אצלנו כולם למדו 5 יחידות, ורק
המתקשים נבחנו בארבע יחידות, שלמיטב זכרוני ההבדל העיקרי היה האפשרות להשתמש באוקספורד אנגלי-עברי ואולי גם לא היה מבחן בעל פה.
מצד שני, היום אין "ניפוי" של בתי ספר. כשהייתי בחטיבה היינו 14 כיתות. בתיכון נשארנו 7 כיתות, חלק עברו לבתי ספר מקצועיים "נחשבים" ומ"רצון" וחלק עזבו גם בגלל מספר שליליים. אולי זה סוג של הבדל. מצד שני, היום יש גם כיתות "מואצות" ונפרדות מ"עם", שזה גם קצת שונה.
אני ממש לא בטוחה שהיום לומדים פחות. לי נראה שדי להיפך. כאמור, אני לא ממש עוקבת אחרי הלימודים, אבל עשה לי רושם שהגדולה התמודדה בגיל יותר מוקדם עם טקסטים ועם אוצר מילים יותר גדול ממני. בתור ממוצעת בשפה, נראה לי שהייתי הולכת עוד יותר לאיבוד (אבל לא יכולה לדעת מה היה אם......).
בכל מקרה, עדיין לא נראה לי שהיה קורה משהו אם היו מתחילים ללמוד בכיתה ד'. לא נראה לי שהיו מפסידים משהו או שהיו מספיקים פחות.