מתייעצץ

ברור שיש נשים שיכולות.

לכל אחת הרי גוף בעל תכונות אחרות ומה שרוב הנשים יכולות יש כאלה שלא.
מה שאתה כותב עכשיו, אין לי ספק שאתה כותב בלי להכיר מקרוב את המחלות שמדובר בהן (שספק אם קראת עליהן בכלל).
בטח שאפשר לנהל מאזן קלוריות שלילי, ועוד איזה שלילי, לאכול רק ירקות וחלבונים רזים, במשך שנים ועדיין להתקשות להוריד במשקל.
 

alongrin

New member
במקרה...

יש לי בת עם שחלות פוליציסטיות, ובת משפחה עם תת פעילות של בלוטת התריס.
אף אחת מהן לא נראית חבית מהלכת. ההיפך הוא הנכון.
נכון שקשה להן יותר מאשר לאשה ממוצעת לשמור על משקל נכון - אבל כמו שאמרתי הכל עניין של סדרי עדיפויות בחיים.
&nbsp
מי שהמראה והאסטטיקה חשובים לה - תעשה את המאמץ הנוסף.
אף אחת מהן לא חיה רק על חסה ומים.
שתיהן אוכלות בריא, ואוכלות הרבה, רק שאת המזונות שמתאימים לחילוף החומרים שלהן.
&nbsp
ודרך אגב אין דבר כזה חלבון רזה וחלבון שמן.
חלבון זה חלבון ושומן זה שומן.
הכוונה היא לבשרים או מוצרים שמכילים הרבה חלבון, אבל כמות לא מבוטלת של שומנים ו/או פחממות.
&nbsp
 
כל מקרה הוא אינדיבידואלי.

לא דיברתי על כאלה שאומרות שעוד כמה קילו זה לא נורא וממשיכות לאכול. יש כאלה עם שחלות פוליציסטיות שמלכתחילה יש להן פחות נטייה להשמנה ויש כאלה שיותר, יש כאלה שיש להן להן שילוב של שחלות פוליציסטיות ובלוטת התריס ונטייה גנטית שהופכות את הניסיון לרדת במשקל למאמץ קשה בצורה יוצאת דופן. לא כולן אותו הדבר, בדיוק כמו שיש כאלה שמצליחות להבריא מסרטן וכאלה שלא. אין חוקים ולא כל מה שנכון לאדם אחד נכון תמיד ובהכרח גם לאדם אחר.
ברור שבשר רזה זה בשר שמכיל פחות שומן ולזה התכוונתי, זו הייתה רק צורת ביטוי.
 

alongrin

New member
ואם כבר מדברים על זה..

שומן הוא לא הבעיה.
הבעיה היא פחממות.
לגוף יש מנגנון מאד יעיל וזול מבחינה אנרגטית להפוך עודפי פחממות לשומן.
ההמרה לכיוון השני היא הרבה יותר קשה ויקרה, לכן הגוף יעדיף לפרק קודם חלבונים (רקמת שריר) מאשר שומן.
&nbsp
על ידי צריכת יותר שומנים בריאים מאשר פחממות אפשר ללמד את מנגנון חילוף החומרים בגוף לפרק שומנים ועל ידי כך לרדת במשקל מהר.
 
הכול ידוע, ובכל זאת לא בריא לאכול הרבה שומן מן החי.

לא דיברתי על צריכת שומנים בריאים כמו שמן זית או שמן אבוקדו. באשר לפחמימות - ידוע שזה רעל. אישית לא נוגעת בהן כבר שנים.
 
אז הבעל לא חייב לשכב איתן

מי שהתחתן עם רזה וקיבל שמנה, לא חייב לשכב עם הבחורה בהיותה שמנה.
הוא לא חייב...
 

alongrin

New member
לגמרי...

ואותו הדבר עובד גם בכיוון השני.
מי שהתחתנה עם חתיך הורס, שאחרי 10 שנות נישואים הולך עם בטן של הריון חודש 9,
מוזנח ולא מטופח לא חייבת לשכב איתו.
&nbsp
מבחינתי זו עילה מספקת לגירושים.
 
מה ההבדל? שהאישה ב-א-מ-ת הולכת עם בטן של הריון

חודש תשיעי, כי היא בהריון מ-מ-נ-ו! וההריון והלידה משנים את הגוף (ופעמים רבות באופן בלתי הפיך). לשאת אישה, לעשות איתה ילדים, ואז לזנוח אותה כי הפיגורה שלה השתנתה בגלל ההריונות והלידות, לא שקול ללהתחתן עם מישהו ולזנוח אותו כי הוא החליט ללכת על שיא גינס של האיש השמן בעולם או משהו.
אין פה סימטריה, ולא משנה איך מסתכלים על זה.
זה היה קצת דומה, אם, למשל, היא הייתה מכריחה אותו לעבוד כסבל, ואז מתגרשת ממנו כי יש לו כאבי גב. לא סביר גם לדרוש (נניח הנחה לא בלתי סבירה שהוא היה מתגרש ממנה /לא מתחתן/נשאר בזוגיות איתה אם היא הייתה אומרת שהיא אלהורית) שמישהו יעשה משהו וגם אחר כך להתגרש ממנו בגלל התוצאות של אותו דבר שדרשת, שהיו צפויות מראש.
 
מה זה קשור למה שדיברתי עליו?

אני אמרתי שהוא חייב לשכב איתה? לדעתי אין בעולם דבר כזה שמישהו חייב לשכב עם מישהו שהוא לא נמשך אליו, או בכלל.
 
יחד עם זאת, אני לא מכירה הרבה אנשים,

בין אם גברים או נשים, שבגיל 45, 55, 65 נראים כמו בגיל 25. גם אם לא מעלים הרבה במשקל, הגוף בכל זאת משתנה וגם הפנים משתנות. נשים מעטות אחרי 3-4 ילדים חוזרות להיראות בדיוק כמו שנראו לפני ההריונות. ועדיין לא חסרים אנשים, זוגות, שממשיכים לאהוב זה את זה ולהימשך זה לזה למרות כל השינויים שהזמן עושה בגוף ובעור ובבריאות.
 
מי שאוהב יותר, מוחל על כבודו אף יותר

את מדברת על אהבה במילים מפורשות, אך פותחת השרשור מדלגת מעל זאת כליל.
היא לא חייבת לדבר על אהבתה לבעלה... אבל יתכן גם שהיא איננה אוהבת אותו, או שהיא נמצאת אתו במן מאבק כוחות שקט, מלחמת התשה שקטה והכל כדי לראות משהו אצלו נסדק.
&nbsp
את מדברת על תהליך התבגרות נורמאלי. ואני לא כ"כ יודע להתייחס לזה.
אני יודע שגברים בדר"כ לא נמשכים לשמנות ( יש חריגים ).
אישה רזה שנעשתה שמנה, זה עלול להיות בעיה עבור בן הזוג.
את גם נוטה על לדבר על משקל כעל גורל אכזר, ולא כסירוב לרדת במשקל.
&nbsp
מותר לבן אדם לעלות במשקל. מותר לו להיות שמן.
אני חושב... שאסור לו לשחק משחק מעין כוחני שבו הוא נעלב ומורד נגד בן זוגו.
שנתיים ללא יחסי מין, זה אומר שהמצב די חריף (!).
&nbsp
פותחת השרשור מדברת על BMI תקין, וזה טורף את הקלפים. זה עושה בלגאן...
מה שכן, היא מענישה את בעלה על מיניותו ( מישהי כאן כינתה זאת התנהגות אבנורמאלית ). אבל כך הוא תמיד היה. יחי ההבדל..... כך בעלה תמיד היה. לא עבר עליו שום שינוי.
 
לא אמרתי שהמשקל הוא גורל, אכזרי או לא. בטח לא בהכללה.

אמרתי שבמקרים מסוימים (שלא בהכרח קשורים למצבה של פותחת השרשור, שאינה טוענת שניסתה לרזות ולא הצליחה, אלא שהיא במשקל תקין ולא מוכנה לחזור למצב של תת משקל), גם מאמצים גדולים לרדת במשקל אינם עולים יפה בשל בעיות גופניות או נפשיות (פעוילות הורמונלית לא תקינה בגוף, סטרס ו/או חוסר שינה, שידועים כגורמים המשבשים את הפעילות ההורמונלית וגורמים להשמנה, מחלות שונות, שינויים ושיבושים בחילוף החומרים עם הגיל, נטייה גנטית וכד').
שוב, זה לא מצבם של רוב האנשים, אלא של מיעוט כזה או אחר, ואצל נשים זה קורה יחסית יותר כי לכל לידה יש פוטנציאל לשבש את המאזן ההורמונלי בגוף האישה ולהשפיע על מצבה הנפשי והפיזי, במיוחד אם גם גנטית יש נטייה להשמנה. לאישה באופן טבעי יש מאגרי שומן גדולים יותר ומסת שריר קטנה יותר מאשר לגבר כדי שתהיה מותאמת להריון, לידה והנקה, ולכן מלכתחילה ירידה במשקל אצל רוב הנשים היא יותר איטית וקשה מאשר אצל רוב הגברים, והקצב שלה מואט עוד יותר עם הגיל. עדיין, מרבית הנשים מסוגלות לרדת במשקל, גם אם דרוש לכך יותר זמן ומאמץ מאשר בצעירותן או בהשוואה לגבר ממוצע. זה לא אומר שבגיל 50 הן ישקלו כמו בגיל 18, למעט מקרים יחסית נדירים, אבל הן בהחלט יכולות להגיע ו/או לשמור על משקל שהוא בגדר התקין.
אך יש מיעוט מקרים שבהם יש שילוב של בעיות בריאותיות ו/או נפשיות שהופך את הירידה במשקל לקשה ביותר ומאמצים כבירים עלולים להניב מעט מאוד תוצאות, אם בכלל. מצב כזה לרוב לא יקרה לאישה צעירה שלא חוותה כמה הריונות (למעט מצבים חריגים של מחלה מטבולית או הורמונלית ממש קשה), אך לאישה יותר מבוגרת ואחרי כמה לידות זה בהחלט עלול לקרות.
אגב, גם באותה משפחה הגנים כידוע אינם משתלבים ופועלים באותה צורה אצל כולם. ייתכן שלחלק מהנשים באותה משפחה כן תהיה נטייה להשמנה מהסוג הזה כשלאחרות לא, בדיוק כמו שייתכן צבע עיניים ושיער שונה אצל שני אחים או שאח אחד יחלה במחלה שעוברת במשפחה ואח אחר לא.
אנדוקרינולוגיה היא תחום רפואי שעדיין חסר בו הרבה ידע ואת רוב המחלות הקשורות אליו (כמו סוכרת, בלוטת התריס וכד') אפילו לא יודעים עדיין לרפא, אלא במקרה הטוב רק לנהל באמצעות תרופות במידה כזו או אחרת של הצלחה (התלויה, בין היתר, בחומרת המחלה ובאופן שבו היא באה לידי ביטוי בתוך אורגניזם אינדיבידואלי). גם איך בדיוק פועלים הורמונים בתוך גוף אינדיבידואלי ואם ואיך ניתן להשפיע על פעולתם עדיין לא מספיק ידוע. לכן עדיין מאוד קשה לסייע לאנשים שבאמת מתקשים לרדת במשקל. ראשית, לעיתים קשה מאוד לאבחן את שילוב הגורמים המדויק שגורם לבעיה, ושנית, עדיין לא ממש יודעים איך לטפל. קיימות, למשל, תרופות, שיכולות להמריץ את קצב חילוף החומרים או לסייע נגד תנגודלת אינסולין, תת פעילות של בלוטת התריס וכד', אך אלה אינן תרופות פלא והן עוזרות לעיתים בצורה זמנית ומוגבלת. למשל, התרופה שמשפיעה על חילוף החומרים פועלת לכמה חודשים בלבד (וגם זה משתנה בין אדם לאדם, ויש אנשים שהיא לא עוזרת להם כמעט או כלל). גם התרופות נגד סוכרת, כולל הזרקת אינסולין, לא תמיד מביאות לאיזון, וכד' (לצערי, אימי חולת סוכרת ולמרות הקפדה ממש פנאטית על תרופות ועל אורח חיים בריא, עדיין הסוכר קופץ כל הזמן כמו מטורף וזה רק מחמיר עם הגיל). ועל ריפוי של המחלות האלה, כאמור, אין מה לדבר בינתיים. אם יש בעיה מבודדת כזו או אחרת ברמת חומרה שהיא לא נוראית ואין נטייה טבעית להשמנה, בהחלט ניתן להתמודד עם המצב במידה רבה של הצלחה. אך אם יש שילוב של כמה גורמים שונים, כולל גנטיקה, זה כבר עלול להיות הרבה הרבה יותר קשה. בדיוק כמו שיש מחלות או לקויות אחרות שלא משנה כמה נלחמים נגדן, עדיין לא מצליחים לרפא אותן, כך זה עלול לקרות במקרים מסוימים גם עם השמנה, שהיא לפעמים גם תסמין של מחלה או של שילוב של כמה מחלות ושיבושים בפעולת הגוף.
 

elvinnox

New member
ברגע שהיא תצא לשוק הבשר פתאום היא תרזה כמו גדולה

מעניין מאוד איך פתאום ברגע שהיא תתגרש ותהיה לא אטרקטיבית,
היא תהיה חייבת להרזות
&nbsp
 
היה מקום לציין זאת בתחילה....

מכל מקום, אני חוזר בי מהמילים שאת כביכול חייבת לרדת במשקל.
אם את שוקלת באופן תקין למשקל שלך, זה נשמע לי סבבה לי לגמרי.
אם בא לך לפרט פרטים לגבי המשקל שלך והגובה שלך, את מוזמנת.
&nbsp
לא יודע מה הסיפור של בעלך...
שיהיה לך בהצלחה.
 
יש גברים שהם פשוט אנוכיים ואכזריים

אבל אפילו אין מה לכעוס עליו כי זו זכותו להיות רדוד ולהמשך לחיצוניות של אישה יותר מהחברות שלכם.
שולחת חיזוקים בכיוונך - אני בטוחה שאת מקסימה נעימה ויפה אבל אין מה לעשות חוץ מלהצטרף למועדון הנשים שהגבר שלהם מעציב אותן.
&nbsp
 

elvinnox

New member
אני מבין שהעלית במשקל

אבל שמסיימים הריון בדרך כלל רוב הנשים חוזרות למשקל המקורי,
למעט אלו שיש להן נטייה להשמנה ואז הן מרשות לעצמן להשמין כי עכשיו יש תירוצים של אני אחרי הריון, אני אמא לילדים ומותר לי להזניח את עצמי כי כבר עשיתי את שלי ועכשיו כל מה שמעניין אותי זה רק הילדים.
&nbsp
אז לא! את קודם כל בשביל עצמך, ואם את לא תקחי את עצמך בידיים ותחזרי למשקל שלך, את מסכנת את עצמך בריאותית וגם יגיע היום שלבעלך ימאס מזה וכפועל יוצא את גם תפגעי בילדים.
&nbsp
הוא בעצמו שיתף אותך (ברור שזה פוגע) אבל לפחות היה כן איתך ואמר לך את הסיבה, שיתף אותך שזה מאוד מפריע לו והוא אפילו נגעל מזה.
&nbsp
אז אם הוא חשוב לך, (והוא צריך להיות חשוב לך) קדימה - קחי את עצמך בידיים
אפילו הייתי אומר לו משפט כמו:
&nbsp
"יקירי, אני יודעת שהזנחתי את עצמי בתקופה האחרונה, לא יודעת מה קרה לי, כנראה הטיפול בילדים ועומס. גם אני מתגעגעת לגוף שהיה לי, נרשמתי לחדר כושר ואני זקוקה לתמיכה ולעידוד שלך"
&nbsp
יכול להיות שעצם ההשתדלות שלך תגרום לו להתחיל לראות אותך באופן שונה
אבל מה שאת עושה (הוא לא נוגע בי אז לא בא לי לרדת במשקל) זה בעצם להעניש את עצמך,
&nbsp
קדימה, תזונה נכונה ואימונים.
(או שאת מעדיפה למצוא את עצמך גרושה + 2, עם משקל עודף שבשוק הרווקים המניות שלך ירדו עוד יותר)
&nbsp
 

נומלה

New member
וואלה?

רק אני הולכת לים ורואה שם המון גברים כרסתנים ומקריחים שפעם היו עלמים רזים ובעלי בלורית?
 
אל תלכי יותר לים


 
למעלה