אחינו, הגיע הזמן להתקדם - אתה תקוע עדיין בסוללות ניקל קדמיום
שלהם היא איזה אפקט זיכרון שלא לגמרי הצלחתי להבין, ובגללו באמת היתה המלצה לרוקן את הסוללה עד הסוף לפני הטעינה (מטענים משוכללים היו עם פונקציה מיוחדת לריקון של הסוללה לפני הטעינה).
בסוללות ליתיום הבעיה הזו לא קיימת. ההפך, ההמלצה היא לא לרוקן עד הסוף אלא לטעון ב-20% במידת האפשר (לפחות זו ההמלצה לגבי מכונית חשמלית מסוימת שיצא לי לחקור קצת לגביה).
לגבי משך הרכיבה האפשרי - זה תלוי מהירות ו"כבדות" היד, בדיוק כמו באופנוע בנזין. גם באופנוע דו"פ אתה לא רוכב הרבה יותר משעה וחצי על מיכל ברכיבת ראלי (וגם הרבה פחות אם אתה עם מיכל מקורי ורוכב מהר), ומצד שני יכול לרכב בכיף 4 שעות בסינגלים איטיים.
לגבי המומנט - חשוב לזכור שאין פה גיר. יש רק את יחס ההעברה הסופי בשרשרת. כך שהנתון הזה יכול להטעות, כי באופנוע רגיל יש את ההילוכים, שמכפילים את המומנט של המנוע פי כמה וכמה (במכוניות ראשון הוא בדרך כלל בין 1:3 ל-1:4. לא זוכר כמה זה באופנוע שטח).
לגבי ההספק - ממה שהבנתי יש שתי "מפות הצתה". אפשר לקנות את האופנוע עם הספק מוגבל, לרכב ולהתרגל, וכשמחליטים שאפשר יותר, אפשר לגשת עם היבואן למכון רישוי ולשנות את ההספק. אני מניח שאנשים שמכבדים פחות את החוק יכולים לשנות את ההספק בלי כל הפרוצדורה הנלווית.