Ccyclist
Well-known member
המפה, אחרי מקצה שיפורים והוספת קווים שבתיכנון.
את שמות התחנות במסילה המזרחית הוספתי לפי דיאגרמת הפיתוח של ר"י. אין בדיאגרמה זו תחנה במזכרת בתיה. הוספתי את מסילת חלץ בקו דק המייצג בדרך כלל שירותים של חברות אחרות או שירות נדיר. תיקנתי את המסילה המזרחית כך שתתאים לדיאגרמה ותגיע מרמלה ללוד ותצא משם צפונה. אין את כל החיבורים הפיזיים שיהיו ואין צורך בכך משום שבמפות אלו מראים רק את שירותי הנוסעים ולא את כל אפשרויות הקשתות המסילתיות למיניהן. כפי שניתן לראות הגריד מאפשר לחבר את מסילת 431 למודיעין ואת הראשונים לרשל"צ (תחנה כפולה משום שיש בה שירות של מספר קווים) והוא גמיש מספיק כדי לייצג קווים עתידיים לקריית שמונה דרך כרמיאל. אני מקווה שתגלו את ההנצחה המיותרת ששירבבתי לדיאגרמה כדי להמחיש את התנגדותי לשמות הארוכים ללא צורך.
המפה, אחרי מקצה שיפורים והוספת קווים שבתיכנון.מפת רכבת ישראל ללא קווים בסגנון מפעילה בריטית.
סגנון ההצגה הזה של דיאגרמת רשת אחידה ללא צבעים נפוץ מאד בחברות הרכבת בבריטניה אך הייצוג המרובע הזה מתאים יותר לחוברת לו"ז. במפות שמראות מספר מפעילות יחדיו יופיעו כל הרשתות השונות בצבע אחיד של המפעילה אך יש יותר אלכסונים בגלל שהרשת מסועפת.
החוקיות הבסיסית היא שקווים כפולים הם בעיקר במסילות מקבילות כמו המסילה הישירה ללוד מול מסילת גני אביב, בשירותים שונים מעיקרם כמו המסילה המזרחית מול לולאת השרון, והשימוש בתחנות כפולות מוגבל למקרים כאלו. ישנה תחנה משולשת אחת בלבד בלוד בגלל שישנן שלושה מסילות - המזרחית, רמלה, ובאר יעקב. אין במפה ייצוג של קווים.
ההשראה העיקרית היתה ממרובע המסילות של המסילה הפרברית מתל-אביב ליבנה מזרח. זה האזור שנתן את קנה המידה לגריד, שכולו או בגודל המרובע הזה או בחצייו. כאשר הזזתי את מסילת ב"ש דרך לוד למרחק זהה מהריבוע הזה הבנתי שניתן לייצג את המסילה המזרחית בדיאגרמה. אני מודע שהרכבת לדימונה מבאר שבע צפון נוסעת דרומה אך לשם הסימטריות בדיאגרמה העיקול מיוצג כאילו הוא פונה צפונה. העיקרון הראשי היה להצמד לסימטריה, ליישר כל ענף עם משהו אחר כך שהכל יתחבר בצורה נקיה.
לצערי מפות מהסוג הזה הופעות תיכנון נסיעה ברכבת הארצית באנגליה ל"רכבת למתקדמים". כשזו המפה צריך להיעזר בלו"ז, באשף הנסיעות, ובקו הספציפי שלכם. ישנן לוחות זמנים וייצוגים של קווים בודדים וכן מפות רשת מסובכות עם כל קווי הרשת (תלוי בגרפיקאים של המפעילה), אך מפות מהסוג הזה נותנות מבט על כלל הרשת. יש לציין שמפות כאלו אינן מאפשרות להבין על אילו תחנות הרכבת המהירה מדגלת וחייבים להעזר בלו"ז, ובהערת השוליים של מפות כאלו כתוב בדרך כלל שקו בין שתי תחנות אינו אומר שיש בהכרח רכבת שעוצרת בשתיהן.
עריכה: לזום החוצה לחצו על התמונה ובחרו באופציה "הצג בתווית חדשה". אני מקווה שזה כואב כמה שזה נקי.
את שמות התחנות במסילה המזרחית הוספתי לפי דיאגרמת הפיתוח של ר"י. אין בדיאגרמה זו תחנה במזכרת בתיה. הוספתי את מסילת חלץ בקו דק המייצג בדרך כלל שירותים של חברות אחרות או שירות נדיר. תיקנתי את המסילה המזרחית כך שתתאים לדיאגרמה ותגיע מרמלה ללוד ותצא משם צפונה. אין את כל החיבורים הפיזיים שיהיו ואין צורך בכך משום שבמפות אלו מראים רק את שירותי הנוסעים ולא את כל אפשרויות הקשתות המסילתיות למיניהן. כפי שניתן לראות הגריד מאפשר לחבר את מסילת 431 למודיעין ואת הראשונים לרשל"צ (תחנה כפולה משום שיש בה שירות של מספר קווים) והוא גמיש מספיק כדי לייצג קווים עתידיים לקריית שמונה דרך כרמיאל. אני מקווה שתגלו את ההנצחה המיותרת ששירבבתי לדיאגרמה כדי להמחיש את התנגדותי לשמות הארוכים ללא צורך.