סדרת אנה קדברה - "האי של חיות המחמד", הספר החמישי בסדרה

יעלקר

Well-known member
מנהל
באדיבות

עם עובד - הוצאת ספרים

🧙‍♀️
ילדים קוסמים הציתו את דמיונם של סופרים, ורבים מהספרים שנכתבו בנושא זכו לתהילת עולם.
מדף ספרי הילדים בחנויות הספרים, ובייחוד מדף ספרי ראשית קריאה ונוער צעיר, עמוס סדרות על מכשפים וקוסמים. כך גם סדרת ספרי "אנה קדברה", שנכתבה על ידי פדרו מניאס ופורסמה במקור בספרד ב־ 2020 ועוסקת בדיוק בזה.
🧙
זהו סיפורה של אנה גרין, שנאלצת לעבור עם משפחתה לכפר עתיק בשם מונוויל, כדי שהוריה יוכלו להגשים את חלומם ולפתוח חנות עוגות. ללא ידיעתם היא מאמצת חתול רחוב בשם קוסמו, וכבר בלילה הראשון היא מבינה שיש במקום הזה משהו קסום.
🧙‍♀️
בכפר מתעוררים כוחות הכישוף הטבעיים שלה, והיא צריכה ללמוד להשתלט עליהם... היא גם לומדת שהיא בעצם זומנה לכפר מונוויל אחרי שאותרה על ידי קוסמו, החתול, ומגלה שמכשפים אכן רוכבים על מטאטא, אבל גם על אופניים או שואב אבק אם צריך.
🧙
בכל ספר בסדרה הילדים נתקלים בבעיה שכדי לפתור אותה הם צריכים להשתמש בכוחות הכישוף שלהם, אבל בלי להסגיר את העובדה שהם מכשפים - מהחשש לציד מכשפים.
🧙‍♀️
אבל לסדרה הזו יש לא מעט יתרונות...כך, למשל, כבר בפתיחת הספר הראשון
אנה קדברה שוברת את הקיר הרביעי ופונה באופן בלתי אמצעי אל הקוראים, כשהיא נותנת להם פרומו קצר ומשעשע לגבי הסיפור שיסופר: "הסיפור שאתם עומדים לקרוא הוא על איך גיליתי שאני מכשפה...ואיך הפרתי את הכללים שאסור להפר. אה, וגם איך, על הדרך, כמעט השמדתי כפר שלם".
🧙
עולם הדימויים של אנה עשיר מאוד. הקורא המשועשע ייתקל לא פעם בדימויים כמו "הריח כמו מיטה של ויקינג שאכל שעועית לארוחת ערב", או "היא נראתה כמו קלמרי עצום שרוקד בלט" ו"היער היה חשוך יותר מבית שחי של עטלף".
🧙‍♀️
עיקר כוחה של הסדרה הוא בשילוב שבין ההומור לדמיון, והסיטואציות הן תמיד קומיות.
🧙
בסדרה המקורית יש בינתיים 13 ספרים, מהם תורגמו חמישה, התרגום המוצלח מספרדית הוא של מיכל שליו, והסדרה המנוקדת מיועדת לילדים בני 9-6 , אבל מתאימה גם לקריאה משפחתית.


1713196951672.png
 
למעלה