עזרה לילד

  • פותח הנושא in12
  • פורסם בתאריך

in12

New member
עזרה לילד

הבן שלי בכיתה ג
כבר שנתיים מוחרם חברתית
ביקשנו כעת לעבור כיתה - אישרו (ההנהלה)

לפני שבוע רגע לפני המעבר - ביטלו כי הורה מכיתה שניה (המיועדת שיעבור אליה) אמר שהבן שלו חושש מהבן שלי שיציק לו

ההנהלה טוענת שיש עוד הורים
אנחנו טוענים ויודעים שהם משחקים בישוב, באים אליו הולך אליהם משחקים אחרי שעות בית הספר

היינו בשיחה עם ההנהלה, וכעת עת זה בבירור מול המפקח
,בהנחה שזה לא יעבור את המפקח ואנחנו נלך עם זה עד הסוף
לאן עוד אפשר לפנות?

(הבן שלי לא נכנס לכיתה מתחילת השבוע)

תודה
 

Ani15

New member
את יכולה לפנות למפקח המחוזי

שהוא הבוס של מפקח ביה"ס
ואם זה לא יעזור את יכולה לפנות למשרד ושר החינוך
אני בספק אם מי מהם יהפוך את ההחלטה של מפקח ביה"ס
&nbsp
את יכולה גם להעביר את הילד ביה"ס, לבי"ס פרטי או לציבורי אחר ביישוב שלכם או ביישוב שכן.
&nbsp
אבל אני חושבת שכדי לענות לך ברצינות ולחשוב איתך ביחד, את צריכה לספר לנו את כל הסיפור: למה הילד שלך מוחרם, ולמה את חושבת שלהעביר אותו כתה יפתור את הבעיה הזו. אם הבעיה היא משמעת והתנהגות, הפתרונות שניתן להציע שונים בתכלית מ"יש לו מחלה כרונית והם צוחקים עליה בגללו".
 

in12

New member
אני לא אספר את כל הסיפור

אבל בעיקרון
החברים שלו נמצאים בכיתה המקבילה שאליה אנחנו מבקשים להעביר
הילדים שאיתו בכיתה הנוכחית הם חלק מהיישוב , והוא לא התחבר אליהם
אז כשהיה קטן הוא ניסה לגשת בכל מיני צורות ואחת הצורות בסופו של דבר זה הצקה. ונוצר מצב של נתק.
אנחנו יזמנו את האפשרות שיעבור כיתה, זה לא בא מיוזמתו
כי ראינו שהוא לכאורה מאבד אפשרות שיהיו לו חברים

אני שואל באופן עקרוני
אם ההנהלה החליטה שלא, מה הסיכוי שלי לשנות את ההחלטה?
אז ההחלטה בסוף היא של מפקח בית הספר? (עד כמה אפשר לדעת בוודאות שהוא ניטראלי ,ביחוד שיש הורה שהוא מורה בבית הספר ויש לו ילד בכיתה שאליה אנחנו מבקשים להעביר)

תודה
 

Ani15

New member
אני מבינה שההורה שמתנגד הוא מורה בביה"ס?

ושאת חושבת שהוא עושה זאת מסיבות אישיות ולא ענייניות. אם כן, אז הסתבכתם. גם אם המפקח יכפה על ביה"ס את ההעברה, זה יוצר מערכת יחסים עכורה בתוך ביה"ס ביניכם לבין הצוות, שמן הסתם לא תעשה טוב לילד שלך. וזה אם את צודקת והילד שלך הוא טלית שכולה תכלת וכל הבעיה היא בחבורה המגובשת בכתה בה הוא נמצא. אם המציאות לא כל כך "שחור לבן", הבעיה שתיארתי היא רק קצה הקרחון.
ההחלטה היא של מפקח ביה"ס ואין לך דרך לדעת שהוא נייטרלי. אם ההחלטה נראית לך לא הוגנת, והלכת למעלה בדרגות ולא קיבלת תשובה (אבל צריך לנסות קודם!), את יכולה לתבוע את משרד החינוך.
בין השורות אני קוראת בי"ס לבנים בלבד. אם כן, אני עוד יותר ממליצה לך לא להיכנס לפוליטיקה הפנימית בצוות ולהעביר אותו בי"ס.
 

mykal

New member
לפני תשובה,

אני מבינה את הקושי שלכם,
(אני גם לא מאמינה במעשה טכני, של העברת כיתה,
היה צריך לעשות "עבודה" מקדימה--כדי לתקן את המצב הבעייתי)
אבל, אולי תגידי מה הבעיה של הבן שלך,
למה יש טענה שמפחדים ממנו? מה הוא עושה?
למה מחרימים אותו.
אולי צריך לפני כן, לתת גם קצת עזרה לבן, ואז בשיחה כשאת
תשתפי גם מה אתם עושים או מוכנים לעשות, יבואו גם הם לקראתכם.
בעיקרון מפקח ביה"ס ויועצת ומחנכי הכיתות, ואולי הייתי מבקשת גם את
המפקחת על היועצות, זו איסטנציה גבוהה מאוד.וזה בהחלט לא מפגש רגיל.
 

in12

New member
מפחדים ,כמובן לא כולם

אבל אם יציקו לו אז הוא יגיב כמו כל ילד.
הכיתה שאיתו הוא נמצא הם מספר בנים(מהישוב) שהם מגובשים מאוד והוא לא הצליח לעבור את החומה שהם יצרו.
כך נוצר שהוא מבודד
לעומת זאת יש חבורה אחרת שהיא בכיתה האחרת שאליה הוא שייך וביקשנו שיעבור אליה
אלא שיש הורה שביקש שלא נעשה את המהלך הזה ומכאן זה נעצר והתגלגל שכבר שבוע הוא לא נכנס לכיתה
 

mykal

New member
אני מבינה שלא

תספר את כל הספור. אבל, הצקה של ילד, לילד אחר היא לא נעימה.
המשפט "הם חבורה שהוא לא הצליח לעבור את החומה"
זה משפט חיור--כי קודם כתבת חרם--חרם זה דבר נוראי, שכל איש חינוך יודע
שמחויב לטפל בו מידית. ולא קשור לבקשה של ההורים למעבר כיתה.
גם בכיתה שיש בה חבורה, יש עוד אחרים שלא בחבורה.
לילד שלכם יש איזה קושי, שחשוב שתתיחסו לו.
כי אם לא יטופל הוא יחוה כשלון גם בכיתה החדשה.
הורה מהכיתה שאמור להכנס אליה איננו קובע. הוא יכול לבקש,
ויכול להדריך את הבן לו לא לשחק עם הבן שלך--לא לקבוע אם הבן
שלך יהיה בכיתה הזו.
אם זה הורה יחיד ובעל השפעה, אולי יעמתו ביניכם--ואתה תצטרך גם
לתת מענה שיהיה נעים מצד הבן שלך.
המפקח הוא איסטציה גבוהה, הוא בודאי שומע את כל הצדדים,
גם את הצוות. ואז יקבל החלטה.
מאחלת לך שיעבור בקלות והרבה נחת.
 
יש פה בעיה עמוקה, שלא תיפתר גם בעזרת מפקח

אולי תצליחו למצוא מפקח שילחץ ויכניסו את הילד.

אבל הילד שלכם נכנס מעמדה ממש נמוכה.

א. עם הכיתה הקודמת הוא מאד לא הסתדר חברתית
ב. בכיתה החדשה יש ילדים/הורים שחושבים שהוא ילד בעייתי, עד כדי כך שמערימים קשיים על העברתו

אני משוכנעת שלא תכתבו כאן את כל הפרטים, כי זה בודאי סיפור מורכב. אבל לדעתי, לפני העברת כיתה (וככה שריפת הסיכויים החברתיים שלו בשתי כיתות שונות) - תטפלו קודם בבעיה. למה לכלכך הרבה ילדים/הורים יש בעיה איתו

בינתיים, אם יש לו חברים בכיתה השניה - הוא יכול בשיעורים לשבת בשקט, ואת חיי החברה לנהל בהפסקה. עם חבריו מהכיתה האחרת
 
תגובה קשה בפנים

שנתיים מוחרם חברתית?...
הילד לא נכנס לכיתה מתחילת השבוע?

האמת..בהתחלה חשבתי שזאת לא הודעה אמיתית
הילד בכיתה ג
למה הוא צריך לעבור את זה
איפה אתם שנתיים
אני הייתי מוציאה אתמול מבית הספר
ורושמת לאחר
כדי לתת לילד הזדמנות אמיתית
 

mykal

New member
צודקת ומזהירה,

טכניקה לפתרון הבעיה איננה פתרונה.

אם הם גרים בישוב קטן שיש בו אפילו שני בתי ספר,
הכל מכירים הכל. ואז יהיו נשמות טובות שיספרו.
צריך לעזור לילד עצמו. לפני כל פתרון טכני.
 

mykal

New member
גם בגלל סודיות וכבוד לילד

וגם כי כהורים אנחנו הרבה פעמים מתרצים לעצמינו
וקשה לנו לקבל את חולשת ילדינו.
אני מקוה שיקחו לתשומתלב את הנאמר כאן ויעזרו לילד בטיפול.
האשמת הגורם החיצוני בלבד לא מספיק כדי לעזור.
 
אני לא האשמתי גורם חיצוני

כתבתי אל ההורים
ובכל מקרה
לא משנה מה קשה לי להאמין
שטובתו היא להשאר באותה מסגרת
 

mykal

New member
לא את, אלא ההורים

שבגלל החבורה, בגלל המורה/הורה. בגלל מפקח אולי מוטה.
חבל, זה רק חלק מהענין.
הילד והם זקוקים גם לעזרה.
 

בת האש

New member
מה זה בית הספפר הגרוע הזה?

אני לא רואה שום מצב שבבית ספר סביר, שלא לומר טוב, מחרמים ילד שנתיים, או אפילו שבוע. המורים אמורים להתערב, ההורים אמורים להתערב, אמורה לקום מהומת עולם.
&nbsp
אני ממש לא תומכת בהאשמת הקורבן שיש פה. גם ילד בסדר לחלוטין שהוחרם בגלל אנשים אכזריים יםתח התנהגויות שליליות. הפתרון לזה הוא לא ללמד אותו להתנהג יפה כשמתנהגים אליו בצורה נוראית ובלתי נסבלת, אלא להוציא אותו לסביבה נורמלית, ולעצור התנהגויות נוראיות בזמן.
&nbsp
בכל מקרה, אני לא רואה סיבה לרצות שהילד ישאר בבית הספר הזה. ולא מבינה איך לעזאזל נתתם למצב להדרדר כל כך.
&nbsp
 
להעביר ביה"ס ולהתחיל מחדש

כיתה חדשה בביה"ס חדר לא תתן הרבה במיוחד שיש עליו רושם של מציקן.
&nbsp
מסכן שהוא צריך להרגיש ככה
 

in12

New member
יש לנו פגישה עם המפקח - מה השלב הבא?

אם אני אלך עם זה עד הסוף עד היכן אני יכול להגיע?
לבית משפט מחוזי? ואז מה? (אני מוכן ללכת עם זה עד הסוף)
בינתיים הבן שלי לא לומד בשום כיתה (לא מוכן להכנס)
 

mykal

New member
מה התחנה הסופית שאתה

מבקש להגיע אליה?
רק מעבר כיתה? אם כן, בהיררכיה אחרי מפקח ביה"ס,
יש מפקח מחוזי. אח"כ יש מנכ"ל משרד החינוך.
אני גם רוצה שתדע, שלמחלקת החינוך במקום מושבכם, (עיריה/מועצה מקומית)
יש קב"ס--שהם יכולים לתבע אתכם על העדרות ילד מלימודים.
כדי ללכת לבית משפט--אתה צריך לנסח מה אתה תובע.
ולבחון מה יאמר הצד המתנגד לך, שלא יכפישו את הבן שלכם כדי להצדיק את עצמם.
מצב מורכב ולא פשוט.
לקראת המפגש עם הפיקוח--תתאר את מצב הילד שיושב בחרם בכיתתו--
שזה לא מטופל--ויש דרכים לטפל. לתאר את הסבל שלו ואת הכאב שלכם.
תבוא לא בהתלהמות ולא בכעס אבל עם טיעוים מובנים.
אלתיתן את האפשרות לדחית פתרון--כי זו הרבה פעמים הנטיה.
מאחלת הצלחה--ואשמח לשמוע שדברים הסתדרו.
 
לבית הספר הזה הוא מוכן לחזור?

לאיזו כיתה בשכבה הוא מוכן לחזור?
לא יודעת
משהו נראה לא נראה לי בסיפור הזה
אני לא הייתי נלחמת כדי להשאיר במוסד חיוכי שכזה
 

mykal

New member
את צודקת.אבל...

אני מבינה שהם גרים בישוב יחסית קטן, יתכן שמאופין קהילתית,
יש מצב שבי"ס אחר, או רחוק וכרוך בלוגיסטיקה,
או שבכלל אין אלטרנטיבות.

מה גם שכרגע זה לא זמן מעבר בתי"ס ואם יגיע עם ה"שובל" של האוירה,
כי ביה"ס ירצה להצדיק עצמו, אז אולי דוקא בינתיים לנרמל אתהמצב בתוך המסגרת,
לשאוף לטפל בכל הגורמים--תלמידים, חבורות, אוירה כיתתית.
ולשנת הלימודים הבאה לחשב מסלול מחדש.
 
למעלה