סמינר מד"צים..

אiפיר7

New member
סמינר מד"צים..

טוב.. אז כמו שרובכם יודעים, יש סמינר מד"צים חודש הבא.. ויש משהו שמפריע לי, מי סטוץ מד"צים \ קראש מד"צים. לכולם כמעט זה קרה במד"צים. ולאט לאט נוצר מצב שילדים באים למד"צים בשביל זה. אולי זה לא המקום, ואולי אני לא צודקת במה שאני אומרת, אבל לי אישית זה מפריע שזה מה שקורה במד"צים..
 

ר ו ת ו ש

New member
היי אופיר...

התופעה הזו מאוד מוכרת. אותי אישית זה באמת דוחה... כתבת: "לכולם כמעט זה קרה במד"צים." דבר ראשון זה לא כל כך נכון, אני יודעת שגם אני וגם הרבה חברים שלי התעסקנו בדברים אחרים ולא בזה. ודבר שני, זה לא משהו שפשוט "קורה". אם את, או אחרים בוחרים לחפש את זה ולתת לדבר הסתמי הזה להיות במרכז - אז זה קורה, אבל את יכולה לבחור לא לחפש את זה ולהתרכז בסיבה שבגללה הגעת לשם- ההדרכה, האנשים, השיחות, החוויות התנועתיות המטורפות ועוד. אני מאוד שמחה שזה משהו שמעסיק אותך, אני חושבת שאת יכולה לקחת את זה צעד קדימה ולדבר עם הקבוצה שלך ועם חברים שלך שיוצאים לסמינר. אפילו לתכנן איזשהי פעולה בנושא הזה. אני בטוחה שיהיה מישהו מהבוגרת או אחד הקומונרים שישמח לעזור לך בזה. לדעתי זה משהו שחשוב לדבר עליו, גם לפני וגם תוך כדי הסמינר ויכולה להיות לך השפעה עצומה. יאללה, בהצלחה. חוץ מזה, היה דיון על הנושא לפני כמה זמן: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=285&msgid=140339552
 
הוו... השמועה המוכרת הזו.

תראי, אני יכול לומר לך שכן, קיים דבר שכזה קראש מד"צים... וחלק מתנועתינו אכן חווה דבר שכזה. עכשיו, הכל עניין של בחירה (כל דבר בחיים שלך, זה גם כדאי מאוד לזכור). וכמובן, שבכל מקום שכזה, יהיו אנשים מפה ומפה, אבל אם בוחרים, כיחיד או כקבוצה לא להפוך את המד"צים לדבר שכזה, אז לכם זה לא יקרה. עדיף שאם זה חשוב לך שדברים כאלה לא יקרו, או לפחות יפחתו, דברי עם הקבוצה שלך, השכבה שלך בקן וחברים מהמחוז... ותפתחי בפניהם את זה. אבל לפעמים מוצאים ככה קשר, ולאנשים מידי פעם הקרבה הנפשית הזאת מלווה בקרבה פיזית, וגם על זה יש לדבר! ולבסוף, זה 11 יום (זה כבר לא 12 נכון?) עם אנשים חדשים, בגיל שלך, שאת מבלה איתם המון זמן וחוויות מטורפות שאין כמותן... לפעמים נרקמים קשרים. [:
 

JenyaArt

New member
///

ת'מת אני שומעת על זה לראשונה בחיים D: לנו בסמינרים של המחדשים אין דבר כזה סטוץ/קראש.. יוצאים לנו אשכרה זוגות זוגות. כמוני וכמו חבר שלי ;)
 
כמו שאמרנו בשרשור לפני חודש בערך...

(כתבו קישור שלו באחת ההודעות כאן) הנושא הזה ממש מפריע לי ואני חושבת שט'ניקים לא באמת מבינים מה יכולות להיות התוצאות של מה שהם עושים, בעיקר לא לטווח הארוך. נראה לי שזה תפקיד של כל אחד מאתנו לקחת אחריות על החברים שלו כמו שהוא לוקח על עצמו כדי לבדוק שדברים כאלה לא יקרו. אולי מצד אחד זה רק "סטוץ" (שזה לא "כזה נורא") אבל כן, זה הדבר האחרון שצריך להיות במרכז או במחשבות שלנו במהלך הסמינר או כמשהו שניתן לקחת אותו בכלל בחשבון. במיוחד בסמינר שבו לומדים איך להיות מדריכים ולקחת אחריות על החיים שלנו ושל החניכים שלנו. אני באמת מאמינה שאם נעלה את הנושא הזה לדיון גם בקנים ובקבוצות, ולא נפחד להשאיר את זה כ"דבר שכולם מכירים אבל לא מדברים עליו" אז שום שינוי לא יקרה, ואני ממש מקווה שהדיון הזה לא יהיה רק פה בפורום אלא גם בקנים לקראת סמינר מד"צים הבא ולקראת כל מפעל תנועתי בכלל.
 

גאאלה

New member
אההה..

אני חושבת שגם מי שחושב שזה ככה במדצים, מגיע לשם ורואה מייד שזה ממש לא זה ! אז נכון, נוצרים הרבה קשרים כאלה ואחרים רק חשוב לזכור בשביל מה באתם לשם ולא לעשות מזה בלאגן וגם באמת לא להסחף עם זה .. סך הכול בני 15 :)
 

Blackshift

New member
דעתי.

אני חושב שהדבר הזה נובע בעיקר בגלל נסיבות האירוע - אתה מופרד למשך 11 ימים, כמעט באופן מוחלט מרוב, (או מכל) החברים הכי טובים שלך, ואתה נהנה בסמינר, מכיר אנשים חדשים, לומד המון, וכל זה באווירה תנועתית וכיפית. ואסור לשכוח שאתם גם בני נוער בני 15. מכל הדברים האלה נורא הגיוני שאנשים ירגישו "קראש" על מישהו או מישהי, זה תוצאה של פרץ רגשות גדול מאוד, זה גם אפשרי שאנשים יהפכו לזוגות אפילו אם בסוף זה יהיה סתם סטוץ. זה לפי דעתי כמעט בלתי נמנע. חלק מוצאים חברים ממש טובים וחלק גם מוצאים בני זוג. אבל אני חושב שבעיקר חשוב לזכור בעצמך ולהזכיר לכולם שמעבר לכיף, לחברים, לאהבה וכו' יש גם סיבה עיקרית לזה שאתם 11 יום ביער בצפון, בלי טלוויזיה, בלי מחשב, אוכלים בחדר אוכל שיתופי ועוברים פעולות מתחת לצלייה בלי מזגן ואפילו בלי מאוורר. אני גם מכיר המון אנשים שבאמת מצאו אהבה במד"צים, ויש זוג בשכבה שלי שהחזיק לפחות שנתיים וחצי.
 

אiפיר7

New member
זה יכול לקרות,

אבל זה לא צריך להיות אחת הסיבות המרכזיות שבגלל יוצאים למד"צים. וכן, כמו שיש חניכים שיצאו לכנס השלישי בשביל להכיר בנים\בנות, זה יכול לקרות גם במד"צים. אני יודעת שזה הולך לעלות בשבוע, שבועיים הקרובים בקבוצה שלי, כי זה כן משהו שהם מתכננים שזה יקרה, אבל לדעתי זה נושא שכל מדריך ט' צריך לעלות בקבוצה לקראת הסמינר.. אני גם מאוד אשתדל להעביר את זה לעוד קנים.
 

גאאלה

New member
הקומונר שלי ..

מלפני שנתיים הכיר את חברה שלו במדצים והם ביחד עד עכשיו (והוא בן 21!!)
 
למעלה