סכנת גניבות בפראג

Srulikg

Member
אני טס לפראג בזמן הקרוב ושמעתי שיש שם מכת גניבות.
איך להימנע מגניבה כשאני יוצא מהמלון? לשים את הארנק והטלפון בפאוץ'?
ומה לגבי המלון עצמו? החדרנית עשויה לגנוב לנו דברים? אני שוכן במלון "קינג דייוויד".

תודה מראש.
 

uris123

New member
בהרבה מלונות בפראג יש כספת בחדר, שים את הכסף ואת הדברים היקרים בכספת, אל תשאיר זרוקים בחדר. את הדרכונים נראה לי מוגזם להפקיד בקבלה, לדעתי הכספת בחדר תספיק. קח כרטיס אשראי בכיס הקדמי וכמה קרונות ולא להסתובב עם סכומים גדולים.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
בוקר טוב, באופן כללי פאוץ הוא רעיון גרוע (גם מנסיון אישי) הגנבים לא בוחלים לנסות לקרוע לך את הפאוץ מהגוף במגוון אמצעים. פאוץ'
בולט וברור מה יש בתוכו. עדיף לקנות חגורה שאפשר לשים מתחת לבגד שאתה לובש. אפשרות נוספת היא לחפש חייט או תופרת (יש עדיין בכמה מקומות בארץ)
ולבקש מהם לתפור כיס פנימי למכנסים.

בכל מקרה דבר ראשון עדיף להמנע מלהסתובב עם סכומים גדולים במזומן. כרטיס אשראי ניתן בקלות להכניס לחגורת בטן (כנס לחנות מטיילים או חפש באינטרנט חגורה כזו). דרכון אפשר להפקיד בקבלה במידה והמלון שאתה שוהה בו הוא מלון ברמה סבירה. הכספת בחדר (אם יש כזו) ניתנת בקלות לפריצה. גם לשים דברי ערך בכיסים של ג'קט או סווטשירט זה מקום מועד לפורענות, הכייסים מומחים ולא רק בפראג אלא בכל מקום תיירותי בעולם להכניס את היד לכיסיך מבלי שתרגיש. פזר סיכונים. תשאיר לך קצת כסף מזומן בכיס, תחביא כרטיס אשראי ושאר הכסף בחגורה שמתחת לבגדים את הדרכון תשאיר במלון .בכל מקרה כדאי מאד לצלם את הדפים בדרכון בהם יש הפרטים שלך שיהיה לך העתק מהדרכון גם בטלפון הסלולרי שאתה לוקח איתך וגם בניירת. אל תשכח לקחת את מספר הטלפון של הבטחון בחברת כרטיסי האשראי שלך כדי שתוכל לטלפן ולהודיע על גניבה (אפשר גם באינטרנט להודיע) ולקבל כרטיס חדש, כמובן שיש עלות לפעולה הזו.
 
למעלה