סגירת שדה דב

מצב
הנושא נעול.
מה הקשר בין ים פתוח למים טריטוריאליים?

למתקשים בהבנת הנקרא - 2: רשמתי בפירוש "מים טריטוריאליים"
אין מושג כזה "ים פתוח במים טריטוריאליים". זה אוקסימורון.
&nbsp
אולי כדאי שתלמד את החומר קצת?
&nbsp
נ.ב. וגם עדיין ממתין לשם של ה"מפרץ" שבו נמצא נמה"ת הונג-קונג

נ.נ.ב. אבל אתה עדיין מוזמן לשאול שאלות לא רלוונטיות.
מה הקשר בין ים פתוח למים טריטוריאליים?
מים טריטוריאליים זה מושג מדיני.
ים פתוח זה מושג גיאוגרפי.
הכוונה בים פתוח שהוא לא חסום / מוגן על ידי איים או לשונות יבשתיים.
כשמסתכלים במפה על נמל התעופה של הונג קונג רואים בבירור שהוא נמצא במעין מפרצים, גם אם הם נקראים "ים סין הדרומי" (הם למעשה לשונות של אותו ים).
השם לא תמיד מתאר במה באמת מדובר. תשווה למשל את "הים" שבסמוך לו נמצא נמל התעופה של הונג קונג למפרץ מקסיקו.
 

XrayCharlie

New member
עזוב, הוא לא מבין ולא רוצה להבין

מה הקשר בין ים פתוח למים טריטוריאליים?
מים טריטוריאליים זה מושג מדיני.
ים פתוח זה מושג גיאוגרפי.
הכוונה בים פתוח שהוא לא חסום / מוגן על ידי איים או לשונות יבשתיים.
כשמסתכלים במפה על נמל התעופה של הונג קונג רואים בבירור שהוא נמצא במעין מפרצים, גם אם הם נקראים "ים סין הדרומי" (הם למעשה לשונות של אותו ים).
השם לא תמיד מתאר במה באמת מדובר. תשווה למשל את "הים" שבסמוך לו נמצא נמל התעופה של הונג קונג למפרץ מקסיקו.
עזוב, הוא לא מבין ולא רוצה להבין
אבא שלי אמר לי פעם שכאשר אני מתווכח עם טמבל, לשים לב שהוא לא עושה את אותו הדבר.
&nbsp
אני כאן סיימתי.
&nbsp
 

ModiinCity

New member
פשוט, לא חייבים להציג את הבורות בתור מומחיות

עזוב, הוא לא מבין ולא רוצה להבין
אבא שלי אמר לי פעם שכאשר אני מתווכח עם טמבל, לשים לב שהוא לא עושה את אותו הדבר.
&nbsp
אני כאן סיימתי.
&nbsp
פשוט, לא חייבים להציג את הבורות בתור מומחיות
כנראה שיכולת לחסוך למדינה עשרות מיליוני שקלים עם חווד הדעת המלומדת שלך.
https://www.israelhayom.co.il/article/525279
 
בדיקת ההיתכנות הזו + התוכנית להקמת נמל תעופה ברמת דוד או

פשוט, לא חייבים להציג את הבורות בתור מומחיות
כנראה שיכולת לחסוך למדינה עשרות מיליוני שקלים עם חווד הדעת המלומדת שלך.
https://www.israelhayom.co.il/article/525279
בדיקת ההיתכנות הזו + התוכנית להקמת נמל תעופה ברמת דוד או
בנבטים + הגרעון התופח שמתפרסם בימים אלה.
תסיק את המסקנות בעצמך.
בדיקות לקראת בדיקות היתכנות אפשר לעשות כמה שרוצים. מכאן ועד ביצוע המרחק רב כמרחק שבין החוף לקצה השני של הים הפתוח.
שר התחבורה מדבר כבר שנים על אי מלאכותי שיהיה בו נמל ימי ונמל תעופה עבור רצועת עזה. הסיכוי שיהיה אי מלאכותי כפי שרשום בכתבה הזו שווה בערך לסיכוי שיהיה אי מלאכותי מול רצועת עזה.
אגב, לקיום שני איים כאלה עלולה להיות גם השפעה הדדית.
כך שבדיקות ההיתכנות צריכות לקחת בחשבון את שני החלומות של שר התחבורה במקביל.
 

ModiinCity

New member
עניין הגרעון של 2019 לא רלוונטי כאן.

בדיקת ההיתכנות הזו + התוכנית להקמת נמל תעופה ברמת דוד או
בנבטים + הגרעון התופח שמתפרסם בימים אלה.
תסיק את המסקנות בעצמך.
בדיקות לקראת בדיקות היתכנות אפשר לעשות כמה שרוצים. מכאן ועד ביצוע המרחק רב כמרחק שבין החוף לקצה השני של הים הפתוח.
שר התחבורה מדבר כבר שנים על אי מלאכותי שיהיה בו נמל ימי ונמל תעופה עבור רצועת עזה. הסיכוי שיהיה אי מלאכותי כפי שרשום בכתבה הזו שווה בערך לסיכוי שיהיה אי מלאכותי מול רצועת עזה.
אגב, לקיום שני איים כאלה עלולה להיות גם השפעה הדדית.
כך שבדיקות ההיתכנות צריכות לקחת בחשבון את שני החלומות של שר התחבורה במקביל.
עניין הגרעון של 2019 לא רלוונטי כאן.
מה שחשוב, הוא שאת המכרז הכינו אנשי מקצוע שהם כנראה לא פחות מבינים מאיזה קשקשן צ'רלי-רנטגן שזורק מושגים מבלי להבין את משמעותם.
&nbsp
אז לכל הפחות לא ניתן לשלול את האפשרות על הסף. וכמובן, עניין של "ים פתוח" לא רלוונטי בכלל לדיון.
&nbsp
&nbsp
 
המכרז הוא לבדיקת היתכנות

עניין הגרעון של 2019 לא רלוונטי כאן.
מה שחשוב, הוא שאת המכרז הכינו אנשי מקצוע שהם כנראה לא פחות מבינים מאיזה קשקשן צ'רלי-רנטגן שזורק מושגים מבלי להבין את משמעותם.
&nbsp
אז לכל הפחות לא ניתן לשלול את האפשרות על הסף. וכמובן, עניין של "ים פתוח" לא רלוונטי בכלל לדיון.
&nbsp
&nbsp
המכרז הוא לבדיקת היתכנות
זאת אומרת שאנשי המקצוע (ויותר נכון פוליטיקאים ופקידים ממשלתיים) מעוניינים לבדוק את ההיתכנות, לא שהם בטוחים בהיתכנות.
אתה כבר לוקח את המכרז הזה לבדיקת היתכנות עשרים צעדים קדימה.
בא נמתין לתוצאות בדיקת ההיתכנות.
 

ModiinCity

New member
אני מודה שאני הדיוט, ולכן אני שואל ולומד

המכרז הוא לבדיקת היתכנות
זאת אומרת שאנשי המקצוע (ויותר נכון פוליטיקאים ופקידים ממשלתיים) מעוניינים לבדוק את ההיתכנות, לא שהם בטוחים בהיתכנות.
אתה כבר לוקח את המכרז הזה לבדיקת היתכנות עשרים צעדים קדימה.
בא נמתין לתוצאות בדיקת ההיתכנות.
אני מודה שאני הדיוט, ולכן אני שואל ולומד
הידעת, שבעבר הלא רחוק (סוף שנות ה-90) כבר נעשתה עבודה רבה לבדיקת ההיתכנות?
&nbsp
ומאז, גם בהיבט הטכנולוגי וגם בהיבט הכלכלי חלו שינויים דרמטיים. בין היתר, תחומים משיקים (פלטפורמות קידוח בעומק הים וגשרים ענקיים בסין וברוסיה) מאפשרים היום פתרונות שלא חלמו עליהם אז. וגם מחירי הדירות... לא היית מתנגד למחירי הדירות של תחילת שנות ה-2000, הא?
&nbsp
http://www.kkl.org.il/files/hebrew_files/machon-mediniut-karkait/karka-60/karka-60-2005-7.pdf
&nbsp
http://www.kkl.org.il/files/HEBREW_FILES/machon-mediniut-karkait/karka-46/karka-46-1999-2.pdf
 
לגבי מחירי הדירות - לא יודע

אני מודה שאני הדיוט, ולכן אני שואל ולומד
הידעת, שבעבר הלא רחוק (סוף שנות ה-90) כבר נעשתה עבודה רבה לבדיקת ההיתכנות?
&nbsp
ומאז, גם בהיבט הטכנולוגי וגם בהיבט הכלכלי חלו שינויים דרמטיים. בין היתר, תחומים משיקים (פלטפורמות קידוח בעומק הים וגשרים ענקיים בסין וברוסיה) מאפשרים היום פתרונות שלא חלמו עליהם אז. וגם מחירי הדירות... לא היית מתנגד למחירי הדירות של תחילת שנות ה-2000, הא?
&nbsp
http://www.kkl.org.il/files/hebrew_files/machon-mediniut-karkait/karka-60/karka-60-2005-7.pdf
&nbsp
http://www.kkl.org.il/files/HEBREW_FILES/machon-mediniut-karkait/karka-46/karka-46-1999-2.pdf
לגבי מחירי הדירות - לא יודע
אתה יודע, יש אנשים שיש להם אינטרס בירידה דרמטית של מחירי הדירות, אבל יש גם אנשים עם אינטרס אחר.
אגב, למדינה אין באמת אינטרס שמחירי הדירות יחזרו לתחילת שנות האלפיים.

ולגבי עבודה רבה לבדיקת ההיתכנות בסוף שנות ה-90, זה רק מראה כמה לא כדאי לתלות תקוות רבות מדי במכרז שהפנית לכתבה עליו.
במדינת ישראל רוב בדיקות ההיתכנות מסתיימות ב"לא יהיה כלום, כי אין כלום ולא היה כלום"...
אגב, גם אם התוצאה מראה שיש היתכנות.

ואם נהיה רגע ריאליים, מדינת ישראל לא באמת מסוגלת להתמודד במקביל עם הרבה פרויקטים תשתיתיים ענקיים. גם אם ימצאו שיש היתכנות לנמל תעופה כזה, הסיכוי שזה יתקדם לכיוון ביצוע בעשרים השנים הקרובות קלוש.
צריך כאן לנקוט בגישה "תפסת מרובה - לא תפסת" ולהגדיר סדרי עדיפויות בהתאם ליחס תועלת-עלות.
כל אחד יכול להעריך מה יעלה בגורל פרויקט כזה בניתוח לפי סדרי עדיפויות ויחס תועלת-עלות.

אגב, אם תשאל את שר התחבורה עצמו מה הוא מעדיף - אי מלאכותי מול תל אביב או אי מלאכותי מול רצועת עזה, לי אין ספק מה תהיה תשובתו.

אתן לך דוגמה אחרת: אם תעמוד בפני ממשלת ישראל (לא משנה מה הרכבה) הדילמה לבחור בין סלילת מסילת רכבת לאילת לבין הקמת נמל תעופה על אי מלאכותי (שגם אותו צריך להקים) מול חופי תל אביב, במה הממשלה תבחר? לי אין ספק מה התשובה לשאלה הזו (והאפשרות הסבירה ביותר ששני הפרויקטים גם יחד לא יבוצעו בשנים הקרובות).
 

ModiinCity

New member
יפה. כלומר, האדון צ'רלי-רנטגן מערבב מין בשאינו מינו

מה הקשר בין ים פתוח למים טריטוריאליים?
מים טריטוריאליים זה מושג מדיני.
ים פתוח זה מושג גיאוגרפי.
הכוונה בים פתוח שהוא לא חסום / מוגן על ידי איים או לשונות יבשתיים.
כשמסתכלים במפה על נמל התעופה של הונג קונג רואים בבירור שהוא נמצא במעין מפרצים, גם אם הם נקראים "ים סין הדרומי" (הם למעשה לשונות של אותו ים).
השם לא תמיד מתאר במה באמת מדובר. תשווה למשל את "הים" שבסמוך לו נמצא נמל התעופה של הונג קונג למפרץ מקסיקו.
יפה. כלומר, האדון צ'רלי-רנטגן מערבב מין בשאינו מינו
ועדיין, מה זה רלוונטי לנושא?
&nbsp
נ.ב.: גם אם נישאר בתחום הגיאוגרפיה הימית נטו, אין דבר כזה "ים פתוח במרחק של כמה קילומטרים מהחוף". זה גם אוקסימורון.
 
יש ים פתוח במרחק של מספר קילומטרים מהחוף, למשל מספר

יפה. כלומר, האדון צ'רלי-רנטגן מערבב מין בשאינו מינו
ועדיין, מה זה רלוונטי לנושא?
&nbsp
נ.ב.: גם אם נישאר בתחום הגיאוגרפיה הימית נטו, אין דבר כזה "ים פתוח במרחק של כמה קילומטרים מהחוף". זה גם אוקסימורון.
יש ים פתוח במרחק של מספר קילומטרים מהחוף, למשל מספר
קילומטרים בים התיכון מערבית לחוף ה"ישר" יחסית של מדינת ישראל.
זו המשמעות של ים פתוח.
 

ModiinCity

New member
נניח (למרות שההגדרה המדעית סותרת את זה). ואיך זה בדיוק קשור

יש ים פתוח במרחק של מספר קילומטרים מהחוף, למשל מספר
קילומטרים בים התיכון מערבית לחוף ה"ישר" יחסית של מדינת ישראל.
זו המשמעות של ים פתוח.
נניח (למרות שההגדרה המדעית סותרת את זה). ואיך זה בדיוק קשור
לנושא שלנו?
&nbsp
https://www.israelhayom.co.il/article/525279
 

darkshadow1

New member
הכתבה רק מראה כמה ההתנהגות של משרדי הממשלה הזויה.

נניח (למרות שההגדרה המדעית סותרת את זה). ואיך זה בדיוק קשור
לנושא שלנו?
&nbsp
https://www.israelhayom.co.il/article/525279
הכתבה רק מראה כמה ההתנהגות של משרדי הממשלה הזויה.
נמל התעופה באוסקה הוא "מודל מוצלח"? מדובר על פרוייקט שהעלות המצטברת שלו נכון ל-2008 עמדה על 20 מיליארד דולר. נמלי התעופה בהונג-קונג, בסינגפור ובסיאול נבנו בצמוד לחוף או על בסיס איים קיימים. נמל התעופה במקאו קטן יחסית, והחלק שרחוק מהחוף מכיל את ורק את המסלול.
חוץ מזה, לא ברור לי איך נמל תעופה מול חופי המרכז יכול לתפקד כנמל תעופה שני- סביר להניח שבגלל הקרבה הגיאוגרפית לנתב"ג שני נמלי התעופה יאלצו לחלוק את המרחב האווירי, ולכן יגבילו את הקיבולת אחד של השני ולא יהוו חלופה אחד לשני במקרה של מזג אוויר בעייתי למשל. אז או שיקימו נמל תעופה גדול שיחליף את נתב"ג (כלומר קיבולת של לפחות 30-40 מיליון נוסעים בשלב הראשון, עם אופציות להרחבה) או שיקימו שדה קטן שייועד להחליף את שדה דב (עם מסלול יחיד קצר יחסית וקיבולת של פחות 1-2 מיליון נוסעים לשנה).
 

darkshadow1

New member
אולי כדאי שהמדינה תחשוב מחדש איך לנהל את היוזמה שנקראת אילת.

סגירת שדה דב
טענות רבות נטענות כנגד סגירת שדה דה ו"ניתוק"/פגיעה באילת.
במקום להוריד "דמעות תנין" צריך היה לתכנן ולבצע קו רכבת מהירה שתקשר בין שדה דב לנתב"ג. בקו ישיר ויחודי זה ימוקמו תחנות אחדות שתקלנה על טסים בנקודות לאורך הקו. קו רכבת נוסף יש לסלול בקטע שבין שדה רמון לאילת. הקווים יפעלו 24/7 בתדירויות גבוהות. ובא לציון ולאילת גואל.
אולי כדאי שהמדינה תחשוב מחדש איך לנהל את היוזמה שנקראת אילת.
לא סביר שכדי לקיים עיר של בקושי 50 אלף תושבים צריך את הטבת 0% מע"מ שעולה מאות מיליוני שקלים בשנה, סבסוד טיסות מחו"ל, סבסוד טיסות לתושבים למרכז הארץ וסבסוד שדה תעופה במרכז הארץ- וזה עוד בנוסף להטבות הרגילות שמקבלים ישובים בפריפריה. לי זה נשמע כאילו הגודל הטבעי של אילת היה קטן בהרבה, והניפוח למצב הנוכחי הוא בעיקר תוצאה של סבסוד ממשלתי חסר היגיון.
 
אילת היא מקום אסטרטגי ולכן השיקולים של המדינה לגביה הרבה

אולי כדאי שהמדינה תחשוב מחדש איך לנהל את היוזמה שנקראת אילת.
לא סביר שכדי לקיים עיר של בקושי 50 אלף תושבים צריך את הטבת 0% מע"מ שעולה מאות מיליוני שקלים בשנה, סבסוד טיסות מחו"ל, סבסוד טיסות לתושבים למרכז הארץ וסבסוד שדה תעופה במרכז הארץ- וזה עוד בנוסף להטבות הרגילות שמקבלים ישובים בפריפריה. לי זה נשמע כאילו הגודל הטבעי של אילת היה קטן בהרבה, והניפוח למצב הנוכחי הוא בעיקר תוצאה של סבסוד ממשלתי חסר היגיון.
אילת היא מקום אסטרטגי ולכן השיקולים של המדינה לגביה הרבה
מעבר לשיקולים כלכליים גרידא.
 

darkshadow1

New member
אבל אילת לא נמצאת במיקום חסר כל תועלת.

אילת היא מקום אסטרטגי ולכן השיקולים של המדינה לגביה הרבה
מעבר לשיקולים כלכליים גרידא.
אבל אילת לא נמצאת במיקום חסר כל תועלת.
יש באילת אתרי צלילה. יש חוף ים. יש נמל. יש מעברי גבול. יש אטרקציות תיירותיות בסביבת העיר. עכשיו יש גם נמל תעופה בינלאומי לא קטן. במילים אחרות, יש בעיר מספר לא מבוטל של מקומות עבודה גם בלי הסובסידיות של המדינה, ולעיר יש זכות קיום גם בלי הסובסידיות האלה.
 
יש הטבות שניתן לבטל, אבל בהקשר התחבורתי תושבי אילת עדיין

אבל אילת לא נמצאת במיקום חסר כל תועלת.
יש באילת אתרי צלילה. יש חוף ים. יש נמל. יש מעברי גבול. יש אטרקציות תיירותיות בסביבת העיר. עכשיו יש גם נמל תעופה בינלאומי לא קטן. במילים אחרות, יש בעיר מספר לא מבוטל של מקומות עבודה גם בלי הסובסידיות של המדינה, ולעיר יש זכות קיום גם בלי הסובסידיות האלה.
יש הטבות שניתן לבטל, אבל בהקשר התחבורתי תושבי אילת עדיין
נזקקים ויזקקו לשירותים ציבוריים שלא קיימים באילת ונמצאים רק במרחק של מאות קילומטרים ממנה. הסבסוד של תחבורה בין אילת לאותם שירותים מרוחקים זול יותר מהקמת שירותים כאלה באילת.
 

darkshadow1

New member
אז המציאות היא שזה כבר לא נכון.

יש הטבות שניתן לבטל, אבל בהקשר התחבורתי תושבי אילת עדיין
נזקקים ויזקקו לשירותים ציבוריים שלא קיימים באילת ונמצאים רק במרחק של מאות קילומטרים ממנה. הסבסוד של תחבורה בין אילת לאותם שירותים מרוחקים זול יותר מהקמת שירותים כאלה באילת.
אז המציאות היא שזה כבר לא נכון.
מה שכיום עיריית אילת רוצה זה לטרפד הקמה של 4000-12000 יחידות דיור בתל אביב, כשעלות הקרקע שם בלבד עומדת על 6-18 מיליארד ש"ח, כדי שתושבי אילת יוכלו להגיע יותר בקלות לתל אביב. גם בטווח העלות הנמוך, מדובר על סבסוד של כ-120 אלף ש"ח לכל תושב אילת. בטווח העלות הגבוה מדובר על עלות של 350 אלף ש"ח לכל תושב אילת. כשמדובר על עלויות אסטרונומיות כאלה- זול יותר לשכן חולים אילתים בדירות בתל אביב מאשר לשמור בשבילם על שדה דב פעיל.
 

ModiinCity

New member
צודק לגמרי. הייתי גם מחלק רשיונות לגידול קנאביס רפואי באיזור

אז המציאות היא שזה כבר לא נכון.
מה שכיום עיריית אילת רוצה זה לטרפד הקמה של 4000-12000 יחידות דיור בתל אביב, כשעלות הקרקע שם בלבד עומדת על 6-18 מיליארד ש"ח, כדי שתושבי אילת יוכלו להגיע יותר בקלות לתל אביב. גם בטווח העלות הנמוך, מדובר על סבסוד של כ-120 אלף ש"ח לכל תושב אילת. בטווח העלות הגבוה מדובר על עלות של 350 אלף ש"ח לכל תושב אילת. כשמדובר על עלויות אסטרונומיות כאלה- זול יותר לשכן חולים אילתים בדירות בתל אביב מאשר לשמור בשבילם על שדה דב פעיל.
צודק לגמרי. הייתי גם מחלק רשיונות לגידול קנאביס רפואי באיזור
חבל אילות.
&nbsp
התיירים היו נוהרים במיליונים לאילת

ואגב, את זה לא הירדנים, ולא המצרים לא יכולים להציע באופן חוקי.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה