מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
"פקקי ענק", "הסיוט הבא"... כמה צהוב אפשר להיות?

מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')
אחרי שעבודות הרכבת הקלה בתל־אביב כבר גרמו לפקקי ענק בגוש דן בחודשים האחרונים, הסיוט הבא כבר בדרך: בקרוב יחלו עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. המשמעות: סגירת כל תחנות הרכבת בעיר בכל פעם לכמה ימים עד שבוע, כנראה כבר מספטמבר הקרוב, במהלך השנתיים הקרובות.

במשרד התחבורה ועיריית ת"א נערכים להפעיל שאטלים, אך עדיין מדובר בעבודה מורכבת לפירוק המסילות והסטתן שתימשך תקופה ארוכה וצפויה לפגוע בנוסעים ולגרום לפקקים.

התשתית המיושנת בתחנות תל־אביב זקוקה לעבור שינוי מאסיבי שיכלול את הארכת הרציפים, הכנת עמודי חשמל וריווח המסילות. לצורך העבודות יידרש לסגור את ארבע התחנות בעיר: סבידור (רכבת ארלוזורוב), עזריאלי, האוניברסיטה וההגנה.

הסגירה נעשית לצורך הכנת תשתית המסילות והתחנות לקליטת הקו המהיר לירושלים; עבודה על תשתית החשמול; והחלפת האיתות למערכת שנחשבת למתקדמת בעולם.

חברת SEMI הספרדית נבחרה לאחרונה לבצע את החשמול במכרז. התוכנית נועדה לאפשר הצבת תשתית חשמול הכוללת הצבת עמודי חשמול לאורך קווי מסילות
קיימים ו/או מאושרים, הקמת תחנות השנאה רכבתיות וכלל המערכות הנלוות לחשמול המסילה. היקף הפרויקט כולו: 12 מיליארד שקל, כשהמכרז מסתכם ב־2 מיליארד שקל.
רכבות חשמליות מקצרות את משך הנסיעה, מצמצמות תקלות ומפחיתות זיהום אוויר. במדינות כמו בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד וארה"ב הן קיימות עשרות שנים ויותר. בישראל יש צורך להסב את כל התשתית הקיימת כך שתפעל על חשמל. כלומר: לחשמל 420 ק"מ קווי מסילות קיימים ומתוכננים

איך זה יתבצע? בכל 60 מטר בערך יהיה עמוד עם כבל חשמל, ו־14 תחנות השנאה ימירו את החשמל שנמצא ברשת החשמל של חברת החשמל מ־161 ל־25 קילוואט שעליהם תפעל הרכבת. רכבת ישראל צפויה לרכוש רכבות וקרונות חשמליים שהראשונים יגיעו כבר בתקופה הקרובה ונסיעת הבכורה תהיה בקו ירושלים־ת"א.

http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html
"פקקי ענק", "הסיוט הבא"... כמה צהוב אפשר להיות?
 

סנוי

New member
יותר מפרחים של קקטוס, מסתבר...


"פקקי ענק", "הסיוט הבא"... כמה צהוב אפשר להיות?
יותר מפרחים של קקטוס, מסתבר...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה