לא מעודכנת בהרבה קרונותמפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?
..או שנתקלתי במקרה חריג? (בIC3)
(צולם בימים האחרונים)
דרך אגב, מישהו זוכר ששינו את שמות התחנותלא מעודכנת בהרבה קרונות
ואתה עוד צילמת "מצב טוב". יש עדיין קרונות שבהם הקו לירושלים מתפצל מבית שמש לקו נוסף ונדמה לי בצד השני מסתיים בכפר סבא..
איך מפה מ2006 כוללת את שדרות שנפתחה ב2013 ?מפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?
..או שנתקלתי במקרה חריג? (בIC3)
(צולם בימים האחרונים)
דווקא היו מפות כאלה לפני 10 שניםאיך מפה מ2006 כוללת את שדרות שנפתחה ב2013 ?
אם היה מדובר בתוכנית היסטורית פורומי הצפייה היו מתמלאים בתלונות על הפרט הלא נכון הזה. זה כאליו שלא מדובר במפה שתלוייה שם 10 שנה אלא בשיחזור כושל.
זוכר את המפה - היא מלפני 2006 ומציגה מצב עתידי מתוכנןאיך מפה מ2006 כוללת את שדרות שנפתחה ב2013 ?
אם היה מדובר בתוכנית היסטורית פורומי הצפייה היו מתמלאים בתלונות על הפרט הלא נכון הזה. זה כאליו שלא מדובר במפה שתלוייה שם 10 שנה אלא בשיחזור כושל.
צולם היום ברכבת ICמפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?
..או שנתקלתי במקרה חריג? (בIC3)
(צולם בימים האחרונים)
עדות אילמת למצבם התחזוקתי של קרונועי IC3מפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?
..או שנתקלתי במקרה חריג? (בIC3)
(צולם בימים האחרונים)
אני מההתחלה אמרתי שרכבת ישראל עשו טעות ב2005 שרכשו IC3עדות אילמת למצבם התחזוקתי של קרונועי IC3
שבחלקם גם ריפודי המושבים לא הוחלפו משנות ה-90...
אלה רק 9 מערכים מתוך 50.אני מההתחלה אמרתי שרכבת ישראל עשו טעות ב2005 שרכשו IC3
למרות שידעו שזאת רכבת בעייתית בעיקר בגלל השריפות שגרמה באירופה ופה
חישמול תחת אשאלה רק 9 מערכים מתוך 50.
פשוט התמזל המזל, והרכבת חיפשה קרונועים בדיוק כשהרכבת השוודית חיפשה להיפטר מה-IC3 שלה. וגם מכיוון שהיה צורך בכמות קטנה לעומת הצי הקיים, העדיפו קרונועים מאותו הסוג. אם היו חושבים ומתכננים לטווח ארוך קצת יותר (לאו דווקא הרכבת עצמה אלא המדינה באופן כללי), אז היו עושים הרבה יותר לעומת מה שעשו בפועל כדי לקדם את תוכנית החישמול הרבה יותר מוקדם - כלומר, לפני עשור לפחות - כך שאפשר היה לרכוש ציוד נייד חשמלי ומודרני באמת.
מעניין שהחשמול אכן תוכנן כפרוייקט אחד גדול מלכתחילה,חישמול תחת אש
מה שברכבת עשו היה לחכות לדקה ה- 90 שבה לאוצר לא תהיה אפשרות לסרב לתקצוב תוכניות החישמול. מהרגע שהחלה הקמת A1 לא היה ניתן יותר לדחות את התחלת הפרויקט העצום הזה שכולל לא רק את הקמת החישמולת ותחנות ההשנאה לאורך חלק ניכר ממאות הקילומטרים של מסילות הרכבת אלא גם רכישה של עשרות קטרים חשמליים והסבה של קרונות קיימים להזנת חשמל מהרשת במקום מקרון כח. אי אפשר לעשות את הפרויקט הזה "קצת". ביצועו כיחידה אחת יהפוך אותו לכלכלי יותר משמעותית. לכן הדבר הטוב ביותר הוא להוציא מכרז אחד גדול לחישמול ומכרז אחד גדול לנייד.
כמובן שהמתנה לרגע האחרון היא שיטה ממש גרועה לקדם פרויקטים מכיוון שהיא מביאה כל שלב בפרויקט להפוך ל"נתיב קריטי" ועבודה תחת לחץ מביאה להוצאות מיותרות והחלטות שאחר כך מדינת ישראל תצטרך לשלם עליהן באיכות העבודה המתקבלת.
אני חושב שזה די ברור לכולם פה בפורום שהחישמול של A1 יהיה הדבר שיקבע את המועד הסופי של פתיחת הקו ולא שום דבר אחר.
מעניין שהחשמול אכן תוכנן כפרוייקט אחד גדול מלכתחילה,
עוד בימי ליברמן כשר התחבורה (ואולי לפני כן). כך שהשיקולים האלה היו ברורים כנראה מהיום הראשון. ולא פחות מעניין, הוא שבפועל המצב הולך להיות הפוך: למעשה בסביבות 2018 יהיה לנו קו מחושמל אחד, ירושלים-הרצליה עם שלוחה למוסכים בלוד, והשאר - מי יודע מתי... למרות שהכל אמנם חלק ממכרז אחד, בפועל לא הצליחו להבטיח ביצוע בהיקף גדול ובאזורים שונים במקביל. אפילו לא בקו לכרמיאל בשלב הזה.
לדעתי היו צריכים לפתוח את המסילה לראשל"צ מערב כקו מחושמללדעתי הטעות הייתה שלא חשמלו קווים חדשים או מחודשים
למשל בשדרוג הקו לבאר שבע לא הקימו את הקו כחשמלי. אותו דבר בקו העמק או ב"מסילת השרון". כמובן שזה תקף לקו כרמיאל, שכתבת אריק ובקווים אחרים.
עיכוב פרויקט החשמול - לא וודאי, שזה חסך כסף. ייתכן, שבפועל נגלה שזה עשה בזבוז. בכל התקופה הזו ניתן היה להפעיל ציוד חשמלי, שעלות הפעלתו (אם אני לא טועה) נמוכה באופן ניכר מהציוד הקיים.
ברכבת לא חיכו לדקה ה-90חישמול תחת אש
מה שברכבת עשו היה לחכות לדקה ה- 90 שבה לאוצר לא תהיה אפשרות לסרב לתקצוב תוכניות החישמול. מהרגע שהחלה הקמת A1 לא היה ניתן יותר לדחות את התחלת הפרויקט העצום הזה שכולל לא רק את הקמת החישמולת ותחנות ההשנאה לאורך חלק ניכר ממאות הקילומטרים של מסילות הרכבת אלא גם רכישה של עשרות קטרים חשמליים והסבה של קרונות קיימים להזנת חשמל מהרשת במקום מקרון כח. אי אפשר לעשות את הפרויקט הזה "קצת". ביצועו כיחידה אחת יהפוך אותו לכלכלי יותר משמעותית. לכן הדבר הטוב ביותר הוא להוציא מכרז אחד גדול לחישמול ומכרז אחד גדול לנייד.
כמובן שהמתנה לרגע האחרון היא שיטה ממש גרועה לקדם פרויקטים מכיוון שהיא מביאה כל שלב בפרויקט להפוך ל"נתיב קריטי" ועבודה תחת לחץ מביאה להוצאות מיותרות והחלטות שאחר כך מדינת ישראל תצטרך לשלם עליהן באיכות העבודה המתקבלת.
אני חושב שזה די ברור לכולם פה בפורום שהחישמול של A1 יהיה הדבר שיקבע את המועד הסופי של פתיחת הקו ולא שום דבר אחר.
האוצר הוא לאו דווקא האשם העיקרי.חישמול תחת אש
מה שברכבת עשו היה לחכות לדקה ה- 90 שבה לאוצר לא תהיה אפשרות לסרב לתקצוב תוכניות החישמול. מהרגע שהחלה הקמת A1 לא היה ניתן יותר לדחות את התחלת הפרויקט העצום הזה שכולל לא רק את הקמת החישמולת ותחנות ההשנאה לאורך חלק ניכר ממאות הקילומטרים של מסילות הרכבת אלא גם רכישה של עשרות קטרים חשמליים והסבה של קרונות קיימים להזנת חשמל מהרשת במקום מקרון כח. אי אפשר לעשות את הפרויקט הזה "קצת". ביצועו כיחידה אחת יהפוך אותו לכלכלי יותר משמעותית. לכן הדבר הטוב ביותר הוא להוציא מכרז אחד גדול לחישמול ומכרז אחד גדול לנייד.
כמובן שהמתנה לרגע האחרון היא שיטה ממש גרועה לקדם פרויקטים מכיוון שהיא מביאה כל שלב בפרויקט להפוך ל"נתיב קריטי" ועבודה תחת לחץ מביאה להוצאות מיותרות והחלטות שאחר כך מדינת ישראל תצטרך לשלם עליהן באיכות העבודה המתקבלת.
אני חושב שזה די ברור לכולם פה בפורום שהחישמול של A1 יהיה הדבר שיקבע את המועד הסופי של פתיחת הקו ולא שום דבר אחר.
למה לקח עשור? מי עיכב את התכנית בנחישות רבה ביותר?האוצר הוא לאו דווקא האשם העיקרי.
רוב העיכוב לדעתי נבע מכך שלקח עשור בערך לאשר את התוכנית הסטטוטורית.
אגב, בשביל תוכנית בסדר גודל כזה בישראל, עשור מרגע הכרזת התוכנית ועד אישורה זה לא דבר יוצא דופן במיוחד.
לא האוצר. בעיקרון זה הבירוקרטיה הישראלית הטיפוסיתלמה לקח עשור? מי עיכב את התכנית בנחישות רבה ביותר?
מתוך העתונות ב 1990 ו 1991:אלה רק 9 מערכים מתוך 50.
פשוט התמזל המזל, והרכבת חיפשה קרונועים בדיוק כשהרכבת השוודית חיפשה להיפטר מה-IC3 שלה. וגם מכיוון שהיה צורך בכמות קטנה לעומת הצי הקיים, העדיפו קרונועים מאותו הסוג. אם היו חושבים ומתכננים לטווח ארוך קצת יותר (לאו דווקא הרכבת עצמה אלא המדינה באופן כללי), אז היו עושים הרבה יותר לעומת מה שעשו בפועל כדי לקדם את תוכנית החישמול הרבה יותר מוקדם - כלומר, לפני עשור לפחות - כך שאפשר היה לרכוש ציוד נייד חשמלי ומודרני באמת.
מי זוכר את הזמנים שהיה מותר לעשן במעברים?מתוך העתונות ב 1990 ו 1991:
1. רשות הנמלים והרכבות תחתום בשבוע הבא על חוזה לרכישת 20 קרונועי דיזל. כך מסר הבוקר שר התחבורה, משה קצב, לאחר שמנכ״ל הרשות , שאול רזיאל, שב ממסע רכש בחו״ל. לדברי קצב, יאפשרו הקרונועים הפעלת רכבת פרברים, עליה המליצה חברת התכנון הצרפתית ״סופרטו״.
...........נציגים מחב׳ ״סופרטו״ ..........אמרו, כי רכישת קרונועי הדיזל מהווה ״בכיה לדורות״..........נציגי ״סופרטו״ הוסיפו כי קרונועי הדיזל יצאו משומש ברוב הארצות ובמקומם נהוגים קטרים חשמליים........
2. מערכת הקרונועים הראשונה,שהזמינה באחרונה הנהלת רשות הנמלים והרכבות מחברת ״סקניה״ בדנמרק, עבור רכבת הפרברים כוללת שלושה קרונות ממונעים עצמית בחשמל. מערכת זו תגיע ארצה בעוד כשנה. לאחר מכן יסופקו במשך שנה 9 מערכות קרונועים נוספות.
היקף העיסקה 110 מליון שקל. היא יצאה לפועל ביוזמתו של שר התחבורה, משה קצב............
הקרונועים החדשים מהירים מאוד. מהירותם המקסימלית 160 ק״מ בשעה אך כדי לנצל את יכולתם זו יהיה צורך לשפר את מערכת מסילות הברזל שהם ייסעו בה.
...........יצויין שמומחים ישראלים, שביצעו בעבר בדיקות מדוקדקות עבור ציוד שנרכש ע״י רשות הנמלים והרכבות היו ״הפעם מחוץ לתמונה״. לדברי רזיאל ״הפעם העדפנו להסתייע בשירותיה של חברה שווייצרית, שבדקה היטב את כל סוגי הקרונועים שהוצעו לנו והיא המליצה בסופו של דבר על אלה שהוזמנו בדנמרק״.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.