מפלצות בע"מ - פירוק תסריט לגורמים

Kiki the Witch

New member
שגרת חיי הדמויות = מידע.

אז זה עדיין מעביר רק מידע. לא יודעת עד כמה זה נחוץ לראות את שגרת חייהם. אני חושבת שגם את זה אפשר לעביר בדרך טובה יותר. אפילו אם נדע שמה שקורה עכשיו שונה מבעבר, נבין קצת על שיגרת חייהם. ועוד מידע על השיגרה שקדמה למאורע נוכל ללמוד במהלך הסרט. וגם לא תמיד המאורע המחולל בא ישר אחרי אקספוזיציה. כמובן שבאמנות אין שום חוקים אבסלוטים, וקשה לדבר על נושא כזה בלי דוגמאות.
 
יש לי דוגמא לאקספוזיציה טובה

לדעתי לפחות אמלי, כל ההתחלה של הסרט זה אך ורק אקספוזיציה ולדעתי האישית זה עשוי נהדר ואחד הקטעים האהובים עלי בסרט. אני מסכימה איתך שצריך ורצוי לרב להעביר מידע תוך כדי ולא לטחון אותו במכה אבל בהחלט יש סרטים שעושים את זה טוב. אבל פה זה כבר עניין של טעם יותר מהכל
 

Kiki the Witch

New member
מסכימה שיש אקספוזיציות טובות.

או סצנות שקשה לומר אם הם אקספוזיציות או לא. אבל גם אם אקספוזיצה עשויה מצויין, אני לא בטוחה אם היא הדרך הכי טובה לעביר מידע. האמת שלי יש בראש את סצנת הפתיחה של עיינים עצומות לרווחה שאני מאוד מאוד אוהבת וקשה לי לומר אם היא אקספוזיציה או לא, וגם אם כן, היא עדיין מצויינת, גם אם היה אפשר לעביר את המידע בה בדרך טובה יותר.
 
פה זה כבר נראה לי בעייתי

כי כמעט על כל דבר אפשר להגיד שאפשר היה להעביר אותו בדרך אחרת. השאלה היא איך זה עובד בתוך הסרט. סתם מסקרנות יש איזה סרט שהיית מחשיבה אותו למושלם? מהבחינה שלא היה משהו שהיית משנה בו או שאת חושבת שהוא מעביר מידע בצורה מושלמת?
 

Kiki the Witch

New member
השאלה היא אם הסצנה שם רק בשביל מידע או לא.

אני לא מחשיבה את זה לחיסרון של סרט, אבל אני לא אוהבת את זה. לא מצאתי סרט שאני חושבת שהוא מושלם, אבל גם לא ראיתי יותר מדי סרטים נחשבים או של במאים גודלים, אז אני אופטימית.
 
אבל במקום מסויים הכל זה בשביל מידע

בצורה זו או אחרת. אבל הבנתי מה את אומרת. בגלל זה במפלצות בע"מ אמרתי שלדעתי אחד הדברים הטובים שם זה שכל המידע שמקבלים שם עובד כל הזמן על כמה מישורים. לא מקבלים רק אקספוזיציה כל הזמן, כל סצנה שם כמעט עובדת על כמה מישורים. או העברת מידע, או איפיון דמות, או איזה קטע קומי, או הרבה דברים אחרים. וזה לדעתי מה שטוב שם זה שזה לא בא אך ורק כדי להעביר מידע. גם כשמעבירים מידע זה תמיד עובד על כמה מישורים. יש איזה משהו שתמיד עיצבן אותי בבאפי, זה בערך קשור לשיחה כאן. בפרק הראשון של הסדרה הם מסבירים בשניה איך הורגים ערפדים וזה מרגיש כל כך מאולץ. היא וג'יילס מדברים והיא אומרת מהר את כל השיטות להרוג אותם או משהו כזה. זה תמיד מעצבן אותי כל פעם שאני רואה את זה כי מרגישים שם שהם היו צריכים להעביר את המידע הזה, לא ידעו איך אז נתנו לה להגיד את זה מהר. זה כל כך מורגש שהם לא מצאו דרך טובה יותר להכניס את זה. ובמפלצות למשל זה לא ככה לדעתי לפחות, את לא מרגישה שממש מישהו עומד ומסביר לך.
 

GK_FF

New member
חחחחח מכיר את הקטע מבאפי!! XD

זה באמת ככה..... (מצחיק, הפרק הראשון הוא היחיד שראיתי..... (בנתיים...... יש לי את כל העונה הראשונה על DVD ואני עצלן. =( ))
 
באמת עצלן

יאללה! למה אתה מחכה? האמת העונה הראשונה היא לא משהו, הם התחילו להתאפס על עצמם ולקבל צורה יותר מאוחר. יש שם דברים לא רעים, אבל הכיף האמיתי לדעתי מגיע אחר כך.
 
למעלה