מתלבט איפה ללמוד מדעי המחשב והאם כדאי לעשות שוב פסיכומטרי

yotamg24

New member
אופס לא ראיתי שזה מה שקורה רק במדעי המחשב

נכנסתי עכשיו ללינק ,
אבל זה עדיין לא סיבה לפסול אוניברסיטה שקרובה לי ממש לבית וגם בעלת שם מצוין
אני חייב להחליט אם לעשות שוב פסיכומטרי בשביל האוניברסיטה הארורה הזאת , מי היה מאמין שאגיע למצב הזה :(
 

S h a r k 1 8

New member
לא סיבה? למה לא?

היית רוצה לעבוד במקום שמתייחס חרא לעובדים שלו ומשלם משכורות מצוינות?
או שאולי עדיף להרוויח קצת פחות ולקבל יחס טוב מהבוס...
&nbsp
 

yotamg24

New member
ממש לא הייתי רוצה לעבוד במקום כזה אבל

מצד שני גם בן גוריון לא מתייחסת טוב בכלל ל"עובדים" שלה ממה ששמעתי ויש מצב שאפילו יותר רע מתל אביב

אבל כל סטודנט אומר על המוסד שלו שהוא הכי קשה והכי מעניש את הסטונדטים שלו ושכולם אצלו נכשלים גם אנשים גאונים אז אני לא יודע כבר למי להקשיב
 

S h a r k 1 8

New member
יש הבדל בין ציונים נמוכים והכשלות להרחקה מהתואר

הרחקה מהתואר זה נזק עצום.
גם תל אביב וגם בן גוריון מתייחסות רע. מאד רע.
&nbsp
העברית ובר-אילן, לדעתי, יותר טוב.
 

BravoMan

Active member
עד כמה אתה בטוח שתוכל להגיע לציון הרצוי אם תעשה שוב

פסיכומטרי?
&nbsp
אין לי כוונה להיכנס למריבה על אופי האוניברסיטאות פה, אבל השיקולים שאתה מציג נראים כאילו החלטת שאם תעשה שוב פסיכומטרי, תצליח בוודאות לשפר ב-30 נקודות.
&nbsp
האם לקחת בחשבון מה יקרה אם תעשה את המבחן שוב, ועדיין לא תגיע לציון שנחוץ להתקבל לת"א, ובינתיים שרפת שנה?
 

yotamg24

New member
יעשה שוב ?

גם ככה נשרפה שנה כבר , מאמין שבשלישי בוודאות אגיע לציון הרצוי
 

vinney

Well-known member
אתה חייב לקחת פסק זמן בין נסיונות

בפועל כל נסיון נוסף שורף לך שנת לימודים נוספת.
&nbsp
אני לא חושב שאתה יכול לשפר פסיכומטרי באופן משמעותי. אלא אם היית חולה ביום המבחן, המבחן הוא כזה שקשה מאוד לשנות בו תוצאות. הדרך היחידה היא תרגול, וזה מה שעושים בקורסים האלה - ואם כבר עשית אחד, כנראה שעוד תרגול זה לא מה שיציל אותך.
 

yotamg24

New member
ממש נלחצתי במבחן וזה דפק לי את החלק הכמותי

כל הסימולציות שלי היו 670-730
בנוסף , זרקתי רצח בקורס ולא עשיתי שיעורים
 

choo

Active member
על פי דברייך - נהגת כאידיוט, ולא ברור מה אתה מחפש בפורום

&nbsp
עבוד וחסוך כסף כמה חודשים, סע לנקות את הראש כמה חודשים, עשה שוב פסיכומטרי, ולך ללמוד במקום המועדף עלייך.
 

yotamg24

New member
אני מחפש עצות מאנשים מנוסים בתחום...

פשוט יש לי התלבטויות , אבל אני רוצה ללמוד באוקטובר 17
 

S h a r k 1 8

New member
השאלה היא איך אתה ממקסם את התוצאות עם הקלפים שיש לך עכשיו?

ככל הנראה, אתה תצליח לשפר ב-30 נקודות. אני לא סגור על מה החוקים לגבי תקופת הצינון בין שתי היבחנויות בפסיכומטרי, אבל ייתכן ותוכל אפילו להיבחן פעמיים נוספות.
&nbsp
כעיקרון, המועד האחרון שרלוונטי לשנת הלימודים שמתחילה באוקטובר 18 הוא אפריל 18, אבל אני מאמין שגם אם תיבחן ביולי ותוציא ציון מספיק גבוה יש סיכוי שתצליח להיכנס על בסיס מקום פנוי.
&nbsp
השאלה היא האם שווה לדחות את הלימודים בשנה בשביל ללמוד במוסד מהשורה הראשונה שגם נמצא קרוב (ת"א) לבית או להתפשר קצת וללמוד במוסד מהשורה הראשונה שהוא רחוק מהבית (העברית) או מוסד מהשורה השניה שנמצא קרוב לבית (בר אילן).
&nbsp
 

vinney

Well-known member
אני בכלל לא בטוח שזה כזה ברור שהוא יכול לשפר ב30 נקודות

בסופו של דבר, המבחן הזה לא בודק שום ידע, אלא יכולת שליטה במוח שכבר יש לך. אם הוא נלחץ בפעם הראשונה - ילחץ גם בפעם השניה. שיעמם אותו הקורס בפעם הראשונה - גם בפעם השניה ישעמם.
&nbsp
אני מכיר הרבה אנשים ששיפרו בעשרות נקודות בין נסיון בלי קורס לנסיון עם קורס, אבל אני לא מכיר הרבה אנשים ששיפרו באופן משמעותי כשבשני הנסיונות היו אחרי קורס הכנה.
&nbsp
יכול להיות שהמבחן הזה השתנה לאחרונה, אני כבר זקן, לא יודע....
 

S h a r k 1 8

New member
הוא כותב שהוא בצבא, ושהוא לא השקיע בקורס

כנראה שבגלל השירות הצבאי לא היה לו מספיק זמן להשקיע. אני חושב שאם הוא ייקח חודשיים לשבת אך ורק על הפסיכומטרי. בלי עבודה ובלי שום עיסוקים במקביל הוא יוכל לתת בראש. 30 נקודות זה לא כזה הרבה לשפר בהנחה שהוא ייקח את עצמו בידיים.
לחץ זה משהו שיכול לרדת עם הניסיון.

המבחן הזה זה ספורט. צריך להתאמן אליו. ככל שהאימון טוב יותר ומקיף יותר הסיכוי להוציא ציון גבוה הוא גדול יותר.
 

choo

Active member
אף אחד לא יוכל לכמת עבורך את ה"קרוב לבית" ואת ה"לחכות שנה"

&nbsp
קביעת הערך עבורך של הנתונים הללו לא קשורה כלל לנסיון - אלא להעדפות אישיות שלך. רק אתה יכול לדעת עד כמה הלימודים קרוב לבית חשובים לך, ועד כמה לחכות עוד שנה כואב לך (או אולי מהווה יתרון עבורך). אלו נתונים שרק אתה יכול להעריך את מחירם הסובייקטיבי עבורך.
&nbsp
ברמה האובייקטיבית הנתונים הללו לא ישפיעו על הקריירה שלך כלל, והשפעתם על רמת ההכנסה בחייך היא משהו שאתה יכול לחשב בעצמך (ככל הנראה פער של כ-2%-3% בהכנסה הכוללת שלך בכל חייך, לכל היותר, כולל בגובה הפנסיה שתגיע אליה לעת פרישה - לא משהו שמשנה את רמת החיים בטווח הארוך).
&nbsp
לגבי השפעת המוסד על הקריירה שלך - תל אביב או בן גוריון או העברית - לא משנה ברמה שעולה על טעות סטטיסטית, להערכתי. בר אילן - ככל הנראה יזיק בשנים הראשונות, אבל יפסיק לשנות בשלב מסויים (מה שאומר פגיעה פוטנציאלית של כ-10-5% בהכנסה הכוללת שלך בכל חייך, ועיכוב של מספר שנים בודד בהתפתחות הקריירה שלך - מבחינה סטטיסטית). מחיר לימודי היהדות - נתון סובייקטיבי שרק אתה יכול לכמת.
 

yotamg24

New member
אני יכול לעשות תפסיכומטרי של יולי וללמוד באוקטובר 17 בת"א

אוניברסיטת ת"א מקבלת גם את הפסיכו של יולי...
חשבתי על ההצעה ללמוד הנדסת חשמל ומקסימום לסיים תתואר בהנדסת חשמל בת"א ואז אוכל גם לתכנת (שמעתי שיש הרבה חשמלטורים שמתכנתים ) וזה פותח לי עוד דלתות , זה טעות לחשוב ככה ?
 

S h a r k 1 8

New member
אם אתה רוצה להיות מתכנת תעשה תואר במדעי המחשב.

עדיף לך מדמ"ח בבר-אילן מחשמל בת"א. חד וחלק.
עכשיו, הקומבינה שלך היא לעשות שנה ראשונה בחשמל ואח"כ לעבור למדמ"ח על בסיס ציונים. כמו שכתבתי לך הסיכויים שלך לעשות את זה קלושים.
&nbsp
בנוסף, ברגע שלמדת שנה במוסד אקדמי אתה מוגדר כ"בעל רקע אקדמי". זה אומר שיש מקומות שבהם לא תוכל יותר להתקבל אך ורק על סמך הבגרות והפסיכומטרי. אם, למשל, תסיים שנה א' עם ציונים לא-משהו, גם אם תשפר את הפסיכומטרי ל 750 ותהייה הרבה מעל לרף הקבלה, יכולים שלא לקבל אותך.
&nbsp
כמובן שגם את תתקבל אחרי שנה בחשמל, את רוב הקורסים לא יכירו לך וזה ממש חבל. אם כבר אתה נעול על תל אביב, תעשה שוב פסיכומטרי.
&nbsp
&nbsp
 

choo

Active member
אתה מנסה לרבע את המעגל בצורה לא יעילה

&nbsp
הנדסת חשמל, מבחינת הלימודים, הוא מקצוע שונה מאוד ממדעי המחשב. ללכת ללמוד אותו ואז לקוות לעבור מבפנים למדמ"ח זה לא יעיל. גם אם השנה הראשונה דומה בין התארים - יש כמה ניואנסים שעלולים "להרוג" אותך אם אתה לא באמת "איש של הנדסת חשמל" (שזה גם "איש של מתמטיקה אינפיניטסימלית ושל פיזיקה" להבדיל מ"איש של מתמטיקה דיסקרטית (=בדידה)" - סוג המתמטיקה שרלוונטית הרבה יותר למדעי המחשב.
&nbsp
יש לך שנה שתוכל לנצל אותה כדי להנות מהחיים, לחסוך כסף (שיאפשר לך בהמשך ללמוד בנוחיות ויעילות גבוהה יותר) לאגור כח וחוויות (שיאפשרו לך לחוש פחות מחנק במהלך הלימודים האקדמיים) ובעיקר - להתבגר (אם בקורס פסיכומטרי לא היית מסוגל להשקיע - מה תעשה בדיוק בלימודים האקדמיים - שסביר שיש בהם הרבה קורסים ש"לא תבין בשביל מה צריך אותם כדי לתכנת" וחלקם יהיו משעממים מאוד ו/או קשים בכמה סדרי גודל מקורס פסיכומטרי. אתה תצטרך הרבה שליטה עצמית והרבה סבלנות כדי לעבור את לימודי התואר בהצלחה, וזה משהו שכדאי לך לנצל את השנה הזו גם כדי לעבוד עליו, בתנאים שאינם תנאי לחץ של סמסטרים ראשונים באוניברסיטה.
 

S h a r k 1 8

New member
כימיה זה לא מדמ"ח

כימיה זאת מחלקה שהביקוש אליה נמוך ואין לה אינטרס להעיף אף אחד.
במדמ"ח, הסיפור שונה לגמרי. אנשים הופכים את העולם כדי ללמוד מדמ"ח בת"א (הנה, אתה דוגמא לאחד כזה), ואין למחלקה למדמ"ח שום בעיה להטיס סטודנטים הביתה.
&nbsp
 
למעלה