עולם הרוח בעולם אתאיסטי- תובנות מקריאת הספר 'מיהו האדם'

אתה אפילו שם לב שאתה מצדיק פירוש אחד בפירוש אחר?

התורה (כמו רוב הטקסטים הדתיים והמיתולוגים בני זמנה) עוסקת בהרחבה בשאלות שהיום אנחנו קוראים להן מדעיות. והתורה (שוב, כמו רוב הטקסטים הדתיים והמיתולוגים בני זמנה) גם מייחסת גוף, איברי גוף והתנהגות אנושית לאלוהים. פרשנים מאוחרים יותר (לא כולם) מתרצים שהקטעים שהם לא מקבלים כפשוטו הם "שיריים" ו"ציוריים". אבל אולי בשני המקרים התורה פשוט אומרת כפשוטו מה שהיא מתכוונת. לוגית, צריך להצדיק פירוש מתוך הטקסט ולא מפירוש אחר.
 
הוא שאמרת: אין בתורה עמדה אחידה בנושא

אגב, אני בספק אם תמצא בתורה מקום שבו נאמר באופן מפורש שהאל חסר גוף. הוא לפעמים מופיע בצורות טבעיות שונות כמו אש או רוח, בדומה לאלים אחרים באותה תקופה (פרוטאוס הפך לזרם של מים, זאוס הכניס את דנאה להריון כשבא אליה בצורת גשם של זהב, וכו')
 

ItsikH

Member
הזלזול הדתי בבהמיות נלעג בעיני, כי
אפילו לבהמה הנחותה ביותר אין את ה"נפש היתרה" שיש באדם, שהיא כוונת זדון, שהדת מקדמת ומפארת כנעלה - הפגיעה בזולת בשם הדת איה אלא רשעות, שלא ניתן לייחס אפילו לאכזרי שבבעלי החיים.
כלומר - לקרוא "בהמה" לשליסל, ה"עושה מעשה פנחס" [ופנחס עצמו היה הרי רשע מרושע, רוצח בדם קר, ש"תורתנו הקדושה" מפארת כצדיק] - יהיה עלבון לכל הבהמות באשר הן.
 

hnc

New member
נמצאים...

https://milog.co.il/נמצא
עכשיו אחרי שאתה יודע מה זה נמצאים, תנסה לענות איפה נמצאים רוח האדם, הנפש והנשמה, קודם כל לעצמך כי מה שלא נמצא פשוט לא קיים...
 

hnc

New member
הצדק הוא חלק מהחשיבה של האדם

שנמצאת כמובן במוח.
עכשיו תענה על השאלה ששאלתי אותך או שתמשיך להתחמק וכמו יהודי טוב לשאול שאלות?...
 

hnc

New member
בטח במוח. כל הרעיון הזה של צדק הוא תוצר של מוח האדם,

וגם ההוצאה לפועל של עשיית הצדק כמו גזר דין של שופט, היא תוצאה של חשיבה שבטח תסכים אפילו אתה שהיא נמצאת במוח.
וממתי אנשים כמוך חייבים לראות משהו כדי להיות בטוחים שהוא קיים? או אולי רק כשזה נוגע לדברים שאינם אלוהים אתם צריכים לראות?...
ושוב אתה שואל שאלות ומתחמק מהשאלה ששאלתי אותך שברור מדוע אתה כל כך מתחמק מלענות עליה...
 

hnc

New member
חיחיחי...ואיפה נמצאת התודעה?

ובטח שאתה מתחמק, ואתה גם יודע מדוע אתה מתחמק, כי אינך טיפש נכון?
&nbsp
 

aetzbarr

Member
לפני ההגדרה של סובייקט, יש להגדיר את ההגדרה.

צירוף האותיות...ה ג ד ר ה ...זה שם של משוואת צירופי אותיות.( משוואת שמות)

לדוגמה
צירוף האותיות ...ס ו ב יי ק ט = צירוף האותיות...ק ר ל י נ ו מ ט י ס פ א רף

משוואה של צירופי אותיות היא משוואת שמות, שלעולם לא תפיק ידיעה חדשה.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
צריך לשאול...צירוף האותיות..ר ו ח ה א ד ם ...זה שם של מה ?

לשאלה שנשאלה ...מהי רוח האדם ? יש תשובה
רוח האדם זה צירוף של אותיות, וכל צירוף כזה יכול למלא תפקיד של שם.
שם של מה ? זוהי השאלה.
על שאלה זו אי אפשר לענות עם צירופי אותיות אחרים, כי הם רק שמות.
המענה עם צירופי אותיות יוצר משוואה של צירופי אותיות כמו זו.

ר ו ח ה א ד ם = קריץ מורינוס פלדורי מוס
השם של משוואה כזו הוא צירוף האותיות ה ג ד ר ה
הגדרה, לא מניבה כל חידוש.

א.עצבר
 

dojee

New member
מוחם של אתאיסטים לא מגיב לרוחניות, אך לא במצב של צמח

 
למעלה