מי אוהב לקרוא מחזות???

  • פותח הנושא anva
  • פורסם בתאריך

anva

New member
מי אוהב לקרוא מחזות???

בתור מכורה לז´אנר, הייתי שמחה לקרוא קצת המלצות על מחזות. אני קוראת בעיקר מחזות בהוצאת "אור-עם", דהיינו מחזות מודרניים מן המאה ה- 20. בתק´ האחרונה גם מנסה לכסות את המפורסמים ביותר של שקספיר ובשלב הבא- מחזות מיוון העתיקה. אבל בינתיים... קוראת את "הכלה המשחררת" של א.ב. יהושוע. ספר מדהים. מרענן. איכותי מאוד (אין פלא לאור היותו של הכותב בין טובי הסופרים בארץ, ולא מהסופרים לרגע שצצים כפטריות אחרי הגשם).
 

yellow cheese

New member
אם יוון העתיקה.......

אנטיגונה מומלץ!!! כבר המלצתי אבל אני ממליצה לך שוב!!!! שלך, שירלי
 

galahead

New member
טוב, אז כך -

אני באופן עקרוני לא ממש מצליח לקרוא מחזות (כנראה הפרעה נפשית...), אבל אם המלצה אז אני ממליץ בחום על: מחכים לגודו / סמואל בקט רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים / טום סטופארד 2 מחזות אבסורד מעולים!! די דומים מבחינת מבנה הדיאלוגים ומלאים בהברקות לשוניות ושעשועים מחשבתיים... כך, לדעתי לפחות. בהצלחה ובהנאה, גל
 

scarlet moon

New member
בטח!

אני מתה על מחזות!!!! יוצא לי לקרוא בממוצע מחזה בשבוע, גם בגלל שאני לומדת תיאטרון וגם בגלל שזה פשוט כיף! השבוע קראתי את "הזמרת הקרחת" שזה ממש נחמד ומוזר. האמת שדווקא לא יוצא לי לקרוא הרבה מחזות ישראליים... לא מזמן קראתי את "רכוש נטוש" של שלומית לפיד, אבל זה לא היה משהו לדעתי. יש לך המלצה?
 

אושר מ

New member
מחזות

אני אישית מעדיפה הכי את שייקספיר, אבל יש הרבה מחזות מודרניים ממש טובים. וכרגע אני לא מצליחה להזכר בהם. באשר לשייקספיר - האם האנגלית מהווה בעיה? כי המחזה הכי טוב שלו לדעתי, אם אינני טועה, לא תורגם לעברית. הכוונה היא ל"הסערה"
 

scarlet moon

New member
שייקספיר

"הסערה"? לא שמעתי על זה... האמת שבדר"כ ממש אין לי בעיה עם אנגלית... אני קוראת מלא ספרים באנגלית, אבל כשזה מגיע לשייקספיר.... ניסיתי לקרוא את "כטוב בעיניכם" באנגלית ופרשתי אחרי מספר קטן של עמודים לתרגום העברי....... בינתיים המחזות הכי יפים של שייקספיר שקראתי היו "כטוב בעינכם", "חלום ליל קיץ" ו"קומדיה של טעויות"... את כולם גם ראיתי מוצגים.
 

אושר מ

New member
הסערה לא מוכר כמו אחרים

בין היתר משום שלא תורגם. אחד היותר טובים. זה לא טרגדיהנ. לפי ההודעה שלך, ראיתי שאת פחות אוהבת טרגדיה. שייקספיר אכן קשה (מאוד) לקריאה באנגלית, אני קראתי עם מילון צמוד. המחזה הזה, שווה את זה לדעתי.
 

scarlet moon

New member
...../images/Emo119.gif

באמת לא שמתי לב שאלו שאני מאד אוהבת הם קומדיות...... למרות שגם את "רומיאו ויוליה" אהבתי, אבל זה כמובן נורא בנאלי. יש מחזות טרגים שאני אוהבת, אבל לא של שייקספיר. אני אנסה למצוא את "הסערה", בהמלצתך... למרות שזה חתיכת פרויקט לקרוא שייקספיר באנגלית... אני מאד ממליצה על "הזמרת הקרחת". זה מחזה שנקרא "אנטי-מחזה"... זה הזוי כזה ונורא מצחיק.. וקוראים את זה מהר (קראתי ב-20 דקות). ממש נחמד. גם טרטיף של מולייר קראתי לא מזמן וזה ממש נחמד
 

anva

New member
והנה מחזה אחד מומלץ... בעצם שניים../images/Emo22.gif

האחד - "נוסע ללא מטען" של ג´אן אנוי. הופיע בסדרת מחזות "אור עם" (הסדרה של הספרים הקטנים). זהו מחזה כלל לא מוכר אבל אחד הטובים ביותר שקראתי (וקראתי כמעט את כל הסידרה...). הוא עוסק באדם שאיבד את הזכרון ומשפחת אצולה מנסה לשכנע אותו שהוא בעצם בנם. אבל... האם כדאי לו להיות בנם? מחזה מרתק מבחינה אנושית. גורם לנו לחשוב על הזהות שלנו ועל האני האמיתי. השני - וכאן ב-180 מעלות - נפנה למחזה "חפץ" של חנוך לוין. פשוט הנאה צרופה. לחובבי לוין כמובן אבל לא רק. דמויות גרוטסקיות ומצבים בלתי אפשריים כשבהם שזורה אמירה מעניינת על בני האדם ועל יחסיהם זה לזה. ו... יש עוד מחזות רבים רבים. זה הכל לבינתיים. מקווה שתאמצו את ההמלצות.
 

אושר מ

New member
"אני צועד לקראת המוות במהירות של

שישים שניות לדקה". אכן אין כמו ג´ורג´ ברנארד שאו.
 

מור~

New member
תקראי את הקמצן של מולייר! ../images/Emo15.gif

זה מחזה מצויין! מור
 

scarlet moon

New member
קראתי

ולא סתם קראתי, גם השתתפתי במסגרת מגמת תיאטרון בהפקה... את טרטיף אהבתי יותר. את "החולה המדומה" עוד לא קראתי ואני צריכה.... היום התחלתי לקרוא את "אותלו", גם כן של שקספייר...
 
גם אני קראתי...

הייתי חייבת לקרוא את זה בשביל הבית ספר והייתי בטוחה שאנ ימאוד אסבול אבל בסוף מאוד נהנתי במקום... עכשיו אנחנו קוראים באנגלית מחזה של אוסקר ויילד:The Importance Of Being Earnest לה לה לה לה
 

desert water

New member
אוסקר ויילד הוא נפלא!

בעיקר אגדותיו...מכמה סיבות. אך הדיון עכשיו הוא על מחזות! אם כך! המחזה שקראתי היה חלום לילה קיץ...שאישית מאוד נהניתי ממנו. אני בטוחה כי כולכם כאן מכירים אותו. וישנו עוד מחזה, חושבני ששמו אילומינטה, אך איני בטוחה בשם, יתכן ואני מתבלבלת. אבל, הוא מחזה על מחזה והדמויות בו היו בנויות בצורה מופלאה ומופרעת במקצת. לדעתי זהו מחזה עתיק, אך שוב, אינני בטוחה בשם.
 

pookipsi

New member
../images/Emo91.gif ביבר הזכוכית/טנסי וויליאמס

מומלץ בחום! מחזה מעולה, ממש נהניתי. אההה... שלום לכולם אני חדשה
 

אושר מ

New member
כולם חדשים... הפורום נפתח לפני

רק שלושה ימים. אז ברוכים הבאים לכולנו....
 

אושר מ

New member
ובאשר לטנסי ויליאמס

אני גם אהבתי את ביבר הזכוכית ויש לי ויכוח ל זה עם מישהו שאוהב יותר את חשמלית ושמה תשוקה.
 

galahead

New member
אני עם אושר

ביבר הזכוכית יותר עמוק ויותר עשיר מהחשמלית... but hey, i´m just saying... גל
 
למעלה