מרוב שעמום: משהו חובבני שלי על איך יראו קווי הרכבת לאילת

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
מה פתאום? הקו לירושלים משתמש במסילות קיימות

האיילון יהיה פקוק עוד יותר כי שתי מסילות ישמשו אך ורק לקו
המהיר החשמלי לירושלים.

הפרוייקט של הקו הזה הוא הפרוייקט הכי מסובך והכי יקר שנעשה בהיסטוריה של ישראל. הקו לאילת לא מגיע לרמה שלו. בנגב אין מנהרות כמו שיש בהרי ירושלים או גשרי ענק שכאלה.

הקו לאילת נראה כמו משחק ילדים לעומת הקו החשמלי לירושלים.

לקו לאילת יש בעיה אחרת: הוא עובר דרך הבדואים-לנד שנורא אוהבים שם לפרק את המסילות לסוחרי ברזל.

לקו לאילת צריך גדוד של צה"ל שישמור על המסילה מהבדואים. כל יום תיפול שם רכבת מהמסילה המפורקת אם לא יסדרו שמירה על המסילה.
מה פתאום? הקו לירושלים משתמש במסילות קיימות
זוג המסילות המערבי באיילון, של הקו הראשי. הוא יחלוק איתם עם כל הקווים האחרים לכיוון לוד/נתב"ג.
 

Ccyclist

Well-known member
בדיוק. אין סיבה שרכבות דיזל לא ישתמשו במסילות עם חישמול עילי

מה פתאום? הקו לירושלים משתמש במסילות קיימות
זוג המסילות המערבי באיילון, של הקו הראשי. הוא יחלוק איתם עם כל הקווים האחרים לכיוון לוד/נתב"ג.
בדיוק. אין סיבה שרכבות דיזל לא ישתמשו במסילות עם חישמול עילי
החישמול העילי אינו מונע הפעלת רכבות דיזל או אפילו רכבות קיטור היסטוריות בנסיעות מיוחדות על מסילות עם חישמול עילי. כנראה שנשארו אי אלו אי הבנות בציבור על מהות החישמול העילי עקב קמפיין הטעייה של הירוקים-דיזל. אי ההבנה שהכי הצחיקה אותי היתה לפני כמה שנים כשהיתה תגובה פה או טוקבק באחד האתרים שחשב שרק אחת מהמסילות לירושלים האומה תהיה מחושמלת ועל השניה יסעו רכבות דיזל !!
 
יש לי שאלה בנושא. אם תהיה הפסקת חשמל באמצע הנסיעה האם

בדיוק. אין סיבה שרכבות דיזל לא ישתמשו במסילות עם חישמול עילי
החישמול העילי אינו מונע הפעלת רכבות דיזל או אפילו רכבות קיטור היסטוריות בנסיעות מיוחדות על מסילות עם חישמול עילי. כנראה שנשארו אי אלו אי הבנות בציבור על מהות החישמול העילי עקב קמפיין הטעייה של הירוקים-דיזל. אי ההבנה שהכי הצחיקה אותי היתה לפני כמה שנים כשהיתה תגובה פה או טוקבק באחד האתרים שחשב שרק אחת מהמסילות לירושלים האומה תהיה מחושמלת ועל השניה יסעו רכבות דיזל !!
יש לי שאלה בנושא. אם תהיה הפסקת חשמל באמצע הנסיעה האם
הקטר יושבת ויחכה על המסילה עד שהחשמל יחזור למסילה או שמשתמשים מראש בקטר שיכול להשתמש גם במנוע דיזל לגיבוי כמו בגנרטור בבניינים החדשים?

האם אוטומטית בהפסקת חשמל הקטר עובר לגנרטור של הדיזל?

האם בכלל יש גנרטור דיזל לגיבוי בקטרים של הקו החדש לבירה?

תודה מראש על התשובה.
 

Bus Nerd

Active member
למיטב ידיעתי, בקטרים החשמליים של ר"י לא יהיו גנרטורים

יש לי שאלה בנושא. אם תהיה הפסקת חשמל באמצע הנסיעה האם
הקטר יושבת ויחכה על המסילה עד שהחשמל יחזור למסילה או שמשתמשים מראש בקטר שיכול להשתמש גם במנוע דיזל לגיבוי כמו בגנרטור בבניינים החדשים?

האם אוטומטית בהפסקת חשמל הקטר עובר לגנרטור של הדיזל?

האם בכלל יש גנרטור דיזל לגיבוי בקטרים של הקו החדש לבירה?

תודה מראש על התשובה.
למיטב ידיעתי, בקטרים החשמליים של ר"י לא יהיו גנרטורים
הייתה לרכבת ישראל אפשרות לבחור לקנות קטרים עם גנרטורי "last mile" (הכוונה בשם הזה: המייל האחרון מהמקטע המחושמל עד תחנה במקטע לא מחושמל) שמאפשרים נסיעה למרחקים קצרים גם כשהחשמולת לא עובדת.

למיטב הבנתי (נדמה לי שחן מלינג כתב את זה בפורום בעבר) רכבת ישראל לא בחרה לרכוש את האפשרות הזו, כי היא הייתה יקרה מדי.

קטר כזה לא היה יכול לקחת את הרכבת כל הדרך מתל אביב לירושלים, אבל כן היה יכול לעזור להגיע עד התחנה הקרובה במקרה תקלה.
כשאין את האופציה הזו, אם החשמל מפסיק אז הרכבת יכולה להמשיך מהתנופה עד שהוא יחזור, ואם הוא לא חוזר מהר מספיק היא תיעצר כמובן. במקרה כזה יצטרכו לחכות שהחשמל יחזור או לחכות לקטר גיבוי (מונע בדיזל) שיזיז את הרכבת (וכמובן לא יוכל לפעול במנהרות לירושלים), וכנראה יורידו את הנוסעים ויפנו אותם באמצעי תחבורה אחרים.

תיאורטית היה אפשר לשים גנרטורי דיזל בתחנות ההשנאה (ולא על הרכבת עצמה), אבל אני חושב שעם צריכת חשמל של רכבת זה לא מאוד מעשי. בפועל תחנות ההשנאה יקבלו עדיפות מחברת החשמל כמובן, ורשת החשמל בישראל השתפרה בשנים האחרונות והפכה להרבה יותר יציבה ממה שהייתה בעבר - הפסקות חשמל ארוכות הן לא דבר שבשגרה. אני חושב שזה לא משהו שצריך להדאיג אותנו יותר מדי.
 

luckydude

Active member
אתה טועה, ובגדול.

האיילון יהיה פקוק עוד יותר כי שתי מסילות ישמשו אך ורק לקו
המהיר החשמלי לירושלים.

הפרוייקט של הקו הזה הוא הפרוייקט הכי מסובך והכי יקר שנעשה בהיסטוריה של ישראל. הקו לאילת לא מגיע לרמה שלו. בנגב אין מנהרות כמו שיש בהרי ירושלים או גשרי ענק שכאלה.

הקו לאילת נראה כמו משחק ילדים לעומת הקו החשמלי לירושלים.

לקו לאילת יש בעיה אחרת: הוא עובר דרך הבדואים-לנד שנורא אוהבים שם לפרק את המסילות לסוחרי ברזל.

לקו לאילת צריך גדוד של צה"ל שישמור על המסילה מהבדואים. כל יום תיפול שם רכבת מהמסילה המפורקת אם לא יסדרו שמירה על המסילה.
אתה טועה, ובגדול.
דווקא הקו לירושלים זה משחק ילדים לעומת הקו לאילת. הקו לאילת כולל:

(המידע מכאן: http://bit.ly/2ylLEjb ).

המערך המסילתי המחושמל יכלול 5 תחנות נוסעים, 7 תחנות תפעוליות ו-4 מסופי מטענים. התחנה האחרונה באילת תמוקם בשטח מבואות אילת, צפונית לכביש העוקף המערבי.

אורך התוואי מבאר שבע לאילת יהיה 222 ק"מ לנוסעים ו-260 ק"מ למשא. זמן הנסיעה מאילת לתל אביב יהיה כשעתיים ועשר דקות, במהירות של עד 250 קמ"ש. אומדן עלות הפרויקט עומד על 24.6 מיליארד שקל, כולל בניית 242 גשרים באורך כולל של 21 ק"מ ו-10 מנהרות באורך כולל של 14 ק"מ. אורך המסילות הכולל עומד על כ-700 ק"מ. כן כולל הסכום מיגון, חישמול (10 תחנות השנאה), תקשורת וטיפול סביבתי ובתשתיות קיימות, לרבות ניקוז, שיקום נופי, טיפול בכבישים קיימים ומערכות תשתית.
 
יש לו קטע בעייתי מדימונה לתחילת כביש הערבה שמצריך מנהרה.

אתה טועה, ובגדול.
דווקא הקו לירושלים זה משחק ילדים לעומת הקו לאילת. הקו לאילת כולל:

(המידע מכאן: http://bit.ly/2ylLEjb ).

המערך המסילתי המחושמל יכלול 5 תחנות נוסעים, 7 תחנות תפעוליות ו-4 מסופי מטענים. התחנה האחרונה באילת תמוקם בשטח מבואות אילת, צפונית לכביש העוקף המערבי.

אורך התוואי מבאר שבע לאילת יהיה 222 ק"מ לנוסעים ו-260 ק"מ למשא. זמן הנסיעה מאילת לתל אביב יהיה כשעתיים ועשר דקות, במהירות של עד 250 קמ"ש. אומדן עלות הפרויקט עומד על 24.6 מיליארד שקל, כולל בניית 242 גשרים באורך כולל של 21 ק"מ ו-10 מנהרות באורך כולל של 14 ק"מ. אורך המסילות הכולל עומד על כ-700 ק"מ. כן כולל הסכום מיגון, חישמול (10 תחנות השנאה), תקשורת וטיפול סביבתי ובתשתיות קיימות, לרבות ניקוז, שיקום נופי, טיפול בכבישים קיימים ומערכות תשתית.
יש לו קטע בעייתי מדימונה לתחילת כביש הערבה שמצריך מנהרה.
לאחר מכן זו מסילה פשוטה שרצה לצד כביש הערבה. הגשרים הם גשרונים מעל לנחלים כמו שכביש הערבה עובר מעליהם. הם לא גשרים בסדר הגודל שיש לקו לבירה כמו הגשר הענק מעל לעמק איילון.

רוב הקו הוא מסילה זולה לאורך כביש הערבה. לאורך כביש הערבה הרכבת תיסע במהירות מקסימלית כי זה מישור. בקטע הקטן שבין דימונה לתחילת כביש הערבה היא תיסע לאט יותר בגלל פני השטח ההרריים והמסילה המתפתלת שם.

זה כמו קו הרכבת לכרמיאל שחייב בקטע קטן מנהרה. הקו לבירה חייב לכל אורך הקטע ממודיעין לירושלים גשרים ענקיים ומנהרות ארוכות. גם התחנה בירושלים נמצאת בתוך ההר עמוק מתחת לפני השטח. בקו לאילת אין לך דברים כאלה חריגים. הקו לאילת הוא יותר ארוך אך יותר פשוט להקמה מהקו לירושלים.
 

Bus Nerd

Active member
מסילה ל־250 קמ"ש היא בכלל לא זולה

יש לו קטע בעייתי מדימונה לתחילת כביש הערבה שמצריך מנהרה.
לאחר מכן זו מסילה פשוטה שרצה לצד כביש הערבה. הגשרים הם גשרונים מעל לנחלים כמו שכביש הערבה עובר מעליהם. הם לא גשרים בסדר הגודל שיש לקו לבירה כמו הגשר הענק מעל לעמק איילון.

רוב הקו הוא מסילה זולה לאורך כביש הערבה. לאורך כביש הערבה הרכבת תיסע במהירות מקסימלית כי זה מישור. בקטע הקטן שבין דימונה לתחילת כביש הערבה היא תיסע לאט יותר בגלל פני השטח ההרריים והמסילה המתפתלת שם.

זה כמו קו הרכבת לכרמיאל שחייב בקטע קטן מנהרה. הקו לבירה חייב לכל אורך הקטע ממודיעין לירושלים גשרים ענקיים ומנהרות ארוכות. גם התחנה בירושלים נמצאת בתוך ההר עמוק מתחת לפני השטח. בקו לאילת אין לך דברים כאלה חריגים. הקו לאילת הוא יותר ארוך אך יותר פשוט להקמה מהקו לירושלים.
מסילה ל־250 קמ"ש היא בכלל לא זולה
 
תודה על התשובה הקודמת. יש לי עוד שאלה: כתוב שבקו לאילת

מסילה ל־250 קמ"ש היא בכלל לא זולה
תודה על התשובה הקודמת. יש לי עוד שאלה: כתוב שבקו לאילת
רכבות נוסעים ייסעו על חשמל ורכבות מטען ייסעו על דיזל באותה מסילה.

האם רכבות מטען לא יכולות לנסוע עם קו חשמל כי הן כבדות מידי ורק קטר דיזל יכול להזיז אותן? או שהן יגרמו לעומס רב על קו החשמל בגלל המשקל שלהן ולכן מאפשרים רק לרכבות נוסעים קלות להשתמש בקו של החשמל?

לפי דעתי ככל שהרכבת כבדה כך העומס שלה על קו החשמל הוא יותר גדול ומצריך קו חשמל יותר חזק ויותר עמיד.

ושוב תודה מראש על התשובה.
 

Bus Nerd

Active member
אפשר בהחלט להסיע רכבות משא חשמליות

תודה על התשובה הקודמת. יש לי עוד שאלה: כתוב שבקו לאילת
רכבות נוסעים ייסעו על חשמל ורכבות מטען ייסעו על דיזל באותה מסילה.

האם רכבות מטען לא יכולות לנסוע עם קו חשמל כי הן כבדות מידי ורק קטר דיזל יכול להזיז אותן? או שהן יגרמו לעומס רב על קו החשמל בגלל המשקל שלהן ולכן מאפשרים רק לרכבות נוסעים קלות להשתמש בקו של החשמל?

לפי דעתי ככל שהרכבת כבדה כך העומס שלה על קו החשמל הוא יותר גדול ומצריך קו חשמל יותר חזק ויותר עמיד.

ושוב תודה מראש על התשובה.
אפשר בהחלט להסיע רכבות משא חשמליות
לא חושב שיש הבדל במחיר של התשתית. אבל בשביל זה יצטרכו לקנות קטרים חשמליים לרכבות משא, ששונים בתצורתם מקטרים חשמליים לרכבות נוסעים (קטרי משא מתעדפים כושר סחיבה על מהירות, וקטרי נוסעים מתעדפים מהירות כי הם צריכים לסחוב פחות - כמו ההבדל בין טרקטור למכונית מרוץ).

מה שכן, רכבות משא לפעמים נוסעות בתצורה שבה משתמשים ביותר מקטר אחד, ובמקרה כזה הן אכן ייצרכו "יותר חשמל".

השאלה האם יעשו את זה (בהנחה שהקו לאילת יוקם - לא בטוח שהוא יוקם בכלל) תלויה בשאלה אחרת - האם יחשמלו את המסילה המזרחית ואת כל שלוחות המשא השונות (שלא בתוכנית החשמול הנוכחית) לפני הקמת הקו.

אם לא יחשמלו את שלוחות המשא, יותר משתלם לרכבת להסיע קטרי דיזל, כי אחרת יצטרכו לעצור לעצור בתחנה תפעולית כלשהיא בדרך ולהחליף את הקטר החשמלי בקטר דיזל.
 

Ccyclist

Well-known member
ומסילת חלץ, חיבור מטען חיוני לנמל אשדוד.

אפשר בהחלט להסיע רכבות משא חשמליות
לא חושב שיש הבדל במחיר של התשתית. אבל בשביל זה יצטרכו לקנות קטרים חשמליים לרכבות משא, ששונים בתצורתם מקטרים חשמליים לרכבות נוסעים (קטרי משא מתעדפים כושר סחיבה על מהירות, וקטרי נוסעים מתעדפים מהירות כי הם צריכים לסחוב פחות - כמו ההבדל בין טרקטור למכונית מרוץ).

מה שכן, רכבות משא לפעמים נוסעות בתצורה שבה משתמשים ביותר מקטר אחד, ובמקרה כזה הן אכן ייצרכו "יותר חשמל".

השאלה האם יעשו את זה (בהנחה שהקו לאילת יוקם - לא בטוח שהוא יוקם בכלל) תלויה בשאלה אחרת - האם יחשמלו את המסילה המזרחית ואת כל שלוחות המשא השונות (שלא בתוכנית החשמול הנוכחית) לפני הקמת הקו.

אם לא יחשמלו את שלוחות המשא, יותר משתלם לרכבת להסיע קטרי דיזל, כי אחרת יצטרכו לעצור לעצור בתחנה תפעולית כלשהיא בדרך ולהחליף את הקטר החשמלי בקטר דיזל.
ומסילת חלץ, חיבור מטען חיוני לנמל אשדוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה