סוני מכריזה על ה-A9

e zi

New member
כשיצאה ה-D800 טענו, גם כאן, שהיא לסטודיו ולא לצילומי טבע

בגלל fPS,
בגלל שלצילומי טבע לא צריך 36מ"פ,
בגלל גודל הקבצים...
והנה, עברו 5 שנים, והיא מותאמת לצילומי טבע?
לא המצלמה השתנתה, ולא הטבע -
התפיסה השתנתה.
 

steiff

New member
כשהייתי בספארי צילמתי ב-12 מ׳פ

עם D3 ו-D700 כי זה מה שהיה זמין אז.
האם הייתי ייכול להשתמש ביותר מכך אם היה בידי חיישן של 24 או 36 מ׳פ? היתה באותה עת מצלמת D3x עם חיישן 24 מ׳פ במחיר מפולפל. לא חסרו לי פיקסלים במסע ההוא. אם היו לי 24 מ׳פ אני מעריך שרובם היו נגרסים במהלך העיבוד והקטנת התמונה למימדי המסך ואתרי הענן.
האם השתנה משהו מאז? המצלמה השתנתה, גודל הקבצים המותרים להעלאה לענן השתנה. הטבע לא השתנה ורזולוציית המסך לא השתנתה. התפישה אכן השתנתה - מעמיסים מ׳פ מיותרים על כרטיסי הזיכרון וממלאים את הדיסק בג׳אנק דיגיטלי. היום קל מתמיד ״לרסס״ מאות תמונות ולנסות לדוג מביניהן את האחת המוצלחת. גם אני עושה את זה. זה הכי קל ופשוט.
אבל אם התמונה בפוקוס - לא צריך, אפילו בשביל צילום טבע, יותר מ-24 מ׳פ. למעשה גם 16 מ׳פ מספיק לגמרי.
 

חובב1

New member
מזכיר לי את ה- A7S

כשבחנתי אותה, זה העלה בתחושה בדיוק את מה שאתה מדבר עליו, החזיר אותי במובן נוסטלגי טוב ל- D700 עם אותו מספר מגה פיקסל. אפשר בהחלט היה לצלם איתה תמונות פנטסטיות.

 

e zi

New member
רזולוציית הצג בהחלט השתנתה: כרגע אנו ב- 4-5K, בתנור: 8K

מציע לקרוא בעיון את הכתבה של רועי, הוא מדבר על מה היה ומה מעכשיו. אבל לך אולי זה מספיק. שנים אחרי שיצאו טלויזיות צבעוניות, סבתא שלי עשתה לסבא שלי את המוות שצבעוניות זה מיותר ולה מספיק שחור-לבן.
 

steiff

New member
נישה זניחה וחסרת משמעות

מייצגת פלח שוק זעיר.

אני כבר שנים עם מסך רטינה על המחשב ומסך ברזולוציה רגילה לידו. המחשב כמובן מבצע הפחתה של הרזולוציה של הרטינה לגודל קריא. התוכן ממילא לא רלוונטי לרזולוציות הללו כך שאין לטכנולוגיה הזו שימוש מלבד פיקסל-פיפינג. סרטי HD הם ברזולוציה 720p ובפועל מה שחשוב בסרט ובתמונה זה התוכן המוצג, לא הרזולוציה.

פעם היו מוכרים רמקולים בחנויות סטריאו ושמים מוזיקה להדגמה שהיתה מדגישה את הבאסים והטרבל. הבאתי איתי הקלטה של הרקוויאם של ברליוז. הקלטה אנלוגית לגמרי. שמתי את הפרק השני ביצירה. רבע שעה בערך. לא היה צריך הרבה כדי להבין שהרמקול מחורבן והביצוע נפלא.
ממליץ להאזין. צריך רמקולים עם וופר של 12 אינטש.
 

חובב1

New member
למה התכוונת בדוגמה של "הקלטה אנלוגית"

אם הבאת דיסק, אזי ההקלטה ממילא עברה המרה לדיגיטל ואם זה היה תקליט אנלוגי אז גם הוא מסוגל להציג איכות נפלאה שחושפת את כל יכולות הרמקול לטוב ולרע. והרקוויאם של ברליוז - בין אם מדובר בהקלטה דיגיטלית או אנלוגית מציב מבחן מאתגר של דינמיות לרמקולים, כך שאין ממש משמעות לפורמט ההקלטה או העיבוד.
סרטי HD הם ב-720p? רק אם אתה מושך עותק ברזולוציה כזו. בטלוויזיה טובה רואים בהחלט את ההבדל בין רזולוציות וכשאתה מתרגל לחדות של 4K אז קשה לחזור לאחור - גם במסך מחשב.
 

sagiKor

New member
כשה D800 יצאה...

ניקון הוציאו מסמך שמדריך איך להשתמש נכון במצלמה כאשר אחד הנושאים העיקריים היו שימוש בחצובה כי ברזולוציות כאלו כל רעידה קלה מורגשת בתמונה.
והיום מצלמים בה מהיד, אז מה השתנה? גם ניקון לא יודעים מה הם מדברים?
וכשה D800 יצאה עם בעיית מישור פוקוס שדרשה תיקון ולפעמים אף החלפת מצלמה? אז כן דברים השתנו...
המצלמה עברה תיקון.
גם העדשות השתנו כי ה 70-200 של הדור הראשון נראתה כבר לא משהו על ה D800 אז גם עדשות הוחלפו ומייצבים שופרו בכדי להתמודד עם הרזולוציה ובעבודה בחוץ.
ה D800 עדיין לא מותאמת לצילום טבע. הדבר היחידי שמותאם בה לתנאי טבע זה הגוף עצמו מבחינת עמידות ואטימות.... היא עדיין איטית לעומת מצלמת שמתוכננת לשימוש שכזה והוידאו שבה נפסל לשידור ע"י קריטריוני ה BBC מה ששלח צלמי טבע ל D4 אם רצו מצלמה אחת להכל... (הסטנדרט של ה BBC תופס לכל תעשיית צילום הטבע)
אם אתה מצלם ב D8xx בקרופ מוד ונשאר עם 15MP אז לא יותר הגיוני לקנות D500 שהיא כבר קרופ, מותאמת לצילום טבע, זולה יותר ומשאריה אותך עם רזולוציה גבוהה יותר?

מצלמה כמו ה A9 זאת המצלמה שהכי חסרה אצל ניקון, לקנון יש ת ה 5DmarkIV.
מצלמת עבודה עם רזולוציה הגיונית לצרכים שנותנת ביצועים על פני רזולוציה בגוף קטן (לא מלא עם גריפ מובנה) לניקון לא הייתה אחת כזאת מאז ה D700.
צלמים שעובדים עם ניקון נאלצים להתמודד עם קבצים של 36MP בצילומי חתונה כי אין להם מצלמה נורמלית...
 

sagiKor

New member
הצחקת אותי...

עוד לפני שהלינק נפתח הייתה לי ההרגשה שאתה מדבר על גליץ...
הוא משתמש במצלמות האלא בקרופ מוד ונשאר עם 15MP שמספיקים לחלוטין
והסיבה ללכת על D8XX ולא D5 זה א. מחיר וב. משקל ומקום בתיק
שני סעיפים שה A9 גם נכנסת בהם חזק...
על הדרך הוא מתפשר בקצב צילום וביצועי איזו (ה A9 לא)
צילום במוד קרופ גם חוסך לו כסף, גודל ומשקל בנושא העדשה...

כולם מדברים על ה A9 כמצלמת ספורט אבל היא מתאימה להרבה מעבר לכך, היא מתאימה לצלם עיתונות ולצלם דוקומנטרי וצלם מגזינים סטייל NG וצלמי טבע ועוד הרבה מטלות שצריך עבורם מצלמה עם ביצועים גבוהים ופחות רזולוציה גבוהה.
רזולוציה גבוהה נדרשת רק לצילומי סטודיו וצילום מסחרי כמו אופנה ופרסום וכו' וגם במקרים כאלו למרות שמצלמות ה DSLR מרובות הפיקסלים זוכות לשימוש נרחב, הצלמים הכי נחשבים בתעשיה עובדים עם פורמט בינוני (ולא, צלמים ישראלים עדיין לא הכי נחשבים בתעשייה...)

24MP זה ביזיון?
מישהו שלא יודע לצלם וקונה את ה TOTL ועדיין לא מצליח לצלם תמונות טובות זה ביזיון!
לך תראה את ההשוואות של סטיב האף בין הלייקה SL בעלת ה 24MP מול הסוני A7rII בעלת 42MP ותראה מה נראה טוב יותר וחד יותר ומפורט יותר...
 

ravivme

New member
מצלמה לצלמי ספורט

אם מערכת הפוקוס תעשה מה שהיא אמורה לעשות, אז יש פה סטנדרט חדש.
המחיר מפתיע לטובה אצל סוני ומאוד תחרותי מול קנון וניקון.
גם הסוללה סוף סוף גדלה, והעובדה שאין תריס מדהימה.
מה שמוזר שלא מצאתי אף מילה על אטימות. מצלמה כזו חייבת להיות אטומה, אחרת היא לא יכולה לשמש צלמי ספורט שמצלמים כדורגל למשל.
לא כל כך מבין מה הולך פה.
 

אילן די

New member
יש תריס מכאני

וניתן לבחור בין תריס אלקטרוני או מכאני. אגב - יש יתרון לשימוש בתריס המכאני בביצועי ISO.
 

sagiKor

New member
מצלמה כזאת בלי אטימות רצינית מפספסת לגמריי

ה A9markII קרובה מתמיד כי זאת תישאר בעיקר על המדף
 

ravivme

New member
יש לי השערה

קודם כל אני מעריך שמבחינת אטימות הם לא הלכו עד הסוף. אחרת היו מפרסמים את זה.
עצם העובדה שהם לא מפרסמים מעוררת אצלי את החשש שנשארנו עם אותו הדבר (שזה מעט מאוד...) או משהו דומה.
אבל עד שזה לא ייבחן לא נדע. אז קצת מוקדם להספיד.
בכל מקרה אני מעריך (שוב) שסוני נותנים משקל גבוה יותר לנושא הקישוריות, עם כל מיני שקעים שאפילו לא התעמקתי בייעודם, וזה באופן טבעי בא על חשבון אטימות.
גם לתחושתי הם טועים בגישה, אבל רק אחרי פירוק של LensRentals או מבחן אטימות כלשהו נדע באמת מה הם עשו שם.
 

sagiKor

New member
אפשר לשים סוני בכזאת סיטואציה

היא אולי אפילו תדלק ותצלם תמונה מיד אחרי.
לא בטוח שהיא תמשיך לעבוד לאורך זמן...
 

ravivme

New member
מה שכתבת נכון לכל מצלמה

זה פיזיקה.
קורוזיה לא נוצרת ברגע, היא מתפתחת.
אף אחד לא יכול לדעת אם לחות נכנסה פנימה (לא חייבות להכנס ממש טיפות) ועד כמה הרכיבים בפנים עמידים בפני התפתחות קורוזיה.
לכן המבחן האמיתי הוא כעבור כמה שבועות, אז הקצרים "הבלתי מוסברים" מתחילים.
באופן אישי אני חושב שאף מצלמה אינה אטומה. זה פשוט בלתי אפשרי עם כל כך הרבה פתחים בגוף.
כל השאלה היא מה עוצמת החשיפה ללחות ובמשך כמה זמן.
יש כאלה שיחזיקו יותר ויש כאלה שפחות, ויש את אלה שלא מחזיקות בכלל (יש לי ניסיון כזה עם NEX6 שאינה מוגדרת כאטומה).
העניין הוא שאף אחד לא יעשה מבחן כזה, אז אנחנו נותרים בעולם של ניחושים והשערות.
אז הייתי נזהר מהצהרות בומבסטיות כמו - "המצלמות של יצרן X אטומות מאוד".
זה קשקוש.
כנ"ל לעדשות.
ב- LensRentals פירקו כמה עדשות "אטומות" של כמה יצרנים והראו עד כמה האמירה הזו מצחיקה.
אטמים עשויים ספוג, פטריות על האלמנטים, סימני מים בכל מיני מקומות.
זה בעיקר נותן תחושה יותר בטוחה להסתובב בגשם, אבל אסור לסמוך על זה.
 

ravivme

New member
כדאי לקרוא את הסתייגות מספר 42

זה מה שכתוב שם:
Dust- and moisture-resistant design does not guarantee complete prevention of dust and moisture from entering the camera body.

ת'כלס אין מצלמה אטומה לגמרי לכן ברור שהם כותבים את זה.
אבל אפילו המיקום של הפיצ'ר הזה ברשימה (אי שם בתחתית) מעיד על החשיבות שהם נותנים לו.
הלוואי ואני טועה והכל נפלא שם.

בהזדמנות זו הנה מה שנכתב בזמנו על ה- A7 הראשונה. די דומה למה שכתוב על ה- A9:
Dust and moisture resistance3
Durability-enhancing measures include sealing around the buttons and dials, as well as a protective double-layered structure that tightly interlocks panels and components
 

LiorDrZ

New member
אטימות

שהיו לי בעבר D3, D3s, D4 לא חשבתי לשפוך על המצלמות שלי רטבים ולשטוף אותם בברז...

לא נתקלתי בבעיות אטימות עם דור II של ה A7. בדור הראשון זכיתי לראות a7R של חבר שחדר לה מים למסך ה LCD אחרי צילום בגשם. אני חושב שב A9 הם השקיעו יותר באיטום (בכל זאת מצלמת דגל...)

Dust- and moisture-resistant design does not guarantee complete prevention of dust and moisture from entering the camera body.
אני יותר מבטוח שאת המשפט הזה ניסחה המחלקה המשפטית של סוני ולא מחלקת שיווק ומכירות
 
למעלה