אתה ממש טועה
FSX הוא הרבה יותר "משחק" מאשר "סימולטור" בדיוק בגלל שהריאליזם שלו לוקה בחסר וה־flight model שלו לא כל כך קרוב למציאות. הוא גם מגיע עם המון "משימות" שאופייניות למשחק, ולא לסימולטור מקצועי.
 
אם כל החיבה שיש לי למשחק הזה (בזבזתי עליו שעות, בזמנו) צריך להבדיל בינו לבין סימולטור אמיתי כמו X-Plane שיש לו (עם תוספת קטנה של כמה פיצ'רים חסרים שעליהם צריך לשלם) אישור של ה־FAA:
 
http://www.x-plane.com/pro/certified/
 
אישור של הFAA אומר שהסימולציה שלו ריאליסטית מספיק בשביל להיות כלי לאימון טייסים. את זה אי אפשר להגיד על FSX.
 
http://download.aopa.org/epilot/2012/120329redbird-fake-ac.pdf
 
כאן מצויין במפורש שאין אף גרסה של FSX (או FS9) שמאושרת לשימוש ע"י הFAA, ושגרסת הpro של X-Plane כן מאושרת. ההבדלים בין גרסת ה"pro" לגרסת הretail של X-Plane מצויינים כאן:
 
http://www.x-plane.com/pro/
 
כמו שאתה רואה מבחינת דיוק והכל זה אותו מנוע.
 
יש סימולטור שכן מבוסס על FSX שמאושר ע"י הFAA, וזה Prepar3D של לוקהיד מרטין. הוא גרסה משדורגת בהרבה של FSX שהסימולציה בה הרבה יותר מדוייקת מבגרסה המקורית.
 
 
---
בקיצור, שעות שאתה מבזבז על FSX לא נחשבות לך למניין השעות על סימולטור שצריך בשביל רישיון טיס, וכנ"ל לא על X-Plane אלא אם יש לך את גרסת הPro + חומרה מתאימה. אבל X-Plane קרוב הרבה יותר לדבר האמיתי מFSX