היו לי גם וגם
כך שמדבר מנסיון אישי שלי, לא משמועה צד ג' של אחרים.
enigo בהחלט צודק והחסכון בהברידי משמעותית מעל הטורבו של TSI.
הנה במספרים לסוור את האוזן:
האוקטביה 1.2 שהיתה לנו, לשמחתנו לא בילתה יותר מדי בפקקי זחילה בעת
ההיא אלא בעיקר מחוץ לעיר בתנאים מיטביים, והיא הצליחה במרוצת השנתיים
שהיתה בבעלותנו (וגמעה 30 אלף ק"מ), לעשות ממוצע רב שנתי של כ- 16.5 ק"מ
לליטר אמיתיים במשאבה. כדי להגדיל את ההישג אספר, כי זה הוא בין התוצאות
הטובות ביותר שנצפו בדגם רכב זה. נאמר כך - לא נתקלתי בבעלי אוקטביה
מקבילה שהצליחו לעשות טוב יותר במשך תקופה ארוכה במשאבה שנמדדה כמונו.
אז דרשני.
מנגד על רכב מקביל גודל משקל וקטגוריה, על טויטה אאוריס סטיישן הברידית,
במרוצה השנתיים וחצי שהיתה בבעלותנו גמעה 46 אלף ק"מ, היא הצליחה
לבצע 21 ק"מ לליטר אמיתי במשאבה בממוצע רב שנתי.
גם זאת אכן תוצאה שהיא על הצד הימני של המפה, והנהגים על הרכב
הם אותם הנהגים (אשתי ואנכי) כך שהתוצאה מייצגת בצורה טובה בהשוואה
לקודמת.
נשים לב כי זהו שפור משמעותי שמעיד, כי לא מדובר כאן במשהו קטן בן 10%,
אלא יותר לכוון 30%. היא היתה דור הברידי השלישי (שנולד ב- 2009).
עכשיו,
אם נתייחס לדור ההברידי הרביעי שנולד ב- 2016, הרכב שיש לנו היום
מקביל קטגוריה וזו הקורולה הברידית, אנו עושים סביבות 26-27 ק"מ ליטר
אמיתי במשאבה (כבר 4 מיכלים ברציפות כך שזה כנראה מסתמן כנתון הראלי)
ושוב אותו דפוס נסיעה כמו הקודמת , ואותם נהגים כמובן. כך שזה מקביל ומייצג.
אנו יכולים להיווכח, כי לפתרון הטורבו TSI עם גיר DSG של VW טוב ונציל ככל
שיהיה והוא אכן כזה לעומת כל רכב בנזין מסורתי, עדיין אין סיכוי ראלי להתחרות
בצריכת דלק ונצילותו האנרגטית אל מול הטכנולוגיה ההברידית.
עכשיו,
היאריס ההברידית דור חדש שיגיע לארץ ב- 2020, תגיע גם היא עם היחידה
ההברידית מדור 4 שתשפר משמעותית את הביצועים לעומת הדור היוצא.
ואם צריכה אנרגטית חשובה, אז הייתי משתדל להתאפק עד שתגיע.
יתרה על כך, צפויה הטכנולוגיה ההברידית להגיע אוטוטו למרבית יצרני הרכב,
ואנו נהיה עדים לשפור נצילות אנרגטי דרמתי אשר הטכנולוגיה הזו מסוגלת לספק.
אם יש סבלנות, הייתי מממתין בהחלט, לא רק ליאריס - אלא גם לאחרות.