מישהו זוכר??/אלי לוק

אלי לוק

New member
גן החיות המרוקאי הראשון/אלי לוק../images/Emo11.gif

יום בהיר אחד פשטה שמועה כאש בשדה קוצים נפתח באשדוד גן החיות המרוקאי הראשון בהנהלת מוריס אבוטבול ,הבחור הנ'ל התגאה מאד בכלובים המיוחדים שישנם בגן וכולם בהשראת התנ'ך. כששמעו מומחים מכל העולם שיש כלוב שמאוכלס בזאב וכבש היו חייבים לבוא ולבדוק את הפלא הזה. באמת כשהם הגיעו לגן החיות ולכלוב הנ'ל התפלאו לראות זאב אימתני יושב בפינת הכלוב ולידו כבש חביב אוכל עשב ברינה. כששאלו את מר' אבוטבול מה פשר העיניין ו''איך זה יכול להיות''? ענה להם כממתיק סוד '''אני כל ערב מחליף כבש...............'' הצחוק יפה לבריאות אלי לוק
 
חחח... אלי קתלתיני בתחאק ......./images/Emo6.gif

זה באמת מצחיק , ואולי גם מחזק את דעתי - שאכן ניתן לעשות את הבלתי אפשרי אם באמת רוצים , השאלה היא כמובן המחיר שיש לשלם?
 

kado1

New member
נתן אלבז

נתן אלבז מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית. נתן אלבז, (1934 - 1954) - חייל צה"ל אשר הקריב את חייו למען חבריו. אלבז נולד במרוקו בשנת 1934, ובגיל 17 עזב את משפחתו, ועלה לבד לארץ, במסגרת עליית הנוער. אלבז התגייס לצה"ל, ושירת כחייל בחיל הרגלים. ביום 11 בפברואר 1954, קיבל אלבז משימה שגרתית של פירוק רימוני יד. אלבז החל במשימה, כשהוא יושב באוהל. לפתע שמע אלבז קול נקישה, והבין כי נצרתו של אחד הרימונים השתחררה. הוא יצא מהאוהל כשהרימון בידו, וצעק לחבריו שיסתתרו. משהבין כי אינו יכול להשליך את הרימון מבלי לפגוע בחבריו, אימץ את הרימון אל חזהו, ונפל על הקרקע. משהתפוצץ הרימון נהרג, אך הציל את חיי חבריו. על מעשהו זה קיבל אלבז ציון לשבח לאחר מותו מן הרמטכ"ל משה דיין, והמשורר נתן אלתרמן כתב בשיר לזכרו ב"טור השביעי": "רצת חיש, בלי עמוד, כאילו אחזך הטרוף כי עז. רצת חיש ופנים האפילו כפני איש הפורץ לבוז בז. כה מהרת לרוץ שאפילו הצטדק לא הספקת, אלבז. הרמון לא השלכת כי היה איש באהל רבוץ. הרמון לפנים לא הטחת. כי נראו אנשים בחוץ. פה פערת, עינים פקחת ובידך כליון חרוץ. אז פרצת לרוץ על פני חלד. על תבל...לבקש בקרבה מקום אין בו לא איש ולא ילד והדרך כבדה ורבה ובידך הפצצה המפעלת שהתחילה לספור עד ארבע." מעשהו זה של אלבז הועלה על נס, ואלבז הפך לסמל. על שמו נקראו רחובות ברחבי הארץ, וכן מחנה צבאי "מחנה נתן". משפחתו של אלבז עלתה לארץ רק שנים לאחר מותו.
 

דור לוי

New member
מה שאני שמעתי על הסיפור

(במסגרת חידון ידיעת הארץ של צהל) שהיו שם כמה חברה ששיחקו ברימונים ושחררו ניצרה, והמשך הסיפור דומה. לא נשמע לי הגיוני שהיתה משימה שגרתית בצהל לפרק רימונים. פירוק תחמושת ישנה ביצעו ומבצעים גם היום במפעלים מיוחדים לכך (לא ששם אין תאונות, למי שזוכר... ) ומצד שני מי יודע מה האמת, הרי כבר נאמר על ההגיון וצה"ל: "כשהצבא התגייס ההגיון השתחרר..."
 

אלמרה

New member
הכתוב בפורטאל אגף כ"א של צהל ובספר

"יזכור" של משרד הבטחון מקובל עלינו.. בכל מקרה להזכירך הארוע הטראגי התרחש בשנת 1954 או אז איני סבור שנתנו את הדעת על בטיחות בפרוק תחמושת ישנה שלא לדבר על מפעלי תע"ש וכיו"ב. נתן אלבז קבל ציון לשבח - זו עובדה והתיעוד באתר שלנו כאן.
 

עזרן

New member
טיול למרוקו עזרה

מחפש חברות שמארגנות טיולים למרוקו אם משהו מכיר או נסע שימליץ בבקשה.
 
למעלה