עמוד השדרה
New member
מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5605308,00.htm
אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.
"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.
החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"
במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.
מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5605308,00.htm
אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.
"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.
החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"
במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.