סוני מכריזה על ה-A9

ravivme

New member
יש לי A7II ואין שום סיכוי בעולם שהיא אטומה

כל הציפיה שלי שאפשר יהיה להסתובב עם מצלמה בגשם, כולל להעמיד אותה על חצובה ולתת לגשם לרדת ישירות עליה לזמן ממושך.
זה תסריט מוחשי מאוד לצלמי ספורט שעובדים בחוץ בכל התנאים.
אם ה- A9 תדע לעמוד בזה דיינו.
עם הזמן נדע. כרגע הכל ניחושים ותקוות.
 

אילן די

New member
הסתובבתי עם המצלמה בגשם

(יש לי A7RmII) לפרקי זמן ממושכים. המצלמה נרטבה לגמרי והמשיכה לתפקד. החלק היחיד שהגשם כן השפיע עליו היה הסנסור שמחליף בין תצוגה על המסך לעינית. אני מניח שטיפות הגשם גרמו לסנסור "לחשוב" שיש אובייקט שקרוב לעינית ולכן המסך האחורי הפסיק לפעול. החלפה ידנית בין המסך לעינית עבדה בלי בעיות. זה קרה לי גם ב- A7R דור ראשון.
לא היתה חדירה של מים למצלמה ולא לעדשות שהשתמשתי בהן.
דווקא עם קנון כן היתה לי בעיה של חדירת מים לעדשה ועוד עם עדשת L. זו היתה 70-200 f/4 עם המייצב. קנון תיקנו את העדשה ללא תשלום.
 

slarti

New member
לא צריך להרחיק ל-EM1 II

גם הראשונה עומדת יפה בשטיפה בברז :)
&nbsp
 

sagiKor

New member
אף פעם לא בדקתי מתחת לברז אבל...

הניקון D700, האולימפוס EM5 והפוג'י XT1 כולן עמדו יפה בצילום והסתובבות בגשם שוטף והניקון גם בשלג.
ה XPRO2 עברה כמה ימים של גשם אך בעיקר גשם קל ושרדה את זה. חורף הבא היא תספוג יותר....
פוג'י גם לא מגדירים אטימות ויותר מדברים על עמידות. הניסיון שלי מראה עמידות יפה אך כבר נתקלתי בטענה שה XT2 לא עמידה כמו ה XT1 וכבר יש עדויות לחדירות של מים...
לגבי סוני יש דיי הרבה עדויות על חוסר העמידות והאטימות שלה כך שדוגמה לעמידות זה יותר מקרה בודד מאשר כלל.
הטענה המשפטית לגבי האטימות של ה A9 לא מתאימה למצלמת שמנסים לקטרג אותה על אותה משבצת של ה D5 ושל ה 1Dx. מספיק שצלם מקצועי אחד יסבול בזמן אמת במשימת עבודה ממצלמה תקולה עקב רטיבות וזה יפגע קשות ב A9 בכלל.
 

slarti

New member
לשפוך רטבים לא...

אבל ה-EM1 שלי עם ה-7-14 נשטפה בגל של מי ים, ואח"כ נשטפה בזרם עדין להסרת מי המלח - והיא מתפקדת נפלא. אולימפוס אמנם לא *מתחייבים* - אבל בפועל המצלמות שלהם אטומות. מאוד.
&nbsp
 

steiff

New member
החישן, מערכת הפוקוס וה(אין)תריס מצביעים על כיוון ברור: ספורט

חישן 24 מ׳פ. מספיק לגמרי וטוב שלא דחפו לחיישן סתם פיקסלים עודפים.
קצב הצילום המהיר ללא החשכה בין תמונות עם 60 חישובי פוקוס וחשיפה בשניה - כל אלה מצביעים על כיוון ברור: מצלמת ״אקשן״. ספורט.
העדשה החדשה שהוכרזה במקביל 100-400 היא אישור נוסף.

המצלמה לא מתחרה ישירה בדגמים קודמים של סוני. היא מתחרה ישירה בדגמי מצלמות הספורט של היצרנים הגדולים. גם שם לא מפוצצים את החיישנים בעודף מ׳פ אלא מתמקדים במה שחשוב: פוקוס מהיר והרבה תמונות בשניה. לסוני יש יתרון מובנה בהיותה מצלמה חסרת מראה. עם קרוב ל-700 נקודות פוקוס שמכסות 93% מהתמונה יש פה יתרון אדיר לעומת מצלמות רפלקס לשימוש הנתון.

כמה מילים על החיישן של המצלמה: Stacked Sensor שמשמעותו חיישן בשכבות. שכבה ראשונה, זו שפונה לעדשה - שכבת הפיקסלים שקולטת את האור ומתרגמת אותו לאות חשמלי. שכבה שניה - מתחת לפיקסלים - שכבת המעבד שמבצעת ניתוח של האות החשמלי והפיכתו לאות דיגיטלי. שכבה שלישית - שכבת הזיכרון שבונה את התמונה הכוללת ומעבירה אותה למעבד התמונה.
היתרון הוא בעיבוד מהיר יותר של הפיקסלים. לטענת סוני עיבוד מהיר פי עשרים לעומת חיישנים בטכנולוגיה רגילה. זה מפחית (כמעט מונע) תופעות של rolling shutter גם בצילום ללא תריס ומאפשר גם את הצילום ללא החשכה בין התמונות.
במעבדי CMOS רגילים המידע החשמלי מועבר מכל פיקסל בנפרד בתורו. זה לוקח זמן ויוצר את תופעת ה rolling shutter בצילום ללא תריס או בווידאו.
אגב - זה לא החיישן הראשון של סוני בטכנולוגיה הזו (חיישן כזה קיים גם ב-RX100-4) אבל זה החיישן הראשון בגודל מלא.

בסך הכל מפרט מבטיח לשימושים הרלוונטיים.

אז איפה הקאץ׳? היתרון הגדול של קנוניקון בצילום ספורט הוא מבחר האופטיקה הגדול. המצלמות אולי משתמשות בטכנולוגיה מיושנת ולא מסוגלות להגיע למספר התמונות בשניה שסוני תהיה מסוגלת, אבל הן יכולות להתחבר לאוסף מרשים של עדשות קיימות. סוני ייצרה גוף עם מפרט פנטסטי אבל מבחר האופטיקה לשימושים שהגוף הזה נראה כמיועד להם - מצומצם למדי.
 

sagiKor

New member
עניין העגשות לא באמת כזה מפריע

גם צלמי ספורט לא קונים את כל העדשות....
יש 24-70, יש 70-200 ויש 100-400 זה כל מה שצלם ספורט וטבע צריך.
אם שמרו על היכולת לעבוד עם המתאם לעדשות קנון עם אוטופוקוס אז כל הליין של קנון עומד לשרותך...

שים לב שיש גם חיבור אטרנט במצלמה להעברת תמונות בצורה מלאה מה שמתאים מאד לצלמי ספורט ועיתונאים כי ניתן לפרוק מהר את התמונות ולשלוח אותם הלאה במהירות.

אגב, יש שמועות חזקות שפוג׳י הולכת להוציא את ״אם כל מצלמות הקרופ״ מדובר גם במצלמת ביצועים ובמחיר גבוה, כנראה שהיא תהיה גרסת קרופ של המצלמה הזאת מה שיכול לתת יתרון קל בזכות הקרופ אם כי לסוני יהיה יתרונות החיישן המלא.
 
מתאמים

למיטב ידיעתי המתאמים לקנון הם כולם צד-ג׳, ראיתי איפושהו שיצרניות המתאמים המובילות כבר עובדות עם סוני ועומדות להוציא שדרוגי קושחה שיתמכו במצלמה. גם לגבי המתאמים של סוני (ל A Mount) היה כתוב שהם ידרשו שדרוג תוכנה. לא נראה לי סביר שהמתאמים יצליחו להגיע לקצב ירי של המצלמה בלי שיבוא גם שדרוג חומרה, אבל נראה.

לגבי פוג׳י, לא חושב שראינו את זה כאן, אבל נראה לי שהלהיט הבא שלהם הוא דווקא האינסטקס המרובעת שיודעת לצלם גם פולארויד וגם דיגיטלי, המתנה האולטימטיבית לילדים מפונקים. זה כמובן פחות רלוונטי לפורום הזה אבל טוב לשורה התחתונה שלהם.
 

steiff

New member
ההיצע של קנוניקון מראה אחרת

עדשות פריים 2.8 של 300 ויותר. עדשות פריים 4 של 400-500-600. עדשת 200-400/4 זה בעיקר מה שרואים בצידי המגרשים.

כך שאני בספק אם הקביעה ש-24-70/70-200/100-400 זה כל מה שצלם ספורט וטבע צריך נכונה. היא נכונה בערך כמו הקביעה שעדשת 18-200 היא כל מה שצלם חובב צריך.

באשר לליין של קנון עם מתאם צד שלישי - נצטרך לראות את התאימות והביצועים של המתאמים הללו עם מערכת הפוקוס של המצלמה. המצלמה מבצעת 60 חישובי פוקוס וחשיפה בשניה. האם המתאם יאפשר למצלמה לפקד על העדשה במהירות רלוונטית?
 

e zi

New member
לניקיון יש גם עדשת 800/1000 ..מגיעה עם TC1.25 יעודי

 

LiorDrZ

New member
רומא לא נבנתה ביום אחד...

קנון וניקון נמצאות בשוק ה DSLR הרבה יותר שנים מסוני וזאת הסיבה שרואים אותם יותר בתחרויות.
סוני זאת החברה היחידה בשוק שהוציאה ב 4 שנים האחרונות 7 מצלמות FF ללא מראה, 20 עדשות בתכנון חדש לחלוטין + שני TC's + עדשות AF צד ג' של צייס. ועוד עשרות עדשות CINE שמיועדות לשוק הוידאו שאותם לא סופרים כאן.
אני מניח שאחרי ההכרזה אתמול של ה A9 עדשות פריים מהירות כמו 300mm f/2.8, 400mm f/2.8, 500mm f/4 יוכרזו לפני האולימפיאדה בטוקיו ב 2020.
 

steiff

New member
נו טוב... אני לא הייתי מנהל הפרוייקט, אז זה מסביר למה...

שלא אובן לא נכון - אני חושב שההכרזה מאד מעניינת והחיישן מהווה חידוש מעניין מאד. התחזית לגבי מבחר עדשות פריים טלה מהירות לאולמפיאדה מעוררת ציפיות.
נכון להיום יש חוסר איזון בין המפרט המצויין של המצלמה לבין מבחר האופטיקה הזמינה עבור השימושים שהמצלמה הזו נראית כמתאימה להם. אני מניח שעד האולימפיאדה סוני תשיק עוד מספר דגמים וזה רק הראשון בשרשרת.
מכל כיוון שנביט על זה - יש במצלמה הזו הצהרת כוונות די ברורה. נמתין ונראה מה יהיו העדשות שנראה בשולי המגרשים בשנים הבאות. יש לסוני mixed bag של הכרזות על טכנולוגיות חדשות ומבטיחות שלא הצליחו להתבסס בשוק, לצד הצלחות לבנות שוק סביב חידושים שהם פיתחו. קצת מוקדם לומר לאן המצלמה הזו שייכת. בינתיים שקנון וניקון יזיעו קצת. לא יזיק להם.
 

ravivme

New member
סרטון + מחשבה מעניינת

יש כאן סרטון דיבורים של סטיב האף שנמשך 21 דקות.
אפשר לעצור בדקה 13.
הוא עובר על הפיצ'רים החדשים של המצלמה אחרי שניסה אותה במשך יום צילומים ארוך בו צילם 1900 תמונות במגוון מצבים (ונשאר עם הסוללה הראשונה על 40%...).
לדעתי שווה לשמוע אותו, רוב הזמן הוא מדבר לעניין.

מחשבה נוספת בעניין אחר:
עלה בדעתי שצוותי הצילום בארועים מצלמים וידיאו וסטילס.
מאז שסוני הוציאה את ה- A7S היא כבשה חלק ניכר משוק הוידיאו.
אני לא יודע מה פילוח השוק במספרים, אבל אני רואה קצת מה קורה בארועים ואני רואה מה כותבים צלמים שעובדים בתחום. סוני חזקים בשוק הוידיאו לארועים.
לעומת זאת בסטילס השוק בשליטה של קנון וניקון.
לצוותי הצילום האלה לא כל כך נוח הערבוב הזה - קנון/ניקון וסוני. יותר קל לעבוד עם מצלמות של אותה חברה לצרכי גיבוי וגם מבחינת שיתוף עדשות.
זה יותר כלכלי.
ה- A9 היא המוצר המשלים שהצלמים האלה חיכו לו.
הם פחות מתמודדים עם בעיות של מזג אוויר ולכן אטימות זה לא השיקול המרכזי שלהם (זה לא אומר שזה לא חשוב).
הם כן צריכים סוס עבודה שמסוגל לצלם באמינות ובאיכות לאורך זמן וללא תקלות, עם סוללה חזקה.
לכן סוני מדגישים את המילה Reliability בפרסום שלהם וגם את אורך חיי הסוללה החדשה.
אני חושב שזה קהל היעד הראשון שסוני תתנפל עליו. הרי בלאו הכי לחלקם יש כבר ציוד של סוני. הם רק צריכים עוד גוף ואולי עדשת טלה. זה הכי קל.
לגבי צלמי הספורט:
עד האולימפיאדה כבר תהיה A9II שבטח תהיה אטומה יותר ותעלה 5000-6000$ וגם ליין משלים של עדשות ארוכות.
יהיה מעניין...
 

אילן די

New member
אמנם בישראל אולימפיאדת החורף לא נחשבת אירוע רציני

אבל בעולם היא כן ולדעתי סוני מכוונת לאירוע הזה. אני חושב שעדשות הפריים הארוכות יצאו לפני פברואר 2018. אז גם נשמע על האטימות
 
למעלה