מתייעצת לגבי גננת..

מתייעצת לגבי גננת..

היי לכולם.
יש לי 2 בנות באותו גן (פרטי) בת 3 ובת שנה. זאת השנה הראשונה שלהן בגן.

שמתי לב שכל פעם הגננת מתקשרת על דבר הכי קטן ומבקשת להוציא.. היה לקטנה יציאות רכות היא טענה שזה שילשול , כאשר הלכנו לרופא אמר שזה לא. בכל מקרה הילדה לא הייתה בגן יומיים.

היום הגדולה בכתה בבוקר, הגיעה לגן עם עיניים אדומות- הגננת טוענת שזה דלקת.

מצד אחד אני מבינה אותה שהיא לא רוצה לקחת סיכון מצד שני אני אישה עובדת שרק התחלתי לעבוד אחרי 3 שנים של הפסקה , אני לא יכולה להעדר ככה הרבה ! זה חוצפה לבקש שתהיה מצידה קצת התחשבות ? אפילו אם המצב כמו שהיא מתארת אולי יש מקום להבין גם אותנו?

מה דעתכן? בבקשה תייעצו.
 
תכלס, נשמע שהיא עושה מה שהיא אמורה לעשות.

במקרה של היום, שהילדה בכתה - כן הייתי מדברת איתה ומסבירה לה שזו לא דלקת אלא שהיא בכתה. אבל במקרים אחרים - גם של אודם בעין וגם של יציאות רכות - נראה לי שהיא פשוט מבצעת את תפקידה.
 

mitmit11

New member


 
לצערי אין מקום להתחשבות במקרה של ילד חולה

לו לילדה שלך באמת היה שלשול או דלקת עיניים לא היית רוצה שמתוך התחשבות הגננת תשאיר אותה בגן והיא תדביק אחרים, בדיוק כמו שלא היית רוצה שהיא תתחשב כך באמא אחרת והילדות שלך יידבקו במשהו מילד חולה. אז זה מתייחס למשפט האחרון שלך, שאם המצב הוא באמת כמו שהגנת אומרת אין מקום להתחשבות בשום דבר מלבד בריאותם ורווחתם של כל ילדי הגן.
אבל - נשמע שהגננת שלכם קצת מגזימה בתגובות שלה למצבים. הייתי משוחחת איתה, בלי לדבר בכלל על אילוצי העבודה, ואומרת שאת מבינה את המדיניות של אי שליחת ילד חולה לגן, שאת מכבדת אותה (גם את הגננת וגם את המדיניות
) ומקפידה לא לשלוח את הילדות שלך כשהן חולות, אבל את מבקשת לא "לחפש" על מה אפשר לשלוח את הילדות הביתה. תתארי (בלי כעס או האשמות, בענייניות) את המצב שבו הגננת חשדה שיש לילדה שלשול והרופא אמר שלא, הגננת חשדה שיש דלקת עיניים והסתבר שלא ותבקשי שאם היא לא בטוחה אז שתמתין מעט לפני שהיא שולחת את הילדה הביתה ותיתן לה להינות מהספק.
&nbsp
 
מסכימה עם שושן לגמרי ומספרת מה קרה לי עם הקטנה

ילדים תופסים מחלות בגן כל הזמן, אצלנו בבית כולם כבר מנוזלים + אמא מקוררת לגמרי. זה סטנדרט. אבל כל דבר שאפשר להרחיק מהגן - כמובן מרחיקים. נכון שיש הורים שנותנים אקמול על הבוקר ושולחים לגן, אבל בואי נקווה שאצלך בגן זה לא קורה.

אצלי הקטנה הוציאה שיניים, עברנו סופ"ש עמוס יציאות רכות מאד (ומרובות מאד) כולל בלילות. סיפרתי לגננת בראשון בבוקר מה המצב ו. ... קיבלתי טלפון לבוא לאסוף אותה כי היא משלשלת.
רגשית מאד התקוממתי (אני לא שולחת ילדים חולים לגן) טכנית לא היתה לי שום אפשרות להגיע לגן באותו היום. הגננת התעקשה ש"אלה הכללים" ואני מצדי התעקשתי שזה "קקי שיניים" ולא שלשול מדבק. בסופו של דבר הייתי צריכה לדבר עם ההנהלה ולהסביר ובתי המשיכה לשלשל וללכת לגן עוד כמה ימים שבסיומם בקעו לה 6 שיניים בבת אחת.
אז יש איזשהוא קו נכון, ואת צריכה למצוא אותו ביחד עם הגננת. ילדה שבכתה בבוקר בהחלט יכולה להישאר בגן לכל היום ואין צורך לשלוח אותה הביתה.
 

זלופית

New member
נשמע לי כאילו הגננת "מבררת" מול איזה הורה היא עומדת כאן...

יש הורים שיאספו את הילדים על כל דבר קטן ויש הורים שיעמדו על שלהם ויטענו שהילד בריא ויכול להישאר בגן, לדעתי יש גנים שבהם תופסים טרמפ על הורים שנענים בקלות ומנצלים את זה לטובתם.
תחליטי איזה סוג הורה את ותתנהגי בהתאם. לאט לאט תלמדי לעמוד על שלך בצורה דפלומטית וגם להבין קצת יותר במחלות ילדים ובהתנהלות מול הגן במקרים כאלה.
בנוגע לדלקת עיניים - כשיש הפרשה זה מדבק, שאין אז לא. עיניים אדומות זה לא מדבק. נקודה.
לדעתי זה סוג של חוצפה לבקש מהורה להגיע על זה - היא גם יכולה להסתכל קודם קצת יותר על הילדה, לראות אם היא גם משפשפת עיניים או שנראה שמשהו מציק לה. עיניים אדומות בלבד זה ממש לא טיעון. את יכולה גם לשאול כמה שאלות בטלפון על ההרגשה או ההתנהלות של הילדה וככה לכוון אותה לזה שזה לא מצדיק איסוף.
שלשול זה טריקי...
מרקם, תדירות היציאות וכו. בכל אופן הכלל אומר שנותנים התראה על שלשול ראשון ומבקשים להגיע לאסוף את הילד על שלשול שני.
לי קרה פעם שהחלפנו לגדול תמ"ל ממטרנה לנוטרילון והוא התחיל לשלשל - לקח הרבה זמן עד שקישרנו, כמעט שבועיים שבהם הגננת הייתה מתקשרת, הייתי אוספת ונשארת למחרת איתו בבית ואיתי הוא לא משלשל בכלל! יום אחרי בגן, קוראים לי שהוא משלשל ושוב איתי למחרת הוא בסדר גמור...
פשוט בגן היו נותנים לו שני בקבוקים נוספים במהלך היום שאצלי לא קיבל, כי היה נראה לי מיותר וסתם פינוק (היה כבר בן שנה ושלוש ואכל מוצקים מעולה), אז זה גרם לו לשלשל אצלם... אז אחרי שבועיים כאלה ושיחה אסרטיבית עם מנהלת הגן הוא נשאר בגן ואז פתאום גם נפל לנו האסימון וחזרנו למטרנה.
אגב, אם היית אצל רופא באותו יום והוא מאשר שזה לא שלשול, הוא גם יכול לתת לך אישור על זה למסור בגן. למרות שאני לא אוהבת התנהלות של דרישות והמצאה של אישורים מרופא, זה לא מכבד את שני הצדדים לדעתי.
ודבר נוסף, השנה הראשונה בגן לא קלה מבחינת מחלות ובמיוחד בחורף... אין מה לעשות, עוברים גם את זה
 
לגדול שלי הייתה דלקת עיניים אלרגית

במשך כמה שבועות שלחתי אותו לגן עם עין אדומה. בתיק חיכה אישור מהרופא. אם היו מתקשרים, הייתי שולחת אותם לאישור שהילד לא מדבק. אבל לא ביקשו. זה לא חוצפה? העיקר אומרים לא לשלוח ילד עם דלקת. נכון שלא היו הפרשות, אבל שבועיים לא להגיד כלום?
 
למעלה