סיור ב"תחנת האגמים"

מצב
הנושא נעול.
חיוג של חלק מהרכבות בקו ב''ש-ת''א

אוסיף שכדי לחייג רכבת,
צריכים לא רק מפלגים אלא רצוי מאוד שיהיו גם מסילות נוספות לשם כך (לפחות אחת נוספת) כדי לא לתפוס את מסילות הקו הראשי. כאלו יש רק מצפון לת"א מרכז ומדרום לת"א ההגנה. בנוסף, גם 6 הקווים שבת"א מרכז מאפשרים חיוג. כל אופציה אחרת לא נראית לי ישימה במצב של עומס כמעט מקסימלי שיווצר עם הלו"ז החדש או הבאים אחריו.
חיוג של חלק מהרכבות בקו ב''ש-ת''א
יתבצע בלו''ז הבא כנראה על מסילה 3 בהרצליה.
בלו''ז הבא יבוטל הצורך לחייג רכבות בתחנת ההגנה למשל של קו הראשונים משום שתחנת הקצה של קו זה תהיה בת''א סבידור מרכז, ומשם - דיור בקו האוטם הצפוני של ת''א סבידור מרכז בדומה לדיור רכבות בקו מלחה-בית שמש-רמלה-לוד-לוד גני אביב ותחנות ת''א.
 

easylivin

New member
לא נראה לי שקיימת אפשרות סבירה לחיוג

כשאני חושב על זה, האיילון אפילו פחות קריטי
מקטע גנות-ההגנה, כי אפשר לסיים חלק מהרכבות בתחנת ההגנה ולהחזירן דרומה.

בהנחה שיש 3 רציפי אי, 1-2 לצפון, 3-4 לדרום ו-5-6 לקו כפר סבא-חולון. אם משתמשים ברציף סמוך (אי) למעבר נוסעים, זה לא סוף העולם בהנחה שיש רק 2-3 ד' הפרש בין הגעות. הבעיה היא שאז צריך להשתמש ברציף 1-2 להגעה ואיכשהו להעביר את הרכבת לרציף 3 או 4 ליציאה חזרה דרומה (כדי שהנוסעים מת"א מרכז יוכלו גם לעבור בקלות אל הרכבת הזו)... האם יש דאבל קרוס מצפון לרכבת ההגנה שיכול לשמש לכך?
לא נראה לי שקיימת אפשרות סבירה לחיוג
רכבות בתחנת ההגנה. גם אם יש שם דאבל קרוס, חיוג כזה יצריך תפיסה של כל קטע ההגנה-השלום. לפיכך נראה לי שחיוג של רכבות דרומיות ניתן לבצע באופן יעיל רק בת"א מרכז, ורכבות צפוניות רק בת"א דרום התפעולית (מדרום לת"א ההגנה).
 

alantan

New member
כנראה הייתי צריך לחשוב על זה עוד קצת...

לא נראה לי שקיימת אפשרות סבירה לחיוג
רכבות בתחנת ההגנה. גם אם יש שם דאבל קרוס, חיוג כזה יצריך תפיסה של כל קטע ההגנה-השלום. לפיכך נראה לי שחיוג של רכבות דרומיות ניתן לבצע באופן יעיל רק בת"א מרכז, ורכבות צפוניות רק בת"א דרום התפעולית (מדרום לת"א ההגנה).
כנראה הייתי צריך לחשוב על זה עוד קצת...
 
אין ציון של סיום בדף הפרוייקט...

קטע האיילון הוא הבעייתי,
ולא ברור איך יתמזגו אליו בעתיד כל הקווים החדשים והמפוארים שבונים... האם תהיה מסילה רביעית לפחות עד 2017? אני לא בטוח, לפי איך שהפרוייקט "מתקדם". אבל לפחות עם הלו"ז הקרוב לא צפויה בעיה, כי הפעלתו ממילא מותנית בסיום פרוייקט הגדלת הקיבולת באיילון. כשהוא יסתיים, הלו"ז החדש יופעל ולא רגע לפני כן. וזה כבר לא יקרה במועד המקורי שנקבע למאי.
אין ציון של סיום בדף הפרוייקט...
השאלה אם בכלל התחילו ...
 

easylivin

New member
דווקא היו בפורום לא מעט עדכונים עליו,

אין ציון של סיום בדף הפרוייקט...
השאלה אם בכלל התחילו ...
דווקא היו בפורום לא מעט עדכונים עליו,
מהתחלת הפרוייקט ועד לימים האחרונים. אמנם בעיקר לא עדכונים מצולמים (היו גם איזה שניים כאלה, מהעבודות שבוצעו בשבתות על פי אישור מיוחד שניתן לרכבת) אלא עדכונים כתובים, על כך שמניחים כבלים וגם מתקינים מגנטים וסימנורים חדשים. גם בועז הזכיר מספר פעמים את העבודות ואת העיכוב שנגרם בגלל השביתה. כל מי שיצא לו לעבור דרך תחנות ת"א, יכול לראות את העבודות שעדיין מתבצעות. גם תעלות הכבלים השחורות החדשות שהונחו לאורך המסילות שייכות לפרוייקט. כך שבהחלט כן, לא רק שהתחילו אלא כמעט וסיימו...
 


דווקא היו בפורום לא מעט עדכונים עליו,
מהתחלת הפרוייקט ועד לימים האחרונים. אמנם בעיקר לא עדכונים מצולמים (היו גם איזה שניים כאלה, מהעבודות שבוצעו בשבתות על פי אישור מיוחד שניתן לרכבת) אלא עדכונים כתובים, על כך שמניחים כבלים וגם מתקינים מגנטים וסימנורים חדשים. גם בועז הזכיר מספר פעמים את העבודות ואת העיכוב שנגרם בגלל השביתה. כל מי שיצא לו לעבור דרך תחנות ת"א, יכול לראות את העבודות שעדיין מתבצעות. גם תעלות הכבלים השחורות החדשות שהונחו לאורך המסילות שייכות לפרוייקט. כך שבהחלט כן, לא רק שהתחילו אלא כמעט וסיימו...
 
יתכן שאחת מהרכבות הישירות בקו ב''ש-ת''א

אלא שהלו"ז החדש יהיה שונה לגמרי, לשמחתנו.
מהקיץ תהיה רכבת מהירה בין ת"א לב"ש, שלא תעבור בנתב"ג ולא תעצור אפילו בקריית גת... ובנוסף תהיינה גם רכבות מאספות דרך נתב"ג עם עצירה בכל התחנות. שתי הרכבות תהיינה מבוקשות, והקו הכפול יאפשר להפעיל את שתיהן ללא שום בעיה. ובהחלט יהיה לשתיהן "חלון זמן" כפי שקראת לזה, ויישאר אפילו לרכבות משא.
יתכן שאחת מהרכבות הישירות בקו ב''ש-ת''א
תעצור בבוקר בתחנת קריית גת ואולי אפילו בלהבים ומ53 דקות נקבל 57 דק' של נסיעה.
אין לשלול בעתיד תוספת עצירה בשעות הבוקר של הרכבת המאספת בקו ב''ש ת''א בתחנת רמלה.
 

easylivin

New member
תודה על התוספות, מייקל.

יתכן שאחת מהרכבות הישירות בקו ב''ש-ת''א
תעצור בבוקר בתחנת קריית גת ואולי אפילו בלהבים ומ53 דקות נקבל 57 דק' של נסיעה.
אין לשלול בעתיד תוספת עצירה בשעות הבוקר של הרכבת המאספת בקו ב''ש ת''א בתחנת רמלה.
תודה על התוספות, מייקל.
 
הקטע באיזור רמלה מוכפל לכל ארכו

לא יאמן, האם באמת חשבת שאי פעם
חשבת שאי פעם ישארו רק 50 מטרים להכפלה?
לא נשארה מסילה בודדת ברמלה??
הקטע באיזור רמלה מוכפל לכל ארכו
מה שגורם למצב המשעשע בו הרכבת מירושלים מגיעה ללוד ואז נאלצת להמתין דקות ארוכות בתחנה (במקום במפגש הרכבות בנען). הזריזים יכולים לנצל את ההזדמנות, לעבור לרכבת לבנימינה ולחסוך כ-7 דקות נסיעה.
 

בועז ל

New member
עד שנת 2008 לא האמנתי שניתן להתגבר על קטע

לא יאמן, האם באמת חשבת שאי פעם
חשבת שאי פעם ישארו רק 50 מטרים להכפלה?
לא נשארה מסילה בודדת ברמלה??
עד שנת 2008 לא האמנתי שניתן להתגבר על קטע
רמלוד. בסוף 2007 הכרתי את מנהל הקו ואט-אט התחלתי להאמין שהדבר אפשרי.
 

amit1270

New member
תודה רבה על הדיווח המצולם

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
תודה רבה על הדיווח המצולם
תמונות מעודדות. נקווה שהלו"ז החדש ייכנס לתוקף במהרה.
או כמאמר השיר:
"לא התייאשתי מימיי
כי מה שלא קרה במאי
יקרה בעזרת השם ודאי
ביוני-יולי"
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה!!!

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
תודה רבה!!!
 

Mister Eli

New member
תודה רבה בועז...

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
תודה רבה בועז...
מה שבהחלט מדהים לראות במדינתנו הקטנה - אם רוצים הכל אפשרי!(גם אם אין צורך בזה).
אני תמיד מנסה לחשוב את מי תשמש תחנת כפר מנחם...תושבי כפר מנחם? מבחינת מרחקים - התחנה נמצאת רחוק יותר ביחס למיקומה של תחנת דימונה ודימונה עצמה.
תושבי קריית מלאכי? אני לא חושב שמישהו בקריית מלאכי עד כדי כך חסר כל הגיון בסיסי לנסוע לתחנת כפר מנחם כדי להגיע לת"א או צפונה. אגב מה שהכי מצחיק - זמן ההגעה מקריית מלאכי לכפר מנחם ומקריית מלאכי לרכבת בקריית גת הוא בערך אותו דבר (הפרש של אולי 5 דקות).
שוב קיבלנו תחנת רפאים ו/או פיל לבן נוסף אשר ייתן פרנסה לעוד מנהל תחנה, דיילת, קופאית, צוות אבטחה וניקיון.

מעניין למה צריך תחנה במזכרת בתיה? נגמר להם הדלק במכוניות שלהם?!
גחמה די מוזר מצדם, לעניות דעתי ובלבד.

אגב אחרי כל הספקולציות והקונספירציות.....בועז אני מאמין שלא היה כיף לפלס את דרכך באזור הבוצי של כפר מנחם....
אגב, האם קיים חשש לכך שיהיו בעיות הצפה בתחנה לאור איתני הטבע הקשים של האזור?
 

בועז ל

New member
אלי ידידי, שכחת שסחבק בוגר האקדמיה למדעי הבוץ

תודה רבה בועז...
מה שבהחלט מדהים לראות במדינתנו הקטנה - אם רוצים הכל אפשרי!(גם אם אין צורך בזה).
אני תמיד מנסה לחשוב את מי תשמש תחנת כפר מנחם...תושבי כפר מנחם? מבחינת מרחקים - התחנה נמצאת רחוק יותר ביחס למיקומה של תחנת דימונה ודימונה עצמה.
תושבי קריית מלאכי? אני לא חושב שמישהו בקריית מלאכי עד כדי כך חסר כל הגיון בסיסי לנסוע לתחנת כפר מנחם כדי להגיע לת"א או צפונה. אגב מה שהכי מצחיק - זמן ההגעה מקריית מלאכי לכפר מנחם ומקריית מלאכי לרכבת בקריית גת הוא בערך אותו דבר (הפרש של אולי 5 דקות).
שוב קיבלנו תחנת רפאים ו/או פיל לבן נוסף אשר ייתן פרנסה לעוד מנהל תחנה, דיילת, קופאית, צוות אבטחה וניקיון.

מעניין למה צריך תחנה במזכרת בתיה? נגמר להם הדלק במכוניות שלהם?!
גחמה די מוזר מצדם, לעניות דעתי ובלבד.

אגב אחרי כל הספקולציות והקונספירציות.....בועז אני מאמין שלא היה כיף לפלס את דרכך באזור הבוצי של כפר מנחם....
אגב, האם קיים חשש לכך שיהיו בעיות הצפה בתחנה לאור איתני הטבע הקשים של האזור?
אלי ידידי, שכחת שסחבק בוגר האקדמיה למדעי הבוץ
ע"ש סרגיי ז'לזניאקוב ממנהרות A1
. כפר מנחם? זניח.
באשר לתחנה במזכרת בתיה: חבר טוב סיפר לי כי אחד מקבלני הבנייה במושבה מבטיח לקוני הדירות תחנת רכבת "ממש בקרוב"; כך שאם הקבלן מבטיח, כנראה שזו סיבה מספיק טובה שתהיה שם תחנה, לא?
 

Mister Eli

New member
מהיכרות קרובה עם תושבי המקום...

אלי ידידי, שכחת שסחבק בוגר האקדמיה למדעי הבוץ
ע"ש סרגיי ז'לזניאקוב ממנהרות A1
. כפר מנחם? זניח.
באשר לתחנה במזכרת בתיה: חבר טוב סיפר לי כי אחד מקבלני הבנייה במושבה מבטיח לקוני הדירות תחנת רכבת "ממש בקרוב"; כך שאם הקבלן מבטיח, כנראה שזו סיבה מספיק טובה שתהיה שם תחנה, לא?
מהיכרות קרובה עם תושבי המקום...
סבורני שגם אם אדם בעל תפקיד בדרג נמוך יותר(מתדלק למשל) היה זורק מילה כזו או אחרת באוויר, אפשר היה להתייחס לכך כהבטחה לכל דבר


באשר לאקדמיה למדעי הבוץ....שיכנעת אותי די מהר בנושא הנ"ל
 
תודה בועז על הסיור בתחנת הרפאים כפר מנחם.

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
תודה בועז על הסיור בתחנת הרפאים כפר מנחם.
מקווה שגורלה של התחנה לא יהיה דומה לגורלה של תחנת ''ת''א יצחק שדה'' באיילון התל אביבי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה