נמצאה הקרוסלה "סובבן הקטרים" בצמח

מצב
הנושא נעול.
קראתי את הדיון יותר מעניין מהגלגל

חה-חה-חה ! לא פלא !
קראתי את הדיון יותר מעניין מהגלגל
ואגב כל הבלאגן הזה לסובב את הרכבת. ברכבת הקלה להבדיל יש פטנט נחמד. עוברת בזוית מפס לפס והנהג רק מחליף מקום לקטר השני. הנה אמרתי משהו נחמד על הרכבת הקלה. לא להאמין.
 
חיוג קרונועים

קראתי את הדיון יותר מעניין מהגלגל
ואגב כל הבלאגן הזה לסובב את הרכבת. ברכבת הקלה להבדיל יש פטנט נחמד. עוברת בזוית מפס לפס והנהג רק מחליף מקום לקטר השני. הנה אמרתי משהו נחמד על הרכבת הקלה. לא להאמין.
חיוג קרונועים
שלום אפרת,

ברשותך אתקן תפיסה שגויה שמשתמעת מדבריך - ברכבת הקלה בירושלים אין כלל קטרים. כל מערכי הרכבת הם קרונועים, כלומר קרונות ממונעים שכוללים בתוכם גם תאי נהג. הקרונועים בירושלים כוללים תאי נהג בשני קצותיהם ולכן מתאפשר התמרון הפשוט-יחסית שתיארת לחיוג המערכים (הפיכת כיוון נסיעתם). מצב זהה קיים כיום גם בכל רכבות הנוסעים של רכבת ישראל, בין אם הן מורכבות מקרונועים ובין אם מקטרים וקרונות, זאת מפני שמערכי קרונות הנוסעים של רכבת ישראל כוללים קרון ניהוג בקצה הרחוק מהקטר, בו יש תא נהג ממנו ניתן לשלוט על הקטר בעת דחיפת הרכבת.

בעבר רכבת ישראל הפעילה רכבות עם קטר וקרונות בלי קרונות ניהוג, ואז החיוג היה מורכב יותר - הקטר היה צריך להתנתק ממערך הקרונות, לעבור למסילה מקבילה ולהתחבר בחזרה אל הקרונות בקצה השני של המערך. עם זאת, הסובבנים (לא גלגלים!) הפכו לחסרי שימוש כבר בתום עידן קטרי הקיטור, מפני שקטרי הדיזל כבר נסעו באופן שווה לשני הכיוונים, ולא היה צורך להופכם בכל נסיעה.

דרך אגב, הרכבת הקלה בירושלים עוברת בזווית ממסילה למסילה ולא מפס לפס (בכל מסילת ברזל רגילה יש שני פסים)
 
פול ואני ראינו את הסובבן גם כן לפני שנים

נמצאה הקרוסלה "סובבן הקטרים" בצמח
http://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.2222064
משוגעים לרכבת העמק: תגלית בצפון מרגשת היסטוריונים חובבים
אחרי שנים של מחקר עיקש, הצליח יהודה לבנוני להוכיח שמתקן מרכזי בתחנת הרכבת בצמח נמצא במקום אחר משחשבו: "כולם חשבו שאני פנטזיונר"
פול ואני ראינו את הסובבן גם כן לפני שנים
 
הזכרת לי שגם פול ואני היינו שם ואם אינני טועה

פול ואני ראינו את הסובבן גם כן לפני שנים
הזכרת לי שגם פול ואני היינו שם ואם אינני טועה
גם אז פול הראה לי את הסובבן. זה היה בדיוק ביום 03.01.1997 עת ביקרנו גם בנהריים אצל עומרי שלמון בקיבוץ גשר וצילמנו את שרידי הקטר ששוקם אחר-כך.
לבנוני לא חידש דבר. אני גם לא מבין מה יש לו נגד מאיר שפירא. בינתיים מי שהתאמץ, טרח והשיג אלפי סיפורי פולקלור ועדויות הוא רק מאיר שפירא שבגיבוי החומרים הטכניים ממני - יש לו כיום מחקר נהדר ובר חשיבות עולמית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה