נתקלתי בסקר אמינות באתר אוטו

זה אכן מופיע כעת. השתנה התוכן?

על מה התפתח כאן דיון ? על טבלה הזויה ? נורא גאוני להשוות ניסאן בן 6 שנים מול וולוו בן 12.... מי משווה תפוח לתפוז? זה לא רלוונטי בכלל. הטבלה הזאת לא שווה יריקה.
שלא לדבר איך הם דלגו על מרצדס וBMW...נו ,ברור - זה היה מקלקל להם את הסטטיסטיקה ושובר את המיתוס " יפני זה אמין"...אהההה, הם לא הצליחו לספור את התקלות בBMW כי הערסים האלה משלמים תמיד במזומן ואין תיעוד טיפולים....

או שלפני שהכתבה נעלמה מעיניי הקוראים במקום הראשון היה ניסאן בן שנתיים עם אפס תקלות ובמקום האחרון מרצדס בן 20 עם 90 אחוז תקלות?

בקיצר, הם לא "מפזרים את הערפל" ולא בטיח. כתבה פרסומית נטו - לחצו והורידו את הפאליקציה...על זה נאמר "פחחחחחח".
 

kitt

New member
איסוזו זה לא רק משאיות, יש להם טנדרים (די נפוצים) והיה להם

בעבר ג'יפ בשם רודיאו שהוא גירסה קוריאנית לאופל פרונטרה.
ואם תוציאי את עצמך רגע מהבועה הבווארית שהראש שלך כל הזמן תקוע בה אז תראי שמדובר על תוצאות של אפליקציה לטלפון הנייד שמחברים אליה קורא תקלות למחבר ה OBDII. אני יכול לספור על אצבעות יד אחת של חבלן פצוע כמה בעלי מרצדס או BMW קיימים ברשימת המשתמשים של האפליקציה הזו, לא בגלל היותם ערסים או לא (בעלי הרכב, לא המשתמשים), אלא בגלל שרוב בעלי הרככב הזה שולחים אותו עם שירות הלקיחה של מוסכי היבואן ולא יודעים שיש להם מחבר OBDII ברכב לא כל שכן מה הוא עושה.
 
רגע רגע רגע! אז המצב גרוע עוד יותר?

אז הנתונים אך ורק מזמן השימוש באפליקציה שהם דוחפים ? לא נלקחו לסטטיסטיקה תקלות לאורך כל חיי הרכב?
מין הסתם לפני עשור לא היו אפליקציות ולא מסארטפונים אפילו. אז מה שווה הטבלה שלהם? (כן, שווה מה שאמרתי כבר).
לגבי יודעים או לא יודעים על אפשרות להתחבר לשקע - מה שאמרת נכון לגבי יד ראשונה בדרך כלל (אלה באמת רק מכירים את הדרך ךמוסך היבואן וזהו). היד השניה כבר יודע את הכל על הרכב (גם בדרך כלל, כי תמיד יש יוצא מהכלל).לחבר'ה ממועדון הרכב יש אפליקציות לקריאת תקלות, ראיתי איך זה עובד אבל לא אדע להגיד לך האם זה אותו האפליקציה או אחרת.
בכל מקרה - הטבלה חרטה. אפילו מינה צמח יותר אמינה ...

איסוזו - טנדרים זה לא משאיות? בעיניי זה רחוק מליות רכב פרטי, גם אם אינו מצריך רשיון ג'. הג'יפים שציינת לא ראיתי (לא מכחישה שהם קיימים אך בגלל הכמות הם לא רלוונטיים לסטטיסטיקה).
 

enigo

New member
המצב אכן הרבה יותר גרוע...

אם לא הצלחת להבין שמדובר בנתונים שהצטברו בבסיס הנתונים של האפליקציה, כשכתוב לך במפורש "המידע שנאסף על ידי האפליקציה Engie לזיהוי תקלות ברכב" וגם "אנשי החברה ריכזו עבורנו את המידע שנאסף במהלך השנה האחרונה על תקלות שקרו ברכבי המנויים" - אז המצב באמת גרוע.
וגם לגבי תאורית הקונספירציה שלך לגבי ב.מ.וו ומרצדס - כתוב במפורש, מופיעים נתונים רק של מותגים שמהם יש יותר ממאה מנויים. למרצדס ו-ב.מ.וו אין כנראה מאה מנויים.
ואגב, לפי הסקרים בחו"ל, גם בגרמניה, אני בספק אם היה מתנפץ איזה שהוא מיתוס. שני המותגים הללו נמצאים במקומות לא מחמיאים כמעט בכל הסקרים.
 
אניגו, הם לא הציגו את זה כ...

אוסף נתונים של משתמשי אפליקציה בפרק זמן קצר- הם מכריזים בקולי קולות שהם הצליחו לפזר את הערפל מעל שאלת האמינות, כאילו הם רק נעזרו בקטנה בממשק הזה ומצאו תשובה לשאלת מליון דולר.
אז סלח לי , אני אגיד את זה שוב - הטבלה שלהם לא שווה יריקה. כמה ערך יש לנתונים מסולפים? - כן , לא לקחת בחשבון כל התקלות לאורך חיי הרכב זה נקרא נתונים מסולפים. אם היו כותבים - "ניסינו במשך זמן קצר לאסוף נתונים על תקלות מכל מיני רכבים וזה מה שיצא לנו" - זה כבר סיפור אחר.אבל מכאן ועד "פיזור הערפל"....נו באמת!
אבל אם אתה אוהב את הטבלה - שיהיה לבריאות. אני מרשה לך לאהוב אותה.
 

enigo

New member
שנה זו תקופה קצרה? נו, שווין...

רוב סקרי האמינות בעולם, כולל של גופים נחשבים מאוד כמו JD POWER הם לתקופה קצרה יותר. אבל מה הם יודעים?
 
אניגו,הכל יחסי.

לדעתי כשמדובר ברכב בן 9-12 שנה שנה זה תקופה קצרה ולא מייצגת. אז שנה אחת לא היו בעיות. האם זה מבטיח לך ששלושה ימים אחרי אותה השנה לא ייתפגר המנוע? או ההפך - מי מבטיח שלפני השנה בה בוצעה הבדיקה לא הוחלף חצי אוטו?
זה בדיוק כמו שהיו עושים מבדק מה הבריאות שלך במהלך השנה ולוקחים רק שבוע אחד אקראי ודווקא בשבוע שחלית בשפעת. האם זה אומר שאתה חולה כל חייך? או להפך - אחרי הבדיקה זרקה אותך האישה מהחלון
ואתה בגבס לחצי שנה - האם זה אומר שבאותה השנה מצבך היה נפלא?
לדעתי על אמינות אפשר לדבר רק כשבודקים היסטורית בעיות לכל התקופה.
 

enigo

New member
את ממש לא מבינה איך עובד מדגם סטטיסטי, נכון?

אם יבדקו אלף אנשים בשבוע נתון, וחמישים מהם יהיו חולים, אז אפשר לדבר על בריאות הציבור.
אגב, כמו תמיד בסטטיסטיקה - אף אחד לא מבטיח לך שאתה לא תהיה החריג, או איפה בדיוק אתה נמצא "בתור" למחלה/תקלה. ומעבר לזה, אף אחד גם לא הבטיח שחלוקת התקלות היא אחידה, או אפילו קרובה לאחידה. תקלה בממוצע לשנה, למשל, יכולה להתקבל במצב שבו יש אחד עם שלוש תקלות בשנה, ושניים עם אפס תקלות.
ואגב, אני מסכים עם טענה שעלתה כאן, שיותר מעניין לדעת מה סטטיסטיקת התקלות בכל דגם בנפרד, ועוד יותר עדיף - בכל גרסת מנוע. אבל לדעתי זה פשוט לא משהו ריאלי לכתבה - יש היום בארץ בערך 300 דגמי מכוניות. בערך 1000 גרסאות מנוע/מרכב שונות. אולי אפילו יותר. וזה רק החדשות. חשבי לבד כמה גרסאות שונות יש בעשר השנים האחרונות?!
לא יודע מה איתך, אני ממש לא עומד לקרוא כתבה עם מידע על 2000 גרסאות שונות. ואני לא מקנא במי שיצטרך לכתוב כתבה כזו. אם היה בסיס מידע זמין, בו אפשר לעשות חיפוש לפי גרסה ושנה זה היה נהדר, אבל זה כבר עניין אחר.
 
ההפך, חבר יקר! דווקא מבינה טוב מאד.

זה אותה הסטטיסטיקה כמו הסקרים לפני הבחירות שניבאו נצחון למחנה הציוני (מה קבלנו בסוף אתה יודע - שרת חוסר תרבות ושר העדר החינוך וכו'....).
סקרים וסטטיסטיקה זה שורות של סתם, זה כלום. לא מייצג שום דבר. כי המציאות שונה כל כך שאין כל מידע חיוני בסקרים או סטטיסטיקה. הבעיה שלי לא עם זה שהסקרים קיימים. כמו שאמרתי למעלה - הבעיה שלי עם ההצהרה שלהם "פיצחנו סוד!". קצת צניעות לא תזיק - זה כולה עוד מדגם לא מייצג דבר. לא פיזרתם שום ערפל ולא פיצחתם שום סוד. מקבץ מידע אקראי - זה מה שיש שם.
לגבי אלפי דגמים - אין צורך הסיקור את כלללל המכוניות. אבל אם מישהו מתיימר לגלות לעולם איזה רכב הכי אמין, אז שלחות ייקחו רכבים הכי פופולריים עם מנועים הכי פופולריים (בכל מקרה איש לא ייתעניין באמינות של פרארי - כמה קונים יש בארץ?).
 

enigo

New member
המדגמים לפני הבחירות הראו ניצחון קל למחנה הציוני

והתוצאה הסופית היא בהחלט בתוך תחום הטעות הנורמאלי - בטח בהתחשב בהבדלים במאמצי המכירה של הרגע האחרון. אגב, בניגוד למדגם הבחירות, בו שואלים אנשים מה הם חושבים שהם יצביעו בעוד כמה זמן, כאן נאספו נתוני אמת - כמה תקלות באמת היו.
כמובן שגם לנתונים הללו, כמו לכל מדגם, יש תחום שגיאה אפשרי ומובהקות של התוצאה - אבל זה כבר נותן מושג לא רע בכלל לגבי המציאות. נכון, יכול להיות שבמציאות מותג מסוים יזוז אחוז למטה או שניים למעלה, אבל לא סביר שיהיו הבדלים מהותיים.
אבל מבחינתי השורה התחתונה הכי מעניינת - ההבדלים בין הכי אמין להכי פחות אמין לא כאלו גדולים, ואין שום קשר מובהק בין ארץ מוצא לאמינות. עם כל זה שהמידע הזה לא מושלם, הוא מבהיר באופן די ברור שהאמירה "יפניות אמינות וצרפתיות/אירופאיות לא" היא פשוט לא נכונה.
 

haimgds

Member
לא חושב

ברכבי יוקרה הרוכש בדרך כלל הוא אדם עם מספיק כסף לרכוש את הרכב, לאו דווקא חובב רכב. היד הראשונה מטפל בדרך כלל במוסך היבואן ואינו זקוק לשירותים כגון זה של אנג'י.
היד השנייה והלאה רוכשים מתוך חיבה למותג/סוג ובדרך כלל מתעניינים יותר בתחזוקה שוטפת ותיקון תקלות ולהם דווקא יש תמריץ להשתמש בשירותים כאלה.
&nbsp
מניסיוני האישי, השתמשתי זמן קצר בתוכנה של אנג'י ב E350 ולא מצאתי בה כל יתרון על פני תוכנות מוכרות כגון "טורק". רבים מבעלי המרצדס שאני מכיר (קבוצה בווצאפ) משתמשים בתוכנות כלליות (ה"טורק" למשל) או ספציפיות למותג (Carly for Mercedes OBD למשל), העלתי פעם אחת את הנושא של אנג'י בשיחה במפגש המועדון ומהתגובות שקיבלתי (מאלה שכן משמשים בתוכנות סריקה) הבנתי כי האנג'י לא מגיעה לרף הדרישות שלהם.
&nbsp
 

em28

Well-known member
ה-Engie אכן בסיסית מאד בפונקציונליות ובדרך הצגת הדברים

אבל יש לה שני יתרונות:
1. בעברית, יש אנשים שזה מ-א-ד חשוב להם
2. אפשרות לרישום מעט הנתונים שהיא רושמת לאורך זמן (שבוע/חודש/שנה).
&nbsp
בכל שאר האספקטים היומיומיים: קודם כל רכיב החומרה, אבל גם עושר הנתונים, אופן הצגתם, והיכולת לאפס תקלות,
האפליקציות האחרות שבמרקט עושות עבודה הרבה יותר טובה.
&nbsp
 
דווקא מהבחינה הזאת המצב איננו גרוע יותר. אל תבלבלי בין 2 מונ

2 מונחים שונים: א. שכיחות. ב. הארעות
התוכנה הזאת, האנג'י הזה, בודקת רק את ב. היארעות. כלומר מדובר על מספר "האירועים החדשים בתוך הפרק זמן הנבדק" [זה מה שנקרא באנגלית INCIDENCE]
ריכזו כאן את הנתונים שנאספו במהלך אותה השנה ע"י התוכנה. אלה האירועים של תקלות חדשות באותה השנה וגם לזה יש משמעות. אתן לך דוגמא:
אם תשווי 2 רכבים אלטעזאכנים [נניח בני 15 שנים] של יצרנים שונים, למשל רכבי קיה שאת שונאת לרכבי BMW שאת גומרת רק מלראות אותם
,כאמור רק אלטעזאכנים, ואם תגלי שכל הקיה מתקלקלים פעמיים מידי חודש לעומת הבמוו שלא מתקלקלים בכלל, תהיה לממצא הזה הרבה משמעות. זה יסביר למשל למה כל הקיה הם מפורקים במגרשי הגרוטאות ואילו כל הפרופלורים נוסעים במצב מלוקק, תהיה לזה הרבה משמעות שצריך יהיה לברר את פישרה אבל כבר האינפורמציה הזאת חשובה ואין כל צורך לברר מה סך הקילקולים ב15 השנים הראשונות של הרכבים.
אבל לכן רשמתי שצריך להשוות היארעות של רכבים בגיל זהה ועם רקע אחר זהה למשל קילומטראג' וכד'.
 

enigo

New member
מה הקשר בין אמינות לבין מה שדיברנו עליו שם?

אופני קיבוץ הכי אמינים - מחזיקים לעד, אפשר להעמיס עליהם מאה קילו בלי בעיה. אבל הם חרא של אופניים - כבדים, לא נוחים ולא עוצרים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא דברנו שם על שום נושא מסוים

אשמח לדעת, למה האנטי שלך למכונית?
אני, למשל, לא סובל את המראות כי הם לא מכסות את כל שטח הראיה.
 

enigo

New member
דיברנו על רכב טוב. אמינות מבחינתי לא מספיקה כדי להגדיר רכב

כ"טוב".
וכמו שכתבתי בהודעה אחרת שם, יש כמה ניסאנים לא רעות. יש אפילו כמה שסבירות. אבל אם נתעלם רגע ממחלקת הספורט של היצרן - אין להם מכוניות טובות בשלב הזה.
המיקרה מרגישה כמו פחנוע, האלמרה מכוערת וחסרת יחוד, הקשקאי עגלה שגורמת לך לתהות אם נסעו ברכב רק בירידות בשלב הבדיקות, הג'וק צפוף ברמה לא סבירה, לא נוח ורועש וכן הלאה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
האם הבעיה היחידה של אלמרה היא כיעור וחוסר יחוד?

כאמור, על טעם ועל ריח אין להתווכח ואני לא מחפש יחוד, אלא פרקטיות, אמינות שגוררת עלויות תחזוקה נמוכות, ירידת ערך של פחת ומחיר סביר.
 
למעלה