נראה לי שזה בכלל לא מאסטר, זה צילום וידאו / חוזי עם פסקול
יתכן שזה אכן מאסטר, אבל מאסטר של וידאו ולא מאסטר של אודיו.
האולפנים המאוחדים היו אולפני קולנוע והסרטה ולא אולפני קול ועסקו מאז ומתמיד בצילום וידאו / חוזי / קולנוע / טלויזיה על סרטי פילם עם פסקול* ומאוחר יותר עם התפתחות הטכנולוגיה עברו להשתמש גם (אבל לעולם לא רק) בסרטי וידאו מגנטיים מסוגים שונים ובפורמטים שונים ובהתאם לדרישות הלקוחות שלהם שדרשו מהם להשתמש בתקנים של איגוד השידור האירופי ותקנים של גופי תקינה נוספים.
הפסקול (במקרה של מוסיקה) הועתק לרוב מהמאסטרים המקוריים שהוקלטו באולפני קול על סרטים מגנטיים של 1/4 אינץ'. לצורך שילוב הפסקול בוידאו בוצעה עריכה בפסקול ושולבו לתוכו כל מיני אפקטים של אודיו, קולות רקע, דיבור, מוסיקה, וכו... העריכות של פס הקול בוצעו באמצעות חיתוך הסרט המגנטי מסוג 1/4 אינץ' והדבקתו מחדש. ולאחר סיום העריכה הסופית הועתק פס הקול הערוך לסרט הוידאו. ולמעשה הקטע המוסיקלי הנמצא בסרט הוידאו עבר העתקה פעמיים, פעם אחת מהמאסטר המקורי שהוקלט באולפן קול על סרט מגנטי של 1/4 אינץ' לסרט העריכה של פס הקול שהיה אף הוא על 1/4 אינץ', ובפעם השנייה העתקתו של פס הקול הערוך לתוך סרט הוידאו שהיה על פילם.
***
מתוך ויקיפדיה: 35 מ"מ זה הרוחב המקובל לסרטי קולנוע המוקרנים בבתי קולנוע. רוחב זה מספק תמונה חדה גם בהקרנה על מסך גדול.
***
ואילו מאסטרים של הקלטות אודיו הקליטו לאחר הבישול על סרטים מגנטיים ( לא סרטי צילום ולא פילם!!!), סרטים מגנטיים מסוג 1/4 אינץ' במהירות של 15 או 30 IPS / NAB.
מאוחר יותר אני אחפש עבורך תמונה של עטיפת סרט מגנטי 1/4אינץ' של חברת אגפא שנועד עבור הקלטות אודיו ולבישול של מאסטרים ולעריכות של סרטים מגנטיים עם לידרים עבור מאסטרים לתקליטים.
ובאשר לשאלתך למי יש דרך לנגן את הסליל כדי לזהות,
נסה לחפש אולפנים שעושים המרה של חומר אנלוגי למדיה דיגיטלית, שם תוכל (בתשלום) לשמוע את הסליל וגם להמיר את תוכנו למדיה דיגיטלית ללא אובדן ובהתאם לתקנים הבינלאומיים.
אוכל להמליץ לך על מקום שעושה המרה למדיה דיגיטלית ללא אובדן ובהתאם לתקן של איגוד ארכיוני הצליל בעולם שהוא מינימום 24 ביט על 96 קילוהרץ והוא נועד לצורך המרה של חומר אנלוגי לדיגיטלי.