סיכום שנת הקריאה 2017

siv30

New member
אני קוראת בקינדל ובעברית

בסמרטפון אז אני לא מניחה אותו בצד. אבל בזמן הקריאה אני קוראת. בדרך כלל אני קוראת כ 4 או 5 שעות ליום. הוואטסאפ אצלי כמעט לא פעיל ואני כמעט לא נכנסת אלא בעינייני משפחה או עבודה. אני גם כמעט לא גולשת למעט אתר goodreads שם אני מנהלת את הספרים שלי. לאתרי החדשות אני נכנסת רק פעם ביום וגם זה יותר מידי. אני מרפרפת כדי להיות מעודכנת ולתפוז לפורום אני נכנסת בין פעם לפעמיים ביום, וזה רק במקרה שיש הודעות פעילות. כך, שאין לי הרבה לאן לגלוש מהסמרטפון.
 

KallaGLP

New member
האמת - אני כמעט ולא יודעת מה זה לגלוש בנייד.

אני מעדיפה להיכנס למייל ולאינטרנט מהמחשב או, אם אני בנסיעה, מהלפטופ. את הקריאה אני גם עושה רק במכשיר הקינדל או באפליקצית קינדל למחשב (אם לא מדובר בספר מודפס) - אני גולשת או קוראת בטלפון רק במקרים קיצוניים, ששכחתי את הקינדל ואת הלפטופ בבית ואני באיזו נסיעה ארוכה, דבר שלא זכור לי מתי קרה לאחרונה. לרשתות החברתיות אני גם נכנסת בעיקר דרך המחשב, ופרט לתפוז ומעט פייסבוק לא מתעסקת איתן יותר מדי. פעם ביום (אם אני לא שוכחת) אני מציצה ל-2 דקות לראות אם הילדים שלי פרסמו משהו חדש בסנאפצ'אט או באינסטגרם (כי פייסבוק זה פאסה) וזהו.
מבחינתי הנייד משמש אותי לדברים הבאים: שיחות טלפון ושיחות סקייפ (בעיקר לשיחות עם הארץ ושיחות עבודה, וכשאני בבית הרבה פעמים אני עושה גם את זה דרך המחשב), וואטסאפ (כדי להקטין את כמות התקשורת אנחנו משתדלים לעשות הכל בקבוצות: קבוצות משפחתיות, קבוצות של חברים וכד', וכשאני בבית אני גם מעדיפה לפתוח וואטסאפ ווב על המחשב במקום להשתמש בטלפון), קצת מסרים רגילים, האנגאוטס, ואפליקציות כמו WAZE לנסיעות.
אפילו תמונות שאני מצלמת בנייד (ובטיולים אני משתדלת לצלם כמה שיותר במצלמה איכותית ולא בנייד) אני מורידה למחשב כדי לארגן ולראות. אם אני רוצה לשחק, אני גם משחקת במחשב - ממילא מדובר במשחקים שלא מתאים לשחק אותם על מסך קטן.
טלפון מבחינתי הוא המכשיר שנמצא הכי מעט בשימוש כמעט לכל, פרט לתקשורת ממש מיידית וחיונית, וזאת למרות שהכל מותקן ומוכן לשימוש למקרה הצורך. הוא תמיד איתי, אך ממש לא מפריע לי כי אני לא משתמשת בו הרבה.
 
זה בדיוק העניין, של גלישה איטית. כשהמכשיר משמש לקריאה רציפה

במשך שעות, זה משהו אחד. כאן לא בא לידי ביטוי האופי ההרסני של המכשיר.
הבעיה היא בזפזופ, במהירות, בתזזתיות, שפוגעות אנושות בריכוז לטווח ארוך.

לכן, למרות יתרונותיו אני נוהגת בו חסכנות ומכבה אותו כשאפשר. זו תחושת חופש נפלאה.
 
למעלה