עזרה עם בעיית טורים ברכב,מנוע מזייף.

היי
כבר במשך שנה יש לי בעיית טורים וזיוף מנוע,לא משנה עם המנוע קר או חם הוא תמיד בין 700-750,במצב הזה מרגישים את המנוע רועד ומתאמץ וצריכת דלק גרועה במצב סרק

החלפתי פלאגים,החלפתי חיישן חמצן עליון שהיה תקול אבל עדיין נשאר אותו דבר.

אשמח לכיוון ,4 מוסכים פשוט מסתכלים על המנוע ואומרים אין בעיה וחלקם לא מוכנים להתאמץ.

הרכב s60 volvo,1.6 מנוע של פורד.

מצרף תמונות של נתונים ממחשב רכב.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_20240127_180712.jpg
    IMG_20240127_180712.jpg
    1.9 MB · צפיות: 7
  • Screenshot_2024-01-31-20-30-57-115_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2024-01-31-20-30-57-115_com.miui.gallery.jpg
    KB 689.8 · צפיות: 7
  • Screenshot_2024-01-31-20-50-29-713_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2024-01-31-20-50-29-713_com.miui.gallery.jpg
    KB 660.7 · צפיות: 7

חן 1111

Active member
לא ברור. האם יש בעיה גם כשהמנוע חם?
טורים 700 זה תקין למנוע חם.
במנוע קר לגמרי הסל"ד צריך להיות הרבה יותר גבוה, משהו כמו 1500 מיד לאחר ההתנעה. אם לא, ייתכן שיש תקלה בוסת הסל"ד. זה סוג של מנוע חשמלי שמווסת את סיבובי הסרק וגם מגביר כשהמנוע קר. יש כמה סוגים, אני לא מכיר וולוו.
ברור שאם הסל"ד במנוע קר הוא 700 אז תהיה בעיה של רעידות וזיופים.
לא ברור מאיפה המסכים שצירפת. יש לך מחשב בדיקה? בכל אופן, נראה לי שהבדיקה היא עם מנוע קר, אז קשה להתייחס לנתונים. תעשה את אותה בדיקה עם מנוע חם לגמרי ותראה מה קורה.
לא הבנתי מה זה צריכת דלק במצב סרק. איך בכלל בודקים את זה?
 
היי
קודם כל תודה על ההתייחסות.
אסביר שוב,כל הבעיה שרשמתי מתבצעת רק בסרק,במהלך כל הנסיעה כשאני עומד ברמזור,כשאני מניע כל פעם את הרכב,גם כשהמנוע חם יש רעידות וזיופים והסרק נמצא על 700.
בהנעה קרה הוא קופץ ל1500 ואז יורד ל700.

יש לי מחשב רכב ,הבדיקה הייתה שהמנוע היה חם לאחר נסיעה.

אני פשוט מחפש כיוון ,איפה לבדוק
 

חן 1111

Active member
קודם כל, זיופים בדרך כלל נובעים מבעיה בהצתה. החלפת פלגים, אבל ייתכן שזה סליל/סלילי הצתה. אבל צריך להיות קוד תקלה, וגם פיצוצים באגזוז.
מעבר לזה, הערכים האדומים לא תקינים, למשל absolute load value - זה נמדד לפי קריאת חיישן ספיקת האוויר. גם טמפרטורת האוויר לא סבירה. זה מעלה חשד שיש בעיה בחיישן ספיקת האוויר (משולב בו גם חיישן טמפרטורת אוויר).
עוד ערך לא תקין הוא קידום ההצתה, אבל אולי זה קשור לזיופים, שגורמים למחשב לחשוב שההצתה מוקדמת מדי, והוא נותן איחור הצתה.
את כל זה קצת קשה לבדוק לבד. מוסך מורשה, עם מחשב בדיקה של היצרן, יוכל לעשות עבודה יותר טובה.
 
למעלה