עזרה - האם יש מישהו שיוכל לענות לי לגבי בית ספר טביטה-יפו?

Mr Sort It Out

New member
עזרה - האם יש מישהו שיוכל לענות לי לגבי בית ספר טביטה-יפו?

אני מאוד מקווה שמישהו כאן יוכל לעזור לי/לענות על שאלותי!
אשתי בריטית, אני אזרח ישראל. אנחנו מתכננים לחזור לישראל ולהתיישב בראשון לציון. שפת האם של בתנו היא אנגלית, שפה שנייה רוסית. היא מתכננת ללכת לכיתה א'.

הבעייה שלי היא שאני ממש לא רוצה לשלוח את הבת שלנו לבית ספר ישראלי רגיל. כאחד שלמד בבית ספר כזה, אני יודע איזו שטיפת מוח עוברים שם התלמידים.

רעיון בית ספר טביטה מאוד מפתה אותי משום ששם אני מרגיש שבתי תוכל להיחשף ליותר תרבויות, זהויות, וזה יעזור לה להיות אדם יותר רחב אופקים ופתוח.

אך יש שאלות שמטרידות אותי, ואני אשמח אם מישהו יוכל לענות לי. אני מצטער מראש על כל המלל!
1. אני רוצה שבתי תוכל להכיר חברים, הבעייה היא... המרחק בין ראשון לציון ליפו. האם יש בטביטה תלמידים שמגיעים מערים אחרות? כמה רחוק? האם יש תלמידים בראשון לציון או רחובות? מאיפה מגיעים תלמידים?
2. מהו המבנה הדמוגרפי של בית הספר מבחינה אתנית? מהן השפות הבולטות במסדרון? איזה קבוצות אתניות יש בבית הספר?
3. כמה ילדים דוברי רוסית יש בבית הספר הזה? מאיזה ערים הם מגיעים?
4. אני יודע שזהו בית ספר סקוטי המלמד בשפה האנגלית, אבל אני פוחד שמשום ששפת האם שלה לא עברית או ערבית היא לא תוכל להתחבר עם אנשים אחרים, ששפת האם שלהם היא לא אנגלית. האם החשש שלי מוצדק?
5. בגיל מסויים הילדים כבר לא רוצים שההורים יסיעו אותם והם מעדיפים לעלות לבד על אוטובוס. עד כמה האיזור הזה מסוכן לילדה צעירה?
6. איך מכינים את הילדה למבחני הקבלה? איזה מורים פרטיים כדי להזמין לפני מבחני הקבלה?
7. אנחנו יכולים להרשות את תשלום בית הספר, אך אנחנו לא עשירים. האם רוב התלמידים בבית הספר, כמו בבתי ספר פרטיים רבים, באים ממשפחות מאוד מבוססות? האם יש תחושת אלטיזם או סנוביות כלפי כאלה שלא חיים בבתים פרטיים או להורים שלהם יש אוטו חדש?

איך אפשר לדעת שטביטה תתאים לביתנו ואנחנו לא נעשה טעות אם נשלח אותה לשם? מה ידוע לכם על בית הספר הזה והאווירה בו? רמת החינוך?
 

dw2322

New member
ברוכים הבאים

אם עניין בית הספר האנגלי ביפו הכרחי אז היתי מציע לשקול שוב את המגורים בראשל"צ. אם אתם מגיעים מעיר אחרת אז יש פחות סיכוי שיקבלו אתכם כי סביר שתנתן עדיפות לתושבי העיר.
בנוסף, לטרטר ילדה קטנה (גיל 6) באוטובוסים, להבדיל מגילאי תיכון, זה פחות מקובל כאן, אם כי יש כאלה שעושים את זה. מה שמקובל בישראל בגילאים אלה, אם גרים רחוק ואין הסעה, זה שההורים מסיעים את הילד ברכבם הפרטי.
בנוסף, אם אתם לא ממש, אבל ממש ממש, חייבים אז אני ממליץ בחום להמנע מהסיוט של נסיעה מראשל"צ לת"א בשעות הבוקר הפקוקות.
דרך של רבע שעה ברכב בלילה יכולה לקחת כמו כלום שעה ואפילו שעה וחצי.
אינשאללה בעוד עשור תהיה רכבת קלה שתגיע עד לראשון אבל עד אז היא כבר תהיה בתיכון. אתם באמת לא רוצים לעשות את הסיוט הזה בבקרים לבת שלכם.
מכאן שהייתי מציע לכם לחפש דירה ביפו, כשיש עוד ועוד פרוייקטים חדשים בשנים האחרונות כך שיש היצע של דירות טובות. מן הסתם זה יהיה יקר יותר מראשל"צ אך לדעתי לפחות בשנות בית הספר היסודי של הילדה זה שווה את זה. בגילאי תיכון זה כבר יהיה קל יותר ופחות תהיו כבולים לאזור גיאוגרפי ואז תוכלו להתרחק עד ראשון, כשאז זה כבר מקובל הרבה יותר שבני נוער נוסעים באוטובוס.
מן הסתם רוב הילדים בכיתה יגיעו מהאזור, פחות או יותר (יפו ות"א) ואם אתם תגורו רחוק מדי אז זה יקשה עליה ליצור קשרים חברתיים.
באופן זה הילדה תוכל ללכת, לרכב באופניים או מקסימום לקחת אוטובוס מקומי קצר לבית הספר.
&nbsp
בבתי הספר הפרטיים ביפו לומדים הרבה ערבים נוצרים וזו אוכלוסיה די מבוססת. רמתם הסוציו-אקונומית איננה שונה מאלה שתמצא בבתי ספר בצפון ת"א. זו ממש לא אוכלוסיה מסכנה. העניים ביפו הולכים לבתי הספר הציבוריים ולכן נוצרת דיפרנציאציה. להבדיל, בצפון ת"א אין 2 סוגים של בתי ספר, הכל ציבורי, ולכן כל הילדים מתערבבים.
&nbsp
בת"א, להבדיל מאזור השרון, רוב התושבים גרים בבניינים ולא בוילות (בית פרטי) ומסופקני אם לילדים קטנים בני 6 אכפת מאיזה שנה האוטו שלך (להבדיל מבני נוער בני 17, כשאז רכב בהחלט הופך לסמל סטטוס, אחרי הצבא בשאיפה לחלקם יוצא הג'וק הזה מהראש).
אגב, אצל ילדים גדולים יותר ובני נוער אופניים חשמליים נחשב היום בישראל לסמל סטטוס וזה להיט אצלם אבל יש לכם עוד 4-5 שנים עד שהיא תתחיל לנדנד לכם
תנסו לסחוב כמה שאפשר עם אופניים רגילים אבל בסוף כנראה גם אתם תשברו
אלא אם כן עד אז יאכפו את החקיקה החדשה מאד שאוסרת על ילדים לרכב באופניים חשמליים (עדיין לא ראיתי שוטר רודף אחרי ילדה בת 10
)
&nbsp
בתי ספר פרטיים אחרים באנגלית ששמעתי עליהם זה בית הספר האמריקאי באבן יהודה בשרון (עבר מכפר שמריהו) ובית ספר בהרצליה פיתוח. מתבקש לבדוק גם אותם.
 

טוריסט

New member
איזו שטיפת מוח התלמידים עוברים בבית ספר ישראלי? למדתי בכמה

בתי ספר כאלה, (בפתח תקווה) כלומר ישראלים, ולא זכור לי שעברתי איזושהי שטיפת מוח... אפשר שלימדו אותנו להיות פטריוטיים במידה (כמו בכל מדינה) וכשלמדנו תנ"ך, well, למדנו תנ"ך, אבל מכאן עד לשטיפת מוח הדרך ארוכה ארוכה ארוכה.
 

Mr Sort It Out

New member
פטריוטיזם או לאומנות?

דעות שבאנגליה וארה"ב נחשבות כביקורת לגטימית על הממשל והצבא ואף אחד לא מכנה אותם "בוגדים" או "יפי נפש", בישראל זה דעות שיעשו אותך מצורע. תנסה להתבטא נגד פעולות צה"ל, בעד הקמת מדינה דו לאומית... ולא, אני לא תומך בדעות האלה, אני מאוד מרכז בדעותי... אבל עצם זה שהקונצנזוס בישראל כה צר צריך להדאיג כל אדם חושב!
&nbsp
היה לנו ילד בכיתה שהתבטא נגד צה"ל, דיבר על הנכבה, צחק על הדגל והיה חבר בארגונים אנרכיסטים. הוא עבר התעללות, בריונות והיה מצורע. האם אני מסכים עם דעותיו? לא. אבל חברה שלא מקבלת דעות אחרות היא חברה שהולכת במסלול מאוד מסוכן, ומערכת החינוך משחקת תפקיד מרכזי בכך.
עכשיו אני חיי באנגליה, ואם מישהו יתבטא כך על הצבא, על המדינה, המלכה, הרוב לא יסכימו איתו... אבל הם ייקבלו את זה, יכבדו את האדם וזה לא ישפיע על היחס שהוא מקבל. שוב עלבונות, צעקות ואלימות.
אני לא רוצה שהבת שלי תלך לבית ספר שיכניס אותה לתבניות. ציונות או לא ציונות, צבא או לא צבא, ימין או שמאל, לחיות בישראל או להגר, ללכת עם שלט "כל הכבוד לצה"ל" או להיות אנרכיסטית... אני רוצה שהיא תרגיש חופשית לגמרי לבחור, כי כל דעה היא לגטימית.
 

dw2322

New member
רגע רגע, האם זו הסיבה לבית הספר האנגלי?

לתומי סברתי שהסיבה היא פרוזאית בהרבה, פשוט שאתם מדברים אנגלית ולא עברית.
&nbsp
אם השיקול הוא פלורליזם או "יפי נפש" אז קלי קלות - הרגע פתרתי לכם את הבעיה - בגדול? כל מרכז וצפון ת"א יתאימו לכם. אלה האזורים עם האוכלוסיה בעלת ההשקפה הכי ליברלית ושמאלית שיש באזור גוש דן (ובמדינת ישראל). כל אזור רמת אביב/מעוז אביב/נאות אפקה וכו. אונ' ת"א נחשבת למשל לאוניברסיטה עם הדעות הכי שמאליות שיש בקרב חברי הסגל בישראל (אולי למעט אונ' חיפה). טוב, בסדר, יש הבדלים מסויימים בין השכונות השונות (בגדול בשכונות החדשות תמצא יותר ימין אשר בישנות, ומאחר וגרים המון המון תושבים באזור אז ברור שיש כל מיני דעות).
בכל אופן, גם אם הדעות שלכם שמאליות יותר מהמקובל באזורים האלה לא יתנהגו אליכם לא בסדר ובטח ובטח לא בבריונות. כדי שתבין את הראש, באזורים האלה לא יתרגשו במיוחד אם אתה היית מהקהילה הלהט"ב. זה נחשב לנורמטיבי לגמרי כבר הרבה שנים - להבדיל אלפי הבדלות מרוב מדינת ישראל. במרכז ת"א למשל תמצא את המתנ"ס הראשי של קהילה זו (ליד גן מאיר) וכמדומני משהו כמו 10% מהאוכלוסיה במרכז העיר משתייך לקהילה זו. יחסית לישראל זה לא הרבה אלא בלתי נתפס כמעט. אם במרכז ת"א זה נחשב ל cool ומגניב אז בי-ם אתה עלול לחטוף מכות.
מה שכן בוא נאמר שלא הייתי לוקח את זה רחוק מדי, כי להיות פציפיסט ונגד שירות בצה"ל זה בכ"ז יחשב חריג יחסית לרוב, גם באזורים אלה, אבל אתם לא תהיו היחידים. אמנם כבר עברו המון שנים מאז אבל אני חושב שבכיתה שלי בתיכון היה אחד כזה (מהג'אנר של היפי, שנות ה 60 וכאלה) וזה שהוא היה פציפיסט לא הזיז בכלל לשאר 30 הילדים בכיתה. התעללות? בריונות? מצורע? על מה אתה מדבר בכלל? הוא היה אפילו די פופולרי (נו? אז הוא לא הלך לצבא, ביג דיל, כל השאר כן הלכו, אני בטוח שצהל שרד מצויין את העדרותו מהסד"כ
)
&nbsp
כדי שתבין עד לאן אתה יכול למשוך את הפתיחות המחשבתית, גגל מעט על רם כהן, מנהל בית הספר התיכון "תיכונט" בצפון העיר, שקודם לכן ניהל את תיכון עירוני א' במרכז העיר.
http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1902964
http://ishayfridman.blogspot.co.il/2014/04/blog-post_29.html
אני יכול לספר לך שהדעות של רם נחשבות ללא פשוטות לעיכול גם בצפון ומרכז העיר, אבל הוא מנהל מצויין ויש ביקוש ער של ילדים ללמוד אצלו, מה שמלמד על הפלורליזם המחשבתי, למרות ששוב, הרוב הגדול שמרן ובורגני בהרבה.
אני יכול רק לנחש שברוב ישראל הוא היה מתקשה למצוא מקום עבודה (בוא נאמר שבמקומך הייתי נזהר מלהביע עמדות כאלה בבת ים שהזכרתי בפוסט קודם
, או לפחות בודק קודם מי נמצא בסביבה כדי לוודא שאין להם אלה
, בצפון ת"א תחליף את האלה ב... גבה
, הרוב הגדול זה עבודה או יאיר לפיד, ויש גם מרצ וליכוד). טרכטנברג למשל (מועמד העבודה לשר האוצר) גר בנאות אפקה.
&nbsp
אז אם זו הסיבה שלך? נפתרה הבעיה, ויש לך המון בתי ספר ציבוריים בשביל הילדה, להבדיל מבי"ס אחד מאד מאד ייחודי, שרוב תלמידיו ערבים (לא שיש לי בעיה עם זה, ובפרט כשמדובר בערבים נוצרים, אבל זה בכ"ז משהו שרוב היהודים יתקשו לעכל). OK, למעט קומץ בתי הספר הממלכתי-דתי שלא יתאימו לכם, אבל הרוב הגדול זה חילוני לגמרי.
 

Mr Sort It Out

New member
הייתי שמח, הבעייה היא המרחק

תל אביב יותר רחוקה מיפו ויותר קשה לשלוח ילדה לאזורים האלה. אני למדתי באוניברסיטת תל אביב ומכיר את תל אביב טוב מאוד.
&nbsp
השפה היא ללא ספק אחת הסיבות אבל לא הסיבה היחידה. הבעייה היא שיש לנו מספיק כסף לקנות בראשון אבל לא בתל אביב, ולהגיע לתל אביב עוד יותר קשה מיפו.
&nbsp
תל אביב היה אידאלי, זאת הישראל היפה שחלמו עליה הרצל.
&nbsp
תאמין לזה או לא אבל הדעות שלי דווקא לא רדיקליות, אני שמאל מרכז. אני לא מבין יהודים מצביעים חד"ש וקשה לי לעכל חלק מהעמדות של מר"צ. זה לא הדעות שמעניינות אותי אלה יחס לדעות אחרות. ברוב ישראל יש חוסר סובלנות מוחלט לכל דעה שהיא מחוץ לקונצנזוס הצר, ומבחינתי זה אות קין לחברה.
&nbsp
באנגליה אני התווכחתי עם פשיסטים גמורים, קומוניסטים, אנשי לייבור, חברי מפלגת הטורי... ועד כמה שאנשים יכולים לא להסכים, אף אחד לא מכנה את האחר בוגד או עוכר בריטניה על דעותיהם. אפילו אם אתה תומך בפירוק בקיטניה או שינוי אופייה! ראיתי ישראלים מתווכחים עם אנגלים על ישראל... וזה כאב לי לראות כי הישראלים חשבו שהם ניצחו, אבל בתכלס הם עשו צחוק מעצמם עם אמרות דמוגוגיות שרק הצחיקו את האנגלים. דווקא אפשר לעשות קייס לטובת ישראל, אבל מרוב שהישראלי הממוצע לא למד להשתמש בלוגיקה הוא מתקשה לעשות את זה.
 

טוריסט

New member
אבל מרוב מה?

אבל מרוב שהישראלי הממוצע לא למד להשתמש בלוגיקה? זו עברית? קצת קלוקלת. בכל אופן, מאיפה אתה שולף את השטויות האלה? אפשר לחשוב שבבריטניה כולם אריסטוטלים... וכאלה מתונים ושלווים. אולי הסתובבת במיליה כזה כשהיית שם. אני באופן אישי הכרתי לא מעט בריטים מאוד גזענים ומשולחי רסן שהאיפוק מהם והלאה....
 

dw2322

New member
מדוע הקירבה לראשל"צ כה חשובה?

שאלתי למטה אך אולי לא שמת לב.
- אם ממילא יש לך דירה שם אז כאמור אפשר להשכיר ולשכור. אולי פחות נוח אך בהחלט פתיר.
- אם זו עבודה עתידית שלך אז זה מרחק סביר מאד ליוממות (נסיעה בית-עבודה מדי יום) למבוגר (להבדיל מילדה בת 6), ובפרט שאתה נוסע ההפך מרוב התנועה. תאר לעצמך שהרוב עושים את הצד הכואב (נוסעים לת"א, לא ממנה), ועובדה, חיים עם זה. גם באנגליה אני מניח.
- אם זה בני משפחה אחרים אז זו אכן בעיה אבל אתם לא תהיו הראשונים שגרים רחוק מהמשפחה. גם לגבי הרחוק - נו נו, אנחנו בסה"כ מדברים על ראשון-ת"א (או יפו). זה לא כמו ת"א-חיפה או ב"ש. אין בעיה לעשות ארוחות שישי מדי שבוע בכאלה מרחקים (עם אוטו כמובן).
&nbsp
אולי תתפלא לשמוע אך מבחינת עלות לגור בשכונות צפון ת"א דווקא יעלה לכם * פחות * מאשר לגור באזור טוב ביפו + לשלם בית ספר פרטי.
בגדול, בצפון ת"א זוג+ילד יכול לשכור דירת 3 חדרים ישנה החל מ 5000 (דירה ישנה! חדשה לא תמצא פחות מ 6000) דירה טובה ביפו נגיד שתעלה לך 4000 + אלף-אלפיים לחודש לבי"ס (כמה זה עולה? אני רק מנחש) וכבר הגענו ל 5-6. לא יותר זול.
גם ראשון לא כזו זולה (לא תמצא שום דבר סביר פחות מ 3000), ואם תחשב שכ"ד + בית ספר פרטי + נסיעות של הילדה (באוטובוס ומדי פעם גם במוניות) או תוספת נסיעות שלך לא הגעת לעלויות פחותות, או שזה לא משמעותי.
שליש מתושבי ת"א גר בשכונות הצפוניות. רובם לא טייקונים אלא סתם ישראלים עובדים, בדיוק כמו שאתם תהיו. אמנם לא מסכנים אבל גם לא בהכרח עשירים גדולים, למרות שחלקם בהחלט כן.
&nbsp
בית ספר פרטי זה תענוג יקר מאד, וניוד התקציב שלו לדיור פותר לך את כל הבעיה הכלכלית. גם באנגליה אני משער שחינוך פרטי זה תענוג יקר מאד.
&nbsp
ואחרי כל סיעור המוחות - שווה לבדוק גם בראשון - אולי תמצא בי"ס שכן מתאים לכם? בכ"ז מדובר בעיר די גדולה עם הרבה בתי ספר.
אם כן אז זה יהיה הכי הכי פשוט.
 

טוריסט

New member
dw, אתה יוצא לפעמים מגבולות תל אביב? ערימה של גוזמאות כתבת

כאן. ראשית, במה אוניברסיטת בן גוריון פחות שמאלנית מאוניברסיטת ת"א? ברוב האוניברסיטאות הסגל הוא בעיקר עם דעות שמאל, וכך גם רוב הסטודנטים.

שנית, בירושלים יש אוניברסיטה גדולה, כמה מכללות ועוד ועוד גופים ומוסדות גדולים, כך שיש אוכלוסייה חילונית ומשכילה גדולה ויש אזורים מלאים בסטודנטים וסובלניים. בחיפה יש שתי אוניברסיטאות ועשרות אלפי סטודנטים. לא נראה לי שמישהו שם חוטף מכות כי הוא הומו.

ובכלל, אין הרבה מקומות בארץ שמישהו יחטוף מכות בגלל נטיותיו המיניות. אולי בגיל בית ספר, אבל בגילאים האלה חוטפים מכות מכל מיני סיבות שהעיקרית שבהן היא הורמונים...

גם בפתח תקווה למשל (עיר שאני מכיר היטב) יש אזורים חילונים לגמרי, מעולם לא שמעתי על מישהו שמפחד ללכת ברחוב בפ"ת כי הוא הומוסקסואל. לא באזורים חילוניים ולא באזורים לא חילוניים.

לצורך הדוגמה, בגבעתיים ובחלקים גדולים מרמת גן, ברמת השרון, הרצליה, רעננה, הוד השרון וכפר סבא יש אוכלוסייה לא פחות ולעתים קרובות יותר ליברלית ושמאלנית מצפון תל אביב.
 

dw2322

New member
אדרבא, אם כך אז פתרת לו את הבעיה

הוא זה השוקל לשלוח את בתו לבי"ס פרטי ערבי, לא אנחנו, מכיוון שהפלורליזם במקומותינו איננו לטעמו. זו בחירה די חריגה תסכים עימי, כך שכנראה חוויותיו האישיות לא היו מרנינות במיוחד, יותר ממה שאתה או אני מכירים.
&nbsp
בגוש דן (שזה האזור שהוא מחפש) בשאלה מי האונ' הכי שמאלנית: ת"א, בר אילן או אריאל? ובכן, למרות שאינני מכיר את זו באריאל יש לי הרגשה משונה שהאונ' הזוכה תהיה... ת"א.
אני מסכים איתך שהעברית די דומה. אינני מכיר את זו בב"ש.
יש לי משפחה בירושלים ואני אומר לך שיש אזורים בעיר שלא הייתי ממליץ לך לשאת בהם את דגל הגאווה, בגאווה. רוצה לשאת? תפדל. רק תסלח לי אם אני לא אלך לצידך. גם לבחורה חשופה מדי כדאי לברר קודם היכן היא מתכוונת לטייל.
&nbsp
אם הוא לא היה כבול איכשהו לאזור ראשל"צ אז אזור השרון היה תפור עליו 10. נגיד רעננה. כפי שרשמתי קודם בית הספר הפרטי האנגלי הכי גדול בארץ ממוקם באבן יהודה (עבר מכפר שמריהו) ולשם הולכים המון ילדי דיפלומטים זרים. רשמתי קודם למעלה שיש גם משהו בהרצליה פיתוח.
 

טוריסט

New member
אתה כותב:

"זה נחשב לנורמטיבי לגמרי כבר הרבה שנים - להבדיל אלפי הבדלות מרוב מדינת ישראל." אז רק אעדכן אותך מה קורה מחוץ לתל אביב. לפי סקר 55% בעד נישואין חד מיניים. לא הייתי אומר שזה להבדיל אלפי הבדלות מרוב מדינת ישראל. מדינת ישראל היא לא הומופובית כמו שאתה מתאר את זה. יותר מכך, היא אחת מהמדינות הבודדות שבהן מכירים בנישואים חד מיניים שנערכו במדינה אחרת למיטב ידיעתי. אפשר אפילו שנציגי העם הנבחרים פחות פתוחים מהציבור עצמו. לגבי האוניברסיטאות, בר אילן ואריאל הן שתי האוניברסיטאות הכי קטנות והכי פחות מוצלחות (לפי מדדים בינלאומיים) בישראל. ירושלים, תל אביב, בן גוריון וחיפה (ואני משער שגם בטכניון ומכון ויצמן) בכולן השמאל דומיננטי ואין הבדלים גדולים במיוחד. דוגמה: "בחירות דמה שקיימה היום (רביעי) אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים זכתה מפלגת העבודה במקום הראשון עם 28.5% מקולות הבוחרים. במקום השני מפלגת מרצ, שקיבלה 22% מהקולות (זה מ2012). בבן גוריון העבודה ניצחה באותה שנה. סתם לצורך הדוגמה. בכל אופן לפי התיאור שלך, נראה שבכל בוקר יוצאים עשרות אלפי סטודנטים "יפי נפש" מהעיר תל אביב וממלאים את האוניברסיטאות המרוחקות והפריפריאליות שהרי כל הפלורליסטים גרים בין שכונת המשתלה ליפו
 

dw2322

New member
בסדר, מקבל את התיקון שלך

כנראה שלא הסברתי מספיק טוב אם זה הרושם שקיבלת.
אתה יותר ממוזמן להציע הצעות נוספות לפותח השרשור.
 

Mr Sort It Out

New member
יש לי שאלה לגבי זמן הנסיעה - מה עם הכביש עוקף תל אביב?

הרי בשביל להגיע מראשון ליפו לא חובה לעבור בתל אביב או לנסוע לצומת גלילות, כמה זמן זה ייקח?
 

טוריסט

New member
ואני מצביע שמאל ואני חושב שאתה לא פרופורציונאלי בכלל, אבל

ניחא
 

dw2322

New member
רגע רגע, בוא נעשה סדר

גיאוגרפית זה: ראשל"צ-בת ים/חולון-יפו-ת"א. יפו זה בעצם הרובע הכי דרומי של ת"א, ומכאן שבנסיעה מראשל"צ ליפו לא תגיע כלל עד ת"א (כת"א, הרשות המקומית זה ת"א יפו).
&nbsp
הכביש העוקף זה נתיבי איילון, וזה בדיוק הסיוט שהזכרתי קודם. דמיין לעצמך שעל האוטוסטרדה הזו נוסעים מדי בוקר כל אלה שנוסעים לת"א מ:בת ים + חולון + ראשל"צ + רחובות/נס ציונה/באר יעקב כל מה שמגיע מכביש 1, וזה בעיקר מודיעין (מסה של רכבים) ומעט מירושלים (ועל זה נוסיף עוד קצת מלוד, רמלה, אשדוד). סיוט. כאמור, אם אתה לא חייב לעשות את זה לעצמך? תמנע. עכשיו בשבת זה ייקח לך רבע שעה מראשל"צ ליפו, כתלות במיקום מוצא ויעד וקירבה של שניהם לאיילון. מחר בבוקר אותה דרך תיקח לך שעה. וזה עוד טוב. תאר לעצמך שהיית צריך להגיע ממודיעין...
לא סתם אנשים מוכנים לשלם כסף טוב כדי לנסוע דרך כביש האגרה הנתיב המהיר לת"א (נסיעה ממודיעין לת"א) ולחילופין להשתמש בחניון באמצע הדרך ומשם בהסעות ייעודיות באוטובוס דרך הנתיב המהיר.
&nbsp
אפשרות אחרת זה לנסוע מראשל"צ ליפו דרך בת ים, בכבישים הפנימיים, ומן הסתם גם זה די פקוק (לא מכיר אישית בשעות הלחץ האלה אבל גם בשעות הפנויות ההתפתלויות דרך בת ים לוקחות זמן). אני לא מכיר כרגע את מספר הקו אך אני משער שאוטובוס מראשל"צ ליפו יעבור בדיוק בדרך הזו - דרך בת ים.
&nbsp
שאלה מהותית זה מדוע בעצם אתה חייב לגור בראשל"צ? גם אם יש לך דירה שם תמיד אפשר להשכיר ולשכור. גם אם זה פחות נוח מלגור בדירה שלך (ובפרט אם אתם עולים חדשים שלא מכירים את המנטליות של השוכר או המשכיר הישראלי, ממליץ בחום להעזר בחבר מקומי או מתווך כדי שלא יסדרו אתכם) לפחות בשביל שנות היסודי של הילדה זה נראה לי שווה את זה.
&nbsp
ראשל"צ זו עיר פרוור בסדר גמור של ת"א אך לצרכי בית הספר של הילדה יפו נראה לי מתאים יותר, אפשר גם דרום או מרכז ת"א (כשהיתרון הוא שתיסע נגד התנועה) ולאחר מכן בת ים - עיר פרוור יותר קרובה מראשל"צ ליפו ות"א. החיסרון שלה למול ראשל"צ זו אוכלוסיה חלשה יותר (יש יותר ש"סניקים ונתמכי ביטוח לאומי מאשר ראשל"צ). מצד שני, אם אתם רוסים אז תתעניין לדעת שיש המון המון רוסים בבת ים, והאוכלוסיה הזו דוחפת בשנים האחרונות את העיר הזו למעלה. מבחינתכם זו יכולה להיות אופציה די מעניינת. בדרום בת ים ישנה שכונת מגדלי יוקרה חדשה (בניינים בני כמה שנים וכן בניינים בהקמה), ומי שקונה שמה ממש ממש איננו מסכן, וזה יוצא בסה"כ קילומטר מראשל"צ (מהשכונה הכי מערבית במערב ראשל"צ - רק השאלה איזה ראשל"צ אתה צריך, אם זה מערב ראשון אז זה קרוב מאד כאמור אבל אם זה מזרח ראשון אז זה כבר מרחק לא מבוטל ובבוקר ובערב יש פקקים)
 

Mr Sort It Out

New member
תודה רבה! זה מידע מאוד מועיל

הבעייה היחידה היא שאני דווקא מאוד אוהב את ראשון. חייתי בבת ים בעבר וראשון פשוט הרבה יותר חייה ומרתקת. אבל ללא ספק נצטרף לשקול את זה! תודה רבה!
 

dw2322

New member
ראה תגובה למעלה

בת ים בשנים האחרונות מפתחת לטעמי לא רע בכלל את נושא התרבות אולם אם השיקול שלכם הוא פתיחות להשקפות שמאל רדיקליות (לפחות בהקשר ישראלי) אז הייתי שוקל שוב. במובן הזה כנראה שראשל"צ יותר תתאים לכם.
 

Anonymous1879

New member
אני יודע שזה מאוד מאוחר אבל אני יכול לענות לך על כמה שאלות כתלמיד לשעבר.

1) יש הרבה אנשים מאזור חולון/ראשון לציון/ רמלה/ לוד/צפון תל-אביב. אז זה לא בעיה אבל רוב התלמידים באזור בת ים ויפו!!!!

2) בכל כיתה יש משהו כמו 25 תלמידים מתוכם הם רוצים 5-6 מחוץ לארץ.ומשהו כמו 10-15 הם ערבים והשאר הם יהודים.

3) השפות הכי בולטות הן אנגלית ערבית ועברית אבל יש כם רוסית. בכל כיתה יש משהו כמו 3 רוסים או לפעמים יותר.

4) כל עוד היא יודעת איך לדבר אנגלית היא תסתדר. הם לא מלמדים רוסית אבל הם מלמדים 4-5 שיעורים של ערבית ועברית בשבוע.

5) האזור לא ממש מסוכן אבל זה כבר בחירה שלכם על איך אתם רואים את יפו אבל כי זה על הרחוב המרכזי של יפו בשעת יום משעה עמוסה כלום לא יקרה.

6) אני לא מכיר את מבחני הקבלה למי שמנסה אחרי גן חובה אבל אני מניח שזה על חשבון ורמת האנגלית. המבחנים לגן חובה לא קשים בכלל. גם לא צריך מורה פרטי. לא מבקשים שהיא תדע אנגלית או את האותיות זה כבר ילמדו אותה. כדאי שתדע לספור בעברית ובאנגלית. לדעת חיות ואם הם חיית בית או ג’ונגל, מספרים, וצבעים, ואולי צורות בסיסיות (עגול מרובע וכולי)

7) הבית ספר עולה משהו כמו 18000 ולא כסף זה לא שיחה בבית ספר ואף אחד לא אכפת לו.
 
למעלה