בשיתוק מוחין, בת עשר, כתבה באמצעות C.F לאישה שבאה כביכול במקרה לראות את התקשורת החדשה מתוך סקרנות, "הייתי רוצה ליצור בדחיפות קשר עם בנך". האישה נדהמה. מה לילדה זו ולבנה שהדי מעולם לא הכירו זה את זה. התקשרה לביתה ובקשה מבנה שיבוא בדחיפות למקום המצאה, והבן הגיע. הבן היה בחור ישיבה, אולם לאחרונה נתחבר לחבורה רעה והחל להתדרדר. כשהגיע הבן, בקשה הילדה שכל הנוכחים יעזבו את המקום פרט לילד ולמתקשרת, וכן עשו. כך כתבה הילדה הפגועה באמצעות התקשורת: "דע לך שאני יודעת כל מה שאתה עושה, ואפילו בחדרי חדרים. נכון שעשית כך וכך", ופרטה בדיוק את פרטי המעשה, והוסיפה: "תענה, כן או לא?" השיב הילד בשפה רפה: "כן!" ועוד הוסיפה לשאול האם עשית כך וכך? והילד משיב: "כן, " וכך במשך זמן רב פרטה לפניו כל מה שהוא רגיל לעשות עד לפרטי פרטים, והילד כמו אחוז הלם אמר לאמו: "אמא, הילדה הזאת ספרה לי דברים שעשיתי, שאף אדם בעולם לא ידע אותם". הילדה סיימה: "דע לך, שהשם יתברך יודע כל דבר שאתה עושה, ואפילו בצנעה. כדאי לך לתפוש את עצמך בידיים לפני שיהיה מאוחר מדי". התקשורת הזאת חזרה על עצמה פעמיים עם מתקשרת שאיננה תומכת בשיטה ה"רוחנית" שלנו, אלא בתאוריית המדע, וגם עם מתקשרת אחרת. בסופו של דבר נתקבלו אותן התוצאות. ט. אבחנת מצבו של חולה אף על פי שהוא נמצא רחוק מהם כל מחלה גופנית – שורשה רוחני, ואנשים רוחניים יכולים לראות פגמים ברוח. ואכן גילינו שילדים פגועי מוח יכולים לעמוד על שורשי מחלות, כפי שנראה בדוגמאות הבאות: בק.א. הורים לילד קטן שנמצא בטיפול נמרץ, לדעת הרופאים, במצב קריטי ללא תקוה, פנו למתקשר עם בחור אוטיסט שנמצא בעירם לשאול מה עוד אפשר לעשות כדי להציל את הילד. השיב הבחור האוטיסט, בתקשורת החדשה, שאין הוא רואה כל בעיה רפואית לילד הנ"ל מלבד בעיה פסיכולוגית, שההורים לא השכילו לתת לילדם מספיק תשומת לב ואהבה. כששמעו זאת ההורים, החליטו לשפר את יחסם לילדם. תוך זמן קצר יצא הילד מכלל סכנה והבריא לגמרי. דוגמה נוספת: אשה פנתה אלי בתלונה שזמן רב מאז נשואיה היא סובלת מבעיות רפואיות חמורות, ועד היום לא מצאה מזור למחלתה. כשפנתה למשפחה שחי בה ילד פגוע מוח, אשר אימו מתקשרת עמו, על מנת שיעזור לה לפתור את בעייתה הכרונית, השיב הילד כי מאז נישואיה הפסיקה לברך ברכות הנהנין. האשה, שהיא שומרת מצוות, הודתה באשמה זו בלב שלם.
 

G o v er n o r

New member
רוני אימבצילוני יקירי, מה מקור

הטקסט אותו אתה מדקלם? "אשה פנתה אלי בתלונה שזמן רב מאז נשואיה היא סובלת מבעיות רפואיות חמורות, ועד היום לא מצאה מזור למחלתה. כשפנתה למשפחה שחי בה ילד פגוע מוח, אשר אימו מתקשרת עמו, על מנת שיעזור לה לפתור את בעייתה הכרונית, השיב הילד כי מאז נישואיה הפסיקה לברך ברכות הנהנין. האשה, שהיא שומרת מצוות" אילו תשובות נותנים אוטיסטים נוצרים, או מוסלמים? האם יש לך גרסא של מאמר זה המודפסת על ניר רך ביותר, או על מגבונים לחים? וא-פרופו, תקשור מסוייע: מסופר כי בבקר מושלג אחד בוושינגטון, טייל קלינטון בגנת הבית הלבן ולפתע צדה עינו כתובית שנראה כי נוצרה בשלג ע"י הטלת מי-רגליים. לשון הכתובית היה "מוות לקלינטון". מיד הוזעקו מומחי זהוי-פלילי של ה- FBI. כעבור יום של חקירה מאומצת, כולל בדיקות מעבדה אינספור, התיצב הבלש האחראי על החקירה במשרד האובלי ודיווח לנשיא: "מצאנו שני דברים. האחד לא כל כך טוב, והשני ממש גרוע" ???? "השתן הוא של אל-גור, אולם כתב היד הוא של הילארי..." שנשמע רק בשורות טובות ושתיתם (תכלה, תאבד) האימבציליות בקרב עגלי-ישיבה...
 

G o v er n o r

New member
בן כמה אתה רוני חץ? "כל תקשורת

נעשית באופן שהילד עצמו נשאל אם הוא מעונין בכלל ליצור קשר כזה. מלבד זאת הרי הכל כמובן נעשה ברצונו, כי אם לא ירצה, לא תוכל התקשורת להווצר" רוני אימבצילוני, המתקשר שואל, ועונה בעצמו תוך כתיבת התשובה באצבעו של הילד. [אנחה] עד כמה אתה יכול להיות אמבציל? שימו לב ל"ראיונות" בהם "מדבר" הילד ו"מדווח" על תחושותיו. לא יאמן. ואני חשבתי עד היום כי אין בנמצא דרגה נמוכה מזו של דלעת170. דלעת170 ניצל. מצאנו מישהו עוד יותר מפגר. אף מתקשר לא ישרוד את המבחן שלי. זו התחיבות!!!
 
למעלה