סיפורי מלחמה על משמורת

עימות פיזי בלשכה לשירותים חברתיים בלוד

בשעות הצהריים הגיעה אישה למשרדי העירייה לדיון הקשור בילדיהּ. בין היתר נדונה שם הוצאת הילדים מהבית. האישה - שלא היתה מרוצה מהטיפול של העובדת הסוציאלית ולא הסכימה עמה - קמה לפתע, תפסה בשערותיה של העובדת, ולטענת עדי ראייה החלה לגרור אותה. עובדות סוציאליות שעבדו במשרדים הסמוכים של הלשכה לשירותים חברתיים , הפרידו בין האשה התוקפת לבין העו"סית המותקפת והזמינו משטרה. איך, לדעתכם, תשפיע התנהגות האם על המשמורת?
 

קושדסי

New member
לביאה הלוחמת על ילדיה....

לא כל האנשים מסוגלים להתמודד מול האטימות של פקידות סעד..... אם כי ברור שעצם המעשה מעיד כי האימא הזו איננה ממש שולטת בצעדיה ואם היא איבדה את שיקול הדעת באותה וועדה אז ייתכן והיא גם לא "אם השנה".... אך חבל שבכל ההליך הזה המיקוד הוא על העצמת העו"ס - ולא בחינה מדוקדת איך בכלל הביאו את האימא למצב הזה והאם סגנון הדיון , עצם קיומו, היחס בטרם הדיון וכדומה היה ראוי ובמקומו.
 
אבל השאלה מי יבדוק

אני בהחלט מסכימה איתך. צריך לבדוק מה הביא את האם להתנהגות כזו לפני שמחליטים אם להעניש אותה ואיך.
 

קושדסי

New member
יש לך גם הצעה מעשית ?

אין גוף אוביקטיבי לבדוק דברים כאלו, מה עושים ? כתיבה בפורום למשוכנעים בלבד לא תועיל....
 
בית הדין למשמעת

לפי דעתי, אחד האמצעים היעילים שעשויים להרתיע עובדות סוציאליות מלנהוג קלות ראש בהעברת משמורת היא העמדתן לדין משמעתי על רשלנות מקצועית לפחות לפי חוק העובדים הסוציאליים (שגם בו יש עיוותים שכבר ציינתי בפורום זה). נקיטת אמצעי משמעת נגדן עד נטילת רשיונן כולל או בעיקר הבכירות שבהן, היא כלי יעיל. ברור התלונה בבית הדין למשמעת אמור להיות אובייקטיבי, אמנם לפי הנוסח הנוכחי של החוק, יש בעיה קשה באובייקטיביות בגלל הרכב בית הדין אבל פורום זה הוא לפחות צעד לקראת שיפור. אני מעריכה שפקידות סעד עושות דברים שהן בגדר הפלילי כגון שקרים בוטים בבית המשפט, הולכת שולל כלפי ההורה וכדו' - אבל כאן יש בעיה קשה יותר כיוון שהסמכות להעמדה לדין נמצאת בידיו של היועץ המשפטי לממשלה שטומן ראשו בחול ולא שמעתי על תקדים כזה. זה מאבק לשלב מתקדם יותר. לפחות לגבי קידום תלונות בבית הדין למשמעת שעדיין לא מצאתיו, למרות שאחת המשתתפות צרפה חומר מעניין מאיגוד העובדים הסוציאליים, אני פועלת במישור המינהלי-ציבורי ואני לא אשקוט עד אשר ציבור הנפגעים/ות יוכל להגיש תלונות לבית הדין למשמעת נגד עובדים סוציאליים ויוכל לדעת בבטחון סביר כי התלונות מטופלות בידי גורמים אובייקטיביים. אשמח לעדכן עוד.
 

קושדסי

New member
לא ברור - חשבתי שלשקר זה עבריה חמורה יותר

מאשר העברת משמרת מאבא לאימא. ובכלל, לא הבנתי מדוע העברת משמרת זו רשלנות ? כי ברגע זה איבדת את רון בתור תומך.... אם הילד מבקש לגור עם אבא, זה לא סיבה מספיק טובה בכדיי להעביר משמרת ? וילד בן חמש כבר יודע היטב מה הוא רוצה.
 
התנהלות מניפולטיבית

קושדסי, אכן כל מקרה לגופו. אני מדברת על העברת משמורת מאם לאב כשאין כל הצדקה לכך. העברת משמורת בניגוד לרצון הילד ( פקידות הסעד לא מדווחות על רצון הילד וזה בכלל לא issue אצלן) וגם העברת משמורת בן לילה. העברת משמורת במחטף. ואל תתחיל עם הספקנות שלך - כי המקרים שנמצאים אצלי מוכחים. דבר נוסף, כשאתה אומר שילד בן חמש יודע מה הוא רוצה - אני יכולה להבטיח לך שלא מעניין את פקידות הסעד מה ילד בן חמש רוצה או לא רוצה וגם לא ילד בן עשר. אני ציינתי גם בעבר שאבמקרים קיצוניים בהם האם לא מתפקדת, נניח מאושפזת או מסוממת - אז יש הצדקה להעביר את הילד. אל תנסה להכניס את רון לתוך המחלוקת - זאת התנהגות מניפולטיבית.
 
מיכל,

אני שוקלת לתבוע פקידת סעד תביעה נזיקית אישית, וכך גם את משרד הרווחה ומשרד המשפטים. לדעתך יש לזה סיכוי? יש לכך תקדים?
 
אני איתך

בבג"ץ שהזכרתי כאן נתבעה באופן אישי פקידת סעד מחוזית. נתבע גם בית הדין וגם היועץ המשפטי של משרד הרווחה (היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה הם מעין "שליחים" של משרד המשפטים, כך למשל פקידת סעד אינה יכולה לפנות בעצמה לבדה לבית המשפט אלא באמצעות היועץ המשפטי של משרד הרווחה אבל זה עניין טכני בלבד). החלטת בג"ץ כשלעצמה שמה את פקידת הסעד המחוזית במקומה (החלטת בג"ץ הייתה חד חד משמעית בניגוד לדעתה של המחוזית ואף יותר מכך) וגם נטלה את סמכויות בית הדין (דבר נדיר ואני חושבת שתקדימי). בית הדין נזעק כשניטלו לו סמכויותיו. אני מקווה שזה ילמד אותם להיות זהירים יותר בהעברת משמורת. לגבי תביעת נזיקין אישית, אני יכולה רק לחזק את ידייך ולומר לך תתבעי ותכיני את התביעה היטב. התביעה שלך תהיה כלפי המדינה, אם ייפסקו לך פיצויים, המדינה תשלם, פקידת הסעד לא תוציא שקל מכיסה למרות שהיא אולי התרשלה רשלנות פושעת. נכון שזה לא הוגן שאנחנו האזרחים נשלם על אכזריות ואטימות של פקידת הסעד? נכון שהיא בעצמה צריכה לשלם מחיר. זו הסיבה שאני פועלת לאתר את בית הדין למשמעת כדי שאוכל להגיש תלונה משמעתית נגד כמה פקידות סעד, ואני מאוד מקווה שישללו להן את רישיונן לפחות. שימי לב שתלונה כזו ניתן להגיש בתוך שנה בלבד מיום שקרה המקרה מושא התלונה. אבל אם פנית לאתר את בית הדין - אני מאמינה שתקופת השנה תיספר מיום שאותר בית הדין.יש בעיה גם בהרכב בית הדין (על פי חוק העובדים הסוציאליים) אבל די לצרה בשעתה...יש לנו הרבה צרות. יש לי דוגמה לתביעת נזיקין שמישהו תבע וקיבל סכום כסף - אני אמצא אותה ואעלה כאן כפורום. אניגם יכולה למסור לך שמות של עורכי דין בנזיקין - אם תשלחי לי מסר. יש לי נקודה נוספת להעשיר אותך - נניח שאת סבורה שפקידת הסעד עברה על חוקי המדיינה, נניח על סדר הדין הפלילי - את שולחת תלונה ליועץ המשפטי לממשלה. היועץ המשפטי אמור לקרוא את התלונה ולהחליט אם להעבירה למשטרה להמשך חקירה ואולי יוביל לכתב אישום. מהמקרים ששמעתי וגם מניסיוני האישי, שלחתי תלונה פלילית חריפה ליועץ המשפטי על פקידות סעד - אין קול ואין עונה כאילו לא דובים ולא יער. היועץ המשפטי אינו מגיב או שדוחה אותך מסיבה שטותית כזו או אחרת. נשאלת השאלה הנוקבת - מה מעמדו של הקורבן בהגשת כתב אישום? מדוע הקורבן פסיבי כל כך והוא צריך להמתין לחסדיו של היועץ המשפטי שיעיין או לא יעיין ושיחליט מטעמיו הוא אם להמשיך חקירה או לא? אני יכולה לומר לך שבמדינת ישראל מעולם לא העמידו פקידת סעד לדין על רשלנות פושעת או על גרימת נזקים חמורים. לעומת זאת, גננות שהתעללו בילדים בגן, מגיעות למשטרה, למעצר ולכתב אישום. הכל עניין של תקדימים וקונצנזוס. אל תהססי להיות תקדים, כשם שהבגץ מהשבוע הזה תקדימי להערכתי. בהצלחה ותעדכני אותנו.
 
תוצאות האלימות

זה מה שקורה כאשר אזרח נמצא במצוקה כשהוא מאויים באובדן ילדיו, ואין לו דרך אחרת להילחם. זאת הבעיה בנושא: אולי אין דרך אחרת להילחם? מאבק בבית המשפט יקר וממושך. נכון שאסור לקחת את החוק לידיים ונכון שאסור לנקוט במעשי אלימות אבל מה יכול אזרח חלש וקטן לעשות כשהמדינה אלימה כלפיו? איני יודעת מה הנסיבות של לקיחת ילדיה, אבל היא בפירוש אינה מתכוונת לוותר עליהם. העובדות הסוציאליות שלא ילדו את הילדים ולא גידלו אותם, לפעמים מחליטות כלאחר יד להוציא ילדים מהוריהם. מעניין מה הנסיבות במקרה הזה? לשאלתך, התוצאות של התקיפה יכולות להיות בשני כיוונים מנוגדים: האחת, יניחו לאם ולא יקחו לה את ילדיה (גם אם יפתחו לה תיק במשטרה) ואני מניחה שזו כוונת האם. השניה, יקחו לה את הילד עם או בלי פתיחת תיק. אני מהמרת על האפשרות הראשונה. פעם מסר לי מישהו שמשרד הרווחה בעיר בדרום עמדאוטוטו לקחת לאם את ילדיה. האם איימה להתאבד אם יממשו את ההחלטה (נדמה לי היישום היה קרוב לעוד יום או משהו). קרוב המשפחה שלה שהוא גם עובד או משהו כזה ברשות המקומית, ניגש לפקיד והפך לו את השולחן תוך איומים. ההחלטה לקחת את ילדיה - בוטלה. לצערי, מספר הטלפון שמסרו לי - אבד. אם מישהו מכיר את המקרה - אנא ליצור עימי קשר, כיוון שאני מתעדת את הסיפורים האלה.
 
אישה מסכנה

אני יותר חכמה ממנה אני מכינה לי בובות וודו ואדקור אותה עם מחטים ,ככה היא תשלם על מה שעשתה.
מדינה הזאת דפוקה לגמרי ויש סיכוי מאוד ,מאוד גדול שמתי שהכל יסתדר (בעזרת השם בקרוב) אני ישר אעזוב את הארץ ביחד עם הבן שלי. לא רוצה לחיות במדינה של דפוקים
 
מחלוקת על משמורת בת 13.5 ובן 10.5

יש כאן מחלוקת על דרך חינוך: הדרך החילונית, או הדרך החרדית, או אולי, כפשרה, דרך ממלכתית-דתית.
 

tomer0099

New member
אריה - המחלוקת היא כבר לא על דרך החינוך

הכנסתי את הודעתי למעלה - עם תוספת מבהירה
 

tomer0099

New member
אריה, מבוקש גם שתימנע מפרסום הודעות מפורומים

אם אדם כותב הודעה, ודאי שהודעה בנושא כה אישי ורגיש, בפורום מסויים, הוא מתכוון שההודעה תפורסם שם ברגע שאתה מעתיק את ההודעה לפורום אחר, או מפיץ לינק אליה, או מפרסמה בכל מדיה אחרת, אתה עושה דבר שאולי בעל ההודעה לא היה רוצה שתעשה . אולי כוונתו שההודעה תפורסם באותו פורום בה נכתבה - ושם בלבד. אינני יודע באילו מדיות נוספות פירסמת את הודעתי. אם כן תאמר ליץ
 
תומר, אין פגם בהבאת קישור להודעה

זה לגיטימי, זה קורה הרבה וזה חלק מעולם האינטרנט. אריה לא העתיק לכאן את הודעתך אלא הביא קישור, דבר שאתה צריך לקחת בחשבון לפני הצבת הודעה בכל מקום שהוא ברשת. הרשת - אין לה גבולות פיזיים הממדרים בין אתרים, לכל אחד מותר לקשר לכל אתר או פורום.
 
למעלה