עוד קצת רשמים ממבוכים ודרקונים מהדורה 5
אנחנו ממשיכים בקמפיין שלנו, פעם בשבועיים, של מו"ד 5, שבו אני השה"מ. כפי שכבר כתבתי בעבר, זו מהדורה מעולה, אולי הכי מעולה עד כה (מלבד אולי לחרבות וכשפים). מה שהכי טוב בזה הוא שקל לי מאוד להנחות במשחק, וקל מאוד להכין דברים. גם כשאני מריץ הרפתקה מוכנה מראש, קל לי מאוד לאלתר דברים שהדמויות עושות מחוץ למסגרת שכתובה בחוברת.
אני חושב שהקלות הזו נובעת משלושה דברים:
1) שיטת התכונות\מיומנויות. בעיקרון, כמעט כל דבר הוא גלגול תכונה, ואם הדבר מתאים, גם תוסף שליטה (שהוא אחיד). מיומנויות, בדיקות תכונה, זריקות הצלה - הכול אותו הדבר וזה מאוד פשוט. כל דבר שהדמות עושה שיש לו מרכיב רנדומלי זה אחד מהגלגולים האלו וכנ"ל מפלצות. זה חוסך דפים על גבי דפים של סטטיסטיקות וחישובים (ע"ע כמעט עמוד שלם של מיומנויות במו"ד 3.5).
2) המפלצות פשוטות. לא רק שכמעט כל דבר בהן אפשר להסיק מהתכונות, אלא גם שלכל מפלצת יש על פי רוב רק יכולת מיוחדת אחת. אבל זו לרוב יכולת שהופכת את המפלצת למעניינת ונותנת לה "טעם". אבל קל מאוד להריץ מפלצות. וביעקרון אמור להיות קל מאוד לבנות מפלצות חדשות, כי מעבר ליכולת המיוחדת שלהן ולנק"פ\נק"ן, כל מה שצריך הוא לתת להן תכונות ולהחליט באילו מיומנויות הן שולטות.
3) חוקי המשחק, מעבר ליכולות הספציפיות של הדמויות, מאוד פשוטים. הקרב מאוד פשוט. יש מעט מאוד חוקים להתחשב בהם מעבר ליכולות של הדמות (שבאחריותם של השחקנים ללמוד אותן) וליכולת המיוחדת של המפלצת. גם תמרונים מיוחדים שמעבר ליכולות המיוחדות של הדמות מאופד פשוטים לשיפוט - באמצעות מערכת התכונות\מיומנויות.
אנחנו ממשיכים בקמפיין שלנו, פעם בשבועיים, של מו"ד 5, שבו אני השה"מ. כפי שכבר כתבתי בעבר, זו מהדורה מעולה, אולי הכי מעולה עד כה (מלבד אולי לחרבות וכשפים). מה שהכי טוב בזה הוא שקל לי מאוד להנחות במשחק, וקל מאוד להכין דברים. גם כשאני מריץ הרפתקה מוכנה מראש, קל לי מאוד לאלתר דברים שהדמויות עושות מחוץ למסגרת שכתובה בחוברת.
אני חושב שהקלות הזו נובעת משלושה דברים:
1) שיטת התכונות\מיומנויות. בעיקרון, כמעט כל דבר הוא גלגול תכונה, ואם הדבר מתאים, גם תוסף שליטה (שהוא אחיד). מיומנויות, בדיקות תכונה, זריקות הצלה - הכול אותו הדבר וזה מאוד פשוט. כל דבר שהדמות עושה שיש לו מרכיב רנדומלי זה אחד מהגלגולים האלו וכנ"ל מפלצות. זה חוסך דפים על גבי דפים של סטטיסטיקות וחישובים (ע"ע כמעט עמוד שלם של מיומנויות במו"ד 3.5).
2) המפלצות פשוטות. לא רק שכמעט כל דבר בהן אפשר להסיק מהתכונות, אלא גם שלכל מפלצת יש על פי רוב רק יכולת מיוחדת אחת. אבל זו לרוב יכולת שהופכת את המפלצת למעניינת ונותנת לה "טעם". אבל קל מאוד להריץ מפלצות. וביעקרון אמור להיות קל מאוד לבנות מפלצות חדשות, כי מעבר ליכולת המיוחדת שלהן ולנק"פ\נק"ן, כל מה שצריך הוא לתת להן תכונות ולהחליט באילו מיומנויות הן שולטות.
3) חוקי המשחק, מעבר ליכולות הספציפיות של הדמויות, מאוד פשוטים. הקרב מאוד פשוט. יש מעט מאוד חוקים להתחשב בהם מעבר ליכולות של הדמות (שבאחריותם של השחקנים ללמוד אותן) וליכולת המיוחדת של המפלצת. גם תמרונים מיוחדים שמעבר ליכולות המיוחדות של הדמות מאופד פשוטים לשיפוט - באמצעות מערכת התכונות\מיומנויות.