הקבלן עובד עליכם ולא ברור לי למה...
מסירה ראשונה מבוצעת הרבה לפני טופס 4 ובה בודקים את נוכחות כל קודות החשמל והאינסטלציה שביקשתם (אפילו לפני התקנת הלוח הראשי) כך שחיבור חשמל לא נדרש.
גם חיבור מים לא נדרש עדיין וגם אביזרים סניטריים יכולים להיות לא מותקנים למסירה זו.
בודקים שבוצעו הכנות למיזוג-אוויר ואספקת גז, מיקום נקודות תקשורת ועוד, לפי רשימת הבדיקות שפרסמתי כאן לאחרונה.
המסירה הראשונה מבוצעת עם נציג הקבלן שרושם גם מה שעדיין חסר ובמהלך השבועו שלאחר מכן, משלימים את העבודות שלא בוצעו ומתקנים בעיות שנמצאו.
מסירה שניה מבוצעת לפני טופס 4, כאשר האביזרים כבר מחוברים, יש ארון חשמל שמקבל חיבור זמני מחיבור הקבלן לעבודה ומנותק חזרה בתום הבדיקה.
גם רשימת ביקורות זאת פורסמה.
לאח קבלת טופס 4 לחיבור חשמל, הקבלן יכול לקבל את יתרת כספו כדי להעביר לכם את החזקה על הדירה, תוך ביצוע מסירה סופית ותשלום של כל מה שאתם חייבים לא ל-Pי ההסכם.
רק לאחר מכן אתם רשאים להביא איש מזגנים להתקנת מזגנים, ארון מטבח ושיש במידה ולא רכשתם דרך הקבלן וכיו"ב אביזרים שלא היו במפרט הטכני שעל הקבלן היה לספק.
מכל האמור לעיל, חשוב לבצע את המסירות עם בעל מקצוע, אם מחברה (לא ממליץ על "בדק בית" כי הם רק מחפשים להוציא רשימות לאפשרות תביעה כנגד הקבלן) ואם בודק פרטי/מפקח = מי שעיסוקו בכך וכאלה יש בכל הארץ, מהנדסים והנדסאים עם המון ניסיון והמחיר נמוך בד"כ ממחירי החברות.
במסירה הסופית, עם קבלת המפתח מהקבלן מתחילה שנת האחריות על כל אביזר ובצוע של הקבלן, אם זה סדיקות, קילופי צבע, אביזרים לא תקיהים, אלומיניום תקוע או בלוי או לא עובד וכיו"ב דברים שיכולים לקרות לכל אחד כי אין 100% בבניה ו-20 שנות אחריות כנגד רטיבות חיצונית (קירות חוץ וגג למי שיש לו דירה עם גג (פרטי אט משותף עם מתקנים של כל השכנים עליו)).
במהלך שנת האחריות אוספים את הבעיות בכתב ובצילום למעט בעיות חשמל ואינסטלציה עליהם יש להודיע מייד במהלך שנת האחריות, היות ואת אלה חייבים לתקן מייד כדי למנוע נזקים מתמשכים או במקרה של בעיית חשמל - סכנת התחשמלות.
לפני תום שנת האחריות שולחים מכתב רשום עם הליקויים שאותרו במהלך השנה ומבקשים בדיקה לסיום שנת האחריות.
אם הכל טוב - יופי.
אם יש בעיות, רושם נציג הקבלן ומתאם איתכם שליחת בעלי המקצוע שלו לבצוע תיקונים בשבועות הקרובים לביקורת. בסיום התיקונים אתם חותמים שאין לכם יותר טענות בנושאים שתוקנו במסגרת שנת האחריות.