סיפור מזעזע על קריעת ילדה ממשפתה

didd1

New member
סיפור מזעזע על קריעת ילדה ממשפתה

אנו משפחה שלפני 14 שנים החלטנו לקחת ילדה למשפחה אומנת, בסיוע שירותי הרווחה הגענו למח' בבי"ח שם היו תינוקות נטושים "בחרנו" ילדה מסויימת בעלת תסמונת דאון שננטשה ע"י הוריה לאחר לידתה, התינוקת הייתה בת חודשיים ומאוד חולה. לקחנו אותה בלי הדרכה, בלי מסמכים וטפסים, בלי שנאמרו לנו זכויותינו ואנו בוודאי שלא ידענו מכלום. עברנו עם הילדה תקופות לא קלות אם זה מבחינה רפואית, התפתחותית, השתלבותית, אך מעולם לא ראינו בה ילדה חריגה או ילדה שאינה שלנו והענקנו לה הכל: שילבנו אותה בכיתה רגילה, חוגים וכמובן הרבה חום ואהבה. לאחר שסיימה את בי"ס יסודי התלבטנו לאן לשלחה: האים שוב להילחם על כיתה רגילה או להיכנע ולצרף אותה לבי"ס מיוחד. לבסוף החלטנו על בי"ס מדהים עם הרבה המלצות, בי"ס "מעלות" באשדוד שהוא עד כיתות גבוהות ומלמד מקצוע (ספרות, וכו'..) למרות שההחלטה לא הייתה קלה שלחנו אותה לשם עם חשש כבד אך הרגיעו אותנו בכך שאין בי"ס יותר טוב מזה בכל האיזור!!! כחודשיים לאחר תחילת הלימודים (שמתוכם חודש אחד חגים, סה"כ חודש לימודים אחד בלבד!!!) מתקשרים אלינו מהמשטרה ומזמנים אותנו לחקירה דחופה, הסיבה: חשד להתעללות מינית בילדה, אה, ודרך אגב, היא לא תחזור אליכם יותר. אין לתאר את המצב שלנו, לא יודעים מהיכן נחתה עלינו הגזירה, דווקא עלינו שכולם היו מתפעלים מהישגיה של הילדה ומטיפוחה, ילדה שהייתה יות חכמה מילדים רגילים וכל זה בעבודה מאומצת וקשה!! שנה שלימה לא נתנו לנו להיפגש עם הילדה ושנה שלימה נלחמנו לטיהור שמנו אבל הכי דאגנו לילדה, לא הפסקנו להתגעגע אליה ולרחם עליה שהיא נמצאת במקום זר והיא בטח מאוד מתגעגעת אלינו גם. לאחר שנה של מלחמות שיתנו לנו לראות את הילדה (בינתיים נסגר התיק- מחוסר ראיות אלא מה? חוקר המשטרה בעצמו אמר שרואים שהילדה משקרת בחקירתה), לבסוף הפגישו אותנו עם הילדה במקום בנוכחות עובדת סוציאלית, אין לתאר את ההתרגשות, שמחה, בכי, כאב שחשנו באותם רגעים, וכך היינו נפגשים עם הילדה פעם בשבועיים בנוכחות עובדת סוציאלית. באחת הפעמים אמרה הילדה שיש ילד (מפגר) בבי"ס שלוקח אותה מאחורי הבניינים ומבצע בה את זממו, העובדת סוציאלית שמעה זאת ודיווחה וגם אנו דיווחנו למשטרה, מסתבר שלילד זה יש עבירות קודמות באותו נושא אך אין מה לעשות עימו שכן הוא קטין ומפגר. בסופו של דבר ניתקנו קשר עם הילדה כי לא היה במפגשים אלו מטרה והרגשנו כי גורלנו נחרץ אין חזרה. עד היום אנו הולכים עם הפגיעה בלב. יש לציין כי: 1.מאז תחילת האירוע לא היו לצידנו שום עובדת סוציאלית ושום מפקחת, כולם היו נגדנו וראו בנו אשמים למרות שאנו היינו ההורים היחידים של הילדה ועם הוריה האמיתיים לא היה לה ולנו קשר בכלל!! 2.לאחר שהחלטנו להפסיק להיפגש עימה קראה לנו העו"ס הבכירה ביותר בארץ!!! לשיחה, וביקשה שנשוב לראות את הילדה...(לאחר שנה שאסרו עלינו לראות אותה ביוזמתם!!!!), 3.כאשר הילדה אמרה לנו במפגש כי הילד עושה לה מה שעושה (דברים חמורים), שלחו לבדיקה אנשים, עו"ס פסיכולוגית ואמרו שיהלדה משקרת, אך כאשר היא אמרה את אותו הדבר עלינו ישר קרעו אותה מאיתנו בלי לבדוק, לשאול, לברר, פשוט לא חזרה מבי"ס. 4. בי"ס המהולל התגלה כמאורת נחשים שזוממם להרוס משפחות כדי להאדיר את שמו!!!!!(מאוחר יותר נודע לנו שמי שהכניס לילדה את הדברים לראש הייתה לא אחרת מאשר הסייעת בכיתה!!!) 5. לא נותר לנו אלא להתפלל שהקב"ה יחזיר לכל אחד כגמולו וכל מי שהייתה לו יד בסיפור המרושע הזה יקבל את המגיע לו וכל מי שתמך בנו ועזר לנו תבוא עליו הברכה!
 

קושדסי

New member
האם מישהו במערכת נרטב בכלל מהשערוריה ?

לא אתפלא עם כל אלו שאחראים על השערוריה קודמו לתפקידים בכירים יותר...וקיבלו שבחים לע עבודתם. פעולת התיקון היחידה שסביר ותבוצע עקב כך היא פיתוח מנגנונים למניעת חשיפה של מקרים נוספים כאלו.
 
תביעת נזיקין

פעולת התיקון הכמעט יחידה ויותר אפקטיבית היא תביעת נזיקין כלפי המדינה: כלפי משרד הרווחה, כלפי המשטרה.
 
גם לי נגרם עוול כזה

ועם הילד שלי . כהוא היה בן פחות מחמש חשדו שפגוע בו מינית. למרות שבחקירה בן שלי להכל אמר לא . לקחו אותו למרכז חירום והוא כבר שנה וחודש לא איתי. אני מקווה לטוב. אני הולכת לכנסת לשנות את החוקים. כולם עוד יכירו אותי ותאמיני לי אני עוד אשנה את החוקים הדפוקים
 

didd1

New member
אני רוצה להיות בקשר

עם כל מי שמעוניין להילחם, יש לי את כל החומר ויש לי הרבה זמן, הבעיה שאנו לא היינו האפוטרופוסים החוקיים של הילדה (כי אף אחד לא הביא לידיעתנו את הנושא ושכך צריך להיות), כל המערכת הזאת מבולגנת. כמובן שכל אחד שומר על הכיסא שלו ורוצה להתקדם על חשבון אנשים תמימים ואומללים, גועל נפש!!
 
חכם לומד מהניסיון של אחרים

אני יכולה להפנות אותך לערעור שצרפנו בפורום זה לגבי תביעה בנושא אומנה, מדובר בשני זוגות הורים באומנה ש"רבו" על ילדה. השופט קבע שהתנהלות שירותי הרווחה הייתה אטומה ופסק נזיקין למדינה. אמנם הנזיקין לא היה המוקד של הדיון, אלא השאלה בחזזקת מי צריכה הילדה להיות, אולם ניתן ללמוד ממנו גם על נזיקין. תיכנס לקישורים של הפורום בתחום אומנה ובתחום נזיקין.
 
טענה לדוגמה

אני יכולה לתת לך טענה לדוגמה: העובדה שלקחו לך את הילדה בצורה פתאומית וללא הסבר מניח את הדעת לך ו/או לילדה - גורמת נזק נפשי לכל המשפחה ובמיוחד לילדה, נזק נפשי בלתי הפיך. הטיעונים של המדינה על מעשים כאלה ואחרים לא הוכחו והעובדה שלא "טיפלו" בחשדות שלהם במהירות דחופה מעידה על כך שהחשדות לא הצדיקו את העלמת הילדה בן יום - לפי הבנתי, הילדה הלכה בוקר אחד שגרתי לבית הספר ולא חזרה הביתה יותר. זה נורא!!! התנהגות כזו מתאימה למשטרים אפלים.
 

קושדסי

New member
כנראה שהסכנה לילדה מאימה הייתה כה גדולה....

מיכל, אני מכיר סיפור כזה בו היה ברור עקב נסיון ארוך שאין שום אפשרות להגיע אל הילדה כאשר היא עם אימא וזאת מאחר והיה נסיון ארוך של שירותי הרווחה עם האמא אשר מעלימה את הילדה ומשוטטת איתה בכל מיני מקומות ורק בכדיי שהיא לא תימצא ולא תפגוש באביה. היה באותו מקרה ברור מאוד כי אין שום סיכוי שהאם תשתף פעולה, עכשיו בואי נחשוב ביחד מה עדיף ? אפשרות א': הוצאה שקטה של הילדה מבית הספר ? או אפשרות ב': חדירה לבית הילדה עם כוח קומנדו ושבירת דלת הכניסה - כאשר האימא צורחת בהיסטריה ואוחזת בילדה בכוח , כך שלא תהיה ברירה אלה לקרוע את הילדה מאימא הצווחת ??? לעיתים אלו ההחלטות שפקידות הסעד והשופטים צריכים לקבל.... מה גם שניתנה להורים לקבל את הילדה חזרה לחזקתם בו ביום, אך התנהלות האם מול השופט הייתה כזו שברור היה כי ההוצאה הייתה מוצדקת. מה שאני לא הבנתי זה מדוע הילדה לא הועברה למשמרות האב..... ועל כך ראוי לעשות וועדת חקירה.
 
להעלים ילדה מבית הספר זוהי אלימות נגד ילדים

א. על איזה עניין אתה מדבר? הסיפור שהובא כאן הוא סיפור של ילדה בפיגור מסויים שחיה במשפחת אומנה ובוקר אחר הלכה לבית הספר ולא חזרה (שירותי הרווחה לקחו אותה בלי התראה מוקדמת). ב. לגבי המקרה שתיארת - אני מכירה מקרים דומים אבל לא את זה ספציפי, אשמח לשמוע יותר על המקרה. אני סבורה שלאף פקידת סעד ולאף שופט אין זכות לנתק ילד מהורהו, גם אם הוא מונע קשר עם ההורה השני (לא משה אם הוא זכר או נקבה), ובודאי לא בצורה נוראית בלי הכנה, לפעמים בחטיפה או בגניבה. על העובדה שהילד ניזוק מניתוק קשר עם הורה אחד, באים פקידת הסעד והשופט ומגדילים את הנזק על ידי ניתוקו הפתאומי והטראומתי מההורה השני? אני אגיב למקרה שתיארת מזווית אחרת. פקידת הסעד טענה שהאם מתחמקת מלהפגיש בין הילדים לאב, כיוון שכך החליט בית המשפט להעביר משמורת מהאם לאב. שים לב שלא היה מדובר בשאלה מי ההורה הטוב ביותר עבור הילדים אלא בשאלה כיצד מענישים את האם שמהתלת בבית המשפט ובפקידת הסעד. כולם שכחו שהם מענישים בדרך את הילדים. כיוון שהילדים היו קשורים מאוד לאם ושנאו את האב (כיוון שלא טיפל בהם כלל, היה מעניש אותם ואף ראו סוגים מסויימים של התעללות באם), הם התנגדו נחרצות לעבור לחיות עם האב. מה עשה בית המשפט ופקידות הסעד כדי למנוע את התנגדות הילדים והתנגדות האם? בא השוטר, פרץ הביתה בשעת בוקר מוקדמת דרך החלון, הילדים והאם התחפרו מתחת למיטה בזעקות אימה. השוטר עצר את האם, כפת את ידיה לעיני ילדיה וגרר אותה לניידת. וכך הייתה דרכו סלולה לקחת את שלושת הילדים הקטינים מאוד (בני 4-6) שהיו לבושים עוד בבגדי שינה צורחים ובוכים, ואל הייתה להם עוד אמא להיאחז בה. ומה עוד עשו בית המשפט ופקידות הסעד לשני הילדים הגדולים שהתנגדו נחרצות ללכת עם האב? אמרו להם: אתם הולכים רק ליומיים ואחר כך תחזרו הביתה, ואם לא תיכנסו לאוטו - נכניס אתכם בכוח. הילדים המסכנים עלו לאוטו ומאז לא ראו את אמם במשך שמונה ימים תמימים ולא שמעו ממנה. הילדים תלו פתקאות ומכתבים ש"גנבו" אותם ושיקרו אותם. אז עכשיו אתה מצדיק אלימות כלפי הילדים רק כדי להעניש את אחד ההורים? לא, בשום פנים לא. שחכמי הדור ימצאו דרך לטפל בהורים בלי לגרום נזק נוסף לילדים.
 

קושדסי

New member
מיכל, צריך להפריד ושורש הבעיה הא הזלזול באב

זלזול באב מצד הרווחה.... אכן עדיף לחטוף ילד מביה"ס מאשר לפרוץ לדירה ולהוציא ילדים היסטרים מתחת למיטה - אז אם אנחנו לפחות מסכימים על סוגיה זו מצויין. אם הילדים לא אוהבים את האב צריך לשאול איך זה קרה ? היכן היו שירותי הרווחה כאשר האם התחילה בהסתה ? לצערי שירותי הרווחה מעדיפים השמה חוצביתית מאשר בחינה רצינית להעברת משמרת.....
 
אסור לחטוף ילד משום מקום

אכן השמה חוצ ביתית היא האקט הקיצוני ביותר, ועדיף שילד יחיה עם אחד מהוריו או אפילו עם בני משפחתו הרחוקים יותר (סבים, דודים ואחרים). רק לאחר מיצויאפשרויות אלה, יש לשקול השמה חוצביתית, כאשר מוסדות ופנימיות הם העדיפות האחרונה. עד כאן אני חושבת שאנחנו מסכימים. אלא שאני מתייחסת בכובד ראש גם להעברת משמורת מהאם לאב, שצריך לבחון אותה לעומק ורק משכלו כל הקיצין לשקול אפשרות כזו. מה שקורה היום בפועל הוא שכאשר משרד הרווחה לא מסתדרים עם האם, או לא מצליחים להביא אותה למצב של ביצוע של החלטותיהם - הם מעבירים משמורת לאב או לגורם אחר בקלות יחסית. גם אם האם אינה הטיפוס הקל ביותר וגם אם היא מקשה ויש לה אינטרסים, צריך לשקול מה הנזק לילדים בהתנתקות ממנה, גם אם האב יודע ומוכן לטפל בילדים (פעמים רבות האבות אינם מסוגלים לטפל בילדים אבל הם דורשים משמורת רק כדי לפגוע באם או לא לשלם מזונות או חובות אחרים או להפעיל לחצים אחרים), עדיין ברור לי שיש מקרים יוצאי דופן. אז אם אתה מכיר יוצאי דופן - קח אותם בפרופורציה.
 

קושדסי

New member
לא ברור לי על מה מיכל מלינה - הרי זו המציאות

הריי שירותי הרווחה עובדים בדיוק כמו שהיא מתארת, מתישים ומתעללים בכולם בטרם מעבירים משמרת לאב...שאמור לתקן את הנזקים שגרמו שירותי הרווחה דווקא בגלל שהם פועלים בדיוק כמו שמיכל רוצה שהם יפעלו.
 
למעלה