משרד התחבורה מזהיר: שיבושים קשים בקווי האוטובוס עד יום שישי

כשלוגי

Active member

הנהגים המוסלמים חוגגים את עיד אל פיטר ויותר משליש מהנסיעות יבוטלו, אחרי שהרשות לתחבורה ציבורית שוב לא הצליחה למצוא פתרון לחופשה הידועה מראש. רכבת ישראל תפעל כרגיל​

 

יעיש התימני

Well-known member

הנהגים המוסלמים חוגגים את עיד אל פיטר ויותר משליש מהנסיעות יבוטלו, אחרי שהרשות לתחבורה ציבורית שוב לא הצליחה למצוא פתרון לחופשה הידועה מראש. רכבת ישראל תפעל כרגיל​

מה חדש, באמת?
הפארטאצ'יות הישראלית לא משתנה כבר שנות דור ויותר.
 

EHP12

Well-known member

הנהגים המוסלמים חוגגים את עיד אל פיטר ויותר משליש מהנסיעות יבוטלו, אחרי שהרשות לתחבורה ציבורית שוב לא הצליחה למצוא פתרון לחופשה הידועה מראש. רכבת ישראל תפעל כרגיל​

כמובן וואלה עם כותרות פרובוקטיביות.

דרך אגב, בשעטנז הזה שנקרא שירות האוטובוסים של מזרח ירושלים, השירות רק מדולל בהתאם לביקושים של ימי חופש והוא לא מבוטל לחלוטין.

בנוסף, מישהו זוכר ממתי שירות האוטובוסים החל ליצור תלות גדולה בנהגים ערבים? והחלו להיות דילולים גדולים בחגים שלהם?
 

connex

Active member
תמיד היו נהגים ערבים. לא זכור לי כשכאגד ודן חלשו על 99 אחוז מנפח התחבורה הציבורית היו כאלו דילולים. הבעיה שחברות התח"צ הן הקבלן של משרד התחבורה .זוכים במכרזים, מגייסים נהגים, לא יודעים לנהל אותם, נהגים עוזבים, צריך לגייס חדשים, על הדרך מוצאים תירוצים לבטל קווים ולתת לציבור הרגשה שנפתרה הבעיה עד שמגיעים הרמאדאן ובין הזמנים ושוב הבעיה מתפוצצת לכולם בפנים (למרות שמדובר בשני מקרים שונים. בבין הזמנים מסיטים נהגים לקווים מיוחדים והשירות הכללי נפגע)
 

EHP12

Well-known member
תמיד היו נהגים ערבים. לא זכור לי כשכאגד ודן חלשו על 99 אחוז מנפח התחבורה הציבורית היו כאלו דילולים. הבעיה שחברות התח"צ הן הקבלן של משרד התחבורה .זוכים במכרזים, מגייסים נהגים, לא יודעים לנהל אותם, נהגים עוזבים, צריך לגייס חדשים, על הדרך מוצאים תירוצים לבטל קווים ולתת לציבור הרגשה שנפתרה הבעיה עד שמגיעים הרמאדאן ובין הזמנים ושוב הבעיה מתפוצצת לכולם בפנים (למרות שמדובר בשני מקרים שונים. בבין הזמנים מסיטים נהגים לקווים מיוחדים והשירות הכללי נפגע)
אצל מטרופולין ואפיקים באשכולות שלהם במרכז הארץ 55% מהנהגים הם ערבים.

אף פעם לא היו את האחוזים האלו בעידן הדואופול.
 
אגד ודן נוסדו כקואפרטיבים על ידי התנועה הציונית הרוב היו חברים ומניה היה רכוש נחשק ושידוך טוב ....
השינויים הדמוגרפיים הכלכליים הגיאוגרפיים וביטול הדואופול הביאו למצב שחלק ניכר מהנהגים ערבים וקיים מחסור חמור בנהגים
ולמצקצקים הגזעניים אני רוצה להזכיר שעד לכיבוש יוון בידי הגרמנים נמל סלוניקי הושבת בשבתות ובחגים היהודיים.כמעט כל העובדים
היו יהודים .את נמל תל אביב הקימו והפעילו סלוניקאים וכך ניצלו בדיעבד משליחתם לאושוויץ .
 
אני לא חושב שההפרטה היא הסיבה. לא לשכוח שתהליך ההפרטה התחיל לפני יותר מ 2 עשורים, שוק העבודה השתנה מאוד בזמן הזה, היום העדפות התעסוקה הן אחרות (למי שיכול), ולכן היום נמצא בענף אנשים שלא יכולים להשתלב במקצועות הדורשים השכלה גבוהה, ידע טכנולוגי ועוד. אם אגד ודן היו נשארות מונופול לדעתי הן היו עומדות כיום בפני אותן בעיות כח אדם. הדבר היחידי שההפרטה כן שינתה היא הנאמנות של הנהג למעסיק. בעידן הדואופול אם הייתה נזרק מאגד הייתה יכול לעבוד רק בהסעות פרטיות, היום פשוט מחליפים חולצה ואתה אצל מעסיק חדש.
 

EHP12

Well-known member
אני לא חושב שההפרטה היא הסיבה. לא לשכוח שתהליך ההפרטה התחיל לפני יותר מ 2 עשורים, שוק העבודה השתנה מאוד בזמן הזה, היום העדפות התעסוקה הן אחרות (למי שיכול), ולכן היום נמצא בענף אנשים שלא יכולים להשתלב במקצועות הדורשים השכלה גבוהה, ידע טכנולוגי ועוד. אם אגד ודן היו נשארות מונופול לדעתי הן היו עומדות כיום בפני אותן בעיות כח אדם. הדבר היחידי שההפרטה כן שינתה היא הנאמנות של הנהג למעסיק. בעידן הדואופול אם הייתה נזרק מאגד הייתה יכול לעבוד רק בהסעות פרטיות, היום פשוט מחליפים חולצה ואתה אצל מעסיק חדש.
צריך להגיד, היום במיוחד אם אתה לא ב״אגד״ או ״דן״, התנאים הם לא כמו בימי הדואופול. אמנם הנהגים לא מתעסקים עם הנוסעים יותר והאוטובוסים עם מזגן, אבל נהיגה היום הרבה יותר קשה ולא חסר קווים עירוניים שבשעות השיא לוקח להם שעתיים. התנאים גם ברוב תחנות הקצה הרבה יותר גרועים ממה שהיה אז.
 
צריך להגיד, היום במיוחד אם אתה לא ב״אגד״ או ״דן״, התנאים הם לא כמו בימי הדואופול. אמנם הנהגים לא מתעסקים עם הנוסעים יותר והאוטובוסים עם מזגן, אבל נהיגה היום הרבה יותר קשה ולא חסר קווים עירוניים שבשעות השיא לוקח להם שעתיים. התנאים גם ברוב תחנות הקצה הרבה יותר גרועים ממה שהיה אז.
מסכים בהחלט. אלה שהשינוי בתנאים הוא לא בהכרח תוצאה של ההפרטה, גם ללא הפרטה אגד ודן היו עוברות התאמות ושינויים ל תנאי השוק של היום (פשוט היה יותר קל לעשות את זה באמצעות ההפרטה). ובמקביל יש שינויים באופי שוק התעסוקה שגורמים לפחות צעירים, במיוחד בחברה היהודית לעבוד בתחבורה. לכן נראה כל שנה מחסור בנהגים בתקופת הרמאדן, כי פשוט אי אפשר להיערך מראש למחסור של 60% בכח האדם. רק על ידי צמצום קווים.
 

raya

Well-known member
הרגשתי את זה היום , הייתי אמורה לקחת את קו 16 לכיוון סורוקה, היה לי תור.
אין אוטובוס , בדקתי באיפה בוס ובאוטובוס קרוב, אוטובוס בעוד שעה...
במקום כל 15 דקות.
התקשרתי למירפאה, אמרתי שאאחר. אחרי כרבע שעה הגיע 9א (שלא פועל בשעה הזו), נסעתי עד לקניון הנגב, ומשם (תחנת הדואר) לקחתי אוטובוס לבית חולים.
בחזרה - לא היה 16 , חיכיתי יחד עם אנשים נוספים , עד שהגיע קו 4 שגם איתו אני יכולה לחזור הביתה.
כל זה - בדן באר שבע.
מחר אני נוסעת לירושלים, מקווה שיעבור ללא תקלות.
 

EHP12

Well-known member
הרגשתי את זה היום , הייתי אמורה לקחת את קו 16 לכיוון סורוקה, היה לי תור.
אין אוטובוס , בדקתי באיפה בוס ובאוטובוס קרוב, אוטובוס בעוד שעה...
במקום כל 15 דקות.
התקשרתי למירפאה, אמרתי שאאחר. אחרי כרבע שעה הגיע 9א (שלא פועל בשעה הזו), נסעתי עד לקניון הנגב, ומשם (תחנת הדואר) לקחתי אוטובוס לבית חולים.
בחזרה - לא היה 16 , חיכיתי יחד עם אנשים נוספים , עד שהגיע קו 4 שגם איתו אני יכולה לחזור הביתה.
כל זה - בדן באר שבע.
מחר אני נוסעת לירושלים, מקווה שיעבור ללא תקלות.
אצל אגד יש הכי פחות בעיה של דילולים. אם היית צריכה לנסוע עם ״מטרופולין״ היית בבעיה.
 

raya

Well-known member
אצל אגד יש הכי פחות בעיה של דילולים. אם היית צריכה לנסוע עם ״מטרופולין״ היית בבעיה.
אני כל פעם בבעיה כשאני צריכה לנסוע עם מטרופולין.....
השירות שלהם על הפנים.
בתקופה שעוד נסעתי לתל אביב - זה היה פשוט נורא! במיוחד בחזור מתל אביב לבאר שבע.
 

EHP12

Well-known member
אני כל פעם בבעיה כשאני צריכה לנסוע עם מטרופולין.....
השירות שלהם על הפנים.
בתקופה שעוד נסעתי לתל אביב - זה היה פשוט נורא! במיוחד בחזור מתל אביב לבאר שבע.
היום מבאר שבע לתל אביב הרוב מעדיפים את הרכבת
 
אגב נקודה למחשבה: כאן בפורום דובר רבות על יתרונות או צורך במערכת מבוססת החלפות עם קווים מזינים וקווים ראשיים בתדירות גבוהה. אז מערכת כזאת הייתה מפסיקה לתפקד לחלוטין בתקופת הרמאדן. לפחות המערכת של היום מאפשרת לצמצם שירות בחלק מהקווים ולא לצמצם שירות בחלק אחר כדי שעדיין תהיה רמת שירות מינימלית.
 

EHP12

Well-known member
אגב נקודה למחשבה: כאן בפורום דובר רבות על יתרונות או צורך במערכת מבוססת החלפות עם קווים מזינים וקווים ראשיים בתדירות גבוהה. אז מערכת כזאת הייתה מפסיקה לתפקד לחלוטין בתקופת הרמאדן. לפחות המערכת של היום מאפשרת לצמצם שירות בחלק מהקווים ולא לצמצם שירות בחלק אחר כדי שעדיין תהיה רמת שירות מינימלית.
הבעיה היא שיש יותר מדי קווים שהם ״הסעה מסובסדת״ ואין קשר בינם ובין תחצ. גם לקווים האלו שהתדירות שלהם נמדדת בנסיעות ביום ולא בנסיעות בשעה לא נוגעים. לרוב עושים כסתח בשירות התדיר והעירוני. (כי שירות בינעירוני אתה יכול להחליף עם קבלנים. עירוני לא).
 
הבעיה היא שיש יותר מדי קווים שהם ״הסעה מסובסדת״ ואין קשר בינם ובין תחצ. גם לקווים האלו שהתדירות שלהם נמדדת בנסיעות ביום ולא בנסיעות בשעה לא נוגעים. לרוב עושים כסתח בשירות התדיר והעירוני. (כי שירות בינעירוני אתה יכול להחליף עם קבלנים. עירוני לא).
קווים כאלה יש לבטל ללא קשר לרמאדן. אבל כאשר מצמצמים תדירות הגיוני שיורידו קודם מאיפה שיש ''יותר בשר'' כלומר מקווים תדירים ועירוניים כי שם גם קל יותר לנוסע למצוא חלופה אחרת מאשר בקו שממילא יש לו 2 נסיעות ביום.
 

Ccyclist

Well-known member
אגב נקודה למחשבה: כאן בפורום דובר רבות על יתרונות או צורך במערכת מבוססת החלפות עם קווים מזינים וקווים ראשיים בתדירות גבוהה. אז מערכת כזאת הייתה מפסיקה לתפקד לחלוטין בתקופת הרמאדן. לפחות המערכת של היום מאפשרת לצמצם שירות בחלק מהקווים ולא לצמצם שירות בחלק אחר כדי שעדיין תהיה רמת שירות מינימלית.

להיפך. הפגיעה של קיצוץ 50% בקו של פעם בחצי שעה היא שהקו הופך לשעתי, לעומת קו של פעם ב 6-8 דקות (מאד נפוץ באוטובוסים חזקים בלונדון) שהקו הופך לפעם ב 12-16 דקות, מה שעדיין נחשב קו חזק במונחי פרברי גוש דן שיש בהם קווים "חזקים" של פעם ב 20 דקות. זה שומר גם על היכולת לבצע החלפות.

מה שקורה עם הרמדאן ועיד אל פיטר לא ברור לי כי עובדה ש75 שנה ישנו חינוך ממלכתי ערבי שאלו חגיו וחוקי עבודה המעניקים את החגים המוסלמים ל 20% מאוכלוסיית המדינה או כחגים או כימי בחירה. ישראל אינה מדינה שחודשי הירח זרים לה, אפילו אם יש אי וודאות של יום לפה או לשם.

יש במערכת התח"צ כל מני חלופות בוקר / ערב שצריך לקצץ אותן, יש בעיה של קווים דומים מדי (29/39 הרעננים למשל) שעדיף שהיו קו חיחד חזק, יש תופעות של תיכנון מיושן לפי ערים ולא לפי גושים עירוניים שמונע חיבוריות במקומות כמו הוד השרון - כפ"ס או כפ"ס- אזה"ת רננים - רעננה. פעם אחר פעם השוותי צירים ישראליים ולונדוניים והגעתי ליחס של פי 7 קווים בארץ. קווי החרדים הם רק השטריימל שעל הקוגל במערכת שכל-כולה נדרשת לחשיבה מחדש.

לפני כחודש הועלה וידאו מצויין של Connex על בית חולים גרמני, אולי במינכן, שיש ממנו רק קו או שניים במקום רשת ענקית דוגמאת שיבא / תל השומר. ככה מתכננים תח"צ במדינות שבהן ההיענות גדולה פי כמה מבישראל - תדירות גבוהה והחלפות. הנוסע מרכיב את המסלול הספציפי שלו.
 
למעלה