מצטרפת בכאב

מצטרפת בכאב

שלום לכולכן,
זה מעל לחצי שנה שאני עוקבת אחרי הכתיבה שלכן כאן, מוצאת נחמה, מידע ובעיקר מזדהה עם הכתוב. היום (אחרי כמה פעמים ש"כמעט") בחרתי להצטרף ולשתף גם בסיפור שלי.
אני בת 32, נשואה ללא ילדים. מזה כמה שנים שאני כמהה לילד/ה ומחכה שבעלי יבשיל... לפני מעל לשנה התחלנו בניסיונות. לאחר חצי שנה (במהלכה הייתי גם חרדה מהאפשרות שאגלה שיש לנו קושי להיכנס להריון) נקלטתי. הייתי מאושרת וחרדה כאחד. בבדיקת הדופק בשבוע 7 נמסר לנו שההיריון נראה לא תקין (שק חלמון מוגדל) . נפל לי הלב לתחתונים- פשוטו כמשמעו . שבוע הסתובבתי בעולם כשיודעת שיש לי בבטן משהו לא טוב. בהריון "מקולקל". חוויה נוראית. שבוע לאחר מכן כשנפסק הדופק עשיתי הפלה בציטוטק. זו הייתה ההפלה הראשונה וכל כך קיוויתי שתהיה גם האחרונה. אך מהר מאוד הבנתי שבתחום הזה לרצונות שלי אין כל השפעה ואין לי שליטה על מתי, איך והאם.
לאחר כשלושה חודשים (באפריל האחרון) נכנסתי שוב להיריון. הפעם בדיקת הדופק הייתה תקינה והייתה סיבה טובה לאופטימיות. אבל בשבוע 11, בשקיפות העורפית נמצא עובר ללא רח חיים. שוב עשיתי הפלה בציטוטק (לפני כחודשיים וחצי), הפעם כואבת וטראומטית במיוחד.
למרות שההמלצה הרשמית היא לעשות בירור להפלות חוזרות לאחר 3 הפלות, החלטתי להתחיל בבירור כבר עכשיו. פניתי לקופה לביצוע בדיקת קרישיות, ואחרי ערעור אישרו לי את חלק מהבדיקות. במקביל הלכתי בפרטי לקופרמינץ שהפנה לבדיקות נוספות לקרישיות שהקופה לא אישרה ולהיסטרו' אבחנתית. בחרתי במסלול הפרטי, המהיר והידידותי וזה חסך לי הרבה ימים של המתנה קשה וחוסר וודאות. נמצא שאני סובלת מקרישיות יתר מולדת ונרכשת וצוידתי במרשמים לקלקסן להריון הבא והנחייה למעקב להיריון בסיכון.
היום אני מנסה לעכל את שני האובדנים שעברתי ב5 חודשים, את המשמעות לגבי ההיריון הבא, תוך שרוצה כל-כך להיכנס שוב להיריון ומהר (וגם מפחדת בו זמנית מכך). כמו רבות מכן, חברותיי הטובות ילדו בזמן זה או נמצאות בהריון מתקדם, והשמחה שלהן גם מהדהדת את המחסור שלי.
במובנים רבים יש נחמה במציאת הבעיה להפלות ובקבלת "תכנית טיפול", אך זו לא מכסה על הכאב והעצב, שנדמה ורק מי שעברה חוויה דומה יכולה להבין.
תודה למי שקראה ולמי שמשתפת.
מקווה שבכך סיימתי את תרומתי לסטטיסטיקה.
 

אליסקה

New member
באותה סירה - באתי לעודד

קודם כל, שתדעי שאין מחקר המוכיח קשר בין קלקסן למניעת הפלות. עם זאת, את צריכה להזריק קלקסן בכל הריון ובמשכבי הלידה מעכשיו והלאה, כי הקלקסן הזה מגן עלייך, וימנע טרומבוזות, קרישי דם ותסחיפים.
ייתכן שההפלות היו בגלל הקרישיות, וייתכן שמדובר ב״סתם״ עוברים לא תקינים, שאינם אלא תקלה של הטבע. אם לא עשית בדיקת קריוטיפ לעוברים, את כנראה לא תדעי.
אני עצמי חוויתי שלוש הפלות מצערות בפרק זמן של כשנתיים, חלקן בנוכחות קלקסן במינונים שונים (פעם 40,פעם 60, פעם 100, לפעמים מיום הגילוי, לפעמים לא), והאבדן תמיד היה בשליש הראשון (או שלא התפתח עובר בשק, או שהיה עובר בלי דופק, או שהיה דופק ואז פסק בשבוע 8. מעולם לא הגעתי לשקיפות). אצלי, לעומתך, אין נטייה גנטית לקרישיות, אבל כן היה לי בעבר אירוע של קרישיות על רקע של גיל (הייתי בת 31), טיסה, עישון וגלולות, מה שאומר שיש לי נטייה טבעית לפתח אירועי קרישה, ולכן עכשיו, בהריון הרביעי, שמשום מה תקין ומחזיק מעמד (שבוע 18), אני נוטלת קלקסן במינון 100 מ״ג ממש מההתחלה, וגם אספירין 75 מ״ג.
לעולם לא אדע מה גרם להפלות שחוויתי בשנים האחרונות, ואולי עוד אחווה בעתיד, או מה גורם להריון הנוכחי להחזיק מעמד. מה שכן, אין ברירה אלא להמשיך לנסות. כל עוד אין בעיה מזוהה אחרת - את אמורה להצליח.
צר לי מאוד לשמוע על מה שעברת, ואני יודעת על בשרי איזו תקופה קשה עוברת עלייך, אבל אני מעודדת אותך לאסוף את השברים ולהסתכל קדימה, ומאחלת לך הריון תקין ממש במהרה. רוב הסיכויים שזה בדיוק מה שיקרה.
 

אמאלוסי

New member


יקירה, כמה טוב שכתבת ושיתפת. זה מאוד מאוד עוזר ולא כל אחת מסוגלת. לי גם לקח המון זמן לכתוב, כי זה מאוד כואב.
לאבד שני הריונות ברצף זה מאוד כואב, במיוחד שאין עדיין ילד בבית.
עברו חודשיים וחצי מאז ההפלה השניה, אני מקווה שלאט לאט התחלת לחייך פה ושם...
מה שכן חדשות טובות : 1. את נכנסת להריון בקלות (בלי עין רע).
2. מעולה שהתעקשת לעבור בירור ונמצאה סיבה להפלות. אני בהריון אחרון גם הזרקתי קלקסן מיום ההחזרה עד יום הלידה. זה משהו שבהחלט אפשר לחיות איתו. (יש לי קצת טיפים איך להזריק שיהיה פחות כואב).
מאחלת לך שהריון הבא יבוא מהר ויביא תוצאה מתוקה.
 

שירהד1

Member
מנהל
אמאלוסי- אני מדייקת, ברשותך-

לא נמצאה הסיבה להפלות. נמצאה אצלה קרישיות יתר. יש הבדל בין השניים.
שק חלמון מוגדל אינו קשור לקרישיות, אלא לעובר לא תקין או לראשית התפתחות לא תקינה. וגם רוב הסיכויים שההפלה השנייה היתה קשורה למשהו בסגנון הזה שלא ניתן לטיפול. גילו עובר ללא דופק בשבוע 11. היא לא כתבה מתי הופסק הדופק, כלומר- לאיזה שבוע העובר תאם מבחינת הגודל. ייתכן שהפסיק הדופק בשבוע מוקדם יותר.

וכל מה שכתבתי, לא קשור כמובן לעובדה שהיא אכן צריכה להיות מטופלת בטיפול תרופתי הולם כדי למנוע סיבוכים בשלבים מתקדמים של ההריון.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.

09-7749028
 

צומבה1

New member
משתתפת בצערך על האובדנים ומבינה לגמרי..

עברתי 3 הריונות שלא צלחו בשנה האחרונה .. האחד בשבוע 11 בו התגלה שלעובר אין דופק עוד הרבה קודם.. אחכ הריון כימי וממש לא מזמן הריון שהתחיל עקום, היה בו דופק ולבסוף נפסק בשבוע 9.
אני גם עשיתי בירור מקיף דרך קופרמינץ והוא המליץ למרות שלא נמצא כלום על קלקסן וסטרואידים. שני ההריונות האחרונים הושגו בנוכחותם ואין לי דרך לדעת אם הקלקסן וסטרואידים תרמו לכך. אני בת 43, ומרבית הסיכויים שחוסר ההצלחה נובעת מביציות זקנות פגומות כרומוזומלית ...בכל מקרה , בעקבות תופעות לוואי קשות לסטרואידים וגם לגמילה מהם , ובהעדר אינדיקציה של ממצאים בבדיקות החלטתי להמשיך ולנסות בלי קלקסן ובלי סטרואידים. אצלך , היות ונמצאה קרישיות בבדיקות , אין לי ספק שהטיפול אצל קופרמינץ הוא הדרך לפתרון. אולי מה שחווית עד היום נגרם מה קרישיות ואולי לא, אבל לפחות תדעי שבהריון הבא את מקבלת את הטיפול הכי טוב שיש ואם חלילה לא יעזור, את עשית את המקסימום. אני באופן אישי מאמינה שיעזור.. יש סביבי הרבה מקרים של נשים שחוו הפחות בשבועות מוקדמים ולאחר טיפול אצל קופרמינץ הרו וילדו ילד בריא. מאחלת לך הריון הבא תקין ומלא עד הסוף. שולחת חיבוק. לצערי יותר ממבינה את המקום בו את נמצאת ...
 
על תקווה

ההתייחסות שלכן נוגעת ללב.
ברפואה, בהריון ובילודה יש הרבה לא ידוע. אולי מתוך כך יש צורך להאחז בדעת מומחה, המלצה או ניסיון של מישהי שעברה חוויה דומה, כדי לשמור על תקווה שתאפשר להמשיך לנסות. התקווה הזו שברירית מאוד, כך שמודה שחלק מתגובות קצת הקשו עליי במובן שערערו איזו אמונה שבחרתי להאחז בה, גם כשברור לי שאין וודאות.
שמחה לשמוע שיש מי שהקלקסן עזר לה ומצטערת עבור מי שחוותה אובדנים נוספים גם אחריו.
בכל מקרה אתמול הלכתי להמטולוגית שחזרה על דבריו של קופרמינץ ועל ההמלצה לקלקסן בשל תוצאות בדיקות הדם שערכתי.
כן, חזרתי קצת לחייך, אבל יש שם עננה שהולכת איתי לכל מקום... מחכה שזו תתפוגג עם הריון תקין.
 

צומבה1

New member
קלקסן וקרישיות

ללא ספק במצב של קרישיות מאובחנת קלקסן הוא הפתרון שמעלה בעשרות אחוזים את סיכויי ההצלחה. חברה טובה שלי חוותה כמה הפלות ואז אובחנה ועם קלקסן נולדה לה בת. הריון הבא מיד עם קלקסן ונולדה בת שניה ...תאמיני שמצאת את הפתרון ... היו פעמים שקיוויתי שיגלו משהו בבדיקות כי אז היתי יודעת שיש מה לעשות... חיבוק
 

שירהד1

Member
מנהל
תקווה היא דבר מאוד חשוב בחיים,

את צודקת. ורצוי שתהיה לנו תקווה ותהיה לנו אופטימיות לגבי כל תחומי החיים, גם האישיים וגם המקצועיים.
טוב שחזרת לחייך קצת, ואני מאחלת לך שהעננה אכן תתפוגג עם הריון תקין, ובעיקר- עם סיומו בידיים מלאות.



שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
משתתפת בצערך על האובדנים

זה כואב לאבד הריון , בטח שניים ובטח שקשה כשאין עוד ילדים בבית.
ליבי איתך בכאבך
וליבי גם רוצה לתת לך תקווה שאכן טוב שהתעקשת על בדיקת קרישיות. ונכון שלא ניתן לדעת בוודאות אם זו הסיבה להפלות. אך לא מעט רופאים שהיכרתי במהלך השנים דיברו על הקשר הזה בין הפלות לקרישיות.. ולפחות יכולה להעיד על 2 סיפורים. אחותי שעברה 3 הפלות בשליש ראשון עד שגילו לה את הקרישיות וילדה מאז 4 ילדים ברצף בטיפול קלקסן.
ואני, שרכשתי לי את הקרישיות איפשהו בין הלידה השקטה שחוויתי לפני 3.5 שנים להריון אחריו שהפסיק הדופק בשבוע 13. ילד הקשת שלי נולד בעזרתו ובמעקבו של קופרמינץ. שגילה את הקרישיות והמליץ על קלקסן ואספירין. הבן שלי כבר בן שנה וחצי..
מעבר לזה שמאמינה שהטיפול שמר עליי בהריון ובמשכב לידה
מאחלת לך מכל הלב שזה יהיה גם סיפורך. שהטיפול בקרישיות במהלך ההריון הבא שיבוא יעזור לך להשיג הריון תקין ותינוק בריא בסופו.
אמן
 
למעלה