אוקיי, סניור אריק. עכשיו הכול ברור.
ואגב, את נוסחת ההספק הפשוטה ודאי שאחיך הקשיש עדיין זוכר. הנוסחא שאליה התכוונתי היא נוסחת הנצילות (ייתכן אולי שמוגדרת גם כיעילות) של הרשת.
η=Uout/Uin כלומר, הספק מועיל חלקי סך כל ההספק שהשקענו, והיא נמדדת באחוזים. ההפסדים שהתכוונתי אליהם, הם תוצאה של ההתנגדות החשמלית (קצרה היריעה מכדי להיכנס להסברים מהי התנגדות חשמלית) של פסי ההולכה או חוטי החישמולת. מה שקורה הוא, שבהתאם לאותו חוק אום שהזכרתי קודם, המתח החשמלי שיגיע לצרכן יהיה נמוך יותר מהמתח שייצא מתחנת ההשנאה. ואם כבר נוסחאות, אז הנה הנוסחה של חוק אום: U=R*I - מתח שווה לזרם כפול התנגדות, כלומר: המתח שמפסידים על מוליך חשמלי מסויים, נמצא ביחס ישר להתנגדות החשמלית של אותו המוליך, וביחס ישר גם לזרם... (וזה מתקשר שוב לדבריי שבהודעות הקודמות). בסופו של דבר, למרות שהתנגדות של פס הולכה "טיפוסי" תהיה נמוכה יותר מחוט חישמולת "טיפוסי" (כי ההתנגדות נמצאת ביחס הפוך לקוטר המוליך, וקוטרו של פס הולכה גדול יותר מקוטרו של חוט חישמולת כמובן), עדיין ההפסדים במתח הנמוך יהיו גבוהים יותר מאשר במתח הגבוה. האמת היא, שממש לא רציתי לפתוח כאן שיעורים בתורת החשמל... אבל יצא כפי שיצא - ואני מקווה שהצלחתי להבהיר את העניין פחות או יותר גם לאלה מביניכם שלא למדו פיזיקה בתיכון או באוניברסיטה. השורה התחתונה היא, שעם פס שלישי המתח לעולם יהיה נמוך יותר, וכתוצאה מכך ההספק המירבי שמותר לרכבת לצרוך יהיה נמוך יותר והפסדי האנרגיה יהיו גדולים יותר. עד כאן ללילה זה...