סייקלוקרוס גראבל או 2 סוגי אופנים

סייקלוקרוס גראבל או 2 סוגי אופנים

שלום לכולם. אני מתעניין ברכישת אופני כביש אני מעוניין להכנס לתחום כספורט לא תחרותי אלא כושר.נסיעות מרחקים וכדו
ככה שחיפשתי לי אופני כביש בקטגוריה נוחות מרחקים.
אני יכול להשקיע סכום של 5000-7000 שח.
הבעיה התחילה שנחשפתי לי בשוטטות לסגנונות לעיל סייקלוקרוס גראבל ולמיטב בורותי בנושא בכללי הבנתי שזה למעשה אופני כביש רק עם יכולות מינוריות לדרכי עפר חצץ מינימלים.
האמת קרץ לי שהאופני כביש שלי יוכלו להכנס לשבילי עפר אם צריך מידי פעם ושזה לא יהרוס אותם.
השאלה הגדולה קודם כל האם אני בכיוון הנכון לדרישות שלי כשאני פוזל לסייקלוקרוס גראבל.
ב.האם הם איטיות משמעותית מאופני כביש רגילות.
ג.האם אופניים בקטגוריה נוחות מרחקים ניתן להלביש עליהם צמיגי שטח כמו בגראבל.
ד.האם באופני סייקלוקרוס גראבל אפשר להלביש צמיגי כביש ולא לאבד מהירות בכלל.
ה.במידה ואכן אני בכיוון אז על מה ללכת סייקלוקרוס או גראבל?
וכמובן על איזה דגמים הייתם ממליצים במחירים הנל?
הסתכלתי על המרידה ויש חברה בשם BH שגם להם יש משהו.
יש קנונדל ועוד כמה...אשמח לשמוע חוות דעת ובכלל משהו שיש לו ניסיון עם הנל ומביו את הקונפליקט. בארץ משום מה לא מדברים על זה הרבה ואנגלית ואני לא חברים..
תסלחו לי שהפצצתי...
אפרופו שמח מאוד שיש את הפורום הזה. עזר עוזר ויעזור לי המון תודה לצוות האתר על העמל והזמן היקר שאתם מקדישים ובכלל לכל חברי הפורום...חודש מבורך
 

oren_hershco

New member
פשרות

לפני הנבירה הטכנית, אולי קצת צריך להרהר במונח "פשרה": בהרבה מקרים ובחירות בחיים אנו בוחרים במשהו שהוא "פשרה". הוא לא בדיוק מה שבאמת היינו רוצים, אבל הוא עונה על כמה צרכים שונים באופן סביר. זה נכון לכל מיני בחירות, מקום מגורים, למשל, או רכב.

גם כשמדובר על אופניים עולה השאלה הזו. אותם אופניים שמבחינה אובייקטיבית מהווים פשרה, יהיו עבור רוכב אחד הפיתרון המושלם, ועבור רוכב אחר עניין מעצבן (כי בכל אחד מהשימושים הם ככה-ככה, לא טובים כמו כלי ייעודי למשימה)

ולכן, לפני שאתה בוחר כיוון, אולי תחשוב עם מה אתה תרגיש הכי שלם, ועם מה לך יהיה הכי כיף.

הפשרות האובייקטיביות ברורות לך. בשנים האחרונות אופני הכביש קצת מתקרבים לאופני הסייקלו-קרוס מבחינת רוחב הצמיג. בעוד שבעבר לא היית יכול לשים צמיג רחב יותר מ- 23ממ, היום אופני כביש מאפשרים גם 28 או 30ממ. מן הסתם אפשר למצוא במידות האלה גם צמיגי כביש טהורים וגם צמיג "שטח".

בוא נבהיר רגע מה זה "שטח" באופניים האלה: אופני סייקלו-קרוס הם כלי שישרוד בשטח. וגם כאן, הכוונה לדרך עפר באיכות טובה, לא לנגב או לרמת הגולן. גם בדרכים האלה, שיהיה ברור, אופניים כאלה לא מהנים לרכיבה: כידון דרופ הוא כידון מעאפן לרכיבת שטח, וצמיגים צרים מנופחים ללחץ אויר גבוה גורמים לאחיזה גרועה וטלטלות מעצבנות.

בשביל היכולת המפוקפקת הזו, תשלם במשקל גבוה יותר וחיכוך גבוה יותר בכביש, בגלל צמיגים שהם פשרה בין כביש לשטח.

לפעמים היכולת הזו שווה את הפשרה. למשל, הדרך שלי מהעבודה הביתה ברכיבה על הכביש היא דרך עירונית מעצבנת, עם הרבה עליות וירידות ממדרכות. אופני כביש רגילים יהיו סיוט בדרך הזו. אופניים קצת יותר עמידים, אפילו רק עם צמיגים חלקים, כבר מהווים שיפור ניכר בתוואי הספציפי הזה.

כמובן שאם תשים על אופני סייקלוקרוס צמיגי כביש טובים, הם יהפכו לכלי דומה מאוד לאופני כביש.

כמה דומה? תלוי ברכיבה. במרחק של 40-50 ק"מ מישוריים יחסית, לא תרגיש הבדל. ברכיבת עליות בהרי ירושלים תרגיש ועוד איך, גם ק"ג הבדל יורגש בסוף יום כזה.

זה טוב? זה טוב מספיק? זה לא מפריע? החלטה שלך.
 
אחרי שהסברת מהי פשרה ואיך זה בא לידי ביטוי

שאפו על התשובה המפורטת..
האמת לא בא לי להתפשר כאשר אני יוצא קירח מכאן ומכאן.במיוחד שכל עניין הנסיעה בשטח היא רק למעבר דרכו ובדרכי עפר /חצץ קלים עליית מדרכות בעיר וכדו' ולא לשם נסיעת שטח.
ולכן אני מעדיף לקנות אופני כביש בקטגוריית נוחות/מרחקים עם אופציה לסט גלגלי שטח קוטר 28/30. ככה בזמן שארצה לרכב נטו בכביש יהיה לי צמיגים ספיציפים ולהיפך.
יש לך אופניים שאתה יכול להמליץ עליהם?
לגבי הצרכים אני מקווה להגיע ל-3 פעמים בשבוע רכיבה בטווח של 50-100 ק"מ ואולי גם יותר..כמובן לא בהתחלה אלא בהמשך.תודה מראש..
 
יש משהו עם ניסיון שיכול להמליץ?או שזה פורום רק לאופני שטח?

יש משהוא בפורום שרוכב על אופני כביש עם סט גלגלים ל"שטח" שיכול להמליץ על דגם מסויים וגם על סט גלגלים כאלו?
טווח 5000-7000 שח לאופניים לא כולל הסט גלגלים הנוסף.
כמובן לאופנים בקטגוריית נווחות.
חדשות לא יד 2.
 

oren_hershco

New member
אולי לא ממליצים כי לא יודעים

מדובר על דגמים שיצאו ממש לאחרונה, ולכן לא תהיה לך ברירה אלא לאסוף מידע באתרי היצרנים, אתרי היבואנים והחנויות.
 
ברור לי..רק ראיתי שיש פה פורום לאופני כביש שמתעסק בג'ירו

אז חשבתי שאני סתם מטריד כאן אנשים..חח
כמובן שאני מעדיף שהתגובות יהיו מידע ולא מניחושים..
בכל אופן כנראה זה מה שאעשה אשוטט בחנויות.
בכל אופן תודה לך..הצלחת למקד אותי
במידה ואקנה בזמן הקרוב אשתדל לתת חוות דעת כמובן לא מקצועית על איך מרגיש למתחיל כמוני.
 

steiff

New member
תיקון של כמה מינוחים שגם יסבירו את העניין יותר טוב

נתחיל מזה שלא מדובר ב״אופני כביש עם גלגלי שטח״ אלא באופנים שנראים כמו אופני כביש, עם גלגלי כביש (לרוב חזקים וקצת פחות קלים), כידון כביש וצמיגים רחבים יותר מצמיגי כביש, וגם בעלי פרופיל קוביות במקום פרופיל חלק.

אופני סייקלוקרוס קרובים יותר בגיאומטריה שלהם לאופני כביש ובאמת אם תחליף את הצמיגים לצמיגי כביש רגילים וצרים - הם יתנהגו דומה מאד לאופני כביש מבחינת המהירות ותנוחת הרכיבה.

אופני גראבל הם בעלי גיאומטריה הרבה יותר קרובה לאופני שטח מאשר לאופני כביש. הם אמנם מצויידים בגלגלי 700 שתמצא על אופני כביש, ובכידון כביש ומזלג קשיח (לרוב מקרבון) אבל המרחק של הציר המרכזי מהקרקע והזוויות של השלדה הופכות אותם לאופניים הרבה יותר מתאימים לשטח מאשר לכביש.
זה לא שאי אפשר לרכוב בהם בכביש, ועם צמיג צר וחלק הם גם יגיעו למהירויות יפות, אבל בגדול אלה אופניים שאוהבים יותר דרכי עפר ויתמודדו יפה גם עם סינגלים.

רוב אופני הגראבל והסייקלו מצויידים במעצורי דיסק (בעוד מרבית אופני הכביש מצויידים עדיין במעצורי חישוק). זה מאפשר שימוש בצמיגים רחבים שלא היו מצליחים לעבור בין הרפידות של מעצורי חישוק כאשר אתה מרכיב או מפרק את הגלגל.

כפי שכבר נאמר פה - כידון ״דרופר״ הוא לא הכלי הנוח לרכיבת שטח של ממש. הוא צר והאחיזה לא נוחה.

ברשותי אופני גראבל מדגם BSB של חברת NINER. מדובר בדגם שעולה בערך פי שתים-שלוש מהתקציב שלך, אבל יש דגמים שקרובים יותר לתקציב שציינת. אמנם אלומיניום ולא קרבון, ואמנם מערכות קצת פחות מתקדמות, אבל מבחינת תמורה לכסף הם יהיו להערכתי בחירה עדיפה. אגב באופניים הללו אני נמצא כעת במהלך של החלפת הכידון מכידון ״דרופר״ כביש לכידון רגיל של אופני שטח. מאחר וממילא איני משתמש בידיות התחתונות והכידון צר לי ולא נוח - הגעתי למסקנה שעדיף לי להחליף לכידון רגיל. מן הסתם - המעבר הזה הצריך גם החלפה של ידיות המעצורים וההילוכים ובגלל בעיות תאימות בין מערכות כביש למערכות שטח - למעשה אני מחליף את כל מערכת ההינע למערכת שטח.

דגם שנכנס בתקציב שלך יהיה Cannondale CaadX Disc 105 שנמכר ברשת recycles.co.il ב-6000 שקל. המחיר בחנות יהיה 7000 ואם אתה קונה באינטרנט זה יוצא יותר זול. אבל... על מנת למדוד ולוודא את המידה - גש לחנות, מדוד, ובצע את ההזמנה האינטרנטית מהחנות עצמה.

את מרידה לא ניסיתי. אני מניח שהם לא שונים מהותית מבחינת הרכיבים.
 

oren_hershco

New member
דווקא BSB הוא דגם ה- CX התחרותי של ניינר

BSB = Blood, Sweat & Beers

דגם ה"גראבל" שיותר מתאים לטורינג הוא ה- RLT.

לפותח השרשור אולי ה- BSB היו יותר מתאימים, כי הם קצת קרובים יותר לאופני כביש טהורים במימדים שלהם.

וזה אכן "לא בתקציב", מצד שני, יש כבר לא מעט כאלה שעברו שנתיים על אופניים כאלה (לאו דווקא הדגם הספציפי, אלא CX כלשהו) ומיצו את העניין, ורוצים למכור. אצל רובם אלה אופניים מס' 3 או 4 באורווה, ולכן גם ייתכן שבקושי נרכבו.
 
תודה על ההסבר..החכמתי

אני כנראה אשאר באותו קו מהמסקנה שהגעתי כבר מאורן ואלך על אופני כביש ומקווה שכאלה עם אופציה לגלגל 28+.
ישנם כמה שהסתכלתי עליהם חלקם במחיר.מה אתם אומרים עליהם?
1.https://www.recycles.co.il/road-bikes-18-synapse-carbon-105
2.https://www.matzman-merutz.co.il/roubaix-sport-2018
3.http://www.rosen-meents.co.il/אופני-
%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9-2017-MERIDA-RIDE-
ADVENTRURE-DISC
4.http://bhbikes.co.il/index.php/אופנ
%D7%99-%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D/%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%95-%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A1/LC206-RX-TEAM-105.html
לגבי המרידה ירדתי מהם זה בשביל שתראה פשוט המערכת שלהם שונה משאר האופניים שכולם שימאנו 105 והיא סראם עם קסטה אחת מקדימה ואם אני מבין נכון זה עדיף בשטח ואילו בכביש פחות...?
ולגבי הקנונדיל הם עם צמיגים 25 אבל נשמע שהם מתאימים לצרכים שלי.
משום מה לא הבנתי למה ב BH מקטלגים אותם כסייקלוקרוס כאשר כל האופניים יחסית ככביש רק הצמיג 28..?{אגב לא נחשפתי לשום חוות דעת בארץ על החברה הזאת כמובן בפורומים ולא בעיתונות אופניים ששם הכל בערבון מוגבל}
בכל אופן אם מיקדתי את עצמי אז ההתלבטות היא בין הbh לקננודיל.
למרות שהייתי רוצה את הספיישלייז אני לא יודע אם אני יכול לעשות שפאגט ולא יודע אם כדאי להוסיף בשבילהם עוד 1500שח.
אשמח להמלצות שלכם..ושוב תודה על ההכוונה
 

steiff

New member
גם אני לא מכיר את BH

אבל זה לא אומר...

באשר למערכות עם גלגל אחד מלפנים - אלו דווקא מערכות מצויינות והיתרון של היעדר מעביר קדמי הוא בפחות תקלות. מבחינת יחס העברה - אם הרכיבה שלך היא בעיקר במישורים ועליות מתונות - מערכת סראם עם פלטה 40 או 42 מלפנים וקסטה 11-42 מאחור זה פתרון מצויין.
 

steiff

New member
לאחר קריאה נוספת...

אתה משווה שני זוגות מאד שונים.

הסינאפס של קנונדיל הם אופני כביש לגמרי. לא. מיועדים לירידה לדרכי עפר. צמיגים 25 הם המודה הנוכחית באופני כביש. מאפשרים לחץ אויר קצת נמוך יותר ורכיבה פחות קופצנית, אבל עדיין מיועדים לכביש. צמיגים גם אפשר להחליף במעמד הרכישה...

הדגם של קנונדיל שמיועד לסייקלו/גראבל הוא CAADX שציינתי.
 
במערכות הם היו נראים די דומים

וכמו שאמרתי אני די חדש ונחשפתי לכמות חומר אדירה שרק מסבכת אותי יותר...
האמת לא חשבתי שלבחור אופנים זה כזה קשה..
בכל אופן הbh ירדו.. הייתי בחנות והיבואן לא מוכן לתת עליהם סיבוב ומה גם הם נמכרים מהתצוגה ורק מי שרציני ורוצה לקנות על עיוור אז הוא מוכן להזמין...
בקיצור הוא היה נשמע אחד שפשוט נתקע איתם ומחפש להיפטר מהם.
עשיתי סיבוב על הרוביי של ספיישלייזד אופניים נוחות בטירוף עם כידון מדליק ועוד נסעתי על מדרכת משתלבות והרגיש לי ממש נח כולל הכסא ומה שהכי הדהים זה שהם לא היו כאלו במידה שלי..ובכל זאת אהבתי.
רק נשארת הבעייה של הכסף...
לגבי מה שאתה חוזר וממליץ עליו הcaadx קנונדיל, יש לך ניסיון איתם?
לא אכפת לי לי לקנות דגם סייקלוקרס השאלה אם האופניים האלו ספציפית אם החלפתי להם גלגלים למידה 23/25 ממ האם הם יהיו אופניי כביש טהורים? או שהם יהיו שונות ממש בגאומטריה במערכות במהירות בהיגוי?
 

steiff

New member
אם אתה מחפש אופני כביש אז קנה אופני כביש

קניית אופני גראבל/CX והחלפת הצמיגים - היא אופציה פחות מוצלחת, למרות שיש רוכבים שמחזיקים בבית שני זוגות גלגלים (יותר פשוט להחליף את כל הגלגל מאשר את הצמיג בלבד).
 

fieten

New member
סייקלו או גרבל פשרה נהדרת לארץ זבת (חלב ודבש)

בה רכיבה על כביש בין עירוני מסוכנת יותר (לדעתי) מכל פעילות חוקית אחרת.
צמיגי 38-42 ממ מאשפרית קיצורים דרך שבילים כבושים, מדרכות וכו וקניית סט גלגלים נוסף עם צמיגי 25 ממ מאפשרת גיחות לח"ול לרכיבת כביש אמיתית או לאימוני קריטריום בארץ כמו ראש ציפור.
יש המו אופציות. בשיטו מהיר ברשת יש את caynon עם מבחר סייקלו עד 2000$ עם חלקי 105 או ulterga,
rose bike הגרמניים שגם שולחים לארץ ואפילו on one מטיטניום עם Sram force או ultegra ובחירה של גלגל"ש אחד או שניים מלפנים.
[URL]https://www.rosebikes.co.uk/rose-xeon-cross-force-1x11-2660392[/URL]
[URL]https://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOPICKR8000/on-one-pickenflick-[/URL]
shimano-ultegra-r8000-cyclocross-bike
 
למעלה