עזרה מכירת אוטו וישן וקניית חדש

sharonei1

New member
כדאי קיה פיקנטו ?

אני רואה בכביש שכולם קונים אותה כמו לחמניות והיא מתאימה לצרכים ולמחיר
 

sharonei1

New member
אני מתלבט בין 3 דגמים

החלטתי ללכת על ידני
פיקנטו, סוזוקי איגניס \ סלריו
הם מומלצים ?
יש דגמים מומלצים במחיר דומה ?
 

מנחם231

New member
אגיד לך משהו לא פופולרי

היה לך רכב צרפתי נוח. אז אתה מחפש רכב "קרש" שישבור לך את הגב? כדי להחליט על אחת הרכבים שציינת לא מספיק נסיעה חפיף
.צריך נסיעה ארוכה. ואני אומר לך שמהרכבים שציינת לא תתפנק.
 
הפיקנטו יקרה משמעותית מהC1 כדוגמה

אז למה לבזבז יותר.
זה תלוי גם בצרכים. פיקנטו [וגם I10] זה ל5 נוסעים.
C1, 108, אייגו, איגניס, סלריו, זה ל4 נוסעים ואגב גם המקבילים מבית VW כלומר סאט MII או שקודה סיטיגו, כולם ל4 נוסעים כלומר מושב אחורי עם 2 חגורות בלבד.
אם אתה לא זקוק לפוטנציאל של 5 נוסעים [שגם זה הרי 5 בצפיפות אבל לפחות מבחינת החוק זה מותר] אז למה לשלם יותר?
כולם נותנים לדעתי תמורה די דומה. לך תנסה ותבדוק.

אני לפני הרכישה של הפיקנטו והיות ואני משתמש בזה הרבה גם לבינעירוני ולא רק בינעירוני אלא ביעירוני עם טופוגרפיות מאד מאתגרות. לקחתי הרכב ל3 נסיעות מבחן, אחת הייתה מאד מאד ארוכה כללה כל כביש 1 הלוך וחזור + לכבישים צדדיים [מה שנקרא בינעירוני בכבישים לא מהירים] באיזור + עירוני בירושלים.
ורק אז ידעתי שה1.0 הידני יענה על צורכיי כהלכה.
כלומר, יכולתי להשקיע יותר ולרכוש משהו יקר יותר אבל אני חסיד הגישה המוטורית שקונים מה שצריכים ולא כדי להרשים את השכנים. כידוע, רכב זה לא תוכנית להשקעה.
ומאז ב5 השנים, תחזוקה מאד נעימה, כי, זולה מאד. מאד! והרכב מאד אמין וכייפי לנהיגה כמצופה מרכב ידני מודרני.
 

sharonei1

New member
זה הגבלה דיי רצינית שאפשר רק 4 נוסעים גם אם לא צריך

יש מכוניות במחיר דומה שכן 5 נוסעים
זה כמו לקנות בכוונה משהוא נחות שיש במחיר וגודל דומה 5 מושבים
נכון שיש דגמים מיוחדים כמו מכוניות ספורט או ה smart שם יש 2 מושבים
אבל ב C1 ו 108 לא מובן לי למה 4 מושבים הן יותר קטנות מהפיקנטו ?
זה מגבלה גם אם אני לא צריך 5 ביום יום בד"כ פעם ב כן צריך 5
סוזוקי אינגיס וסלריו רשום באתר היבואן שזה ל 5 נוסעים
 
גם האיגניס זה רק ל4 נוסעים

לגבי הסלריו אינני בטוח.
אתה יכול לזהות לפי מספר החגורות במושב האחורי וגם לפי הפיצול של משענת המושב האחורי בעת שאתה מקפל המשענת האחורית להגדיל את נפח הבגאג' [האם ביחס 50% או ביחס 1/3 ל- 2/3].
זאת הגבלה אם אתה זקוק למושב אחורי ל3. אם אינך זקוק זאת לא הגבלה. אני זקוק ולכן אני פסלתי את הרכבים עם מושב אחורי מוגבל ל2 נוסעים.
אבל אם אינך זקוק למה לשלם עוד 10K... זה פער גדול בתשלום [מ50 ל60 זה 20% תוספת ומדובר על מעל ל60 ככה שזה יותר מ20%].
אבל, כשאני רכשתי לפני כ5 שנים, לא היה פער במחיר בין הסוזוקי לפיקנטו ובתנאים כאלה העדפתי את הקיה. אם היה פער של 10K או יותר אינני בטוח שהייתי רוכש את הקיה.
זה לא הרכב היחיד במשפחתנו ככה שבמבט לאחור לא מפריע לי רכב עם 4 מושבים בלבד. מרבית הנסיעות שאינני לבד בהן, אני לא מעמיס 4 בנוסף אלי אלא 1 או לכל היותר 2 [ואפילו 2 זה נדיר ביותר].

לדעתי על סמך הנתונים כיום, פער של 10K ויותר הוא דיל ברייקר ! [כמובן במידה והרכב משביע רצונך. לא צריך לרכוש מתוך חוסר שביעות רצון בסיסית כי זה סתם תחושה נחסית...]
 
מהקישור שהבאת: הסטלריו בהחלט 5 נוסעים

יש הרבה שיפור באיבזור לעומת האיגניס.
יש חלונות חשמל מאחור ולא חרכים נפתחים לצדדים כפי שהיה באלטו [וב108,C1, אייגו, סיטיגו, MII]
הסטלריו קפץ מדרגה [אגב, כיום אין אלטו אלא רק סטלריו]

לגבי האיגניס. טעיתי. משום מה חשבתי שרשמת אלטו שזה הסוזוקי הישן לפני הסטלריו. שם היו 4 מושבים וחרכים צידיים בלבד במקום החלונות האחוריים. [איגניס זה סופר מיני ובוודאות 5 מושבים]
אני רכשתי לפני כ5 שנים ואת זה לא אהבתי. בפיקנטו היו 4 חלונות חשמליים אז. אבל השוק תחרותי וכעת אתה רואה שגם הסוזוקי השתדרג. תבדוק גם את המתחרים האירופאים, אולי גם שם לא שקדו על השמרים. ייתכן שהאינפורמציה שמסרתי לך אינה אקטואלית או אינה מדוייקת.
 

sharonei1

New member
כבר בדקתי

ה 108 וה C1 בוודאות 4 נוסעים הייתי באולם תצוגה שבוע שעבר
השאלה היא איזה דגם הכי מוצלח בין 4 דגמים כרגע כולם ידניים:
סוזוקוי סלריו
סוזוקי איגניס
קיה פיקנטו
סיאט איביזה
 
ראשית אני מתנצל על הבלבול החוזר ונישנה אצלי

הייתי אומר סוג של קיבעון של הבילבול...

שוב רשמתי לך איגניס במקום אלטו. את האיגניס אינני מכיר לחלוטין.
האיגניס זה 5 מקומות והאלטו זה 4.
אני בעבר שקלתי אלטו. לחלוטין לא שקלתי איגניס מכיוון שרציתי רכב מיני ולא סופר מיני.
האיגניס גם כמובן יקר מהאלטו ומהפיקנטו...

עכשיו לשאלתך הנוכחית:
אין לי תשובה טובה מ2 סיבות: לפני 5 שנים חשבתי שהפיקנטו הכי מוצלח בקבוצתו אבל אחרי 5 שנים גם הפיקנטו כיום שונה ממה שיש לי. הוא כמובן התקדם אבל גם אחרים.
היתרון של הפיקנטו שרלוונטי להיום הוא עדיין 7 שנות אחריות על הגיר והמנוע. אבל רק 3 שנות אחריות מלאה [מה שנקרא "מפגוש לפגוש"]
יש עוד נתונים או ליתר דיוק פיט'ורים שכדאי לך לתת עליהם את הדעת:
למשל, בלימה אוטונומית שקיימת בחלק מהרכבים. יש שפעילה רק מתחת ל30 קמ"ש ויש שפעילה מתחת ל80 קמ"ש. זה למקרה שתפספס משהו על הכביש. כמובן היעילות של זה אינה מוחלטת והעירנות שלך חשובה.

התשובה מה להעדיף היא סובייקטיבית. לך תעשה נסיעות מבחן. יותר מאחת ותבדוק ב"מסלולים האמיתיים שלך", בפרט אם הם חריגים ו/או שונים מהמסלול הצ'וקומוקו של נסיעות המבחן הסטנדרטיות סביב הסוכנות. בפרט אתה שרוכש להרבה שנים כדאי שתרכוש משהו מתוך הבנה אמיתית שזה מה שמתאים לך. מי שרוצה להתחרות בך כלקוח יאלץ לאפשר לך לבחון הרכב ביסודיות. בנהיגה השנייה מגלים דברים שבנהיגה הראשונה טרם היית מודע להם.
 

enigo

New member
כשקנית את האוטו לא היה איגניס חדש, ולכן לא שקלת אותו

האיגניס אומנם יקר מפיקנטו ידנית, אבל עם מנוע חזק יותר, מרווח יותר ועם יותר אבזור.
 

טושטוש32

New member
לאיגניס 3 כוכבי ריסוק בלבד

את שני הכוכבים הנוספים החסירו בגין היעדר מערכות בטיחות אקטיביות בציוד התקני. רק אומר...
 

enigo

New member
אכן, אבל חלק מהמערכות החסרות חופפות למערכת שמתקינים בארץ

אז יכול להיות שחלק מהכוכבים הנעדרים כן בתוקף. אבל יורואנקאפ לא מוכן להתחשב במערכות אפטר-מרקט, גם אם מתקינים אותן כסטנדרט... בלגאן.
 
ואיך היכולות הדינמיות של האיגניס לעומת הפיקנטו

נדמה לי שהפיקנטו החדש נועל 175/65/14. האם זה נכון?
בפיקנטו שלי כף הרגל עדיין נותרה צנועה וצנומה קרי 165/60/14
אגב בדגם במפואר של פיקנטו 1.25 [ובעתיד בדגם הספורטיבי] זה 185/55/15

אני מוציא כמה כללים לגבי הקשר בין הצמיגים למאפיינים המוטוריים:
ככל שהסולייה רחבה והחתך קטן אז הצמיג יותר ספורטיבי כלומר מיועד יותר לתקוף פניות צפופות
2. ככל שהסולייה צרה וקוטר הג'נט גדול אז הגילגול יהיה חסכוני יותר בדלק [לזה אפשר להוסיף חתך קטן
3. ככל שהסולייה רחבה והחתך גדול אז הצמיג מתאים יותר לנסיעה בשטח עם פני שטח שופעים במהמורות [לזה אפשר להוסיף קוטר ג'נט גדול]
ככל שהסולייה דקה והחתך גדול אז הצמיג מתאים יותר לנסיעה בשטח הלא סדיר [שוב רצוי עם ג'נט גדול] אבל מתאים לגלגל שאינו מחובר למנגנון המניע את הגלגלים כלומר זה שאינו מחובר אל הכוח מהמנוע.

עוד משהו לגבי יכולת דינמית. הקורלציה של זה למנוע המודרני די דלה ולעומת זאת, הקורלציה למרכב ולכל מה שנמצא בפרק CHASSIS יחסית גדולה קרי שאסי, בולמים, בלמים, גלגלים, היגוי, מאפייני מרכז הכובד ומבנה הנדסי כלומר מידת ואופן פיזור המסה סביב מרכז הכובד...
וכמובן הגיר והמנוע חשובים. אני מעריך שהגיר טיפונת יותר מהמנוע אבל שלא יובן שלא כהלכה, מנוע גרוע לא יקדם אותנו כאן.
 

enigo

New member
אתה שואל? עונה? כותב ספר? לא לגמרי ברור

אני אענה על השאלה שבכותרת - האיגניס לא משהו מבחינה דינמית. וזה בעדינות. הפיקנטו החדשה בסדר, אפילו טובה ביחס לקטגוריה.
 
אני שואל, עונה וכותב ספרים, והכל כמובן יחד

השאלה החבוייה הייתה אילו נעליים יש לאיגניס?
האם התיאוריה שלי תעמוד במבחן כלומר תתאים למה שאתה רשמת על היכולות הדינמיות של הרכב? האיגניס בהשוואה לפיקנטו ?
 

חן 1111

Active member
לאיגניס יש 175/60/16, אבל צמיגים זה רק פרמטר אחד

מתוך הרבה שמשפיעים על היכולות הדינמיות. היצרנים הולכים ועוברים לחתכים נמוכים ולחישוקים גדולים, בעיקר משיקולי עיצוב ואופנה.
למעשה אין טעם לשים צמיגים ספורטיביים מדי ברכב שאין לשלדה שלו יכולות בהתאם. לפעמים זה יכול אפילו לפגוע בבטיחות.
 

enigo

New member
האיגניס לא דינמית בלי קשר לצמיגים. מתלים רכים ומרכב גבוה

 
למעלה