צריך פעם בכמה זמן לשרוף את החלקיקים שהצטברו בו. בנסיעות עירוניות קצרות לא מתקיימים התנאים לזה. מניסיון של חברים עם רכבי דיזל, נסיעה בין עירונית ארוכה בדרך כלל פתרה את זה.
ומעניין גם מה טווחי הנסיעה שלך שאינם מספיקים לשריפת החלקיקים במסנן.
 
שאלה נוספת לאחרים שמבינים בדיזל: מה מאפייני הנסיעה שבה באופן נורמלי ותקין מתבצעת שריפת חלקיקים. מהם הפרמטרים? האם המהירות? האם הסל''ד?
 
האם טמפרטורת המנוע או שילובי תנאים.
ושאלה נוספת: האם יש מסנן חלקיקים בכל רכבי הדיזל החדישים או רק בצרפתיים? לפעמים, יוצא לי לנהוג בקיה סיד דיזל ידני דגם 2019 ושם יש מיכל urea אבל לא ידוע לי על מסנן. בקיה אין נורת אתראה dpf. מיכל הurea 12L אמור להספיק ל30K ק''מ.
וכמובן טמפרטורה.
מעבר לזה ברוב המנועים יש תוכנית "ריענון" שבה המערכת בכוונה מזריקה עודף דלק כדי לגרום לשריפה במסנן.
ויש תוכנית שלישית שניתן להפעיל אותה רק במוסך אחרי שמקבלים התראה מתאימה. זה כשהמסנן סתום מדי.
במערכות האלו יש שני חיישני לחץ במערכת הפליטה, אחד לפני המסנן ואחד אחריו, והפרש הלחץ אומר למחשב באיזו מידה המסנן סתום.
בכל הרכבים החדשים יש מסנן חלקיקים. הוא מיועד למנוע פליטת פיח, ואילו האוריאה מיועד להקטין פליטת תחמוצות חנקן.