מישהו מתמצא במדורי הגיהינום?

fire snake

New member
מישהו מתמצא במדורי הגיהינום?

האלה של דאנטה? החמישי? השביעי? התשיעי (אמורה להיות איזו גרסה מאוחרת של תשעה)? התוכלו לשתף במידע? תודה
 

RainBird

New member
יצא תרגום חדש ונהדר של התופת של דנטה http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/919076.html שהפך קאנוני לספרות המערבית. הגיהנום החמישי שייך למכשפות ולחוזי העתידות, הם הולכים לנצח קדימה אבל ראשיהם מחוברים הפוך- הם שראו את העתיד, חייבים לנצח להסתכל על העבר בחרטה- לדוגמא. הספר לא קשה להשגה, וחג הספר העברי מתקרב. אם את כה מתעניינת, אולי שווה לך להשיג עותק?
 

fire snake

New member
לא תודה, hell isn't my cup of tea!

ואתה תוכל ללא ספק לענות לי על השאלה שמעניינת אותי באמת - מה יכלה להיות כוונת המשורר של המכשף הנודע לשמצה (או לתהילה) כשאמר לי (בטלפון) "רשיון הנהיגה הבינגאלאקטי שלי עוד בתוקף? את רוצה שאקח אותך למדור החמישי (? או שנקב מספר אחר?)" האם הוא במסע נקמה? או שזה משהו אחר? תגובתי הספונטאנית, המשועשעת, היתה "מה, מכשפוש, [שם בדוי] שוב אתה מאיים עלי?" "את לוחמת, לא? ודאי תשמחי ללכת לגיהינום החמישי ולהילחם." האמת שכבר קיבלתי תיאור מחופף של המדור החמישי, שלפיו הוא עונש על חטא הגאווה ("אפשר ליחס לך הרבה חטאים, אבל דווקא גאווה?" אמר לי החבר שמצא את התשובה) והעונש הוא - סלע התלוי על צואר הנענש ומכריחו להרכין ראש, להסתכל כל הזמן למטה, על כל הפדיחות של חייו. התיאור אכן התאים לכמה תופעות שהופיעו אצלי בתקופה הזו. האם מסיבה כלשהי (שלא ידועה לי) "רשיון הנהיגה הבינגאלאקטי" שלו תלוי בי? והוא ניסה להערים עלי ולקבל ממני, בלי משים, אישור לתוקפו? אם כן, אז - לא, מכשפוש, לא בתוקף! טוב - ואולי בשבילו סירובי לא נחשב לסירוב? עניתי לו "לא צריכה שתנהל לי את הלחימה.יש לי אג'נדה ולו"ז משלי." ברור די הצורך, נכון? אז זהו, שאצלו לא בטוח - כבר ראיתי אותו טוען שהסכמתי לדברים יותר חמורים, כי רק אמרתי "לא", אבל לא מנעתי אותו מלצייר סיג'יל ("רק להראות לך") - ואחר כך התברר שאמנם הוא לא הפעיל את הכישוף האיום שהציע לעשות עבורי במתנה, אבל גם לא השמיד אותו כפי שביקשתי (הוא טוען שכן - אבל האנרגייה מכישופו זלגה למציאות וגרמה נזקים בלתי הפיכים.) ועכשיו כשאני חושבת על זה - האם היתה לו אג'נדה משלו לרצות לסבך אותי עם הגיהינום הזה? האם קיווה שאפתח דרך החוצה גם בשבילו? לא מכשפוש, זה לא רעיון טוב לסבך אותי. אמנם אני לוחמת ואצא מזה יחסית בקלות, אבל לך לא ייצא לך מזה שום דבר טוב. (השמועה אומרת שגם אחרים קיבלו ממנו הצעות שאי אפשר לסרב להן - כלומר לסרב אפשר, אבל הוא בכל זאת מבצע אותן...) אז, מכשפוש: להסיר ספק: לא, אין לך רשות ממני לקחת אותי לשום מקום, או להתערב בפעולותי בשום צורה. ואם אתה מתנקם בי על משהו... [אנחה] ...צרות (למי?) (נחש?)
 

RainBird

New member
אין לי שמץ של מושג על מה את מדברת שאלת שאלה, ואני עניתי עליה. אם את רוצה להאשים אותי במשהו או לגרור אותי לדיון שאני לא מעוניין בו, אני מפסיק את הדיון כאן. ערב טוב. ארדן.
 

fire snake

New member
טוב, חזרה למדור החמישי,מישהו?

(כמו בבדיחת הגיהינום - "יאללה, חברה, לחזור! ההפסקה נגמרה!")
 
למעלה