מישהו מכיר תזונאי חתולים שניתן ליצור איתו

g l o r y

New member
מישהו מכיר תזונאי חתולים שניתן ליצור איתו

קשר אונליין?
אני די אובדת עצות.
הצלחתי להעביר את הג'ינג'י שלי לאוכל כליות. כרגע הוא אוכל קצת מכל דבר, רויאל קאנין על טעמיו השונים, NF וKD. הבעיה היא שהוא מוריד במשקל והופך עור ועצמות! מה הטעם להאכיל אותו אוכל "תומך כליות" אם הוא ימות מרעב??
חיפשתי דברים על תזונה של חתולים חולי כליות ומצאתי זרם שלם של אנשים, בכללם ווטרינרים שאומרים שהתפיסה שאומרת שצריך להגביל גם נתרן וגם חלבון היא שגויה, מבוססת על מחקרים שאינם מבוססים מספיק ושיש צורך להגביל רק נתרן ולהאכיל בחלבון האיכותי ביותר וקל לעיכול, ורק מן החי בעוד חלק גדול מהחלבון במזונות הרפואיים הוא מן הצומח.
אני לא יודעת מה לעשות!! באמת שאשמח להוסיף חלבון איכותי לאוכל הרפואי אבל אני לא יודעת מה, איך ובאיזו צורה ואני לא רוצה לעשות נזק.
בעיה נוספת היא שאני אפילו לא יכולה לדעת כמה גרוע מצב הכליות שלו כי אי אפשר לקחת לו דם ללא טשטוש, והוא נכנס לסטרס מטורף אצל הווט, למרות שהיא בד"כ נהדרת עם חתולים. במצבו היא אמרה שאסור לטשטש אותו אלא במצב של סכנת חיים מיידית בגלל הכליות אז אי אפשר לקחת בדיקה תקופתית.

מעבר לעובדה הזו נמצאת בעיה נוספת: כל המזונות הרפואיים מכילים חמץ ובפסח הולכת להיות לי בעיה גדולה.
אני זקוקה לעזרה של ווט שהוא גם תזונאי חתולים שמוכן לעזור באיזון התזונה של החתול כדי להאריך את חייו כי אני מרגישה שלא משנה מה אני עושה, זה מזיק לו.
 

Yukita

Active member
מנהל
אישית

לא ידוע לי על מומחה תזונתי - עד כמה שידוע לי לא מלמדים תזונה בלימודי הוטרינריה (רק דברים ממומנים מטעם החברות הגדולות, אבל העניין לא ברור לי עד הסוף).
&nbsp
אולי כדאי לשאול בביה"ח הוטרינרי בית דגן מי מכיר מומחה שכזה.
&nbsp
מה שכן, מה שכתבת הזכיר לי את GeJuFan שנהגה פעם לכתוב כאן, עד שעברה לארה" ב (חזרה אחרי כמה שנים אבל לא ממש חזרה לפורום). היו אצלה חולי כליות, שלפי דבריה השתפרו פלאים אחרי מעבר לתזונה טבעית. חשוב לציין שבתזונה טבעית אין הכוונה לקניית חזה עוף בסופר. היא עשתה מחקר שלם על איך עושים את זה, קנתה ציוד ייעודי (מטחנת בשר יקרה שמסוגלת לטחון גם עצמות) ובדקה איך לשלב חלקים פנימיים וחיצוניים. לא קל בכלל. זה לא משהו שכל אחד יכול או מעוניין לעשות.
 

g l o r y

New member
שמעתי על זה

אבל כל החומר שמצאתי רומר שאת המתכונים צריך לברר עם ווטרינר מומחה בתזונה כדי להתאים אותם לחתול. מה גם שלשלי אסור לאכול נא בגלל החיידקים כי הוא גם FIV נוסף לכל הצרות. זה מה שהורג את הכליות מלכתחילה.
המתכונים אכן בעייתיים אבל אני תוהה אם אי אפשר להוסיף רק פרוטאין איכותי לאוכל הרפואי שהוא כן אוכל ולא את כל המתכון, או משהו דומה
 
למעלה