מעשה בחמישה בלונים ועוד

sagiberg

New member
מעשה בחמישה בלונים ועוד../images/Emo65.gif

בטח גם אצלכם בבית יש מקום של כבוד למרים רות ולספריה הנהדרים (תירס חם, הבית של יעל, מעשה בחמישה בלונים.........) האם אתם יכולים לעזור ולנתח מה סוד ההצלחה של ספריה אצל הקטנים ?
 

Mנטה

New member
כן, אבל בשביל מה ?

זאת שאלה מאוד קלה למעשה. היא משתמשת במקצבים נכונים ובמיצלולים נכונים, היא מתאימה את השפה לגיל אבל לא מנמיכה אותה והיא מדברת על דברים שהם אבני יסוד בהתפתחות. הדוגמה הכי טובה לזה היא הבית של יעל, זה הרי גיל שכל ילד מחפש לו איזה "אוהל" או "בית" ויש שם חריזה ומיצלולים נכונים, מקצבים נכונים גם מבחינה מילית וגם מבחינה תוכנית. בקיצור, היא סופרת ממש טובה. עכשיו תעני לי את: למה לנתח ? מזה נותן לך ? במקרה שלי אני עובדת עם ילדים וזה חשוב לי אבל בתור קוראת, למה להרוס את הקסם ?
 

sagiberg

New member
../images/Emo51.gif על ההסבר

שאלתי מכיון ש: 1. ככותבת אני אוהבת לנסות ולפצח טקסטים, לחפש מה עומד מאחוריהם. 2. מאחר וכבוגרת, הספרים לא מדברים אלי באופן מיידי (לא מפעילים עלי את קסמם) , מעניין אותי לרדת לסוד הצלחתם אל ילדים
 

ענתש

New member
הנה משהו לקרוא על ספרות ילדים

ולמה סיפורי עמים "שרדו" והתחבבו על ילדים (דווקא לא ממש קשור למרים רות - שאותה אני ממש לא אוהבת, אבל זה אישי לגמרי). אמנם נכתב בהקשר אחר (בפורום הרומן הרומנטי, שגם זה תחביב שלי - אם תקראו אז תבינו כמה זה קשור). אבל לדעתי שווה קריאה. הסיכום מתוך עבודת הגמר שעשיתי בתיכון (וזה היה ממש מזמן) בספרות ילדים. מקווה שתהנו.
 

א אוהל

New member
ממש לא.

לא סובלת את הספרים שלה (מכירה רק שניים - מעשה ב-5 בלונים ו"תירס חם" שהוא יותר סביר). לפי דעתי הכתיבה מאוד לא מושקעת ואני לא אוהבת את המסרים. אצלנו בבית הם לא מהאהובים על הטף (בת שנתיים וארבעה חודשים). היא מעדיפה ד"ר סוס, ספר השטוזים, אריק קארל, דינה דז'טלובסקי וטוד פר. אה, כמעט ושכחתי, שלום
 

ענתש

New member
כי אני לא ממש נתפסת לסמנטיקה...

אני אומרת שונאת על המון דברים - אני שונאת גם מיונז, עוגות דבש, מלפפונים בחומץ ועכבישים...
 
למעלה