עצות לרוכב המתחיל
חברי פורום יקרים,
אשמח להתייעץ אתכם לגבי מספר נקודות עבור רוכב חדש (מאוד):
אני רוצה להגשים חלום ישן - להוציא רישיון ולהתחיל לרכב בשטח - יש לי כמה שאלות, ותכלס לא מעט ואשמח לכל עזרה שתוכלו לספק (גם אם דרך לינקים לפוסטים אחרים):
** אתחיל בשאלה הכי בעייתית: שתי פעימות או ארבע פעימות? קראתי/למדתי על ההבדלים ובגדול הבנתי שיש כמה יתרונות ל2 פעימות פחות חלקים שיכולים להתקלקל, כוח מתפרץ, קל יותר יתרונות ל4 פעימות: כוח קונסיסטנטי, סלחני יותר לטעויות.
אחד הפוסטים הפופולריים פה אמר: "פעם היינו מחלקים את החיים ככה שרוכב גרזן יהנה מאד מדו"פ, שהרי לשלוט בכח מתפרץ צריך עדינות בקלאץ' ובגז כידוע..., ורוכב פחות מיומן יהנה יותר ממרובע. היום, לאור השינויים באופנועים אני חושב שהחלוקה כבר מעורפלת יותר."
צפיתי במספר סרטונים / קראתי על הנושא, משהו שמצאתי שימושי מאוד הוא סדרה של 6 סרטונים על נושא זה > https://www.youtube.com/watch?v=0A4TOHaH1wM
** ובהמשך לכך: האם 125 סמק מתאים לרוכב חדש?
אני 1.81 מ' / 85 קילו - יש לי ניסיון על אופניי שטח בלבד, מתכוון לרכב בתנאי שטח סטנדרטיים באיזור השרון כהתחלה.
** איזה רשיון עדיף להוציא A1 or A2? אני חושב 1 כי תהיה לי האופציה לשדרג אופנוע בעתיד כמו כן - האם יש מורה נהיגה מומלץ באיזור השרון? אני מהרצליה
** לגבי ציוד- מתלבט לגבי רכישה של ציוד באיביי או בארץ, ואיזה סוג עדיף?
חולצות / חליפות /תיקים – ראיתי שיש בזול בAliExpress,
לגבי מיגון: תוהה אם לקנות מיגון חזה/גב וכתפיים בלבד או מעין חליפה לכל פלג גוף עליון כדוגמת https://www.youtube.com/watch?v=0ADT4cNhjFI
ראו תמונות מצורפות
קסדה/מגפיים – מניסיון של חבר טוב הבנתי שייבוא של דברים כאלה כרוך בסיכון של תשלום מיסוי גבוה ו/או אישור של משרד התקנים..
אם זאת, כקונה-אינטרנטי כבד מאוד, נראה לי מצחיק לקנות קסדה ב2200 שקל כשאותה אחת תעלה לי פחות משליש באיביי.
** לגבי המותג, אני די סגור על KTM [פוזל לכיוון 125 EXC]
יד שנייה מתאים לי יותר לכיס.. ראיתי גם סרטון על דברים שצריך לבדוק בעת רכישה של אופנוע משומש > https://www.youtube.com/watch?v=VLfwbaXEj4U
יש המלצות בנושא?
** ביטוח - האם יש צורך הכרחי בכך?
והשאלה האחרונה: האם יש הגיון לקנות אופנוע שטח גם אם אין לי כרגע נגרר באוטו?
סליחה על החפירה א ב ל אשמח מאוד לכל עצה בנושא
ת ו ד ה ענקית לכולם!!!
חברי פורום יקרים,
אשמח להתייעץ אתכם לגבי מספר נקודות עבור רוכב חדש (מאוד):
אני רוצה להגשים חלום ישן - להוציא רישיון ולהתחיל לרכב בשטח - יש לי כמה שאלות, ותכלס לא מעט ואשמח לכל עזרה שתוכלו לספק (גם אם דרך לינקים לפוסטים אחרים):
** אתחיל בשאלה הכי בעייתית: שתי פעימות או ארבע פעימות? קראתי/למדתי על ההבדלים ובגדול הבנתי שיש כמה יתרונות ל2 פעימות פחות חלקים שיכולים להתקלקל, כוח מתפרץ, קל יותר יתרונות ל4 פעימות: כוח קונסיסטנטי, סלחני יותר לטעויות.
אחד הפוסטים הפופולריים פה אמר: "פעם היינו מחלקים את החיים ככה שרוכב גרזן יהנה מאד מדו"פ, שהרי לשלוט בכח מתפרץ צריך עדינות בקלאץ' ובגז כידוע..., ורוכב פחות מיומן יהנה יותר ממרובע. היום, לאור השינויים באופנועים אני חושב שהחלוקה כבר מעורפלת יותר."
צפיתי במספר סרטונים / קראתי על הנושא, משהו שמצאתי שימושי מאוד הוא סדרה של 6 סרטונים על נושא זה > https://www.youtube.com/watch?v=0A4TOHaH1wM
** ובהמשך לכך: האם 125 סמק מתאים לרוכב חדש?
אני 1.81 מ' / 85 קילו - יש לי ניסיון על אופניי שטח בלבד, מתכוון לרכב בתנאי שטח סטנדרטיים באיזור השרון כהתחלה.
** איזה רשיון עדיף להוציא A1 or A2? אני חושב 1 כי תהיה לי האופציה לשדרג אופנוע בעתיד כמו כן - האם יש מורה נהיגה מומלץ באיזור השרון? אני מהרצליה
** לגבי ציוד- מתלבט לגבי רכישה של ציוד באיביי או בארץ, ואיזה סוג עדיף?
חולצות / חליפות /תיקים – ראיתי שיש בזול בAliExpress,
לגבי מיגון: תוהה אם לקנות מיגון חזה/גב וכתפיים בלבד או מעין חליפה לכל פלג גוף עליון כדוגמת https://www.youtube.com/watch?v=0ADT4cNhjFI
ראו תמונות מצורפות
קסדה/מגפיים – מניסיון של חבר טוב הבנתי שייבוא של דברים כאלה כרוך בסיכון של תשלום מיסוי גבוה ו/או אישור של משרד התקנים..
אם זאת, כקונה-אינטרנטי כבד מאוד, נראה לי מצחיק לקנות קסדה ב2200 שקל כשאותה אחת תעלה לי פחות משליש באיביי.
** לגבי המותג, אני די סגור על KTM [פוזל לכיוון 125 EXC]
יד שנייה מתאים לי יותר לכיס.. ראיתי גם סרטון על דברים שצריך לבדוק בעת רכישה של אופנוע משומש > https://www.youtube.com/watch?v=VLfwbaXEj4U
יש המלצות בנושא?
** ביטוח - האם יש צורך הכרחי בכך?
והשאלה האחרונה: האם יש הגיון לקנות אופנוע שטח גם אם אין לי כרגע נגרר באוטו?
סליחה על החפירה א ב ל אשמח מאוד לכל עצה בנושא
ת ו ד ה ענקית לכולם!!!