סגירת שדה דב

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
הבאת קישור שבור, כלומר לא לתכנית אלא סתם לאתר של העיתון

אתה לא מכיר את התכנית
[URL]https://www.globes.co.il/[/URL]
התכנית הזאת יוצרת רצף אורבני מעורב שימושים מיפו עד הרצליה עם רכבת קלה לכל האורך.
אני מאמין שעסקים יבואו לשם בצורה מאד מסיבית וזה יהפוך להיות איזור תעסוקה משמעותי.
לגבי הדירות - יש שם הקצאה לדירות מוזלות אבל גם אם הכל יהיה יקר זה עדיף על דירות זולות בערי שינה כמו חריש. בנוסף, תוספת כל כך מאסיבית של דירות בת"א תשפיע לטובה על רמת המחירים הכללית בעיר
הבאת קישור שבור, כלומר לא לתכנית אלא סתם לאתר של העיתון
גלובס.

בלי כל קשר.
אין ממילא רצף עד הרצליה שכן בין צפון השדה יש הפסקה קלה ואז מתחילה שכונת
אזורי חן.
צפונית לה שוב יש כחצי ק"מ ריק ואז מה שהיה פעם הקאונטרי של ת"א (צמוד למחלף
גלילות מערב).
 
קישור מתוקן

הבאת קישור שבור, כלומר לא לתכנית אלא סתם לאתר של העיתון
גלובס.

בלי כל קשר.
אין ממילא רצף עד הרצליה שכן בין צפון השדה יש הפסקה קלה ואז מתחילה שכונת
אזורי חן.
צפונית לה שוב יש כחצי ק"מ ריק ואז מה שהיה פעם הקאונטרי של ת"א (צמוד למחלף
גלילות מערב).
קישור מתוקן
[URL]https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001247160[/URL]
ואתה צודק שהרצף הוא לא עד הרצליה. טעות שלי. אבל עדיין מתחבר עם הרצף האורבני בצפון הישן של ת"א
 
בהקשר הזה הגורם העיקרי להרעה זה סגירת שדה התעופה באילת

מסתבר שיש לא מעט אנשים באילת שטסים לצורך
טיפול רפואי באיכילוב. נסיעה של כ-5 דקות במונית ספיישל שעולה לכל היותר 30
ש"ח.
מנתב"ג לאיכילוב זה נסיעה ברכבת (נניח שמחכים לה רק 5 דקות, נא באוזן אבל
נניח) של כרבע שעה, כלומר 20 דקות אחרי הגעה לרציף הרכבת יורדים בסבידור
ומשם או הליכה של רבע שעה או נסיעה קצרצרה באוטובוס.
כאשר משדה דב מהירידה מהמטוס ועד העליה על המונית עוברות 5 דקות,
בנתב"ג מהנחיתה ועד ההתייצבות על רציף הרכבת זה בימינימום של המינימום
של האמ אמ אמא של המינימום עוד רבע שעה.

קיצקוץ, לאילתי שגר 5 דקות במונית (חלקם גם גרים 10 דקות ה-ל-י-כ-ה)
משדה תעופה אילת שהולכים לסגור אותו ושצריך סידור במרכז/צפון ת"א
דלת לדלת מצב קיים (שדה תעופה אילת - שדה דב - יעד בצפון/מרכז ת"א)
זה שעה עד שעה ו-10 דקות.
20 דקות לפני הטיסה יוצאים מהבית, טיסה חצי שעה ועוד 5 דקות עד למונית
ואז עוד 5 עד 10 דקות במונית. וסך הכל על מונית 25 עד 30 ש"ח.

מצב עתידי שצריך להגיע לשדה תעופה רמון, טיסה של חצי שעה לנתב"ג ומשם רכבת + אוטובוס או מונית עם תור ארוך ומחיר של כ-100 עד 130 ש"ח.
זמנים דלת לדלת במקום שעה מינימום שעתיים ורבע. מחיר במקום 30 ש"ח 110 ש"ח.

הרעת תנאים אחושקשוקה!!!
בהקשר הזה הגורם העיקרי להרעה זה סגירת שדה התעופה באילת
אבל על כך אין שום מחאה (כי אילת הולכת להרוויח משחרור השטח של השדה).
המחאה מתמקדת בסגירת שדה דב.
לכך יש פתרונות. המדינה למשל יכולה לסבסד מונית מנתב"ג לכל יעד בגוש דן לכל אילתי או תושב הערבה שטס לנתב"ג לצורך חיוני (למשל רפואי). הבעיה האמיתית אינה הקטע היבשתי בין נתב"ג ליעד בגוש דן, הבעיה האמיתית זה הקשר האווירי בין אילת/רמון לבין מרכז הארץ. לכך אין פתרון נראה לעין ולמרות מה שכותבים כאן, נתב"ג לא מהווה פתרון כי הוא לא יכול לקלוט את כל הטיסות שיש כיום בשדה דב.
 

darkshadow1

New member
לא ברור לי למה החלטת שנתב"ג לא יכול לקלוט את הטיסות משדה דב.

בהקשר הזה הגורם העיקרי להרעה זה סגירת שדה התעופה באילת
אבל על כך אין שום מחאה (כי אילת הולכת להרוויח משחרור השטח של השדה).
המחאה מתמקדת בסגירת שדה דב.
לכך יש פתרונות. המדינה למשל יכולה לסבסד מונית מנתב"ג לכל יעד בגוש דן לכל אילתי או תושב הערבה שטס לנתב"ג לצורך חיוני (למשל רפואי). הבעיה האמיתית אינה הקטע היבשתי בין נתב"ג ליעד בגוש דן, הבעיה האמיתית זה הקשר האווירי בין אילת/רמון לבין מרכז הארץ. לכך אין פתרון נראה לעין ולמרות מה שכותבים כאן, נתב"ג לא מהווה פתרון כי הוא לא יכול לקלוט את כל הטיסות שיש כיום בשדה דב.
לא ברור לי למה החלטת שנתב"ג לא יכול לקלוט את הטיסות משדה דב.
ביום ראשון הקרוב לדוגמה עומדות להמריא מנתב"ג מעל 300 טיסות, לעומת 16 בלבד משדה דב. 16 טיסות יומיות הן פחות מכמות הטיסות שמתווספת לנתב"ג בכל שנה, ואפשר עוד לצמצם את מספר הטיסות אם ארקיע תשתמש במטוסים גדולים יותר. ואם הבעיה היא בכך שחסר טרמינל לטיסות פנים- אז שישאלו את עצמם תושבי אילת למה עיריית אילת מתנגחת במשל שנים עם המדינה על האם לסגור או לא את שדה דב במקום פשוט לבקש הקמת ייעודי לטיסות פנים או הרחבת אחת הטרמינלים הקיימים בעלות נמוכה.
 
במקום להשוות את מספר הטיסות הכולל תשווה את מספר הטיסות

לא ברור לי למה החלטת שנתב"ג לא יכול לקלוט את הטיסות משדה דב.
ביום ראשון הקרוב לדוגמה עומדות להמריא מנתב"ג מעל 300 טיסות, לעומת 16 בלבד משדה דב. 16 טיסות יומיות הן פחות מכמות הטיסות שמתווספת לנתב"ג בכל שנה, ואפשר עוד לצמצם את מספר הטיסות אם ארקיע תשתמש במטוסים גדולים יותר. ואם הבעיה היא בכך שחסר טרמינל לטיסות פנים- אז שישאלו את עצמם תושבי אילת למה עיריית אילת מתנגחת במשל שנים עם המדינה על האם לסגור או לא את שדה דב במקום פשוט לבקש הקמת ייעודי לטיסות פנים או הרחבת אחת הטרמינלים הקיימים בעלות נמוכה.
במקום להשוות את מספר הטיסות הכולל תשווה את מספר הטיסות
לאילת ומאילת מ/ל שדה דב ומ/ל נתב"ג.
המדינה לא צריכה לחכות שעיריית אילת תבקש. אם המדינה מחליטה לסגור את שדה דב ושהתחליף לשדה דב זה נתב"ג, המדינה צריכה להכין את נתב"ג כך שיהווה תחליף ראוי לשדה דב. ארקיע וישראייר בעצמן טוענות שזה לא המצב, כך שלא אני החלטתי, אלא זו עובדה שנתב"ג לא ערוך לקלוט את כל הטיסות מ/ל אילת.
 

darkshadow1

New member
שוב, אפשר לחשוב שמדובר ב-150 טיסות ביום.

במקום להשוות את מספר הטיסות הכולל תשווה את מספר הטיסות
לאילת ומאילת מ/ל שדה דב ומ/ל נתב"ג.
המדינה לא צריכה לחכות שעיריית אילת תבקש. אם המדינה מחליטה לסגור את שדה דב ושהתחליף לשדה דב זה נתב"ג, המדינה צריכה להכין את נתב"ג כך שיהווה תחליף ראוי לשדה דב. ארקיע וישראייר בעצמן טוענות שזה לא המצב, כך שלא אני החלטתי, אלא זו עובדה שנתב"ג לא ערוך לקלוט את כל הטיסות מ/ל אילת.
שוב, אפשר לחשוב שמדובר ב-150 טיסות ביום.
מדובר על שבריר מהטיסות שעוברות בנתב"ג בכל יום. האם דרושה היערכות כלשהי? מן הסתם. האם מדובר בהיערכות משמעותית? כנראה שלא. אתה כותב כאילו ישראייר וארקיע מתחננות שנים שנתב"ג יערך כמו שצריך, ואף אחד לא מקשיב להן. מן הסתם לא חברות התעופה ולא עיריית אילת טורחות לקדם היערכות כלשהי בנתב"ג, כדי שהן יוכלו לטעון שנתב"ג לא ערוך לקליטת הטיסות וכך אולי לדחות קצת את הקץ.
 
הטענה היתה כנגד סגירת שדה דב

מה יש בשדה דב שמחייב הקמת קו רכבת בלעדי ומהיר היישר מנתב"ג?
*בהתחשב בכך שהולכים לסגור את השדה?
**בהתחשב בכך שאף מקום אחר בגוש דן לא מקבל שירות באיכות כזו? (חוץ אולי מהחניון לטווח ארוך)
הטענה היתה כנגד סגירת שדה דב
לפיכך זאת הייתה נקודת המוצא שלי.
לבטח שניתן למצוא נקודת מוצא אחרת המתאימה למגיעים מאילת והטסים אליה.
 
נתב"ג צריך רכבת פנימית בין הטרמינלים והחניונים.

יש קו רכבת מנתב"ג לתל אביב והוא ישתפר משמעותית בקרוב.
כיום יש רכבת כל חצי שעה בשעות היום בקו נהריה מודיעין (גם אם תדירות הערב של רכבת אחת בשעה אחרי 9 בערב בערך ביא בעייתית) שמגיעה לכל תחנות הרכבת של תל אביב באיילון.
&nbsp
עד 2020 יושלם חישמול זוג המסילות המערביות באיילון וזה אומר שגם הקו החדש מירושלים יחבר בין נתב"ג לתל אביב. אפילו אם תהיינה 2 רכבות בשעה בלבד מירושלים יהיה אפשר לדבר על רכבת מנתב"ג לתחנות האיילון כל רבע שעה. אם יפעילו 4 רכבות בעשע כפי שתוכנן במקור אז יתכן שתהיה רכבת מנתב"ג לתל אביב כל 10 דקות בקירוב.
&nbsp
אני מבין שטיסות הפנים מגיעות לטרמינל 1 ושיש בעיית תדירות בשאטלים הפנימיים של נתב"ג, אבל הגברת התדירות היא צעד פשוט ומיידי יותר.
נתב"ג צריך רכבת פנימית בין הטרמינלים והחניונים.
כמו שיש בהרבה שדות תעופה בעולם.
ואז תחנת הרכבת בטרמינל 3 תהיה מקושרת לשאר שדה התעופה.
 

ModiinCity

New member
בוא, אגיד לך מה כן צריך, ומהו הפתרון המושלם לכלולנו

סגירת שדה דב
טענות רבות נטענות כנגד סגירת שדה דה ו"ניתוק"/פגיעה באילת.
במקום להוריד "דמעות תנין" צריך היה לתכנן ולבצע קו רכבת מהירה שתקשר בין שדה דב לנתב"ג. בקו ישיר ויחודי זה ימוקמו תחנות אחדות שתקלנה על טסים בנקודות לאורך הקו. קו רכבת נוסף יש לסלול בקטע שבין שדה רמון לאילת. הקווים יפעלו 24/7 בתדירויות גבוהות. ובא לציון ולאילת גואל.
בוא, אגיד לך מה כן צריך, ומהו הפתרון המושלם לכלולנו
יש אפילו דף בפייסבוק, המוקדש ל"אופציה הימית": הקמת נמל תעופה ע"ג אי מלאכותי (או כל משטח אחר - לאו דווקא אי מלא) במים הטריטוריאליים של ישראל.
&nbsp
https://www.facebook.com/pages/category/Cause/נתבג-2020-האופציה-הימית-253623714703751/
 

XrayCharlie

New member
עוד קשקוש

בוא, אגיד לך מה כן צריך, ומהו הפתרון המושלם לכלולנו
יש אפילו דף בפייסבוק, המוקדש ל"אופציה הימית": הקמת נמל תעופה ע"ג אי מלאכותי (או כל משטח אחר - לאו דווקא אי מלא) במים הטריטוריאליים של ישראל.
&nbsp
https://www.facebook.com/pages/category/Cause/נתבג-2020-האופציה-הימית-253623714703751/
עוד קשקוש
תראה לי מקום אחד בעולם שבנו בו שדה תעופה גדול בים פתוח (ולא מפרץ סגור)

יש כאן שתי אפשרויות:
בנייה במים רדודים ולכן קרובה לחוף (אז מה עשינו מבחינת רעש, חסימת החוף ועוד?)
בנייה רחוק מהחוף (מים עמוקים). להסביר לך מה הבעיה כאן?
 

ModiinCity

New member
תגדיר "גדול" מהו?

עוד קשקוש
תראה לי מקום אחד בעולם שבנו בו שדה תעופה גדול בים פתוח (ולא מפרץ סגור)

יש כאן שתי אפשרויות:
בנייה במים רדודים ולכן קרובה לחוף (אז מה עשינו מבחינת רעש, חסימת החוף ועוד?)
בנייה רחוק מהחוף (מים עמוקים). להסביר לך מה הבעיה כאן?
תגדיר "גדול" מהו?
ומי דיבר על הגדול דווקא, כאשר אנחנו מדברים על שדה דב? למה לא "משלים"?
 

XrayCharlie

New member
גדול זה במקום נתב"ג (זה מה שהקישור "שלך" מדבר עליו)

תגדיר "גדול" מהו?
ומי דיבר על הגדול דווקא, כאשר אנחנו מדברים על שדה דב? למה לא "משלים"?
גדול זה במקום נתב"ג (זה מה שהקישור "שלך" מדבר עליו)
 

ModiinCity

New member
למתקשים בהבנת הנקרה:

גדול זה במקום נתב"ג (זה מה שהקישור "שלך" מדבר עליו)
למתקשים בהבנת הנקרה:
1. הדיון והשרשור התחיל מזה: "במקום להוריד "דמעות תנין" צריך היה לתכנן ולבצע קו רכבת מהירה..."
2. אני הצעתי פתרון אחר, והבאתי כדוגמה את ה"אופציה הימית". כלומר, אם אנשים רציניים מדברים על שדה תעופה בגודל של נתב"ג, אזי בוודאי ניתן להקים שד"ת קטן בגודל של שדה דב.
3. צא ולמד: רשות שדות התעופה כבר ביצעה סדרה של מחקרים עוד בשנות ה-90, וכבר אז זה היה אפשרי
https://www.themarker.com/realestate/1.4299840
4. איחלתי לחייל בהצלחה
 

XrayCharlie

New member
ועדיין לא קיבלתי דוגמה אחת...

למתקשים בהבנת הנקרה:
1. הדיון והשרשור התחיל מזה: "במקום להוריד "דמעות תנין" צריך היה לתכנן ולבצע קו רכבת מהירה..."
2. אני הצעתי פתרון אחר, והבאתי כדוגמה את ה"אופציה הימית". כלומר, אם אנשים רציניים מדברים על שדה תעופה בגודל של נתב"ג, אזי בוודאי ניתן להקים שד"ת קטן בגודל של שדה דב.
3. צא ולמד: רשות שדות התעופה כבר ביצעה סדרה של מחקרים עוד בשנות ה-90, וכבר אז זה היה אפשרי
https://www.themarker.com/realestate/1.4299840
4. איחלתי לחייל בהצלחה
ועדיין לא קיבלתי דוגמה אחת...
 

ModiinCity

New member
למתקשים בחיפוש


ועדיין לא קיבלתי דוגמה אחת...
למתקשים בחיפוש

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Artificial_island_airports
&nbsp
ועוד לא דיברנו על מה שסינים עושים בהקמת מתקני תעופה צבאית בים...
 

XrayCharlie

New member
למתקשים בהבנת הנקרא...

למתקשים בחיפוש

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Artificial_island_airports
&nbsp
ועוד לא דיברנו על מה שסינים עושים בהקמת מתקני תעופה צבאית בים...
למתקשים בהבנת הנקרא...
ביקשתי דוגמא לנמל בים פתוח (כל השדות ברשימה הזאת נמצאים במפרצים סגורים, זה סיפור אחר לגמרי).
 

ModiinCity

New member
למתקשים בהכרת מוסגי יסוד בגיאוגרפיה ימית

למתקשים בהבנת הנקרא...
ביקשתי דוגמא לנמל בים פתוח (כל השדות ברשימה הזאת נמצאים במפרצים סגורים, זה סיפור אחר לגמרי).
למתקשים בהכרת מוסגי יסוד בגיאוגרפיה ימית
תראה לי, באיזה מפרץ (Gulf) נמצא, למשל, נמל התעופה הונג-קונג.
&nbsp
...ואז תמשיך לשאול שאלות לא רלוונטיות
 

XrayCharlie

New member
היכן בדיוק אתה רואה כאן ים פתוח כמו הים התיכון?

למתקשים בהכרת מוסגי יסוד בגיאוגרפיה ימית
תראה לי, באיזה מפרץ (Gulf) נמצא, למשל, נמל התעופה הונג-קונג.
&nbsp
...ואז תמשיך לשאול שאלות לא רלוונטיות
היכן בדיוק אתה רואה כאן ים פתוח כמו הים התיכון?
אתה רוצה תמונות של כל השדות ברשימה ההיא בשביל לראות שאף אחד מהם לא נמצא בים פתוח?

 

ModiinCity

New member
למתקשים בהבנת הנקרא - 2: רשמתי בפירוש "מים טריטוריאליים"

היכן בדיוק אתה רואה כאן ים פתוח כמו הים התיכון?
אתה רוצה תמונות של כל השדות ברשימה ההיא בשביל לראות שאף אחד מהם לא נמצא בים פתוח?
למתקשים בהבנת הנקרא - 2: רשמתי בפירוש "מים טריטוריאליים"
אין מושג כזה "ים פתוח במים טריטוריאליים". זה אוקסימורון.
&nbsp
אולי כדאי שתלמד את החומר קצת?
&nbsp
נ.ב. וגם עדיין ממתין לשם של ה"מפרץ" שבו נמצא נמה"ת הונג-קונג

נ.נ.ב. אבל אתה עדיין מוזמן לשאול שאלות לא רלוונטיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה