מי יכולה להסביר לי איך מלמדים אנגלית היום?

פולספגן

New member
היום המצב שונה ממה שהיה בזמננו כי בזמננו לא היה כ"כ מקובל

לתלמידים חזקים לקחת שיעורים פרטיים והיום כן מקובל וכך יווצר מצב שמי שלא ייקח, תהיה לו נחיתות וזה יכול לגרום להשתבץ בהקבצה פחות טובה (אם עדיין יש הקבצות) ובתיכון לא להשתבץ ל-5 יח"ל.
 
בוודאי שיש הקבצות. הן מתחילות כבר בכיתה ז'
אני כן מכירה את החברה מסביבי ואצלנו המצב מאוד רחוק מלהיות מצב שבו לרוב התלמידים יש מורים פרטיים, לאנגלית או למשהו אחר. בוודאי לחזקים. מסביבי בעיקר לתלמידים המתקשים יש עזרה פרטית. אני לא רואה את הדברים כמוך.
 

אגוזים1

New member


לאף אחת מהחברות של הגדולה שלי כולל לבת שלי (כיתה י״ב 5 יחידות אנגלית) אין ולא היה מורה פרטי לאנגלית. כך גם לאמצעית (כיתה ט׳). נכון, הן מאוד טובות באנגלית אבל זה לא בזכות הוראה פרטית. זה בזכות בית הספר וכמובן הטלביזיה/המחשב וכל הסרטים והתוכניות שהן רואות בלי תרגום (לי למשל קשה לראות תוכנית בלי תרגום, זה מעצבן אותי, להן זה טריוויאלי).
&nbsp
 

פולספגן

New member
אני שמחה לשמוע

הבן הבכור בכיתה ד' אז עוד יש לי זמן וכל הידע שלי ממה שקורה היום הוא מ-
שמועתי.
 

מירי,

New member
היסודות שהבכור שלי קיבל

(כאמור 5 יח"ל ציון 90) לא גבוהים בהרבה מהיסודות שאני קיבלתי ב 3 יח"ל.....
 

פולספגן

New member
זה עצוב מאוד, כי בזמננו היה פער מאוד משמעותי בין 4 יח"ל לבין

3 יח"ל כאשר הפער בין 5 יח"ל לבין 4 יח"ל היה רק הכתיבת חיבור, אם זכרוני לא מטעה אותי.
 
את מאוד טועה. זה לא היה ההבדל בזמנו וזה גם לא ההבדל היום
את יכולה להיכנס למפמר אנגלית באתר משרד החינוך כדי לראות בדיוק מה ההבדלים בין בחינות הבגרות ברמת השונות.
 

אגוזים1

New member
אני חושבת שגם היום זה כך.

ואני גם לא חושבת שהורידו את הרמה של חמש יחידות. זה פשוט לא הגיוני, מאוד אוהבים להתרפק על הנוסטלגיה וכמה היה טוב פעם, אבל רמת האנגלית הדרושה בחיי היום יום שלנו רק עולה והילדים של היום חשופים מאוד לאנגלית מדוברת וכתובה (טלביזיה ומחשב) כך שזה פשוט לא מסתדר עם המציאות.
&nbsp
הדבר היחיד שנראה לי שאולי השתנה זה שכמות הילדים שהולכים לשלוש וארבע יחידות אנגלית ירדה וזה לא ״מקובל״ לא לעשות חמש יחידות ורק הכיתות המאוד מתקשות ״מוסללות״ לשם (לא בדקתי, כך שאני מסייגת שזו דעה ולא משהו בדוק).
 
הרבה הולכים ל-4 יח"ל. כשאני הייתי בתיכון, בכלל לא הייתה
אפשרות ל3 יח"ל באנגלית. דווקא זו המצאה של השנים האחרונות (יחסית), ובד"כ היא מיועדת לתלמידים היותר מתקשים, שלומדים במסלולים כמו אומץ, מב"ר, ל"ב וכו'.
 

אגוזים1

New member
אוקי.

אז כנראה זו רק התחושה שאני קיבלתי בגלל שאין מסביבי כאלו שעושים ארבע ושלוש יחידות (מלבד בכיתות המיוחדות שציינת ועליהם גם כתבתי).
 

gpa3

New member
אצלנו כולם למדו 5 יחידות, ורק

המתקשים נבחנו בארבע יחידות, שלמיטב זכרוני ההבדל העיקרי היה האפשרות להשתמש באוקספורד אנגלי-עברי ואולי גם לא היה מבחן בעל פה.
מצד שני, היום אין "ניפוי" של בתי ספר. כשהייתי בחטיבה היינו 14 כיתות. בתיכון נשארנו 7 כיתות, חלק עברו לבתי ספר מקצועיים "נחשבים" ומ"רצון" וחלק עזבו גם בגלל מספר שליליים. אולי זה סוג של הבדל. מצד שני, היום יש גם כיתות "מואצות" ונפרדות מ"עם", שזה גם קצת שונה.
אני ממש לא בטוחה שהיום לומדים פחות. לי נראה שדי להיפך. כאמור, אני לא ממש עוקבת אחרי הלימודים, אבל עשה לי רושם שהגדולה התמודדה בגיל יותר מוקדם עם טקסטים ועם אוצר מילים יותר גדול ממני. בתור ממוצעת בשפה, נראה לי שהייתי הולכת עוד יותר לאיבוד (אבל לא יכולה לדעת מה היה אם......).
בכל מקרה, עדיין לא נראה לי שהיה קורה משהו אם היו מתחילים ללמוד בכיתה ד'. לא נראה לי שהיו מפסידים משהו או שהיו מספיקים פחות.
 
נכון. בגילנו לא היו כיתות מואצות, כיתות מופת, כיתות מדעיות
אלו מתחילות כבר בחטיבה, ובתיכון הם לומדים הרבה יותר יחידות.
ומצד שני לא היו כיתות מופת, שבהן משקיעים המון המון שעות ועוזרים למתקשים לסיים תיכון עם תעודת בגרות.
 

gpa3

New member
כיתות מופת זה מבורך (לא מכירה, ולא יודעת מי מגיע לשם)

המסקנה האישית שלי, משני ילדים עם יכולות שונות (לימודית וחברתית), שלא היה קורה כלום אם היו משאירים את ההחלטות לכיתה י' (ושניהם לומדים בכיתות "מובחרות"). הם הרבה יותר בוגרים בהחלטה ומונעים פחות מהחלטות חברתיות (ולגיטימיות לחלוטין), אבל זה נושא אחר... או אולי תלוי אחד בשני.
 
מצד שני, גם מי שלמד בכיתת מופת בחטיבת הביניים לא חייב
להמשיך בתיכון. ויש כאלו שבוחרים לא להמשיך. אבל היתרון בכיתת מופת שמתחילה כבר בכיתה ז' היא שאפשר במשך 3 שנים לרוץ איתם בחומר ולהגיע לרמה יותר גבוהה בתיכון, מה שאולי מקל עליהם אחר כך את הלימודים לבחינות הבגרות. אני מכירה הרבה ילדים שלומדים בכיתות מופת (ואת הבכור שלי אני לגמרי מייעדת לכיתה הזו), ורובם לא מחוננים. הם כן ילדים חכמים אבל בעיקר רציניים, חרוצים ומוכנים להשקיע זמן בלימודים, כי הכיתות האלו לא קלות למרבית התלמידים. מעטים ביותר עוברים אותן בקלילות.
 

פולספגן

New member
לא כ"כ נכון

זה ממש לא מקל עליהם, כי הם עושים את הבגרות יותר מוקדם ואז יש להם אפשרות ללמוד מקצועות אוניברסיטאיים בחלון הזמן הזה.
 
מופת ומואצת זה לא אותו דבר. בכיתת מופת עושים
את בחינות הבגרות במועדן הרגיל, אבל מרחיבים את כל המקצועות הריאלים+אנגלית ברמת 5 יח"ל, כלומר מסיימים תעודת בגרות עם מספר יחידות גבוה מאוד.
בעוד שאת אולי ניזונה מרב סרן שמועתי, אני יודעת היטב מה קורה אצלנו בחטיבות הביניים ובתיכון ומכירה מצוין את כל מסלולי הלימוד בעיר שלנו. תלמידים מתקבלים לכיתה המדעית (כיתת מופת) כבר בכיתה ז', אחרי מבחנים ומיונים בסוף כיתה ו, אבל לא כולם ממשיכים בה גם לתיכון. כמו שאמרתי, את בחינות הבגרות עושים יחד עם כולם.
אני חושבת שאת מבלבלת בין מושגים שונים ואולי כדאי שתאספי ידע קצת יותר מאורגן ומבוסס.
 

פולספגן

New member
הנה קישורים שמחזקים את מה שכתבתי -

  1. מפורום הורים למחוננים - מי שלומד בכיתת מופת מסיים בגרויות קודם
  2. כתבה בעקבות רפורמת הבגרויות של פירון - "התלמידים המצטיינים חוששים כי הרפורמה תפגע בתוכנית הגשה לבגרויות בכיתה י' במקצועות המדעיים כדי לאפשר להם להשתתף בקורסים אקדמיים כבר בתיכון"
  3. תוכנית מופ"ת - "תוכנית מופ"ת (מתמטיקה, פיזיקה ותרבות) מיועדת לאפשר לתלמידים מוכשרים במקצועות הריאליים ללמוד בקצב מוגבר ולהגיע מוקדם מהרגיל לתעודת בגרות וללימודי תואר ראשון באוניברסיטה"
 
אצלנו יש כיתה מדעית. בבית הספר הם קוראים לה כיתת
מופת ולמרות זאת הם לא מסיימים מוקדם ולא לומדים לתואר ראשון כבר במסגרת בית הספר. ייתכן שבית הספר בעירנו משתמש במונח "כיתת מופת" שלא לצורך. בכל מקרה, אני חייבת להניח שבית הספר שלנו הוא לא היחידי שיש בו כיתה מדעית שבה לא מסיימים את לימודי הבגרות מוקדם.
 
למעלה