לא הבנת אותי
מי שרוצה לתעד 'תיעוד היסטורי' בשבת זו זכותו
ו־Ynet כגוף פרטי עשה דבר דומה. חברה ממשלתית שמקבלת אישור לביצוע עבודות בשבת בשל צרכים חיוניים, צריכה לדבוק בהיתר שקיבלה ולא להעמיס עליו דברים נלווים, ונושאי דוברות אינם רלוונטים להיתר עבודה בשבת.
 
ניתן היה לתעד את העבודה לאחר סיומה במוצאי שבת, ולהשוות לצילומים טרם העבודה, אין שום חיוניות לצילומי דוברות של העבודה בכל שלב. במציאות כיום זה סביר בהחלט להשתמש ברחפן כפיקוח הנדסי מלמעלה במידה וזה מקובל בענף, ובהמשך להשתמש בצילומים שהקליט גם לצורכי דוברות, אבל ההפעלה שלו צריכה להיות בעיקרה מסיבות הנדסיות, ולא מסיבות של דוברות.
לא הבנת אותי
כל העניין של היתרי עבודה בשבת ומה מותר או אסור לעשות בשבת הוא צבוע לחלוטין.
 
למה לחברות פרטיות מותר וחברות ממשלתיות אסור? מה הקטע? בגלל שהן ממומנות מכספי מיסים? זה כל הסיפור? אני לא מאין שזה כל הסיפור. כי גם אם רכבת ישראל תתחיל להיות רווחית (באופן ישיר, ובלי להתחשב בסבסוד) אנשים עדיין יכעסו על דברים כאלו. יש לציין שלא רק עניין הרחפן הרגיז את כל המתרגזים, אלא בכלל העניין של עבודות בשבת.
 
כמו שהבוקר רואיין ברדיו סמוטריץ' וטען שכל העסק לא הכרחי כי לא היו חייבים לבנות את התחנה עם קורות של מאות טונות. שזה שטות מוחלטת, אם זה מה שהמהנדס החליט זה מה שבונים - הוא פוליטיקאי ולא מהנדס, והחלטות כאלו צריך להשאיר לדרג המקצועי. לא בונים תחנה מגבס וקרטון.
 
דתיים וחרדים ימצאו תירוצים לכעוס על כל עבודה שתתבצע בשבת, בלי להתחשב בעובדות. גם ערוץ 1, שמופעל ע"י גוף ממלכתי, מופעל בשבת בדרך קבע, ואני לא פגשתי מעולם אדם דתי שכעס על כך.
 
חוץ מזה מצחיק קצת שמפלגות כמו הבית היהודי והליכוד הן כל כך ליברטריאניות, עד שזה מגיע לעניינים של דת ושבת - מקדמים הפרטות והסרת רגולציה בכל תחום, חוץ מתחום שקשור לשבת ולדת, ששם רוצים עוד ועוד רגולציה דרקונית ופגיעה בכל הציבור רק בשם אותם "רגשות דתיים", כמו תמיד.