מכבי חיפה -בית''ר ירושלים

Benedictus3

New member
רעיו נוסף

יוסי בניון לא מסוגל לבנות משחק והאמת שגם בשנותיו היפות ביותר הוא לא היה פליימייקר. אולי שווה - לאור עליבות חלוצינו - לשחק עם חלוץ מדומה. כלומר, שיוסי ישחק ברחבה ומאחוריו ראיוס, עם ורד ועזרא באגפים ומויאל ועטא (בשום פנים ואופן לא מיצ'ל ובוקולי שמשחקים לרוחב) בקישור האחורי?
&nbsp
גם בהגנה אפשר וצריך לבצע שינוי משמעותי. יש לוותר על תרומתו הנוראית של טוואטחה (והוא כבר לא ילד - משחק בבוגרים כבר ארבע עונות) ושל שותפו מימין - משומר - להציב את שיימן בצד שמאל, את דגני להעביר ימינה (הוא קטסטרופאלי לא פחות ממשומר, אבל לפעמים יכולה לצאת לו הגבהה סבירה) ולשים את אוחיון כבלם עם צוצאליץ'.
כמובן שההצעה הזאת לא תצא לאור בשל: א. רפיסותו ופרימיטיביותו של המאמן ב. שליטתו של יעקב שחר במועדון והחובה להרכיב שחקנים שחשוב לו שישחקו ג. עיתונאי הספורט של חיפה והקריות שיתנגדו קשות לכך שמישהו יקבע את ההרכב חוץ מהם ד. כל התשובות אפשריות.
 

אסף Day

New member
הבעייה הקשה של הקבוצה היא חד וחלק הצוות הניהולי

החלפנו שחקנים, מאמנים וטקטיקות, הקבוצה עדיין תקועה בבוץ וההנהלה מנסה כל מיני שטויות במקום להיות סגורים על עצמם עם רעיון שיש בו המשכיות. כל 3 חודשים הורסים ובונים מחדש.
 

Cade Foster

New member
חכמים בדיעבד... חכמים בדיעבד everywhere...

לא היה אחד שהיה מדבר על החילוף של משומר אם היינו שומרים על ה1:0. לא היה אחד שהיה מבקר את החילוף של ראיוס אם הוא היה נכנס במקום בוקולי ולא במקום מיצ'ל (לשניהם היה צהוב).

הגיע הזמן שנפסיק להלביש את הסייבים שלנו במנג'ר על המציאות. מכבי חיפה היא קבוצה לא מספיק טובה. היא לא מספיק טובה עם שני חלוצים, היא לא מספיק טובה עם חלוץ אחד ואם המאמן חושב שעדיף לשמור על האופציה של 4-5-1 לקראת הסוף ולא להתחיל איתה ולהיות צפוי לגמרי בהמשך אז זה בסדר מבחינתי, לפחות עד שתהיה לו קבוצה טובה יותר.

בכל זאת נקודות מקצועיות:
* צ'וצ'אליץ' נתן משחק טוב אבל המיקום שלו בכדורי עומק הוא מהמזעזעים ביותר שראיתי בחיי. אין משחק שהוא לא מפספס כדור עומק לפחות שלוש פעמים ומשאיר חלוץ יריב לבד מול שוער/באחד על אחד מול דגני. היום זה קרה בשער השני של בית"ר וזה קרה לפחות עוד פעמיים בתחילת המשחק כשבית"ר בעטה לשער שלנו משהו כמו 4 פעמים ב7 הדקות הראשונות. אני מבין שטיאגו סילבה לא נמצא ברשימת המועמדים וברור שצריך להתפשר על תכונות מסוימות שיגבילו אותנו, וצ'וצ'ה הוא בלם טוב בסך הכל. אבל אם הוא על המגרש פשוט אי אפשר לשחק עם קו הגנה גבוה, אחרת אנחנו נחטוף בכל משחק.
* אחד הדברים שמגדירים קבוצה ממושמעת זה שהשחקנים לא עושים דברים שהם לא יודעים. אין במכבי חיפה אף שחקן (חוץ מראיוס) שמסוגל לתת כדור עומק בצורה יעילה. ובכל זאת לאורך כל המחצית הראשונה אנחנו מנסים רק כדורי עומק. ונגיד שאחד מהם מגיע בטעות לאבוחצירא. מה הוא יעשה? הוא החלוץ הכי לא טכני שקיים בעולם בערך, הוא לא מסוגל לעבור אפילו קונוס. פשוט די עם כדורי העומק האלה. כל עוד אין לנו 50-50 שיודע למסור על 60 מטר פשוט לשחק דרך האגפים או במסירות קצרות דרך האמצע.
* אני אוהב את בניון ואין לי שום כוונה להפיל עליו שום דבר, היה ברור לי שהוא לא איזה מושיע שיהפוך את כל העונה שלנו. אבל הגיע הזמן להתייחס אליו כאל עוד חלק במכונה ולהפסיק את הטאבו שלו על 90 דקות. אין שום סיבה שהוא יעשה כל כך מעט ויזכה לקביעות בהרכב.
* חן עזרא הוא השחקן הכי טיפש אי פעם ששיחק את המשחק. אני מוותר על המעורבות שלו בשער בכל משחק שני אם זה אומר שאני אפסיק לראות את כל איבודי הכדור האלה שלו כתוצאה מכדרורים מיותרים. מי שלא יודע לשחרר כדור בזמן שיישב ביציע. זה אחד הדברים הכי בסיסיים שאפשר לצפות משחקן. וגם אותו כמו בניון אפשר לספסל מידי פעם.
* צריך למצוא לרובן ראיוס קבוצה חדשה. הבנו כבר שהוא לא מנהיג והבנו כבר שבנסיבות מסוימות הוא יכול להיות גדול על הליגה הזאת. זה לא יקרה במכבי חיפה. איבודי הכדור שלו זה לא איבודי כדור של שחקן שמנסה ולא הולך לו, זה איבודי כדור של שחקן שזורק זין ומעביר את הזמן עד לקבוצה הבאה שלו. פרידה תעשה טוב לשני הצדדים.
* רשימת קניות: בלם אחד לפחות, מגן ימני, מגן שמאלי, פליימייקר קדמי, קשר 50-50, חלוץ אחד לפחות ורצוי מאוד גם קיצוני ימני. אני לא מצפה שכולם יגיעו בינואר, אני כן מצפה שסאלה יבין שכל העמדות האלה בקבוצה פשוט חלשות.
 

DRORIKO8

New member
מסכים איתך בהכל

מסכים איתך גם שצריך לשחק יותר לאגפים, אבל כשסאלה מושיב את ורד על הספסל ומורה על עזרא לברוח מהאגף כמה שיותר אין לך מי שיזום משם. על משומר מיותר להרחיב וגם טוואטחה לדעתי הוא אובר רייטד, הטכניקה שלו באחד על אחד היא לא יוצאת דופן(עזרא למשל עולה עליו בקטע הזה) וההגבהות שלו אמנם לא מגוחכות כמו של משומר,אבל זאת אותה הבינוניות של דוידזאדה או בן הרוש, בגלל זה לדעתי צריך להביא 2 מגינים זרים,היה צריך יותר נכון. את טוואטחה הייתי משאיל לקבוצה קטנה שישתפשף בה, אבל יענקלה בכלל בונה על למכור אותו לחו"ל
 

Benedictus3

New member
אני משתדל להגיע לשורש העניין

יש לנו קבוצה חלשה; מאמן שלא מאמן; שחקנים מאד בינוניים ובנוסף לכך גם חסרי ביצים באופן מופגן.
עם זאת, לא הם אשמים! לא המאמן ולא השחקנים! יש כן בעלים יהיר, זועף וכועס שקבלת ביקורת משולה אצלו להתאבדות. איש שמנהל את עסקיו ביד רמה, באופן כמעט דיקטטורי, ובאותו אופן הוא מנהל את קבוצת הכדורגל שאנחנו אוהדים מילדותנו (והוא נולד בכלל בנס ציונה ואוהד את הצהבת הזיהומית בסתר לבו הגלוי...). הייאוש נעשה פחות נוח לאור העובדה המצמררת שהקבוצה היא רכושו! אגודת מכבי חיפה העבירה לידיו את כל הזכויות על ניהול הקבוצה ולמעשה גורלה של הקבוצה שעליה גדלנו נתון בידיו.
ומדוע זה לא טוב? הלוא האיש הזה הרים את המועדון הזה לגבהים שלא ידע הכדורגל הישראלי בעבר (8 מתוך 12 תארי האליפות הושגו בתקופת בעלותו, שתי העפלות לליגת האלופות, שתי העפלות לרבע גמר גביע אירופי אחר, מתקן אימונים אירופאי שנבנה על חשבונו, ועוד ועוד...). אי אפשר להתעלם מהעבר הזה ואי אפשר לקחת ממנו את הכבוד לו הוא ראוי על מה שעשה למועדון שלנו. עם זאת, כל אדם - והיה הפילנתרופ הגדול ביותר, המדינאי המוכשר ביותר, המצביא קר הרוח ביותר - צריך להבין שהסוס נגמר. כאן אני מקווה שחוש העסקים של שחר והרצון שלו למכסם רווחים יעלה על עקשנותו ויהירותו הבלתי מתפשרת ועל חוסר היכולת הביולוגית שלו, לא רק לקבל ביקורת, אלא אפילו לאפשר למישהו להשמיע אותה!! כשהוא יראה קבוצה שתסיים את הליגה בפליי-אוף התחתון, כשהוא יבין שמתוך 17000 המנויים שנמכרו השנה יישארו בשנה הבאה 5000 לכל היותר, כשהוא יבין שהמועדון שלו כבר לא ממש מושך עניין של ספונסרים וששחקנים איכותיים לא מעוניינים להגיע לשחק בו - גם אם ישקיע עוד כמה מעות, אולי אז הוא יבין שהעסק אבוד מבחינתו ושהגיע הזמן שיעביר את הניהול שלו לידי מישהו שמבין בכדורגל. להערכתי זה לא יקרה בגלל ששחר חי בביצה הישראלית ואל יכול להתנתק ממנה ולכן הסיכוי היחיד לשינוי הוא העברת הבעלות לטייקון ישראלי אחר, אולי לבן משפחתו שלו. לא בטוח שזה מה שטוב למועדון הזה, אבל מה שיש עכשיו - זה רע! רע מאד!
 
אני לא מקבל את האמירה "יש לנו קבוצה חלשה"

חן עזרא, עידן ורד, סטויקוביץ' (שוער ענק לטעמי), יוסי בניון, תורג'מן, עמאשה, קובי מויאל, דגני, צ'וצ'אליץ', ראיוס - זה נחשב לקבוצה חלשה בליגה הישראלית?
הסגל של עכו חלש. הסגל של הפועל פתח תקווה חלש. לנו יש סגל בינוני, שביום טוב יכול להגיע למקום השני בליגה החלשה להחריד שקיימת כאן.
מול מכבי תל אביב "הגדולה" היינו שווים שלושה שערים עד החצי, אז שאנחנו נרגיש קבוצה חלשה ליד סכנין, נתניה, הפועל חיפה, הפועל ת"א, רעננה והפועל פתח תקווה?

ואחרי ששפכנו בעשרות פוסטים את כל הביקורת על בניית הסגל העקומה, עדיין אפשר להוציא גם ממה שיש הרבה יותר.
זה רק דורש תעוזה ואומץ לחתוך בבשר החי.
שים לב לבלמים, לדוגמא. כמה שבועות הם רצים ביחד, והם נראים בסדר גמור. פה ושם פאלטה שעולה לנו בגול, אבל אפשר לסמוך עליהם מול קבוצות שהם לא באר שבע או מכבי תל אביב.
אם רק יקבלו אומץ להעיף את טוואטחה קיבינימאט (מתי כבר יבינו שהוא לא יודע להגן ואין סיכוי להוציא אותו לאירופה??) ולשחק עם שיימן קבוע בשמאל, ויטפלו בסוגית הקשר האחורי אחת ולתמיד (רק מויאל ועאטא. בוקולי לפנסיה, מיצ'ל לאיביזה) - יהיה ניתן לייצב את כל קו ההגנה.

ועוד טיפה יצירתיות בהתקפה (פחות חלוצים ברחבה, ויותר רווח לקשרים לחדור מהקו השני), וגם נבקיע יותר משער למשחק.
 

Benedictus3

New member
אין לי ויכוח על ההרכב שהצעת

ואם תראה, באחד הפוסטים למעלה - שנכתב לפני כמה דקות - כתבתי שבניון יכול לשחק חלוץ מדומה, ולהציב מאחוריו את עזרא, ורד, ראיוס, ג'עבר ומויאל. כתבתי גם ששימן צריך לשחק במקום טוואטחה והוספתי גם שדגני צריך לשחק באגף הימני, ובחלון ההעברות יש להביא בלם תותח לצדו של צוצליץ'.
אלא מה - כשאתה מסתכל על דברים כמו מיצ'ל שמשחק וטוואטחה שמשחק ומשומר שמשחק - אני לא בטוח שזה מה שהמאמן באמת רוצה, אבל יש לי יסוד סביר להניח שזה מה שהבוס אומר לו. את יוסי בניון הביא שחר ולא המאמן ולהערכתי גם את הפלופ מגרמניה הביא הבוס (בהסכמה מזויפת של המאמן). שחר הוא הבעיה המתמשכת של מכבי חיפה. הוא זה שמביא את הזרים, רוכש את הישראלים, משאיל את הנערים ומושיב על היציע את תוצרי הכישלונות שלו.
גם אם נצוות את השחקנים כפי שאנו חושבים - יחד - לא נגיע ליותר מדי, ואני חושב שמועדון כמו מכבי חיפה - שהוא מועדון כדורגל הרבה יותר מאורגן, איכותי, מסודר ממכבי תל-אביב לא צריך לרדוף אחרי החולרות האלה כבר שלוש שנים!!
&nbsp
 
נקודת האור היחידה במשחק

לפחות הקונצנזוס על סאלה נגמר והוא הלך הביתה. רק מה שהיה חסר לנו זה שננצח את בית״ר ובשבוע הבא אתפ״ת טאז אנשים ישתכנו בינואר שלא צריך לחזק באמת את הקבוצה.
הנה הקבוצה גרועה וחלון העברות נמצא בפתח.. לעשות שינוי רציני וכמה שיותר מהר!
 
למעלה